-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
... , aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Eksperci wymienili cztery kluczowe paradygmaty. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe Polaków? Jakie sklepy najchętniej odwiedzają Polacy? Jakie elementy powinny uwzględnić marki w swoich strategiach na 2024 rok? Tegoroczne badanie Retail Proposition Index ...
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
... zakupowe w coraz większym stopniu determinowane są inflacją. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie czynniki w szczególności skłaniają Polaków do zakupów online? Jak wyraźny jest wpływ inflacji na bieżące i przyszłe zachowania zakupowe ... , influencerzy czy kontekst reklamy wpływa na decyzje zakupowe internautów i jaki do tej formy reklamy mają ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... ), pokazują, że Polaków cechuje dość ... decyzje zakupowe. Nowoczesne formy komunikacji marki z konsumentem - konkursy z nagrodami, wpisy na blogu oraz materiały video – są atrakcyjne dla młodszych osób, w wieku 15-24 oraz 25-34 lata. Starszych internautów, powyżej 55. roku życia, bardziej przyciągają wypowiedzi ekspertów. Duży wpływ na decyzje ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... pociechom 46% dorosłych Polaków, potem za pierwsze zarobione pieniądze. Wraz z wiekiem rosną nasze dochody, a zachowania konsumenckie ulegają przemianie. Jak kupują młodzi Polacy? Okazuje się, że charakteryzują ich pewne, specyficzne zachowania. Co najbardziej determinuje zakupy młodych Polaków? Decyzje zakupowe Polaków, którzy dopiero wchodzą ...
-
Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
... cen. Czy inflacja wywiera wpływ na decyzje zakupowe osób kupujących produkty dla zwierząt? ... Polaków najważniejsze przy wyborze sklepu z artykułami dla zwierząt? Czy bierzemy pod uwagę możliwość ograniczenia wydatków na utrzymanie zwierzaków? Od wielu miesięcy inflacja zagląda do portfeli Polaków, dotkliwie weryfikując nasze plany i potrzeby zakupowe ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... własnej wygody, nie przejmujemy się zagadnieniami, których nie widzimy. Właśnie dlatego powstał projekt Nienieodpowiedzialni. Chcemy uświadamiać Polaków, że mają wpływ na to, jak postępują firmy. Ich decyzje zakupowe są istotnym wyznacznikiem polityki stosowanej nawet w dużych przedsiębiorstwach. Przed nami długa droga, ale wierzymy, że ...
-
Strefy czystego transportu: co o nich wiemy i sądzimy?
... elektrycznego. Natomiast zaledwie 28% Polaków wskazało, że ten czynnik nie wpłynąłby na ich decyzje zakupowe. O badaniu Barometr Nowej Mobilności 2022/23” to już 6. edycja cyklicznego opracowania PSPA zawierającego wnioski z badania opinii społecznej dotyczącego elektromobilności, w tym potencjału zakupowego Polaków w zakresie nabywania samochodów ...
-
Firmy rodzinne, czyli biznes nie tylko dla pieniędzy
... . Czy rodzinność firmy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów? Jednak nie da się zupełnie pominąć aspektu finansowego. W raporcie pojawia się pytanie o gotowość Polaków do zapłacenia więcej za produkt ze świadomością, iż pochodzi on z przedsiębiorstwa rodzinnego. Deklaruje ją nadal 1/3 Polaków. Jednak jak twierdzi Dariusz Bednarski ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje decyzje zakupowe, bazując m.in. na swojej wiedzy odnośnie działań proekologicznych danej firmy. Do jakich jeszcze wniosków prowadzi badanie „Zrównoważony rozwój handlu i zachowania konsumenckie”? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duża rzesza Polaków uważa, że firmy powinny wdrażać ...
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
... 2022 roku przyniosło w tym zakresie kolejne rekordy. Choć osoby zamożne i bogate są dotknięte inflacją w mniejszym stopniu niż reszta Polaków, ma ona przełożenie na decyzje zakupowe także tej grupy. Jednym z bezpośrednich efektów inflacji, który obserwujemy jest zwiększone zainteresowanie dobrami luksusowymi, jako lokatą kapitału czy ...
-
Nastroje konsumentów: mBank Indeks IV 2014
... nasza gospodarka. Nastroje konsumentów mają bowiem istotny wpływ na ich decyzje zakupowe oraz na to, co będą robić w tym czasie przedsiębiorstwa. Począwszy od końca pierwszego kwartału 2014 roku mBank rozpoczyna regularne badanie nastrojów Polaków, obliczając mBank Indeks Nastrojów Konsumenckich (przygotowywany we współpracy z Instytutem ...
-
E-handel w niedzielę: tak czy nie?
... niedziele", z którego wynika, że za wyłączeniem e-sklepów spod zakazu optuje 57 proc. Polaków. Wśród e-kupujących odsetek ten wzrasta do 70 proc., a w przypadku osób ... przebywanie z bliskimi, a 24 proc. jako praktyczne, bo pozwalają podejmować mądre decyzje zakupowe. Za niewłaściwe e-zakupy niedzielne uznaje tylko 20 proc. badanych, a ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... szybko zorientuje się i wyczuje fałsz. Wszyscy detaliści, bez względu na wielkość, powinni poznać jakie działania pro-społeczne lub etyczne, wpływają na decyzje zakupowe Polaków i sprawiają, że są oni bardziej przychylni określonym sprzedawcom, by wiedzę tę wykorzystać w praktyce. O raporcie Raport powstał na podstawie wyników badań ...
-
Black Friday, czego oczekują klienci?
... ? Polacy są zgodni, że działania promocyjne, które mają największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe to te maksymalizujące korzyści. - Drugi produkt za grosz to zdecydowanie ulubiona promocja Polaków (44 proc.). Bardzo entuzjastycznie podchodzimy również do zniżek, które otrzymujemy na produkty w sklepie, w trakcie ...
-
Polacy stawiają na produkty markowe
... " wynika, że najważniejszym czynnikiem branym przez Polaków pod uwagę przy zakupie produktów codziennego użytku jest jakość, a nie tak jak ... kosmetyki to kategorie produktów, w odniesieniu do których marka produktu ma największy wpływ na decyzje zakupowe – ponad 70% konsumentów zazwyczaj kupuje markowe produkty z tych kategorii. Znany producent ...
-
Polacy a wydatki na Wszystkich Świętych
... ma znaczącego wpływu na ich decyzje zakupowe. Bez względu na możliwość kradzieży aż 77% respondentów kupi tyle kwiatów i zniczy, iloma zazwyczaj przyozdabia groby bliskich. Halloween – świetna zabawa czy niepotrzebna moda? Jak wynika z badań PAYBACK Opinion Poll 14% Polaków zamierza uczestniczyć w zabawach związanych z Halloween ...
-
Bezpieczeństwo finansowe odczuwa tylko co 3. Polka
... komunikacie z badania, obecna sytuacja finansowa nie daje poczucia bezpieczeństwa niemal 40% Polaków. Blisko 35% ankietowanych przyznaje, że poziom ich wynagrodzenia nie ... . „W wielu domach ciągle obowiązuje tradycyjny schemat, mężczyzna przynosi pieniądze, a kobieta podejmuje decyzje zakupowe i nimi gospodaruje. Dlatego to kobiety lepiej wiedzą jak ...
-
Deloitte: dlaczego sprzęt sportowy kupujemy stacjonarnie?
... wydatków w tej kategorii? W badaniu zrealizowanym na potrzeby raportu Deloitte przebadano Polaków, Niemców, Francuzów, Austriaków, Czechów, Węgrów, Rumunów oraz Bułgarów. Łącznie zebrano opinie ... i procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe związane ze sprzętem sportowym i innymi artykułami tego typu. – Jest ...
-
Sezon turystyczny 2009: podsumowanie
... , o 212 zł była, zatem niewielka i z całą pewnością nie wpłynęła na decyzje zakupowe Polaków. Mało tego. Wbrew wszystkim negatywnym informacjom, opatrzonym słowem „kryzys”, najczęściej ... do siebie w minionym sezonie po 23 proc. rezerwujących w Internecie Polaków. W ubiegłym roku było dość podobnie. Egipt przyciągną wówczas 23 proc. klientów, ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... gospodarstwie domowym, które chcemy ulepszać, odnawiać, zmieniać. Odpowiedzią na takie marzenia Polaków jest szereg ofert, podkreślających dobre strony bycia w domu, reklamy sprzętów RTV i ... raty skusili się trzydziestolatkowie, a dokładnie osoby w wieku 30-39 lat, podejmując decyzje zakupowe rodzinnie wraz z dziećmi. Numer jeden na liście zakupów to ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... lat zajmuje trzecią pozycję na podium ulubionych mediów społecznościowych wśród Polaków. Kiedy powstawał w 2010 roku był formą pamiętnika ze zdjęciami, jednak szybko ... sprzedaje Naturalną rolą mediów społecznościowych stało się także wpływanie na decyzje zakupowe konsumentów. 43 proc. Polaków przyznaje, że choć raz kupiło coś na Instagramie, a ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... ? Jak ważna jest dla kupujących personalizacja? W jakim stopniu decyzje zakupowe konsumentów dyktowane są podejściem marki do kwestii ekologicznych? Ankietowanych zapytaliśmy również o ... niższe zyski Santander Consumer Bank zbadał również podejście Polaków, którzy kupują w internecie do kwestii personalizacji i ekologii. Ankietowani poproszeni o ...
-
Kobiety w ciąży i matki na zakupach. Stres czy przyjemność?
... na wysokim poziomie? Czy mogą liczyć na życzliwość? Jaki wpływ na decyzje zakupowe mają dzieci? Na co rodzice faktycznie wydają pieniądze z programu 500+? Dlaczego rodzice ... jest w Polsce 8 131 000*. To oznacza, że cała rzesza, bo 780 576 dorosłych Polaków codziennie kupuje coś pod wpływem próśb dziecka. Kolejne 1,6 mln spełnia prośby dzieci raz ...
-
Zima 2019: gdzie po sprzęt narciarski?
Sezon narciarski trwa w najlepsze. Z tej okazji Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research zapytała Polaków o ich decyzje zakupowe w sprawach sprzętu i odzieży narciarskiej. Kierunek: stok. Ale najpierw na zakupy. Gdzie kupujemy niezbędny nam ekwipunek? Jakie sklepy odwiedzamy najczęściej? Które z ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... wydatków, ale też narzędzie, które pomaga im zarządzać budżetem i podejmować decyzje zakupowe. Wprowadzenie tej opcji w sklepach, niezależnie od kanału, to kluczowy krok w budowaniu ... innowacje Dynamiczny rozwój rynku BNPL to efekt rosnącej otwartości Polaków na innowacyjne rozwiązania finansowe. Jak wynika z raportu PayPo, aż 72,9% respondentów ...
-
Słuchalność radia w soboty
... Polaków słucha radia w soboty - średnio każdej soboty gromadzi 22,5 mln osób. Ponad połowa z nich włącza ... za pośrednictwem którego konsument styka się z przekazem reklamowym i to on może wpłynąć na jego ostateczne decyzje zakupowe. Dlatego rozgłośnie starają się urozmaicić sobotnie pasma przed- i popołudniowe. To wtedy radio ma najwięcej słuchaczy ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... mln takich rachunków z rozsianych na terenie całego naszego kraju sklepów, kawiarni, sieci i centrów handlowych. Okazuje się, że wraz z nastaniem pandemii decyzje zakupowe Polaków nieco się zmieniły. Na czym polegają te zmiany? Do czego może się przydać wiedza na ich temat? Zachowania konsumentów inne ...
-
Wakacje 2022 - jakie oferty last minute najpopularniejsze w wyszukiwaniach w Google?
... podróżować nie przejmując się restrykcjami covidowymi. Niestety plany wakacyjne wielu Polaków pokrzyżował kryzys gospodarczy i galopująca inflacja. Dla wielu rodaków ... miesiącach czerwiec - sierpień 2022. Zainteresowanie internautów ofertami last minute ma przełożenie na decyzje zakupowe. Potwierdzają to dane podane niedawno w raporcie Polskiej Izby ...
-
Klucz do sukcesu w e-commerce? Szybka dostawa
Decyzje zakupowe konsumentów dyktują przeróżne czynniki. Część z nas hołduje zakupom świadomym, którym towarzyszy dokładne ... dane pokazują wyraźnie, że są to wymagania na wielu wymiarach. Przede wszystkim szybkość. Dostawa szybka to dla Polaków dostawa w 24 godziny. Zwykle oczekują jednak, że otrzymają produkt w ciągu 2 dni. Taki czas jest dla nich ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
Decyzje zakupowe konsumentów coraz częściej podyktowane są troską o środowisko naturalne. Kupujący przywiązują wagę do ... w dniach 29.04-12.05.24 techniką CAWI przez instytut badawczy SW Research na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16-80 lat. EKObarometr to jedyny w swoim rodzaju cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
... nawet podstawowe – Nie ma wątpliwości, nowe realia zmieniły nawyki zakupowe konsumentów i coraz więcej Polaków rozważniej podchodzi do wydawania pieniędzy – dodaje. Po zakupy ... i nie bywamy w kościele Pandemia wpłynęła też na innego rodzaju decyzje i zachowania Polaków. Wynika to zarówno z obostrzeń wprowadzonych przez rząd, jak i względów ...
-
Trwa bojkot konsumencki towarów z Rosji. Polacy stanowczy, ale...
... nagłaśniany bojkot kolejnych firm, które zdecydowały się o kontynuowaniu swojej działalności w Rosji. Taką wiedzę posiada bowiem 54% Polaków. Świadomość na ten temat przekłada się na realne decyzje zakupowe. Już 61% ankietowanych wskazuje, że rzadziej lub wcale nie kupuje w firmach i sieciach handlowych, które prowadzą działalność ...
-
3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy
... podejmują decyzje zakupowe? Smart shopping to podejście, którego idea opiera się na byciu „sprytniejszym” od sprzedawcy i producenta. Tzw. sprytni nabywcy podejmują decyzje zakupowe w oparciu ... . Jak widać stawka jest bardzo wysoka bo już niemal 3 na 4 Polaków określa się mianem sprytnych nabywców – komentuje Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... niepewność w ocenie ich autentyczności. Zmanipulowane recenzje, a zamożność Polaków Analiza najnowszych wyników badań TRUSTMATE.io dotyczących ... najniższego odsetka u 18-24 latków do najwyższych wartości u najstarszych respondentów (65-80 lat). Podsumowując, decyzje zakupowe online opierają się na wielu czynnikach, a recenzje stanowią jedno z ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... . Jak wynika z raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2021", już 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online. Jak wynika z badania, 33 proc ... to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych. Część z nich kupuje produkt bezpośrednio ...