-
Rozwój osobisty i podnoszenie kompetencji: tak, ale online
... do angażujących i różnorodnych informacji, potrzebuje równie atrakcyjnych możliwości rozwoju osobistego czy zwiększania swoich kompetencji - dodaje Daniel Idźkowski. 10 kompetencji, w których Polacy chcą się rozwijać najchętniej Badanie przeprowadzone przez GoodHabitz pokazuje, że pracownicy stawiają dziś na rozwój osobisty. Co istotne ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
... stawia odpowiednio 57 i 54 proc. respondentów. – Badanie wykazało wysoki poziom zaufania do zewnętrznych dostawców i operatorów chmury obliczeniowej. Aż 69 proc. dużych i 54 proc. średnich firm to właśnie od nich zamierza uzyskać pomoc w zakresie pozyskania brakujących kompetencji chmurowych. Duże przedsiębiorstwa bardziej zainteresowane są ...
-
Programiści jak pracownicy fizyczni. Jakich kompetencji szukają firmy?
... dziś. Istnienie problemu potwierdza również najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie OTTO Work Force, z którego wynika, że brak rąk ... im jest również kompetencji analitycznych, językowych, specjalistycznych, cyfrowych, umiejętności rozwiązywania problemów, pracy w grupie/w zespołach projektowych. Luka w zakresie kompetencji analitycznych i ...
-
Silversi bez kompetencji cyfrowych. Pomoże pokolenie Z?
... aktywność zawodowa jest motywacją do stałego poszerzania swoich kompetencji cyfrowych. Według danych Pracuj.pl (badanie Pracuj.pl „Nowe prawa rekrutacji”, n = 2120 pracujących Polaków, ... lub budowanie kompetencji cyfrowych. Różnorodność w zespole jest kluczowym elementem budowania efektywnych grup roboczych. Oferuje ona komplementarność kompetencji, ...
-
5 kluczowych kompetencji niezbędnych do zarządzania zespołem na odległość
... nie wyłączając menedżerów. GoodHabitz wraz z agencją badawczą Markteffect przeprowadzili badanie, w którym zapytano pracowników, jak menedżerowie radzą sobie z zarządzaniem zespołem coraz ... 23% zatrudnionych martwi również fakt, że ich menedżerom brakuje odpowiednich kompetencji, aby zarządzać zespołem, który w coraz większym stopniu pracuje zdalnie. ...
-
Kompetencje pracowników: pracodawcy nie inwestują w szkolenia?
... . Ekspertka zaznacza, że dobrze jest wybierać programy rozwojowe, które są rozłożone w czasie i łączą różnorodne formy i narzędzia rozwoju, takie jak ocena i badanie kompetencji, warsztaty grupowe, indywidualne i grupowe sesje rozwojowe, peer-to-peer coaching czy platformy online z materiałami do pracy własnej. Planując kurs z zewnętrznym partnerem ...
-
Hays: na home office warto zadbać o rozwój zawodowy
... rozwoju nie były pod tym względem wyjątkiem. Czy w okresie pandemii skorzystał(a) Pan/ Pani z możliwości zdobycia nowych kompetencji, np. kursów online, webinariów? 48% - Tak 52% - Nie Źródło: badanie Hays Poland, sierpień 2020. W okresie funkcjonowania największych ograniczeń w życiu publicznym wiele firm szkoleniowych i organizacji branżowych ...
-
AI wymusza podnoszenie kwalifikacji zawodowych
... zdecydowanie tak. Badanie GoodHabitz pokazało, że 67% pracowników IT ma możliwość realizowania programów rozwoju w godzinach pracy. Specjaliści IT dostają od pracodawców przede wszystkim możliwość rozwoju kompetencji twardych – deklaruje to 71% z nich. 66% twierdzi, że pracodawca umożliwia im rozwój w obszarze kompetencji miękkich. W Polsce ...
-
Stawiasz na rozwój zawodowy? Postaw na twarde, ale i miękkie kompetencje
... rozwoju i sukcesu zawodowego najlepszy jest jednak swoistego rodzaju "mix" twardych umiejętności cyfrowych i kompetencji miękkich - dowodzi badanie zlecone przez GoodHabitz. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaką rolę odgrywa łączenie kompetencji cyfrowych z umiejętnościami miękkimi? Jak polscy pracownicy oceniają swoje kompetencje cyfrowe? Na czym ...
-
ESG: firmy potrzebują talentów od zrównoważonego rozwoju
... kompetencji pracowników w taki sposób, aby móc dostosować je do zielonych strategii. Biznes musi być zatem przygotowany na spore zmiany. Światło na ich skalę i zakres rzuca najnowsze badanie ... – dodaje Szymon Rudnicki, dyrektor Talent Solutions ManpowerGroup. Ewolucja kompetencji talentów początkiem zielonej rewolucji Jak mówi Agnieszka Adamiec, w ...
-
Chmura obliczeniowa superbohaterem pandemii. Tylko co z tego...
... kompetencji chmurowych swoich pracowników jako średni (38 proc.), a w następnej kolejności jako niski (25 proc.) Co więcej, badanie pokazało również, że aż 21 proc. firm wyraźnie odczuwa, że brak kompetencji ...
-
Relacje międzyludzkie w pracy: jak nam się układa z przełożonymi?
... unaoczniła braki kompetencji u niektórych menedżerów, to w wielu przypadkach wypromowała odpowiedzialne przywództwo, skoncentrowane na pracowniku i jego potrzebach. Okazuje się, iż są to zmiany dostrzegane przez zatrudnionych. Jak oceniasz swoje relacje z przełożonym? Pozytywnie - 76% Neutralnie - 16% Negatywnie - 8% Źródło: Badanie Hays Poland ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... uważanych za nieistotne kompetencji. Ze względu na pewne naturalne predyspozycje poszczególnych płci zapotrzebowanie na określone obszary kompetencji zawsze będzie się ... wykorzystany został system ankietowy opinie.mobi oraz widgety instapps.io. Badanie przeprowadzono na dwóch grupach respondentów w wieku 18+: pracownicy korporacji (z naciskiem ...
-
Rynek pracy: czy znajomość języków obcych to rzeczywiście "must have"?
... kompetencji, znacznie zwiększają się możliwości oferowane przez rynek pracy - także te, które oferują coraz bardziej popularne workation. Znajomość języków pracownikom się po prostu opłaca. O BADANIU Badanie ...
-
Kompetencje pracownika sprzedaży należy mierzyć
... w zakresie wykorzystania testów kompetencji DISC Personality Assessment w rekrutacji i podnoszeniu efektywności zespołów przeprowadziła, trwające prawie 8 lat (2005-2014), badanie wśród pracowników działów sprzedaży (przedstawiciel handlowy, kierownik sprzedaży) w różnych krajach europejskich. Obserwując wyniki testów kompetencji DISC prawie 24 tys ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I poł. 2015 r.
... będących w zakresie kompetencji Ministerstwa Finansów. Prawie połowa wskazała również na potrzebę zmian w przepisach w zakresie kompetencji Ministerstwa Gospodarki. ... : „Deloitte CFO Survey” to przeprowadzane cyklicznie przez Deloitte badanie opinii dyrektorów finansowych (CFO). W Polsce badanie przeprowadzane jest dwa razy do roku. Najnowsza (VIII ...
-
Doskonała rada nadzorcza, czyli jaka?
... kompetencji jej członków do długofalowych celów strategicznych spółki. Niestety nie jest to przysłowiowa bułka z masłem, zwłaszcza że - jak przyznają ankietowani - znalezienie kandydatów o odpowiednim doświadczeniu i wiedzy eksperckiej w danej dziedzinie nie należy do najprostszych spraw. Sposób doboru członków rad nadzorczych do poprawy Badanie ...
-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
... pozostaje luka kompetencji, która niesie za sobą trudności w pozyskiwaniu ekspertów z unikatowymi umiejętnościami. Niedobór kompetencji jest problemem w skali globalnej i ... usług dla biznesu, pracownicy z niszowymi umiejętnościami i znajomością rzadkich języków nadal są poszukiwani. Badanie pokazało, że Covid-19 nie pozostał bez wpływu na rynek pracy ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2005
... Wzięło w nim udział prawie 14 000 osób w wieku 12-74 lata. Badanie było realizowane metodą wywiadu bezpośredniego, w którym udział był dobrowolny. ... INWESTOWANIE W LUDZI I ROZWÓJ KOMPETENCJI INFORMATYCZNYCH 3.1. Szkolenia informatyczne 3.1.1. Uczestnictwo osób indywidualnych w kursach komputerowych. Rozwojowi kompetencji informatycznych służyły ...
-
Jak postęp technologiczny zmienia rynek pracy?
... a firmy coraz częściej poszukują pracowników dysponujących określonymi zestawami zarówno twardych, jak i miękkich kompetencji. W takich realiach przekwalifikowywanie pracowników staje się wręcz koniecznością. Zrealizowane przez Salesforce badanie objęło swoim zasięgiem 750 liderów odpowiedzialnych za rekrutację pracowników do pionów biznesowych, HR ...
-
Inżynierowie liderami innowacyjności
... częściej wskazywana była przez młodszych respondentów. – Firmy są świadome wagi kompetencji, umiejętności oraz szeroko rozumianego know-how. Starają się dbać o zwiększanie ... nowe, w tym np. cyfrowe kompetencje – mówi Dominika Bettman. O badaniu: Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie przedsiębiorstw MSP z branży przemysłowej, prowadzących ...
-
4 błędy w Assessment Center
... innego poziomu stanowiska, trochę na zasadzie - mamy zadanie, to zbadajmy kilka kompetencji jednocześnie. I chyba najbardziej niebezpieczny błąd to brak integracji wyników (dyskusji asesorów ... to jest jego celem. Dziś mamy do dyspozycji wiele narzędzi (np. badanie kompetencji DISC D3), które mogą być wsparciem właśnie na tym pierwszym kluczowym ...
-
Pracodawcy bez pomysłu na rozwój zawodowy pracowników?
... ZANIEPOKOJENI NIEDOBOREM KOMPETENCJI Pomimo otwartości specjalistów na podnoszenie kwalifikacji, pracodawcy deklarują zaniepokojenie niedoborem kompetencji w firmie. Jednocześnie, ... Poland. Kluczem do rozwiązania problemu niewątpliwie jest również regularne badanie oczekiwań pracowników, promowanie wszelkich działań rozwojowych podejmowanych przez ...
-
Rekrutacja pracowników: oczekiwania są odmienne
... najważniejszy wniosek, jaki płynie z pierwszego w Polsce badania Candidate Experience. Badanie zostało przeprowadzone z inicjatywy Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Wyniki jedynego ... po prostu trudno udzielić szczegółowej informacji zwrotnej na temat kompetencji kandydatów, jeśli w procesie rekrutacyjnym uczestniczy kilkaset albo nawet kilka ...
-
Pracownicy IT potrzebują nowych wyzwań
... być postrzegani jedynie jako specjaliści od naprawy sprzętu komputerowego w firmie. Przyznają jednak, że często brak im, tak potrzebnych w biznesie, kompetencji społecznych i interpersonalnych. Badanie Deloitte „CIO 2013” ma charakter globalny, gdyż objęło siedmiuset liderów IT z trzydziestu sześciu krajów Europy, w tym Polski, obu Ameryk ...
-
Co może HR biznes partner?
... . Potrzebny dialog Firma WNCL przeprowadza obecnie ogólnopolskie badanie kompetencji HR biznes partnerów. To ankieta dostępna w internecie (badaniekompetencjihrbp.wncl.pl), skierowana do przedstawicieli biznesu (prezesów, menedżerów) oraz HR na temat tego, jak oceniają współpracę na linii biznes-HR. Badanie trwa i wciąż jeszcze można podzielić się ...
-
Jawność wynagrodzeń IT. Tak czy nie?
... nieco inaczej. Jawność wynagrodzeń. Tak czy nie? Zrealizowane przez HRK badanie objęło swoim zasięgiem 147 osób zatrudnionych w większości w charakterze programistów (Java, .Net, C++), ... jakie podwyżki mogliby uzyskać, pomogłaby im planować podnoszenie poszczególnych kompetencji, by docelowo podnieść swój standard życia. Co na to managerowie ...
-
Kompetencje przyszłości: współpraca, dialog oraz przywództwo
... kompetencji określanych przez dokumenty Unii Europejskiej. Reprezentująca Szwajcarię organizacja World Economic Forum za równie istotny uważa zestaw kompetencji ... wartościową dla nich rzecz, np. samochód. Chętniej pomogliby im znaleźć pracę. Badanie pokazuje, że również w odniesieniu do działań biznesowych pozostaje w tym kontekście pole do ...
-
Kursy zawodowe i szkolenia: co na topie?
... szkolenia zawodowe? W jakim zakresie Polacy najchętniej podwyższają swoje kwalifikacje zawodowe? Badanie pokazujące po jakie kursy i szkolenia zawodowe Polacy sięgają ... na kształcenie. Mogą one zostać wykorzystane na podnoszenie kwalifikacji i rozwój kompetencji w placówkach edukacyjnych Polski i krajów Unii Europejskiej. Z udzielonych Kodilla.com ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... innych narodowości? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza międzynarodowe badanie zrealizowane przy udziale serwisu Pracuj.pl. Z tego tekstu dowiesz się ... W kontekście omawianych obaw warto zwrócić uwagę na dysonans występujący w ocenach posiadanych kompetencji cyfrowych, jakie wystawiają sobie Polacy. W niedawnym badaniu Pracuj.pl „Cyfrowa ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
... 5,6% (“poniżej przeciętnej”) i aż 16,7% (“niesatysfakcjonująca”). Podobnie kształtują się wyniki badania kompetencji pracowników. 33,3% klientów hipermarketów i 27,1 % klientów supermarketów oceniło ją jako ... sklepu w danej sieci w dłuższym okresie czasu. Niemniej jednak badanie to stanowi cenne źródło informacji i może służyć za punkt wyjścia do ...
-
Działy personalne: wyzwania i priorytety 2010
... , opublikowała wyniki europejskiego badania trendów HR "Barometr HR". Badanie przeprowadzone dla Europejskiego Stowarzyszenia HR (EChr) wykazało, że największym i najpilniejszym wyzwaniem dla funkcji personalnej w roku 2010 będzie rozwinięcie własnych kompetencji biznesowych, pozwalających na pełnienie strategicznej roli w organizacji. Przedmiotem ...
-
Dobra obsługa klienta to w banku podstawa
... zł. największą wagę przykładają do szybkości działania banku (70 proc. wskazań) i kompetencji pracowników (60 proc.). Oczekują tez dogodnie zlokalizowanych, gęsto rozmieszczonych ... bankowość realizowana w bezpośrednim kontakcie z bankiem szybko odejdzie do lamusa. - Badanie pokazało, że Polacy wciąż lubią bezpośredni kontakt z pracownikami banku, ...
-
Dyrektor finansowy: zawód z przyszłością?
... coraz bardziej istotną rolę w organizacji, czyniąc ich najważniejszym zasobem ludzkim warunkującym zdolność firmy do zmiany i adaptacji. Jak pokazuje badanie, wzrost znaczenia i zakresu kompetencji przekłada się równocześnie na większe zadowolenie dyrektorów finansowych. Wielowymiarowa rola współczesnego CFO Według badania Michael Page, obecnie CFO ...
-
Kompetencje cyfrowe: jak pokonać ich deficyt?
... trzy czwarte respondentów (73%) nie czuje się przygotowanych do zdobywania kompetencji cyfrowych potrzebnych przedsiębiorstwom obecnie, a jeszcze więcej (76%) nie czuje się ... pilną potrzebę globalnych inwestycji w celu zniwelowania niedoboru umiejętności cyfrowych. Choć badanie pokazuje, że niektóre kraje czują się bardziej gotowe na cyfryzację ...