-
Polacy stawiają na produkty markowe
... wpływ na decyzje zakupowe – ponad 70% konsumentów ... konsumentów produktów markowych. Po raz pierwszy z badań wynika, że Polacy bardziej niż na cenę zwracają uwagę na jakość. W obecnej edycji kampanii "Wybierz Markowe" kładziemy nacisk na cechy produktów markowych w tym stosunek jakości do ceny i bezpieczeństwo". Oszczędność Podejmując decyzje ...
-
Konsumenci chcą kontrolować technologie cyfrowe
... decyzje zakupowe rodziców w zakresie usług telewizyjnych. Jednak z badania „European Media Engagement Barometer 2010” wynika, że rodzice mają wpływ na decyzje w zakresie technologii swoich dzieci tak samo często – o ile nie częściej – co ich dzieci. 33 proc. osób mających wpływ na decyzje ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... dużą koncentracją gospodarstw domowych o znaczącym potencjale nabywczym oraz takie obszary, gdzie możliwości zakupowe są mocno ograniczone. Peter Drucker w swojej książce pt. „Management: Tasks, ... konsumentów skonfrontowane z danymi sprzedażowymi (wynik handlowców, obroty sklepów oraz ich lokalizacje) w bezpośredni sposób przekłada się na decyzje ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... segmentacji klientów pozwoli ci rozwinąć potencjał twojego biznesu, wzmocnić lojalność konsumentów oraz optymalizować budżet marketingowy. Omówimy teraz ten proces krok po kroku. ... , gdyż również one wpływają na decyzje zakupowe. W ramach zaawansowanej segmentacji na bazie analizy danych tworzone są persony zakupowe, czyli swego rodzaju modele bądź ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... urządzenia? Od lat cena pozostaje najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe polskich nabywców na rynku elektroniki konsumenckiej. Detale mają tu ... . Dziś ewidentnie widać, że to właśnie cena, decyduje o przyciągnięciu i zatrzymaniu konsumentów. Niewiele przy tym wskazuje, by trend w najbliższych miesiącach uległ zmianie – mówi ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... to jednak proste, ze względu na zmieniającą się modę, upodobania, a także potrzeby konsumentów. Pozwoliłam więc sobie na wypunktowanie kilku spostrzeżeń i wytycznych, które - co wynika z ... do danych. Bez świadomości, co zadowala klienta, co w rzeczywistości wpływa na jego decyzje zakupowe i czym on się kieruje podczas wyboru marki, nie da się z nim ...
-
Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne
... podsumować ich obecność w naszym kraju. Zachowaniom konsumentów korzystających z zakupów grupowych przyjrzeli się autorzy ... . Sukces zakupów grupowych próbują skopiować kluby zakupowe oferujące markowe produkty w rewelacyjnych ... turystycznej? Doświadczony klient e-commerce podejmujący decyzje szybko. W przeważającej większości klienci portalu to osoby ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... . Z tego też względu warto bacznie przyglądać się oczekiwaniom formułowanym przez konsumentów i wdrażać rozwiązania sprzyjające efektywności biznesu. Metod wsparcia sprzedaży jest wiele ... nam w każdych okolicznościach i praktycznie na każdym kroku. Wysoki wpływ na decyzje zakupowe - wg Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej ...
-
Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?
... walczą małe, osiedlowe sklepy spożywcze nie zrzeszone w żadnej sieci. Poznanie opinii konsumentów i zestawienie ich z opiniami na temat sieci konkurencyjnych może być bardzo inspirujące w ... 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... przy czym w obecnej sytuacji gospodarczej, staranniej niż kiedykolwiek rozważają swoje decyzje zakupowe oraz oczekują uzyskania maksymalnej wartości z dokonanych wyborów. „W poprzednich latach ... ściśle dopasowanym do potrzeb konsumentów. Jednak metody, które działają w przypadku określonego typu konsumentów, konkretnych treści lub rynków krajowych ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... rzeczy. Mało tego, polityka zwrotów w sposób znaczący zaczęła wpływać na decyzje zakupowe. Obecnie, aż 84% tamtejszych e konsumentów chce wiedzieć, jak działa procedura zwrotu przed finalizacją ... przez Nielsen i Sendcloud wskazuje, że aż 74% europejskich konsumentów nie zrobi zakupów w sklepie internetowym, jeśli będzie się to wiązać z pokryciem ...
-
Trafić z ceną
... decyzje ... • Jakie są preferencje zakupowe na produkty nasze i ... konsumentów? Jaką ofertę skierować do każdej ze znanych nam grup? Analiza umożliwia zdefiniowanie i opisanie odmiennych segmentów konsumentów, o odmiennych oczekiwaniach, dla których można rozważać odmienne oferty o odmiennym poziomie cenowym. Wiedza o typologii potencjalnych konsumentów ...
-
Marketing internetowy. Jak wyglądał rok 2021?
... przyjętymi w poszczególnych krajach czy regionach. Niepewność ta oddziaływała na konsumentów, którzy swoje decyzje podejmowali często na ostatnią chwilę, pod wpływem emocji i ... i w kolejnych latach stanie się jeszcze bardziej istotny, kształtując decyzje zakupowe ludzi. Kolejnym trendem, który może odegrać istotną rolę w nadchodzącym roku ...
-
Wydatki wielkanocne wpędzają w długi?
... zobowiązaniami twierdzi, że nie wpływają one w żaden sposób na decyzje zakupowe związane z Wielkanocą, a 6 proc. planuje zaciągnięcie kolejnej pożyczki właśnie z tej okazji. ... Dane pokazują, że samo posiadanie zobowiązań finansowych nie skłania - także młodszych konsumentów - do bardziej zachowawczych decyzji w okresie świątecznym. Niepokojące jest ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... wejść głębiej w konsumenta i określić, jak on żyje, kiedy podejmuje decyzje zakupowe i pod wpływem jakich czynników. Wszystkie te działania sprawiają ... daje odskoczni do zaplanowania kampanii, która pozwoliła kupić serca i umysły naszych konsumentów. Oczywiście powinniśmy zdefiniować grupę celową w kategoriach demograficznych, psychograficznych i ...
-
Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?
... 2/5 badanych – 38% Polaków twierdzi, że pod wpływem programu lojalnościowego zaczęła częściej kupować. Większość konsumentów nadal jednak deklaruje, że wprowadzenie programu nie miało wpływu na ich zakupowe decyzje. „Kryzysowe” uczestnictwo Nadal maleje grupa osób deklarujących uczestnictwo w chwili obecnej w programie lojalnościowym. W 2009 roku ...
-
Płatności mobilne, beacony, inteligentne domy - najbliższa przyszłość
... , a samych konsumentów zachęcić do robienia zakupów. W Wielkiej Brytanii 45 proc. właścicieli smartfonów zadeklarowało, że chce, aby sprzedawcy wysyłali im wiadomości, a 33 proc. z nich przyznało, że spersonalizowane wiadomości mają wpływ na ich decyzje zakupowe. „Beacony będą miały ogromny wpływ na budowanie lojalności konsumentów wobec danej ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... operacyjna i finansowa, trendy ekonomiczne i konsumenckie, zwyczaje zakupowe polskich konsumentów, zarządzanie zasobami ludzkimi, multikanałowość, zaawansowane kompetencje ... pierwszym kwartale 2015 roku. Ankietę uzupełniły wywiady pogłębione przeprowadzone z osobami odpowiedzialnymi za strategiczne decyzje w sieciach (w wielu przypadkach były ...
-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... wg konsumentów pozostaje niezmiennie konkurencyjna cena. Ponad 75% kupujących wskazuje, że czołowym kryterium zakupowym jest przejrzyste i szczegółowe podanie informacji o produkcie – jedynie 42% menedżerów z branży uważa tę kwestię za ważną. Ponad połowa konsumentów ocenia, że czynniki środowiskowe i etyczne, mają istotny wpływ na decyzje zakupowe ...
-
Black Friday, czego oczekują klienci?
... że działania promocyjne, które mają największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe to te maksymalizujące korzyści. - Drugi produkt za grosz to zdecydowanie ... pójścia na zakupy 7 dni w tygodniu nie zyskuje e-commerce. Tylko 6 proc. konsumentów zadeklarowała, że częściej zaczęli korzystać z możliwości robienia zakupów przez internet. W ...
-
Karp na święta: czy i jak kupujemy ryby?
... czynniki, które wpływają na ich decyzje zakupowe. Oczywiście, w dobie wysokiej inflacji, która mocno uderzyła w portfele konsumentów, bardzo duże znaczenie ma przede ... Najwięcej konsumentów po karpia wybierze się do sklepu rybnego (27 proc.) lub sklepu wielopowierzchniowego (w hipermarketach i supermarketach karpia zakupi także 27 proc. konsumentów ...
-
70 proc. Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen żywności
... nastrojów konsumenckich oraz wpływu takich czynników jak inflacja na decyzje zakupowe. Na podstawie comiesięcznych ankiet przeprowadzanych wśród mieszkańców blisko ... , w połączeniu z jednoczesnym spadkiem inflacji, miało korzystny wpływ na zdolność konsumentów do regulowania bieżących zobowiązań finansowych. Jednocześnie poczucie niepewności co do ...
-
Dzieci i młodzież a zakupy online
... podejmują już samodzielnie decyzje zakupowe. Rodzice przelewają kieszonkowe na konto swojego dziecka, w ten sposób młodzież ustala własne wydatki. Dla banków pozyskanie młodych klientów jest z całą pewnością bardzo ważne. Niechętnie przenosimy swoje konta osobiste z banku do banku, dlatego celując w nastoletnich konsumentów banki budują sobie ...
-
5 sposobów na zostanie gigantem e-commerce
... konsumentów. Warto pamiętać, że działalność na niewielką skalę nie oznacza niewielkich oczekiwań ze strony klientów. Przeciwnie, kupujący oczekują, że ich doświadczenia zakupowe ... leadów uzyskanych w ramach niego). Wskazówka #4: 61% konsumentów czyta recenzje online zanim podejmie decyzje zakupową. 5. Na koniec, najważniejsza jest obsługa klienta – ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
... Drugim narzędziem, które pomoże marketerom w skutecznym dotarciu do konsumentów oraz w finalnym rozkochaniu swoich klientów, jest marketing sensoryczny. Jak wynika z ogólnodostępnych badań, ok. 95 proc. procesów myślowych i emocjonalnych zachodzi w podświadomości. Na decyzje zakupowe mogą wpływać bodźce, z których istnienia bardzo często nie ...
-
Oto 10 najważniejszych technologii transformacji biznesowej
... respondentów. W dzisiejszych czasach do sieci podłączone są miliony konsumentów i urządzeń przemysłowych, a liczba i różnorodność tych ostatnich powiększa się w tempie, ... ludzi na świecie. Jednocześnie w coraz większym stopniu podejmują i wpływają na decyzje zakupowe B2B. W związku z tym zostało przeprowadzone badanie wśród 600 przedstawicieli tzw ...
-
Opinie klientów nie do przecenienia
... Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl. Przykłady takich spóźnionych reakcji konsumentów można by mnożyć. Mati pisze: „Niestety dopiero teraz przeczytałam poniższe opinie ... potransakcyjne i jak w praktyce wykorzystać ich potencjał. 1. Opinie pomagają podejmować decyzje zakupowe. Na polskim rynku internetowym działa blisko 20 tysięcy sklepów. Co ...
-
Nie ma dnia bez smartfona
... mobilnych, oczekiwaniom konsumentów w zakresie budowania relacji z markami, wpływowi, jaki technologie mobilne wywierają na życie konsumentów. Z raportu wyłania się ... 54%. Powiadomienia SMS i e-mail są przez badanych wskazywane jako bardzo skuteczne wspierające decyzje zakupowe – takiego zdania jest aż 95% badanych. Więcej niż 8 na 10 użytkowników w ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... operacyjnych: Android, iOS oraz Windows. Nasi klienci korzystają z telefonów zarówno podejmując decyzje zakupowe (np. robienie zdjęć w sklepowej przebieralni i przesyłanie ich do znajomych), ... niemal 90%. Przekonaliśmy do nas nie tylko niemieckich, ale także europejskich konsumentów przez to, że nigdy nie poprzestajemy na sukcesach. Wręcz przeciwnie ...
-
E-handel w niedzielę: tak czy nie?
... Polacy na zakupach cenią sobie wygodę i czas. Warto podkreślić, że większość konsumentów, jak i pracowników e-sklepów są za wyłączeniem handlu internetowego spod niniejszego ... przebywanie z bliskimi, a 24 proc. jako praktyczne, bo pozwalają podejmować mądre decyzje zakupowe. Za niewłaściwe e-zakupy niedzielne uznaje tylko 20 proc. badanych, a ...
-
Niekonwencjonalne formy promocji przyszłością marketingu
... , to z kolei działania marketingu sensorycznego. Ich celem jest wywoływanie wśród konsumentów zaprojektowanych, dogłębnych doznań zmysłowych, w efekcie których wzrośnie ich świadomość marki i przywiązanie do niej oraz wpłynie pozytywnie na decyzje zakupowe. Marketing ten bazując na sferze emocjonalnej człowieka, dąży do pełnego zaangażowania ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... ofertowa – decyzja zakupowa Wzrastającą świadomość i rosnącą wrażliwość społeczna polskich konsumentów, warto wykorzystać nie tylko w celach „wizerunkowych”, ale również do ... wielkość, powinni poznać jakie działania pro-społeczne lub etyczne, wpływają na decyzje zakupowe Polaków i sprawiają, że są oni bardziej przychylni określonym sprzedawcom, by ...
-
Marki własne: ciągle za drogie, aby zdobyć rynek?
... one gigantyczne znaczenie dla konsumentów – dodaje ekspert Consumer Panel Services GfK. Powyższe dane pochodzą z 6. edycji cyklicznego raportu „Behaviour Change”, który zawiera informację o nastrojach konsumentów z 21 rynków europejskich. Badanie objęło 15 tys. respondentów i pokazuje, jaki wpływ na decyzje zakupowe nabywców mają kwestie społeczne ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 38/2014
... bo w oczekiwaniu na dalszy spadek cen odkładają oni na dalszy termin decyzje zakupowe. Skutkiem jest spadek konsumpcji, ale też inwestycji. Nie jest też wykluczone, że rosyjskie ... do sprzedaży nową, odświeżoną markę Tesco Value, która ma trafić do konsumentów szukających oszczędności podczas każdych, mniejszych czy większych, zakupów. – Tesco Value ...
-
Masz sklep internetowy? Zobacz, po co ci CXM
... internetowego. Owszem, design jest jednym z aspektów wpływających na decyzje zakupowe konsumenta. Jednak to interfejs użytkownika, struktura witryny i jej użyteczność ... w retailu, dochodzi do tego bardzo istotna wiedza na temat różnic w cechach konsumentów online i offline, ich zachowań w sklepie, czy też zjawiska ROPO (research offline, purchase ...