-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... pozytywnych, ale i rozsądnych wyborów. I to od cyfrowego biznesu oczekuje, że ten wskaże mu, jakie decyzje zakupowe i codzienne dobrze wpływają na środowisko i są społecznie odpowiedzialne. Tak, tak - zdaniem konsumentów - to na e-biznesie (w podobnym stopniu jak administracji i organizacjach państwowych) spoczywa odpowiedzialność za to, jak ...
-
Meaningful Brands 2019: Nivea i Google znowu na szczycie
... konsumentów (55% na świecie) jest zdania, że to nie rządy czy politycy, ale właśnie marki i firmy mają dziś większe pole do popisu, jeżeli chodzi o zmienianie współczesnego świata na lepsze. Nie jest zatem zaskoczeniem, że dziś decyzje zakupowe ...
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... tym Polski, coraz mocniej odczuwają presję związaną z rosnącymi kosztami życia, co wpływa na ich decyzje zakupowe. W związku z tym firmy oferujące subskrypcje muszą dostosować swoją ofertę do bardziej wyśrubowanych oczekiwań konsumentów, szczególnie w zakresie personalizacji i wartości dodanej. Tylko wtedy subskrypcje te, mają szansę zostać uznane ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... użytkownicy internetu, a wartość koszyka zakupowego z PayPo wzrasta średnio o 20-40%. Dla współczesnych konsumentów BNPL to sposób finansowania wydatków, ale też narzędzie, które pomaga im zarządzać budżetem i podejmować decyzje zakupowe. Wprowadzenie tej opcji w sklepach, niezależnie od kanału, to kluczowy krok w budowaniu długoterminowych ...
-
Doradca klienta walczy o prestiż
... raczej ciężki kawałek chleba niż bułka z masłem. Doradca klienta jest wizytówką każdego przedsiębiorstwa. To on swoim zachowaniem bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Według przeprowadzonych badań 40% respondentów przyznało, że pod wpływem pozytywnego zachowania doradcy przekonało się do korzystania z produktów lub usług firmy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... pożądany produkt wykorzystuje dzieci do pracy w ciężkich warunkach. Dla polskich konsumentów ważniejsze od działań z zakresu odpowiedzialności społecznej są te ograniczające ... Polaków, że mają wpływ na to, jak postępują firmy. Ich decyzje zakupowe są istotnym wyznacznikiem polityki stosowanej nawet w dużych przedsiębiorstwach. Przed nami ...
-
6 kluczowych cech skutecznego marketingu referencyjnego
... usunąć się nieco w cień. Według badań, już 72% konsumentów deklaruje, że decyzje zakupowe podejmuje w oparciu o polecenie oferty przez inną osobę. Z drugiej jednak ... Istotą marketingu referencyjnego, zwanego także marketingiem rekomendacyjnym jest zmotywowanie konsumentów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wdrożenie nie wymaga nakładów finansowych ...
-
Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem
... Consumers in the Post-Recession World" [Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji]. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca ... , Global BrandZ Director. „Konsumenci mają poczucie, że muszą lepiej uzasadniać swoje decyzje zakupowe. Ze względu na świeże jeszcze wspomnienie o niepewnych czasach ludzie wyżej ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
... zaufania”, która wytworzyła się między klientami, a sprzedawcami. „Okazuje się, że z zaufaniem ściśle wiąże się poczucie bezpieczeństwa, które także wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Aż 80 proc. osób jest bardziej skłonnych do zakupów, jeśli wierzą, że ich dane powierzone producentom i sprzedawcom są należycie chronione ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... kontekstach. Nie jest zatem zaskoczeniem, że zaczyna on w dużym stopniu determinować zachowania konsumentów. Potwierdzeniem tego jest analiza przeprowadzona przez Inquiry, z której wynika, że 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje decyzje zakupowe, bazując m.in. na swojej wiedzy odnośnie działań proekologicznych danej firmy. Do jakich ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
Marketing offline motywuje konsumentów do poszukiwania informacji o produkcie w sieci i wpływa na ich decyzje zakupowe. W badaniu JupiterResearch 67 proc. respondentów do poszukiwania w sieci informacji o produkcie lub usłudze zachęciły kanały offline. 39 proc. spośród tych osób ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... się z produktem czy usługą poprzez osobę występującą w reklamie. Być może decyzje zakupowe u mężczyzn działają nieco sprawniej, dlatego też nie potrzebują oni ... szczególności wykorzystanie w reklamach wizerunku rodziny oraz samego seniora mocno oddziałuje na konsumentów z grupy 65+. Wykorzystany jest w tym przypadku argument potwierdzenia, który ...
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
... zakupów dokonywanych przez smartfony. Raport podkreśla, że Internet stał się obecnie najważniejszym kanałem wpływającym na decyzje zakupowe (wyprzedzając wszystkie inne kanały, w tym także tradycyjne sklepy), a 75% konsumentów ocenia, że jest ważny, lub bardzo ważny w procesie zbierania informacji przed dokonaniem zakupu. Media społecznościowe ...
-
Najpierw lajk, a potem pieniądze. Jak kupuje pokolenie Y?
... in., że Millennialsi, aby kupić jakiś produkt, muszą go najpierw polubić, a ich decyzje zakupowe często podyktowane są emocjami. To zupełnie inne podejście niż to, które ... jemu dedykowany. Niestety, nie wszystkie marki rozumieją potrzeby nowego typu konsumentów. Ich zbadanie i określenie realnych problemów, zarówno wewnątrz organizacji jak i w ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... sprzedaje Naturalną rolą mediów społecznościowych stało się także wpływanie na decyzje zakupowe konsumentów. 43 proc. Polaków przyznaje, że choć raz kupiło coś na Instagramie, ... sami – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift. TikTok przyciąga nowych konsumentów Dziś oprócz Instagrama głównym medium dla branży influencerskiej stał się ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... praktyk, które okazały się skuteczne w komunikacji skierowanej do konsumentów, rzadko przynosi taki sam skutek. Dlaczego? Strategie marketingowe dla sektora ... jednak ścieżki, które prowadzą do ich osiągnięcia. Proces podejmowania decyzji W sektorze B2C decyzje zakupowe są często podejmowane pod wpływem emocji. Klienci częściej kierują się sercem ...
-
Firmy rodzinne, czyli biznes nie tylko dla pieniędzy
... oraz komfort, i to właśnie firmy rodzinne postrzegamy jako miejsca pracy, w których te warunki będą spełnione. Czy rodzinność firmy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów? Jednak nie da się zupełnie pominąć aspektu finansowego. W raporcie pojawia się pytanie o gotowość Polaków do zapłacenia więcej za produkt ze ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... jest aktualne? Obecnie konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na wielu zmiennych. Nie zawsze kierując się "żołądkiem". W jaki sposób zatem zaplanować ... z realizacją profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia żywności może odwoływać się do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Co więcej, w ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... innowacji w gospodarce, łączenia świata nauki i biznesu oraz monitoruje zachowania konsumentów i trendy w polskiej gospodarce. Od kilkunastu lat zleca przeprowadzanie badań, które mają na celu analizę głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe Polaków. W tegorocznym badaniu uwzględniono również wpływ pandemii na rynek i konsumentów.
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... taki produkt. Dominujące zachowania konsumentów mogą wynikać ze wzrostu zamożności społeczeństwa oraz ciągłego dążenia jednostek do poprawiania swojej sytuacji materialno-bytowej. Patrząc całościowo na wyniki badań, można zauważyć, że cena produktu jest nadal bardzo ważnym determinantem wpływającym na decyzje zakupowe. Polacy chcą nabywać produkty ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... dotrzeć do nowego segmentu klientów. Zakupy w Social Media Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych. Część z nich kupuje produkt bezpośrednio przez Facebooka lub Instagram. Coraz popularniejszy staje się np. Instagram ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... porównaniu do 17% rok wcześniej) wskazało je jako ulubione miejsce zakupowe. To jednak nie powstrzymuje konsumentów przed zakupami online, a wręcz coraz mniejszy odsetek badanych ... systemu, właściciele firm mogą mapować zachowania konsumentów i identyfikować trendy, które będą miały wpływ na ich decyzje. Pozwala to mieć pewność, że podjęte działania ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... zarządu TRUSTMATE.io. - Manipulowanie opiniami online nie tylko zaburza uczciwą konkurencję, ale przede wszystkim wprowadza w błąd konsumentów, którzy na podstawie tych fałszywych informacji podejmują decyzje zakupowe. Nasze badanie rzuca światło na różne aspekty tego zjawiska, pokazując, że dotyka ono niemal wszystkich grup społecznych ...
-
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
... decyzje zakupowe mają Facebook i Youtube. Zakupy ze smartfonem w ręku były naszą codziennością jeszcze w czasach przed pandemią. To, z czym mamy do czynienia teraz, jest utrwaleniem tego trendu i rozszerzeniem go na kolejne grupy społeczne. Pandemia znacząco wpłynęła na zwyczaje konsumentów ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... najprostszy i dawać jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Nie można tworzyć barier, które utrudniają decyzję o kupnie – mówi Wojciech Łaszkiewicz. Social commerce i live streaming Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych ...
-
Czy porzuciliśmy sklepy stacjonarne na rzecz zakupów online?
... większy wpływ na decyzje zakupowe młodszych konsumentów. Ta grupa zwraca też większą uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju. Około połowa milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że jest gotowa zapłacić więcej za towar, który jest przyjazny środowisku. Dla porównania, tylko 29 proc. najstarszych konsumentów zajmuje podobne stanowisko ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... w jaki sposób dokonujemy zakupów. – Wiedza o tym, w jaki sposób klienci podejmują decyzje zakupowe, impulsywnie, emocjonalnie, czy też w przemyślany i racjonalny sposób, pozwala markom przewidywać, i to coraz częściej w bezbłędny sposób, przyszłe działania konsumentów – zauważa Krzysztof Grabowski, ekspert ds. technologii. Big data in store Analiza ...
-
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
... zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne? W Czarny Piątek konsumenci są gotowi, by kupować, czekają jednak na najlepsze okazje. Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma nadal znaczący wpływ na decyzje zakupowe ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... pytania: Jak lepiej zrozumieć współczesnego konsumenta? Co wpływa na decyzje konsumentów o wyborze stacjonarnego punku sprzedaży, a nie sklepu internetowego? Co najbardziej podoba się ... wpływ ogólnej atmosfery w sklepie – w tym muzyki – na ogólne wrażenia zakupowe oraz przybliżają jak konsumenci korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów. - ...
-
Polski konsument 2009
... . Poprzednie badanie przeprowadzone zostało w 2007 roku, co daje nam możliwość zaobserwowania zmian zachowań konsumenckich. W badaniu wyróżniono cztery typy konsumentów w zależności od tego jak podejmują decyzje zakupowe, co ma dla nich znaczenie oraz, czy znają i egzekwują swoje prawa. Są to: nieufni liderzy, nieostrożni optymiści ...
-
Beacony - pionierska dziedzina Polaków
... lub restauracji. Beacony, bo o nich mowa, rewolucjonizują handel i zwyczaje zakupowe Polaków. Wielu konsumentów może jednak zadać sobie pytanie: Czym one właściwie są, gdzie ... doradcami w trakcie zakupów. Zbierając dane o konsumentach, będą wpływały na ich decyzje zakupowe. Gdzie można je znaleźć? Becony wykorzystywane były już w wybranych galeriach ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... i marketingowego punktu widzenia) klientów i konsumentów o ważnych wydarzeniach, konsultować z nimi nowe produkty lub usługi oraz wyjaśniać decyzje firmy (nawet te niepopularne ... odbiorców usługi. Z wielu badań bowiem wynika, że poważny wpływ na decyzje zakupowe mają opinie innych nabywców o danym towarze czy usłudze. W społecznościach tworzonych ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... telewizyjną szukając jej w Internecie bądź dzieląc się nią ze znajomymi. Konsumentów, którzy spotkali się z kampanią telewizyjną wspieraną Internetem wyróżniają wyższe wskaźniki ... o ile liczy się fakt, że respondenci mają istotny wpływ na decyzje zakupowe we wszystkich kategoriach produktowych i usługowych. Gdyby uwzględnić tylko tych, którzy ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... , testach produktów czy opiniach konsumenckich - jest zdecydowanie rzadziej dostrzegany przez konsumentów internautów, jednak z drugiej strony to właśnie te działania okazują się być wiarygodnymi dla internautów, jak również realnie wpływają na ich decyzje zakupowe. Nowoczesne formy komunikacji marki z konsumentem - konkursy z nagrodami, wpisy na ...
-
Sprytne zakupy przez internet. Czy Polacy są zaradni?
... - w internetowych sklepach spędzają średnio mniej niż godzinę w tygodniu. Podejmujemy decyzje ostrożnie - siedmiu na dziesięciu Polaków przed zakupem czyta opinie i recenzje ... i jak często wydajemy w sieci? Podczas przygotowywania rankingu, zapytano ankietowanych o ich zakupowe zwyczaje w internecie. Okazuje się, że statystyczny Polak na “dodawaniu ...