-
Dzieci a decyzje zakupowe Polaków
... . Niniejszy raport prezentuje II część wyników ogólnopolskiego badania dotyczącego traktowania w Polsce kobiet ciężarnych oraz z małymi dziećmi oraz wpływu dzieci na decyzje zakupowe Polaków. W przeprowadzonym badaniu, swoją opinię wyraziło 66% kobiet oraz 34% mężczyzn. Wśród respondentów największą grupę (24%) stanowiły osoby w wieku 26-30 lat ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... opinią znajomego. Znajomi oraz rodzina mają największy wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Ponad 50% z badanych unika reklam w Internecie i telewizji, stosując rozmaite strategie - od programów typu Adblock po wychodzenie z pokoju. Oto niektóre wyniki z badania "Stosunek Polaków do reklam", przeprowadzonego przez Centrum Badań Nad Zachowaniami ...
-
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
... TNS OBOP w październiku 2007 roku, na zlecenie marki Żywiec. Przyzwyczajenie, miejsce pochodzenia i wytwarzania produktów to najważniejsze czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków. Badanie wykazało, że dla 85% konsumentów miejsce wytwarzania produktu jest jednym z kluczowych determinantów decyzji zakupowych. To kryterium jest szczególnie ...
-
Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami
Porównywarka cen Skąpiec.pl przeanalizowała przedświąteczne preferencje zakupowe Polaków. Z badania wynika, że największą popularnością cieszy się elektronika, aparaty cyfrowe oraz telefony. Amatorów znajdują również notebooki oraz elektroniczne gadżety: palmtopy, ...
-
Jak inflacja zmienia decyzje zakupowe Polaków?
... Jak radzimy sobie ze wzrostem cen? Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że 90% Polaków odczuwa skutki inflacji. Nasze budżety cierpią najbardziej z powodu wysokich cen żywności - ... w tak niepewnych czasach jak obecnie, wielu z nas jest skłonnych pójść na pewne zakupowe kompromisy. Jakie? Decydując się na konkretne produkty czy usługi, dla 46% z nas ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: studenci
Jeszcze nie przebrzmiały ostatnie tony Gaude Mater, a na uniwersytetach, politechnikach i w szkołach wyższych zaczęły się wykłady i ćwiczenia. Niedługo pierwsze kolokwia i testy. Serwis porównujący ceny Skąpiec.pl sprawdził, po jakie przybory sięgają najczęściej studenci wraz z rozpoczęciem roku akademickiego. Netbook zamiast notatnika ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... , obejmującej źródła przypisywane osobom, których osobiście nie znamy, największym zaufaniem Polaków cieszyły się opinie i informacje publikowane przez internautów bezpośrednio pod ofertą ... decyzje zakupowe - W mniejszym stopniu odrzucają oni reklamę jako taką i częściej są skłonni przyznać, że w pewnym stopniu wpływa ona na ich decyzje zakupowe. ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... biznesowego w KPMG w Polsce. Pandemia wpływa także na postrzeganie marek – preferencje zakupowe Polaków to więcej produktów lokalnych, mniej światowych marek Wybuch pandemii wpłynął nie tylko na obecne, ale również na przyszłe decyzje zakupowe Polaków. Sytuacja związana z COVID-19, zgodnie z deklaracjami konsumentów, oddziałuje również na ich ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
... produktu czy usługi. Z dostępnych w Polsce badań wynika, że opinie znajomych traktowane są jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60% Polaków. Prawie 2/3 zdecydowało się na zakup z polecenia. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że stajemy się ogniwem łańcucha komunikacji nieformalnej – tłumaczy ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Choć Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej zbliżają się wielkimi krokami to zdecydowana większość Polaków ...
-
Ulice handlowe, osiedla, biurowce. Nowe preferencje zakupowe
... handlowych. „Preferencje zakupowe Polaków mają swoją specyfikę – tłumnie odwiedzamy galerie, a butiki w centrach miast odgrywają dla nas mniejszą rolę jako lokalizacje zakupowe. Warto jednak ... obiadu poza domem, bez konieczności podróżowania na drugi koniec miasta. Decyzje zakupowe podejmujemy pod wpływem chwili i lubimy, kiedy nasze ulubione marki są ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... na najmłodszych konsumentów, tak zakupy bezpośrednio przez social media są najpopularniejsze wśród Polaków w wieku 40-49 lat. Zadeklarowało tak aż 36 proc. respondentów z tej grupy wiekowej. Wpływ platform społecznościowych na decyzje zakupowe spada wraz z wiekiem. Jak pokazuje nasze badanie pięćdziesięciolatkowie oraz seniorzy zdecydowanie ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... się w świadomość konsumenta w zakresie poszczególnych elementów ścieżki zakupowej kształtujących poszczególne decyzje zakupowe jest niezbędne, aby efektywnie odpowiadać na jego potrzeby - mówi Antonie ... . Wyniki badania potwierdzają, że wciąż największy wpływ na decyzje zakupowe w zakresie produktów FMCG mają promocje cenowe. To one przekonują ...
-
Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?
... Polaków coraz większą popularnością, stając się chętnie wybieraną alternatywą dla mięsa. To jeden z głównych wniosków, ... kupowanych produktów są zdrowe. Z kolei 43 proc. nabywców deklaruje, że istotny wpływ na ich decyzje zakupowe ma naturalne pochodzenie artykułów spożywczych. Trzeba podkreślić, że te trendy są trwałe i długofalowe. Świadczy o ...
-
70 proc. Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen żywności
... m.in.: Jakie są nastroje Polaków w kwestii finansów osobistych? Czy Polacy spodziewają się dalszego wzrostu cen? Jak Polacy korzystają z telefonów komórkowych? Cykliczne badanie firmy Deloitte monitoruje kwestię nastrojów konsumenckich oraz wpływu takich czynników jak inflacja na decyzje zakupowe. Na podstawie comiesięcznych ankiet przeprowadzanych ...
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... wynika, że aż 34% Polaków zamierza zrezygnować z części posiadanych subskrypcji. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki odsetek Polaków deklaruje posiadanie subskrypcji? ... mocniej odczuwają presję związaną z rosnącymi kosztami życia, co wpływa na ich decyzje zakupowe. W związku z tym firmy oferujące subskrypcje muszą dostosować swoją ofertę do ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... częstych, systematycznych i przeważnie planowanych zakupów. Z kolei wartościowe koszyki zakupowe to często te, w których znalazły się np. laptopy, ... opierały się zakupom online. W szczególności dotyczy to Polaków w wieku 55+ lat. Ci konsumenci mają dość ... trendy, które będą miały wpływ na ich decyzje. Pozwala to mieć pewność, że podjęte działania będą ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... w stanie oderwać od ulubionego produktu. Instytut ARC Rynek i Opinia zanalizował zakupowe strategie kobiet i mężczyzn. Wyniki badania BTL Monitor 2007 pokazują, ... samym potencjalnie większy kontakt z promocjami. Mężczyźni zdecydowanie wolą „szybkie decyzje i szybkie zakupy”, co sprawia, że nie analizują tak wnikliwie ofert promocyjnych ... próbie Polaków ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... o znaczącym potencjale nabywczym oraz takie obszary, gdzie możliwości zakupowe są mocno ograniczone. Peter Drucker w swojej książce pt. ... na tle innych Badania siły nabywczej Polaków uwzględniające poza urzędowymi danymi o dochodach także inne ... w bezpośredni sposób przekłada się na decyzje dotyczące działań sprzedażowych lub marketingowych. ...
-
Beacony - pionierska dziedzina Polaków
... kinie lub restauracji. Beacony, bo o nich mowa, rewolucjonizują handel i zwyczaje zakupowe Polaków. Wielu konsumentów może jednak zadać sobie pytanie: Czym one właściwie są, ... doradcami w trakcie zakupów. Zbierając dane o konsumentach, będą wpływały na ich decyzje zakupowe. Gdzie można je znaleźć? Becony wykorzystywane były już w wybranych galeriach ...
-
Ulubione sklepy Polaków
... i jak mocno taki przekaz wpływa na nasze preferencje? Bardzo mocno. Częste występowanie w środkach masowego przekazu kreuje świadomość marki i determinuje spontaniczne decyzje zakupowe. Łącznie w prasie, internecie i RTV najczęściej pisze się o Biedronce, Empiku oraz Allegro, ale trójka ta wyglądałaby dokładnie odwrotnie, gdyby wziąć pod ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... zwyciężyła w tegorocznym rankingu? Jakie są najważniejsze kryteria zakupowe? Jakie działania powinni podejmować detaliści, ... ceny Action, Shopee i Allegro. Choć wzrasta odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę na ... W tym trudnym czasie warto podejmować odpowiedzialne decyzje i stawiać na budowę wspólnego zaufania. W wynikach naszego ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... internetowej ankiety CAWI sprawdzono, co determinuje decyzje zakupowe Polaków i czy chętnie sięgają oni po polskie produkty, oraz zapytano o skojarzenia z Godłem „Teraz Polska”. Badanie zostało przeprowadzone przez Centrum Badań i Analiz Rynku (ASM) w październiku br. na próbie 1077 dorosłych Polaków. Po pierwsze jakość Polscy konsumenci podczas ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
... , że wraca do koszyka po otrzymaniu powiadomienia, które przypomina o pozostawionych produktach. Z kolei 16 proc. Polaków deklaruje, że nigdy nie wraca z porzuconych online towarów. Wyniki naszego badania pokazują, że decyzje zakupowe Polaków często opierają się na analizie korzyści, co wskazuje na rosnącą dojrzałość konsumencką i odpowiedzialne ...
-
Czym grozi źle przeprowadzona rekrutacja pracowników?
... proces rekrutacji? Najważniejsze informacje: 9 na 10 Polek i Polaków dzieli się swoimi doświadczeniami z rekrutacji z rodziną lub znajomymi. ... decyzje zakupowe w kontekście produktów i usług firm, do których aplikują. Ponad 8 na 10 przedsiębiorstw rozumie, że negatywne doświadczenia mogą wpływać nie tylko na decyzje rekrutacyjne, ale też na decyzje ...
-
Podświadome zakupy online
... decyzje zakupowe podejmuje pod wpływem nastroju. Wraz z dynamicznym rozwojem e-commerce klient internetowy stał się wdzięcznym obiektem badań. Eksperci próbują odrzeć go z tajemnicy, analizując jego zwyczaje i preferencje, śledząc jego ścieżki zakupowe ... pokazują, że aż 5,6 mln Polaków rocznie rezygnuje z dostawców produktów i usług właśnie ...
-
Jak ważny jest zwrot towaru?
... w roku szał zakupów. Czy wielu z nas podjęło w tym okresie pochopne decyzje zakupowe? Czy kupując świąteczne upominki braliśmy pod uwagę możliwość zwrotu lub wymiany ... wśród Polaków świadomość uprawnień konsumenckich” – mówi Katarzyna Karasiewicz, radca prawny i partner w Deloitte Legal. Zwrot prezentu przydarzył się jedynie 16 proc. Polaków. Na taki ...
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
... najmłodszych na decyzje zakupowe rodziców liczy się nie tyle sama cena produktu, ile jego opakowanie. Według raportu „Miliardy złotych w rękach dzieci” (z maja 2013 r.), przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi, aż 96 proc. posiadających dzieci Polaków przyznaje, że ich pociechy mają wpływ na decyzje zakupowe podejmowane ...
-
Polacy a turystyka kulinarna
... było poznanie trendów i kierunków, w których zmierza turystyka kulinarna w Polsce, zbadanie zainteresowania Polaków produktami tradycyjnymi i wpływ oferty kulinarnej i kulinarnych produktów turystycznych na turystyczne decyzje zakupowe Polaków. - Zlecając badanie chcieliśmy sprawdzić czy nasz sposób myślenia o turystyce kulinarnej, jako turystyce ...
-
Opinie w Internecie: wygrywają hejterzy czy pochlebcy?
... go przed niebezpieczeństwem. Negatywne informacje zostają w nas na dłużej i wywołują reakcje obronne. ― Z naszych obserwacji wynika, że opinie kupujących kształtują decyzje zakupowe Polaków. Klienci skłonni są zrezygnować z zakupów po przeczytaniu negatywnych opinii o e-sklepie, ponieważ potencjalne straty, jakie mogą się z tym wiązać, są dla ...
-
Polacy za bojkotem marek działających w Rosji
... zakupowe. Połowa Polaków deklaruje, że dalsza obecność danej firmy w Rosji wpływa na ich decyzje co do zakupu produktów danej marki. Badanie wyraźnie pokazuje, że podejmując decyzje zakupowe ...
-
Zakupy: zachowania konsumentów ekologiczne czy ekonomiczne?
... zostaną zaprezentowane w połowie listopada. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie decyzje zakupowe zamierzają podejmować Polacy w najbliższym czasie? Jakie czynniki w największej mierze wpływają na decyzje zakupowe Polaków? Jakie podłoże mają planowane przez Polaków zmiany zachowań konsumenckich? Polacy coraz częściej decydują się na zmiany ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... , że cena produktu jest nadal bardzo ważnym determinantem wpływającym na decyzje zakupowe. Polacy chcą nabywać produkty i usługi w możliwie jak najwyższej jakości, ale w sposób ... takiego, który przejawia się w konkretnym działaniu. Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że decyzje zakupowe jednostki mają wpływ na kondycję krajowej gospodarki i PKB. ...
-
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
... wywierają silny wpływ na obecność Polaków w sklepach stacjonarnych, jak i na same decyzje zakupowe. Na potrzeby badania, eksperci Deloitte zdefiniowali tę zależność jako Wskaźnik Wpływu Cyfrowego (ang. Digital Influence Factor). Pokazuje on nie tylko, w jaki sposób klienci kupują i podejmują decyzje będąc na zakupach, ale pozwala ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... oszczędzamy wodę. Świadomość ekologiczna Polaków wzrasta z każdym rokiem. Większą dbałość o środowisko widać również w podejmowanych przez nas ... rekomendacje, opakowanie, czy reklama. Wachlarz czynników wpływających na zachowania konsumentów i podejmowane przez nich decyzje zakupowe jest dziś bardzo szeroki. To duża zmiana zważywszy, że jeszcze do ...