-
Co powinno się znaleźć w raporcie od agencji SEO?
... założenia. Dzięki temu, przy otrzymaniu kolejnego raportu SEO, istnieje możliwość zrewidowania, które plany udało im się zrealizować. Karolina Matyska, Content Marketing Manager w
-
Phishing: czym jest, jak mu zapobiec i co robić, gdy się nie uda?
... stronach i unikanie otwierania podejrzanych linków. Dzięki temu phishing może być problemem, którego uda się nam uniknąć. Marcin Zmaczyński, Head od Marketing CEE w
-
Samochód służbowy do celów prywatnych w co 3. firmie
... tego rodzaju świadczenia traktują jako uzupełniające, niematerialne wynagrodzenie oraz element budujący zaangażowanie i dodatkowe związanie pracownika z organizacją – mówi Klaudia Rodak, marketing manager w Carefleet S.A. Firmowy samochód do użytku prywatnego jako pozapłacowy benefit Jak podkreśla Klaudia Rodak, w przypadku, gdy zajmowane przez ...
-
Czy młodzi Polacy muszą iść na studia?
Jeszcze przed kilkoma laty można było obserwować wyraźną nadreprezentację młodych Polaków, którzy decydowali się podjąć studia na kierunkach związanych z zarządzaniem i marketingiem. Dziś sytuacja powoli ulega zmianie, czego potwierdzeniem mogą być chociażby wyniki ostatniego raportu Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Dowodzi on, że startujący w ...
-
Polacy pewni kwalifikacji i sukcesu zawodowego
... Polska. Kultura i sztuka – najbardziej pesymistyczna branża? Branże, w których pracownicy są najbardziej optymistycznie nastawieni względem swojej kariery zawodowej, to sprzedaż, media i marketing – 89 proc., architektura i branża budowlana – 87 proc. oraz podróże i transport – 86 proc. Na przeciwnym biegunie jest kultura i sztuka. Wyniki raportu ...
-
Slack kontra Microsoft Teams: wyścig trwa
... . Teams nie tylko współpracuje z ponad setką programów, ale również świetnie uzupełnia pakiet Office 365 - mówi Marcin Orocz Cloud and Software Marketing Manager w firmie Senetic S.A Nie mniej ważną kwestią jest postrzeganie i pozycjonowanie produktu. Nie bez przyczyny Stewart Butterfield, dyrektor generalny i współzałożyciel Slacka ...
-
Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu
Nowe technologie często nazywa się rewolucyjnymi i przełomowymi dla danej branży. Reklamodawcy mają nieustannie do czynienia z różnego rodzaju innowacjami i muszą umieć rozpoznać wśród marketingowego żargonu nowości, które mogą zmienić zasady gry. Zaawansowane technologie, do których należy tzw. uczenie głębokie (ang. deep learning), są ...
-
Wakacje na własną rękę coraz popularniejsze
... w innych krajach Europy. - Obserwujemy to, analizując własne dane transakcyjne - liczba rezerwacji systematycznie rośnie – mówi Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu, Chief Marketing Officer w Grupie eSky. Podobne wnioski płyną również z badania opracowanego przez Polską Izbę Turystyczną i Turystyczny Fundusz Gwarancyjny - wynika z nich, że w pierwszej ...
-
Coraz bieglejsi w candidate experience?
... kandydata. Źle poprowadzona rekrutacja może ten wybór znacznie skomplikować. Warto pamiętać, że dziś wszyscy jesteśmy kandydatami - komentuje Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager, eRecruiter. Zgodnie z odpowiedziami ankietowanych, ich postulaty nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości. Na przykład, ze szczerym ...
-
Jak filozofia Jeana Baudrillarda może poprawić sprzedaż?
... nasuwają się więc same – dobra reklama musi zejść z banerów i ekranów telewizora i wciągnąć konsumenta w rzeczywiste doświadczenie. Świetnie korzysta z tego real time marketing, odnosząc abstrakcyjne treści reklamowe do bieżących, rzeczywistych wydarzeń. Na przykład, gdy kilka lat temu podczas finału Super Bowl zgasło światło ...
-
Polskie MŚP bardziej optymistyczne niż reszta?
... wynika, że MŚP nadal – podobnie jak w edycji 2016 i 2017 - planują inwestycje, które pomogą w przezwyciężeniu trudności. Głównie w obszarach takich jak sprzedaż i marketing, IT i szkolenia pracowników. Polska perspektywa Polskie MŚP na tym tle prezentują się jako znaczący optymiści: aż 39 proc. uważa, że ...
-
Rekrutacja pracowników: gdzie pracodawcy szukają rąk do pracy?
... sprawdzają się tutaj poszukiwania osób z niższymi kwalifikacjami czy studentów, szczególnie do prac dorywczych i pracy tymczasowej. - mówi Katarzyna Misiak, Marketing Manager w Trenkwalder. - Agencje stosują coraz bardziej zaawansowane technologicznie i ściśle stargetowane pod kątem konkretnych odbiorców narzędzia, które podnoszą efektywność ...
-
Więcej aplikacji, więcej kont, więcej haseł, większe ryzyko
Mamy dziś przeciętnie ponad 80 aplikacji zainstalowanych na swoim smartfonie. Wchodzimy w interakcję z dziewięcioma z nich każdego dnia i trzydziestoma w ciągu miesiąca . „Jest do tego aplikacja” przestało być tylko chwytliwą frazą marketingową – stało się rzeczywistością. Apetyt biznesu na zbieranie danych i badanie nawyków konsumentów sprawia, ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
... rekrutacyjnych. Firma, która dba o komunikację z kandydatami, zyskuje na wiarygodności i zostawia po sobie dobre wrażenie u rekrutowanych - mówi Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager, eRecruiter. Trudna droga informacji zwrotnej Według odpowiedzi pracodawców, przedstawionych w raporcie eRecruiter, informacja zwrotna od firm ...
-
Nie produkty, tylko doświadczenia. Nie ma sukcesu bez User Experience?
Dlaczego Xbox osiągnął większy sukces rynkowy niż Playstation 2? Z jakiego powodu pełen nowatorskich rozwiązań Windows Phone nie jest w stanie pokonać Apple? Dlaczego Google rok po roku cichaczem wygasza swoje kolejne usługi? Przecież żadnej z tej firm ani nie brakowało zaplecza technologicznego, ani też środków na działania marketingowe. Powodem ...
-
Po co służbie zdrowia sztuczna inteligencja?
... . W Polsce, której służba zdrowia dramatycznie potrzebuje systemowej zmiany radykalna digitalizacja może oznaczać ratunek dla tysięcy pacjentów. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w
-
Gazetki promocyjne nie odchodzą na emeryturę
W badaniu zrealizowanym przez firmę Nielsen, dyrektorów marketingu w sieciach handlowych poproszono o wskazanie narzędzi najlepiej wpływających na osiągane wyniki sprzedażowe. Ich odpowiedzi jednoznacznie wskazują, że bezapelacyjnym numerem 1 pozostają już od wielu lat gazetki promocyjne. Wydawać by się mogło, że w czasach postępującej cyfryzacji ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... programmatic. Ogólny obraz rynku także nie uległ przemianie - liderką pozostaje reklama graficzna, która odpowiada za niemal połówkę tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia jedną szóstą, zaś e-mail około 2%. Utrzymała się także dynamika poszczególnych formatów – wszystkie z nich wypracowały ...
-
Ukraińcy w Polsce, czyli rosnąca siła konsumencka
Pracodawcy muszą dziś stawiać czoła coraz bardziej dającym się we znaki niedoborom kadrowym. Nieocenioną pomocą w uzupełnianiu wakatów okazują się pracownicy z Ukrainy. Ci ostatni stają się również coraz silniejszą rzeszą nabywców. Ukraińcy nie tylko kupują i konsumują media, ale nawet głosują. Tym bardziej zastanawiający może być fakt, że ciągle ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
Motoryzacja pozostaje jedną z najbardziej medialnych branż, a w kontekście jej obecności w mediach zaznacza się wyraźnie wiodące znaczenie elektromobilności. Polacy w coraz większym stopniu są zainteresowani samochodami elektrycznymi, co znajduje bezpośrednie przełożenie na działania i komunikację marketingową brandów motoryzacyjnych. W ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... (33%). Świadomość wpływu, jaki na wizerunek marki wywierają opinie formułowane przez kandydatów i klientów, jest w naszym kraju coraz większa. Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager w eRecruiter, podkreśla jednak, że nie oznacza to jednocześnie, iż pracodawcy swoje relacje z rekrutowanymi rozwijają świadomie. Jak ...
-
Czego pracownik fizyczny wymaga od rekrutacji?
... miejsca pracy i panujących w nim warunków. Istotne jest także dobre wyszkolenie rekruterów, tak by kandydaci czuli się zaopiekowani - mówi Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager w eRecruiter. Czego wymaga od rekrutacji pracownik fizyczny? A jakich konkretnych zachowań oczekują pracownicy fizyczni od pracodawców? Na ...
-
4 powody, dla których Black Friday podbił Polskę
... politykę promocyjno-cenową, zgadzają się na obniżenie cen tylko w sam Black Friday, czyli w tym roku 29 listopada - opowiada Wojciech Tomaszewski, Chief Marketing & E-commerce Officer sklepu Answear.com. 3. Psychologicznie: Zdążyć przed wielkim szaleństwem Nic tak nie ożywia jesiennej szarości jak świąteczne przygotowania, a świadomość ...
-
Już 1,6 mln Polaków stać jest na dobra luksusowe. Rynek ze wzrostem 5,4% rdr
... Finansów, Narodowego Banku Polskiego, Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Savills Research, High Level Sales and Marketing, Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Analiza została uzupełniona o wypowiedzi specjalistów z analizowanych w raporcie segmentów. Badanie dotyczące percepcji luksusu w Polsce zostało ...
-
Chmura obliczeniowa zyska narodowość? Rządy podejmują działania
... . Strategia multicloud może pozwolić uniknąć problemów z dostępem i bezpieczeństwem danych jednocześnie umożliwi dostęp do unikalnych oferowanych usług. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w
-
iPhone, Windows 8, Google Glass. 3 porażki w projektowaniu user experience
... . Dzięki doskonałemu user experience rozwiązuje problemy klienta, trafia idealnie w jego bolączki. Te znane, jak i te nieodkryte, niezdefiniowane – komentuje Piotr Chwiedziewicz, Marketing Manager z firmy Symetria UX. Niestety doświadczenie już nie raz pokazało, że pomimo usilnych starań producenta takiego efektu nie udaje się ...
Tematy: user experience, projektowanie UX -
Płatności zbliżeniowe i programy lojalnościowe. Tego chcą konsumenci
... zbyt dużą liczbą otrzymywanych maili (21 proc.). Problemy technologiczne powszechnie nie są już uznawane za zbyt frustrujące - komentuje Michał Łaszczyk, Marketing Director Ingenico Group. Sprzeczne potrzeby konsumentów W III kwartale 2019 r. kartami płatniczymi w formie zbliżeniowej w Polsce przeprowadzono łącznie ponad miliard transakcji ...
-
Świat żegna pliki cookies. Co nas czeka bez ciasteczek?
... także mieć sieci reklamowe oferujące reklamę kontekstową, a także specjalistyczne serwisy internetowe, które ów kontekst do wyświetlanie reklam będą dostarczać. Content marketing stanie się więc bardziej istotny nie tylko jako element działań „typowego” SEO, rozumianego wąsko, jako pozycjonowanie w wynikach organicznych, ale także ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... bezpieczeństwa pracy, zapewnienia długiego okresu eksploatacji. Proces Sales & Operations Planning (S&OP) – zapewnienie przepływu informacji od działów rynkowych firmy (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) do działów odpowiadających za produkcję i zakupy w celu zapewnienia optymalnego przepływu pracy w obszarze produkcji, redukcji zapasów i kosztu ...
-
Satysfakcja z pracy to mało, teraz liczy się pracoszczęście. Zobacz, gdzie je znaleźć
... oraz otwartość na inicjatywy płynące ze strony pracowników. Okazuje się, że tak pożądane warunki zatrudnienia oferują przede wszystkim praca w IT, marketing i reklama oraz inżynieria. Co daje satysfakcja z pracy? To właśnie w tych trzech branżach, jak czytamy w komunikacie z badania, pracownicy najczęściej znajdują tzw ...
-
Dokąd latamy tanimi liniami lotniczymi?
... , tylko nieliczni potrafią wskazać, że maksymalna kwota, o którą mogą się ubiegać to aż 600 € – komentuje Damian Zozula, Chief Commercial Officer, Marketing w GIVT. O odszkodowanie pasażer może się starać w przypadku zakłóconego (opóźnionego powyżej 3 godzin lub odwołanego poniżej 14 dni od daty wylotu) połączenia ...
-
Dlaczego Messenger chce czytać nasze wiadomości SMS?
... kilka milionów wiadomości SMS dziennie, jednak nie czytamy ich i w żaden sposób nie profilujemy ich odbiorców - mówi Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI. Skala, na którą rozpowszechniły się szpiegujące aplikacje mobilne, była tak duża, że coraz częściej podejmowano kroki zmierzająca do ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... rynku czy grup fokusowych, daje znacznie wyraźniejszy obraz trendów i upodobań konsumentów. Jak czytamy w komunikacie z badania, obecnie najczęściej wykorzystywane przez marketing platformy społecznościowe to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat i Pinterest. Coraz więcej użytkowników można też znaleźć na platformach o mniejszym zasięgu ...
-
Sklepy internetowe. Intensywny rozwój i co dalej?
... dla sklepów internetowych dość wymagającym okresem ze względu na obowiązujące od maja 2018 roku rozporządzenie RODO. Jak podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper: – Unijne przepisy wymusiły na sprzedających podjęcie realnych kroków, zwiększających bezpieczeństwo i komfort kupujących. Jak to wszystko wpłynęło na sprzedaż ...
-
Bezrobocie grozi nawet programistom. Kto jeszcze zatrudnia i ile płaci?
... to szybka, pewna i tańsza rekrutacja, a dla pracowników szansa na pracę zamiast jej utraty - przekonuje Marta Steiner, Head of Product & Jobs, Marketing w No Fluff.