-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
... spotkałyby się z powszechną akceptacją społeczną – i to nawet wśród ich zwolenników. Z badania wynika również, że stosunek do szczepień przekłada się na postrzeganie ... osób bez szczepienia, spotkałoby się z aprobatą Polaków. Obserwujemy dużą polaryzację opinii. Osoby zaszczepione częściej wskazują zasadność takich działań, podczas gdy sceptycy nie ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
... 578 użytkowników portalu Pracuj.pl - studentów i absolwentów uczelni wyższych. Badanie przeprowadzono metodą CAWI - profesjonalnego formularza internetowego. Celem badania było poznanie opinii i postaw respondentów w obszarze pierwszych doświadczeń zawodowych, dodatkowych aktywności podczas trwania nauki w szkole wyższej, a także oceny wpływu ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
... rzesza firm postawiła na innowacje, automatyzację i cyfryzację - wynika z jesiennej odsłony badania Bibby MSP Index. W efekcie tego dla pewnej grupy polskich ... nowego roku, pozostawiając niewiele czasu przedsiębiorcom na zapoznanie się z nimi. Zwłaszcza, że w opinii wielu ekonomistów i speców podatkowych, jeszcze bardziej komplikują one nasz system ...
-
EY: zrównoważony rozwój napędza fuzje i przejęcia
... redukcja ryzyka kosztów związanych z brakiem spełnienia kryteriów ESG (24%). Z badania EY wynika, że CEO w Polsce do wdrożenia zrównoważonego rozwoju w firmach zachęcają czynniki zewnętrzne. Presja państwa, regulatorów i społeczeństwa jest na tyle silna w opinii prezesów, że w ich ocenie stanowić będzie główny powód wprowadzania strategii ...
-
Strażak i influencer, czyli najbardziej i najmniej poważane zawody w Polsce
... wynika z najnowszego, drugiego już, ogólnopolskiego badania agencji SW Research. Agencja SW Research przygotowała "Ranking społecznie poważanych zawodów 2022”. Z badania wynika, że w tym roku ... dorosłych Polaków w ramach badania omnibusowego OmniWatch48. Metoda: wywiady online, CAWI. Źródło próby: panel badawczy SW PANEL. Agencja Badań Rynku i Opinii ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
... badania z tej grupy. Czasem (18 proc.) konsumenci zmieniają zdanie o produkcie, na przykład pod wpływem przeczytanych opinii ...
-
Audytor zbada sprawozdanie TP S.A.
... r. Wydanie przez Ernst & Young Audit opinii i raportu z badania nastąpi do 10 sierpnia 2005 r. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym koszt badania ponosi TP S.A. Rachunkowość regulacyjna i kalkulacja kosztów świadczonych usług stanowi jedno z najważniejszych narzędzi regulacyjnych Prezesa URTiP. Raport z badania sprawozdania rocznego pomoże w ocenie ...
-
Globalizacja wg Europejczyków
... są jednak bardzo zróżnicowane - wynika z badania Eurobarometr przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej przez TNS Opinion & Social. Z badania Eurobarometr wynika, że co piąty ( ... co czwarty (26%) respondent podziela ten pogląd. Podobna różnica opinii występuje w kwestii postrzegania inwestycji zagranicznych jako pozytywnego efektu globalizacji. Wśród ...
-
Tydzień 13/2006 (27.03-02.04.2006)
... Wyprzedziło nas 7 krajów z grupy 10, które w 2004 roku przystąpiły do Unii. W opinii ekspertów wzrost sprzedaży detalicznej i produkcji przemysłowej w lutym o ponad 10% r/r oraz ... 2005 roku wydatki na badania i rozwój wyniosły tylko 0,58% PKB, z czego jedną czwartą sfinansowały przedsiębiorstwa. Szansą na wzrost wydatków na badania i rozwój miały ...
-
Zarządzanie talentami w polskich firmach
... możliwości awansu. Ważne jest też zapewnienie pracownikom dobrej atmosfery pracy. Wyniki badania systematyzują główne powody, dla których firmy wdrażają programy rozwoju ... procesów zarządzania talentami wśród badanych firm nie odzwierciedla - w opinii autorów raportu - całościowej sytuacji w polskich przedsiębiorstwach. Najprawdopodobniej organizacje ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... odpowiedzialność biznesu. Pytania dotyczyły indywidualnych doświadczeń, a nie ogólnie panujących opinii. We wszystkich pytaniach można było zaznaczyć dwie odpowiedzi, ponieważ motywy ... PR wyrażało inną opinię, co stało się pretekstem do przeprowadzenia tego badania. Rzeczywiście, najczęściej udzielaną odpowiedzią na pytanie, w jakim zakresie dział ...
-
Jak pracownicy korzystają ze służbowych komputerów?
... .), najrzadziej Holendrzy (70 proc.) i Amerykanie (67 proc.). Jedna trzecia uczestników badania wykorzystuje służbowego laptopa do pobierania muzyki, a jedna dziesiąta ... większość respondentów (76 proc.) ma wbudowaną zaporę ogniową na laptopie służbowym. W opinii około połowy badanych aktualizacją systemów antywirusowych i antyspamowych zajmuje się ...
-
Ankiety internetowe z Gadu-Gadu
... rynku i opinii wśród grupy użytkowników sieci Gadu-Gadu. Badania przeprowadzane są w grupie internautów zarejestrowanych w panelu badawczym. W projekcie znajduje się około 4700 zrealizowanych wywiadów w 9 badaniach i 1900 osób w panelach badawczych. GaduSonda przeprowadza standardowe badania internetowe, jak również badania realizowane on-line ...
-
Rozwój zawodowy najlepszy w stolicy
... do stopnia wykształcenia respondentów. Wśród osób po studiach aż 80% uczestników badania uważa Warszawę za jedno z najlepszych miejsc do rozwoju zawodowego. Drugie i ... tematem były opinie Polaków na temat największych miast Polski. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w lutym 2009 roku przez PBS DGA na ...
-
Polska flota samochodowa a kryzys
... wyniki badania Andrzej Anterszlak, Market Research Consultant TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania Barometr CVO (Corporate Vehicle Observatory), realizowanego przez TNS dla firmy ARVAL od 2003 r. W ramach tego projektu corocznie TNS przeprowadza w krajach Europy, a w 2008 r. również w Indiach, badanie na temat opinii decydentów ...
-
Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
... branżę meblarską, dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych i deweloperów. A gdzie MŚP zainwestuje? Z badania wynika, że ostatnie 3 miesiące tego roku to czas na wydatki reklamowo-promocyjne. Marketing ... a kolejne 30 proc. podaje datę 2011 lub dalej. Można wnioskować, że w opinii większości badanych „odbicie się od dna i koniec kryzysu” wydaje się ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
... Elblągu. Do końca 2011 r. obejmie swoim zasięgiem 31 miast. Pilotaż warszawski, podobnie jak badania w Austrii i we Włoszech, potwierdził, że tradycyjnie oglądane kanały telewizyjne cieszyły ... oferty w oparciu o mobizody. Celem programu pilotażowego jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań, a w przyszłości pomoc w ...
-
Długi to dla Polaków wstydliwy problem
... charakter losowy i odbył się za pośrednictwem mailingu. W badaniu udział wzięło 512 osób. Próba była reprezentatywna dla dorosłych użytkowników Internetu. Celem badania było określenie opinii ludzi na temat nadmiernego zadłużania się, związanych z takim zadłużaniem się odczuć i podejmowanych działań.
-
Młode matki: ciężki powrót do pracy
... . Na ankietę odpowiedziało 435 internautów, użytkowników serwisu. Sondaż „Matki” był częścią badania społecznego dotyczącego sytuacji zawodowej matek małych dzieci, przeprowadzonego we wrześniu i październiku 2006 roku przez Instytut Badania Opinii Społecznej i Rynku Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Fundacji Świętego Mikołaja. W sondażu wzięło ...
-
Druk kolorowy jest ekonomiczny
... kolorze, konieczna jest edukacja kadry zarządzającej w odniesieniu do oszczędności kosztów, korzyści i wydajności. Wnioski Pomimo często pojawiającej się opinii, że druk kolorowy jest droższy niż czarny, badania pokazują, że może pomóc w zmianie przyzwyczajeń związanych z drukowaniem – pracownicy zwracają większą uwagę co i w jakiej ilości drukują ...
-
Restrukturyzacja 2010
... wzrost awersji do ryzyka (29% respondentów). Innymi potencjalnymi hamulcami są: brak możliwości finansowania oraz zmniejszone moce produkcyjne. W opinii Roland Berger Strategy Consultants, z badania wynika, że po kryzysie należy wyciągnąć cztery najważniejsze wnioski. Po pierwsze: płynność. Spowolnienie gospodarcze może zagrozić płynności wcześniej ...
-
Formy marketingu farmaceutycznego
... kontaktów z firmami farmaceutycznymi (oba ponad 90%). Jak czytamy w raporcie z badania, duża jest również znajomość nowoczesnych form marketingu: znaczna część, bo 9 na ... interaktywnym e-detailingu, a 72% słyszało o wideokonferencjach z udziałem liderów opinii. Narzędzia związane z wykorzystaniem telefonu są najmniej znane lekarzom jako możliwości ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... kwartału - wynika z najnowszego badania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw tego sektora przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla. Niestety z badania wynika, że wzrostowi ocen ... .). Na podobnym poziomie, jak w poprzednim pomiarze, pozostał odsetek rzeczników opinii, że sytuacja kraju pozostanie bez zmian w ostatnim kwartale (38,5 proc ...
-
Dobry czas na własną działalność
... dekoniunktury, ponad 44 proc. Polaków ocenia pozytywnie możliwości prowadzenia biznesu w Polsce, a 37 proc. ocenia je negatywnie – wynika z badania ośrodka opinii CBOS opublikowanego w listopadzie 2010 r. Według badania największymi barierami w prowadzeniu działalności gospodarczej są zbyt duże koszty pracy, za wysokie podatki od dochodów dla firm ...
-
Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych
... a także zaglądają na strony www producentów. W Internecie poszukują najczęściej opinii innych użytkowników o konkretnym produkcie, opisów produktów, informacji o cenach. ... 91%, 85% w odniesieniu do kosmetyków i 80% w przypadku produktów chemii gospodarczej. Wyniki badania pokazują również, że mężczyźni częściej poszukują na stronach www informacji na ...
-
Marki godne zaufania 2011 - leki
... że jest dobrze znana i ma długie tradycje. Jest także, w opinii ankietowanych, marką lubianą przez dzieci. W kategorii Witaminy zarówno Złote ... roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - jedenasta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... tanich i czytelnych narzędzi do monitorowania treści – mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj, współautorka badania, kierownik oddziału PR i marketingu przy Instytucie Monitorowania Mediów – Monitoring ... treści na nasz temat, internetowi liderzy opinii mogą być dobrymi i skutecznymi ambasadorami naszej marki. Jednak z badania wynika, że pozytywne opinie są ...
-
Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011
... czarnym charakterem" w oczach internautów był Tomasz Zadroga z PGE. To niektóre z wniosków płynących z badania "Bossowie gospodarki w social media", wykonanego przez Instytut Monitorowania Mediów w ramach ... finansach”. Autor bloga, Maciej Samcik jest uważany za lidera opinii w dziedzinie bankowości. Z kolei dla branży energetycznej ważnym miejscem ...
-
Podróże służbowe a wydajność pracy
... nie uczestniczyło w wielu uroczystościach rodzinnych z powodu swoich słuzbowych wyjazdów. Badania wskazują na potencjalne przyczyny braku korelacji: ponad połowa podróży w obrębie ... i lutym 2011, firma Polycom zleciła Coleman Parkes wykonywanie badań dotyczących opinii wyższej kadry kierowniczej w Europie na temat podróży służbowych. Ankietowano po ...
-
Polacy krytycznie o służbie zdrowia
... %, że było, ale na własną prośbę, a 44% że zostało na takie badania skierowane – to najwyższy wskaźnik spośród wszystkich państw. Jeżeli chodzi o długoterminowe ... Szwecją (75%). Równie chętnie Polacy zgodziliby się na uzyskanie dodatkowej opinii lekarskiej poprzez przesłanie za pośrednictwem Internetu dokumentacji medycznej to również trzeci wynik ...
-
Polscy pracownicy dbają o dobre imię firmy
... opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być fakt, iż tylko w ciągu ostatniego kwartału pojawiło się ponad 1500 nowych komentarzy. Polacy dbają o swoich pracodawców Tylko dla 8% pracowników przyszłość ich firmy nie jest ważna. Jak wynika z badania ... GoldenLine, czy międzynarodowym LinkedIn. Według badania Pracuj.pl obecnie 1/3 polskich firm ...
-
Polscy pracownicy nie chcą się przeprowadzać
... . Bez uzmysłowienia sobie tego nadal będziemy mieli do czynienia z niedopasowaniem na rynku pracy – mówi Elżbieta Flasińska. Informacje o badaniu Celem badania było poznanie opinii internautów na temat serwisów poświęconych pracy oraz przyczyn i sposobów korzystania z tych serwisów. Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych ...
-
Firmy ubezpieczeniowe a standardy rachunkowości
... new IFRS accounting rules” został opublikowany w lipcu 2012 r. Opracowanie powstało na podstawie badania przeprowadzonego przez The Economist Intelligence Unit na zlecenie Deloitte. Badanie polegało na zbadaniu opinii na temat wpływu prawdopodobnych zmian wynikających z ujednolicenia standardów rachunkowości na działalność firm ubezpieczeniowych ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego III kw. 2012
... trendu. Do tej pory początek drugiej połowy roku oznaczał stabilizację opinii, tym razem mamy znaczące spadki i historyczne minima. Niestety nie widać pozytywów, ... Wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor. Wielkość zaległości wobec firm również nie nastraja optymistycznie. Z badania wynika, że 29% respondentów ocenia, że suma niezapłaconych na ich rzecz ...
-
Marketing mobilny rozczarowuje
... Firefly (oddziałem badań jakościowych w Millward Brown), przynosi analizę opinii i oczekiwań konsumentów dotyczących marketingu mobilnego. Na tej podstawie ... prasowych – 47%, a dla telewizyjnych – 51%. Nieco bardziej optymistycznym dla marketerów wynikiem badania jest to, że 38% konsumentów deklarowało chęć udostępniania danych o swojej lokalizacji ...