-
Transformacja cyfrowa: nie ma odwrotu, ale brakuje pieniędzy
... najczęściej podejmowane inicjatywy. Zdecydowanie najmniejszą popularnością cieszą się narzędzia analityczne dla Big Data i systemy przewidujące, a także rozwiązania z zakresu marketing automation. Tylko 13% respondentów nie zidentyfikowało żadnych barier przy wprowadzaniu rozwiązań w zakresie transformacji cyfrowej. Ponad jedna trzecia respondentów ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... – Bio Planet SA (Polska) Sante – Sante (Polska) Cukier Królewski – Südzucker Polska S.A. → jest częścią europejskiej Grupy Südzucker (Niemcy) Diamant – Pfeifer & Langen Marketing → spółka macierzysta Pfeifer & Langen GmbH & Co. KG (Niemcy) Sól marka O’sole – Cenos → Gemini Grupe, Uab (Litwa) marka MK – KONSHURT Sp ...
-
RFID - obalamy mity, potwierdzamy fakty
... w każdej branży stosowanie tych rozwiązań może być zasadne i efektywne. Handel, przemysł, zarządzanie magazynami, służba zdrowia, biblioteki, lotniska, wydarzenia sportowe, marketing, identyfikacja zwierząt – w każdym z tych obszarów znajdzie się przestrzeń do zastosowania RFID. Jakie możliwości daje technologia RFID? Oprócz wymienionych cech ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... , kupowali w sklepach, gdzie kosztowały one mniej, przy znacznie niższej marży. To spowodowało, że marki gwałtownie ograniczyły swój budżet przeznaczany na marketing, aby chronić swoje wyniki, a ich łączne wydatki na reklamę spadły z 7,6 mld USD w 2019 r. do 6,7 mld USD w 2020 r. Marki obecnie przywracają ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... ugruntować. Możemy się spodziewać, że w kolejnym kroku klienci będą chętniej wykorzystywać nowoczesne metody płatności, takie jak P24NOW"- mówi Magdalena Grablewska, Marketing Manager Przelewy24. To, na co trzeba też zwrócić uwagę przy tak dużym napływie nowych e-klientów, nie tylko z grupy dojrzałej, to ...
-
Google Workspace z kolejnymi aktualizacjami
... ochronie ich działalności. Ten nowy abonament zapewnia funkcje premium, takie jak inteligentne rezerwacje, profesjonalne połączenia wideo czy spersonalizowany e-mail marketing, a w planach jest poszerzenie oferty. W ramach istniejącego konta Google subskrybenci mogą łatwo zarządzać wszystkimi swoimi osobistymi i zawodowymi zobowiązaniami z jednego ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
... linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
... Visa pozwalające rozliczać transakcje walutowe bezpośrednio po kursie organizacji – bez dodatkowej prowizji banku za przewalutowanie – mówi Katarzyna Jezierska, Head of Marketing CEE VISA. W jakich jeszcze sytuacjach, poza wyjazdami zagranicznymi, karta zyskuje na popularności? Płatności kartą są jedną z możliwości ochrony dzieci, gdy ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... , utrudniające tworzenie planów rekrutacyjnych i organizację pracy. Topową dziesiątkę najbardziej aktywnych kandydatów uzupełniają specjalizacje związane z branżą kreatywną, np. marketing, media/sztuka/rozrywka, public relations, reklama i grafika – których sytuacja pod względem liczby dostępnych ofert w I półroczu 2021 wyraźnie poprawiła się ...
-
Jakie jest znaczenie SEO w marketingu firmy?
Marketing w internecie dla coraz większej liczby branż staje się jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania klientów. Konkurencja stale rośnie, więc posiadanie strony internetowej ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
W czasach pandemii wydatki na reklamę wyraźnie osłabły. Ten rok przynosi już jednak wyraźne ożywienie - prognozy Zenith zakładają, że w tym roku budżety na działania reklamowe powiększą się o ponad 11% i będą o 40 mld USD wyższe aniżeli w 2019 r. Motorem tego wzrostu ma być popyt na reklamę e-commerce bazującą na performance marketingu oraz ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
... , zaczynającej karierę osoby do pracy mogą decydować bowiem także pozazawodowe aktywności, pokazujące nasze atuty przydatne w przyszłej pracy – komentuje Katarzyna Kociuba, Marketing Manager w Grupie Pracuj. Każde doświadczenie ma znaczenie Jak wynika z odpowiedzi badanych młodych osób wchodzących na rynek pracy, większość z nich ma ...
-
PARP: cyfryzacja winduje sprzedaż w polskich firmach
... badania. Około połowa polskich firm nie stosuje podstawowych technik usprawniających zarządzanie firmą, takich jak miesięczny pomiar realizacji celu sprzedażowego, regularny marketing czy przyznawanie awansów tylko na podstawie zasług lub efektywności. Firmy mikro (1-9 pracowników) oraz przemysłowe stosują najmniejszą liczbę dobrych praktyk ...
-
SEO i SEM. Jak maksymalizować sprzedaż?
... pozór jeszcze prostsze w obsłudze). Reklama z algorytmami w tle Niejako po drugiej stronie spektrum względem SEO znajduje się SEM, czyli Search Engine Marketing. Pierwotnie oba pojęcia były bardzo wyraźnie odseparowywane, ponieważ technologie reklamy internetowej były na tyle jednowymiarowe, że w żaden sposób nie mogły ...
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
... . To co działało wczoraj, dziś ma już inny efekt. Inaczej żyjemy, konsumujemy media, mamy też inne priorytety w swoim życiu. Budując marketing plan, challenguj obecne decyzje. Niewykluczone, że zrobisz coś lepiej lub czegoś więcej. Co jeszcze może zawieść? Naturalnie opisane aspekty to ...
-
Centra handlowe po pandemii. Jakie zmiany?
... handlowych. Niższe opłaty wynikają nie tylko z peryferyjnych lokalizacji, braku przestrzeni wspólnych czy prostego, parterowego układu, ale też z niższych wydatków na marketing i promocję. Czynsze w najlepiej prosperujących obiektach w trzecim kwartale kształtowały się na poziomie od 8 do 12 EUR/m kw./miesiąc, przy wysokości opłat ...
-
Najlepsze smartfony 2021 wg internautów. Wygrywa Samsung
... , ze względu na opóźnienie jego wejścia do kin o ponad rok, wymieniono go na nowszy - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Z kolei w rozmowach Internautów o LG G8x ThinQ, ostatnim wyprodukowanym przez firmę, która ogłosiła zamknięcie linii produkcyjnej smartfonów, wyróżniają się smutek ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
Generowane przez turystykę wydatki na reklamę będą najprawdopodobniej rosnąć - czytamy w najnowszym raporcie agencji mediowej Zenith - Business Intelligence Travel. Liderami wzrostów mają być Indie oraz Rosja, ale pieniędzy na działania marketingowe szczędzić nie będzie również chińska i polska branża turystyczna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
... kupowanie prezentów najbliższym. Najbardziej zaś stresujący i czasochłonny będzie wybór podarunku dla współpracowników. – mówi Natalia Załęcka, CMO Advisory Leader, Head of Marketing Transformation, Deloitte. Zakupy świąteczne coraz wcześniej Coraz więcej z nas planuje zakupy wcześniej. W listopadzie chciało to zrobić 27 proc i jest to ...
-
SMS obchodzi urodziny. Oto krótka historia wiadomości tekstowych
... z zagranicy, informacje dla osób na kwarantannie i potwierdzenia terminu szczepienia. SMS-staje się jednym z ważniejszych kanałów informacyjnych w kryzysowej sytuacji Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI: 29-letnia historia SMS-a zaczyna się od życzeń świątecznych i faktycznie była taka dekada na początku wieku, kiedy w każdą Wigilię ...
-
Jak zmienił się rynek pracy w pandemii?
... i pracownicy dostrzegają wady i zalety gig economy i uważają, że jest to forma zatrudnienia, która sprawdzi się tylko w wybranych obszarach, jak: IT, marketing, PR, media, zarządzanie etc. Praca zdalna w długoterminowej perspektywie Konieczność wprowadzenia pracy zdalnej wpłynęła nie tylko na refleksję nad nowymi formami ...
-
Komunikatory internetowe: szczyt popularności już za nimi?
... też ze sobą integrować. Nawet Meta (dawniej Facebook), mimo zapowiedzi, nie wprowadziła wysyłania wiadomości z Messengera na Instagramie - zauważa Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI. Zwykłym użytkownikom już teraz trudno spamiętać wszystkie miejsca, gdzie mogą czatować, biznesy mają jeszcze trudniej, bo w obecność w każdym ...
-
6 trendów na rynku pracy 2022
... szukają takich rozwiązań również w branży FMCG, farmaceutycznej czy szeroko pojętych usług dla biznesu – dodaje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor Antal Sales & Marketing. Trend 5: Transformacja kompetencji w organizacjach będzie postępować Wobec niedoboru kompetencji, szczególnie z obszarze nowych technologii coraz częściej firmy będą stawiać ...
-
Usługi dla biznesu: dobry czas dla pracowników?
... o 10 proc. Na kolejnych miejscach plasuje się bankowość i usługi finansowe (9,3 proc. wzrostu), finanse i księgowość (8,9 proc.), obsługa klienta i sprzedaż (7,7 proc.) oraz marketing (6,2 proc). Coraz ważniejsza rola języków obcych Analitycy Grafton Recruitment zbadali potencjał inwestycyjny w dziewięciu miastach oraz wielkość zatrudnienia. Po raz ...
-
Najpopularniejsze marki w polskim Internecie
... Wykopie. Samsung nie skąpi branżowym recenzentom nowych modeli do testów i to mu się opłaca - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne - Z naszej analizy wynika, że warto podsyłać modele do recenzji branżowym ekspertom i blogerom, a w przypadku producentów konsol i gier zaangażować się w rozgrywki ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
O tym, że polski rynek reklamy dość szybko otrząsa się z koronakryzysu, Publicis Groupe donosiła już wcześniej. Najnowsze doniesienia potwierdzają, że reklama wychodzi na prostą, a reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy na działania marketingowe. Wzrosty widoczne są w niemal wszystkich branżach i kanałach komunikacji. Poniżej jeszcze więcej ...
-
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... cyberataków było rozpowszechnianych za pośrednictwem poczty e-mail – to drastyczny wzrost w porównaniu z 2019 r., kiedy to „tylko” 64% – mówi George Mack, Content Marketing Manager, Check Point Software. Co ciekawe, ponieważ użytkownicy stają się coraz bardziej ostrożni przy otwieraniu podejrzanie wyglądających plików i załączników w poczcie ...
-
Internauci nawołują do bojkotu firm wciąż działających w Rosji
... tylko rozzłościła Internautów i zyskała ponad 12 tys. reakcji wyrażających gniew oraz zaledwie 35 „serduszek” - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Podobnie wygląda sytuacja sieci hipermarketów Auchan, należących do tej samej spółki co Decathlon i Leroy Merlin. Jeszcze w lutym mogła pochwalić ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... miejscu. Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (35 proc.), które w tym roku po raz ...
-
Majonez Winiary zdominował dyskusje w sieci, ale w kontekście bojkotu
... Winiary jest obecnie najpopularniejszym majonezem w polskim Internecie, ale większość wypowiedzi jest nacechowana negatywnie – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Wypowiedzi o Majonezie Kieleckim pojawiają się obecnie głównie w kontekście bojkotu Winiary. Konsumenci twierdzą, że niezależnie od postępowania Nestlé, i tak ...
-
Nie ma cyberbezpieczeństwa bez specjalistów
... w celu zwiększenia kwalifikacji i świadomości w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz zniwelowania luki w umiejętnościach do 2026 roku – mówi Sandra Wheatley, SVP Marketing, Threat Intelligence and Influencer Communications, Fortinet. Informacje o metodologii badania Fortinet Skills Gap: Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad tysiąca dwustu ...
-
Klocki Lego najpopularniejszą zabawką w polskim Internecie
... TikToku zdobyła też kampania lalek L.O.L. z aktorką Katarzyną Cichopek, która zdobiła blisko 700 tys. wyświetleń - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Największym uznaniem cieszą się lalki Enchantimals - blisko ⅓ wypowiedzi na ich temat ma pozytywny wydźwięk. Komentujący chwalą ją za wykonanie ...
Tematy: klocki Lego, klocki, Lego, lalki, Barbie, puzzle, zabawka, zabawki, badania internautów, Facebook, TikTok, monitoring internetu -
Kampania marketingowa raczej z influencerem niż z celebrytą?
... dwóch grup – szeroko rozpoznawalnych celebrytów i bardziej niszowych influencerów – pokazuje, że wybór mniej znanego nazwiska może nieraz stanowić efektywniejsze rozwiązanie. Influencer marketing, trafiając do wąskiej, oddanej grupy fanów, darzących obserwowaną osobę zaufaniem, ma szanse nie tylko realnie wpłynąć na ich opinie i zachowania ...
-
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
... zdecydowanie wygenerowali dużo szumu medialnego, dobrali odpowiednią ofertę cenową i bardzo szeroką gamę filmów i seriali - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne - Dotarli do grupy docelowej, która do tej pory była trochę zaniedbana na platformach streamingowych: pokolenia baby boomers i starszych millenialsów ...
-
GfK: wysokie ceny rewidują plany na wakacje
... ceny będą rosły szybciej lub co najmniej w podobnym tempie jak wiosną tego roku – wskazuje Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor działu Consumer Insight & Marketing Effectiveness w GfK. Obawy wpływają na wakacje Polaków Stale podnoszone ceny podstawowych artykułów oraz niepokój związany z przewidywanymi dalszymi podwyżkami mocno przełożyły ...