-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
... 32% przebadanych polskich firm. Na drugim miejscu znalazły się logistyka i operacje (29%), a następnie obsługa klienta (27%), HR (26%) oraz sprzedaż i marketing (23%). Branżą, w której firmy odczuwają największy problem z rekrutacją pracowników jest gastronomia i hotelarstwo – aż 85% organizacji z tego sektora mierzy się z niedoborem ...
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
... gonić TikToka - w tyle pozostały już dawno Twitter i Snapchat, teraz nowy lider prześcignął imperium Marka Zuckerberga - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Nie chodzi wyłącznie o procentowy przyrost liczby użytkowników w czasie ani o liczbę bezwzględną młodszych odbiorców z tzw. pokolenia Z, która jest już wyższa ...
-
Wirtualna rzeczywistość: co nam da wejście do Metaversum?
Metaversum to cyfrowe odwzorowanie świata – takiego, jakiego na co dzień fizycznie doświadczamy – w przestrzeni wirtualnej. I właśnie na wzór naszego realnego życia może być odtworzone na wielu poziomach, także biznesowym i społecznym. Metaversum korzysta z najnowszych technologii, zmieniając raz na zawsze sposób interakcji międzyludzkich, w tym ...
-
Najlepsze horrory wg Polaków. Zwycięzcą Teksańska masakra piłą mechaniczną
... ” to jedyny film z wymienionej dziesiątki, na temat którego większość wzmianek - aż 64 proc. - pochodzi z Facebooka - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Najnowsi „Pogromcy duchów” oraz „Milczenie owiec” najczęściej były omawiane na portalach internetowych, za to w przypadku sześciu pozostałych produkcji ok ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... story w mediach społecznościowych to 3 najlepsze kanały, w których notuje się wzrost netto budżetów reklamowych w 2022 i 2023 roku. Za nimi plasuje się marketing w obszarze metaverse, który zdaniem marketerów wzrośnie o 61% w 2023 roku. Komentując wyniki badania, Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko EVP Creative and ...
-
Monitor Philips 27B1U7903
... . Monitor ten, oprócz wyświetlania obrazu w najwyższej jakości, umożliwia proste podłączenie urządzeń za pomocą szybkiego złącza Thunderbolt 4 – komentuje Xeni Bairaktari, Global Marketing Lead oraz Senior Brand Manager EU w MMD Monitors & Display. MiniLED, Quantum Dot i 2304 strefy przyciemniania 27B1U7903 wyposażony został w 27-calową matrycę ...
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
... narodem na świecie. Influence Score, który wskazuje najbardziej wpływowe treści w Internecie, wyniósł w tym wypadku 10/10 - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Połowa wypowiedzi dotyczy Bitcoina Kryptowalutą, o której w polskim Internecie mówi się najwięcej, jest zdecydowanie Bitcoin, którego dotyczyła co druga wypowiedź ...
Tematy: kryptowaluty, Bitcoin, inwestowanie w kryptowaluty, Ethereum, Twitter, Facebook, TikTok, social media -
W których krajach jest przestrzeń dla różnorodności i integracji społecznej?
... , IT i reklamy, choć znajdują się w dolnej połowie rankingu, najaktywniej podejmują kroki w kierunku większej integracji. Z kolei przedsiębiorstwa działające w branżach takich jak marketing, moda, hotelarstwo, bezpieczeństwo, rozrywka, media, sport, wydawnictwa i rolnictwo mają jeszcze wiele do zrobienia, aby poprawić swoje wyniki. Trudne prawdy ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
Salesforce zaprezentował dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Dotyczą one e-zakupów dokonanych przez ponad 1,5 miliarda konsumentów, obrazując przy okazji aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług. Okazuje się, że geopolityczna i gospodarcza niepewność nie powstrzymuje kupujących przed wydawaniem pieniędzy. Tegoroczne Cyber Monday ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
... właśnie wtedy możemy spodziewać się odroczonego spowolnienia konsumpcji i co za tym idzie, kolejnego spadku nastrojów – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK. W listopadzie br. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły wszystkich grup wiekowych analizowanych przez GfK. Najwyższy wynik odnotowano w grupie od ...
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
... świeży post, opublikowany na facebookowym profilu marki na początku grudnia, dotyczący tajemniczej inicjatywy o nazwie Żabu - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Na Instagramie najpopularniejsze jest Dino, a na TikToku Biedronka O sklepach Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku, z którego pochodzi ponad połowa wypowiedzi ...
-
Polacy oszczędzają prąd. Sprzęt elektryczny do szafy?
... czajników, piekarników czy piecyków, a co czwarty Polak ogranicza korzystanie z suszarki do włosów oraz żelazka – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. – Pamiętajmy, że mówimy o sprzętach elektrycznych absolutnie podstawowych, z których większość z nas dotychczas korzystała codziennie, z reguły nie ...
-
5 trendów w inwestowaniu w 2023 roku
... , klientów i inwestorów, dla których jakość nieodzownie zaczęła łączyć się z odpowiedzialnością za środowisko. W 2022 roku obserwowaliśmy, jak wiele dużych firm swój marketing opierało niemal wyłącznie o przekaz związany z celami środowiskowymi. W taki sposób firmy nie tylko budują swój wizerunek wśród klientów czy inwestorów, ale ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
... prostych, powtarzalnych czynności uwalniamy potencjał ludzki do zadań, których maszyny nie będą w stanie samodzielnie wykonać - mówi Agnieszka Uba, Head of Marketing - Automate w SentiOne. Według przewidywań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości do 2025 r. wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do przeszło 190 mld ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, chatboty, voiceboty, boty, internauci, badania internautów, media -
Grunty inwestycyjne. Zmieniają się strategie deweloperów
... działkę?” krok po kroku opisujemy w jaki sposób sprzedawać ziemię, od podstawowych elementów działki, przez niezbędne dokumenty i sposoby ustalania ceny, po marketing. Elementy wpływające na atrakcyjność terenów inwestycyjnych Bez względu na koniunkturę na rynku i strategię przyjętą przez dewelopera, nie zmieniają się kluczowe ...
-
BSS: jaki rynek pracy w usługach dla biznesu?
... odnotowano w obszarach: IT – o 11,3 proc., administracji – o 10,5 proc., HR – o 9,5 proc. oraz finansów i bankowości – o 8,7 proc. Na kolejnych miejscach plasują się: marketing (6,7 proc. wzrostu), bankowość i usługi finansowe (6,1 proc. wzrostu) oraz sprzedaż i obsługa klienta (wzrost o 5,9 proc.). Według przewidywań w pierwszym kwartale 2023 roku ...
-
Customer Experience - jak wpływa na rozwój firmy?
... , ponownego skorzystania z usług. To z kolei po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów prosta droga do powstania dochodu w przedsiębiorstwie - wnioskuje Tomasz Kamiński, Marketing Specialist z Fixit, Customer Experience Company. Zdefiniowanie doświadczeń klientów Customer Experience to szeroki termin odnoszący się do wywołanych emocji, doznanych ...
-
Pracownicy z Ukrainy (i nie tylko). Jak współpracujemy z obcokrajowcami?
... z ofertami zatrudnienia dla obywateli Ukrainy, którzy trafili do Polski oraz konsultacje CV w języku ukraińskim – mówi Aleksandra Skwarska, PR, CSR & Content marketing Manager Grupa Pracuj. Jak wskazuje Deloitte w badaniu Uchodźcy z Ukrainy w Polsce. Wyzwania i potencjał integracji, spośród tych osób, które udały się w kierunku ...
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
... wymagań, potrzeb i wyborów klientów. Jak widać, technologie informacyjne są kluczem do skutecznego prowadzenia i rozwoju przedsiębiorstwa. Dają one niezliczone korzyści poprzez marketing, księgowość, komunikację, przewagę nad konkurencją oraz efektywność ekonomiczną, dlatego niewątpliwie warto wdrożyć je w swojej firmie. Adam Dziedzic CEO
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... oferuje coraz więcej funkcji swoim użytkownikom – w tym m.in. sprzedaż produktów. Instagram i TikTok to platformy, dzięki którym stale rośnie w siłę influencer marketing, ale także poszerza się przestrzeń do tworzenia wysokozasięgowych kampanii dla przedstawicieli różnorodnych branż. Czego konsumenci poszukują na Instagramie? Blisko co ...
-
Rozwój osobisty albo wypowiedzenie? Pracownicy chcą podnoszenia kwalifikacji zawodowych
... dotyczących recesji wzrosła w tej sieci społecznościowej aż o 900%. Jednocześnie publikuje listę umiejętności, które mają pomóc w zdobyciu zatrudnienia. Karina Chowaniak, senior marketing specialist w GoodHabitz Poland jest zdania, że kluczowe dla rozwoju talentów będzie także efektywne łączenie kompetencji miękkich z twardymi - tzw. skill blending ...
-
Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe
... pieniądze, by sprawić sobie odrobinę przyjemności i zapewnić rozrywkę. To niezwykle ważne w tych trudnych i przepełnionych niepokojem czasach – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Wiosna budzi do życia plany urlopowe Rozpoczynająca się wiosna ma również duży wpływ na plany urlopowe Polaków ...
-
Polacy chętnie zapłacą więcej za produkty energooszczędne
... Polaków do planowania wydatków wpływa kryzys energetyczny. W konsekwencji kluczowe znaczenie podczas wyborów zakupowych ma cena – wyjaśnia Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Oszczędzamy energię w trosce o portfele Priorytetem nabywców są nie tyle najtańsze zakupy, co możliwie najkorzystniejsze pod ...
-
Zetki polują na promocje, Baby Boomers kupują polskie produkty
Kantar Polska ogłosił wyniki z najnowszego raportu "Pokolenia - Marketing pokoleń i zmian". Jak kupują pokolenia? Co jest dla nich ważne? Od Alfa do Baby Boomer – co jest ważne dla przedstawicieli ...
-
10 wskazówek, jak bezpiecznie korzystać z telefonu
... i regularnie zmieniane hasło. Skutecznym zabezpieczeniem jest też dwuetapowa weryfikacja dostępu do danych lub biometria wykorzystująca odcisk palca - mówi Maja Wiśniewska, Marketing Manager w SMSAPI. Używaj silnych i unikalnych haseł Ustawienie hasła do telefonu to dopiero połowa sukcesu. Kod musi spełniać kilka warunków, aby ...
-
CEO wierzą, że spowolnienie gospodarcze to szansa na rozwój firmy?
... obszar dla zarządzających firmami, który wskazało 40% badanych – i była to najczęstsza odpowiedź w tej kategorii. Ważnym elementem utrzymania przewagi konkurencyjnej jest marketing i doświadczenia konsumentów (wskazało je 33% polskich CEO i 38% globalnych). Podobną ilość wskazań ma kwestia zarządzania ryzykiem – zarówno na poziomie geopolitycznym ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... wyraźnie, że osoby w wieku 60+ stanowią grupę docelową, do której warto prowadzić działania z zakresu e-commerce – mówi Magdalena Grablewska, Head of Marketing w Przelewy24. Formy dostawy. Z jakich firm kurierskich najczęściej korzystają seniorzy? Paczkomat (56%) i firmy kurierskie (38%) to najchętniej wybierane formy dostawy wśród ...
-
Chat GPT: czym zagraża nam generatywna sztuczna inteligencja?
... to jednak broń obosieczna i mogą z niej skorzystać również dostawcy systemów ochrony IT, bądź pracownicy Centrów Operacji Bezpieczeństwa. - tłumaczy Robert Dziemianko, marketing manager w G DATA Software Sp. z o.o. Jeszcze więcej spamu? Skrzynki pocztowe internautów od lat zasypują e-maile pochodzące od nigeryjskich książąt, handlarzy narkotyków ...
Tematy: ChatGPT, AI, sztuczna inteligencja, chatbot, chatboty, cyberataki, fałszywe wiadomości, spam, BEC, bezpieczeństwo IT, poczta e-mail, oszustwa -
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
... na ich temat pochodzi z Facebooka. Grecja częściej od pozostałych pojawia się również na Instagramie i TikToku - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - TikTok coraz częściej jest postrzegany jako medium, które może przynieść określone korzyści biznesowe, a firmy chętniej nawiązują współprace z TikTokerami. Jeśli ...
Tematy: internauci, badania internautów, internet, media, wakacje 2023, plany na wakacje, urlop, lato, podróże -
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... sposób doprowadzi do tzw. geenwashingu, zjawiska powszechnego w całej gospodarce, nie tylko w sektorze TSL. Greenwashing na celowniku UE Greenwashing, czyli pseudoekologiczny marketing, stanowi tak poważne zagrożenie dla europejskiej gospodarki, że na forum UE trwają już prace, które mają chronić przed praktykami handlowymi ...
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
... pokazuje zatem, że jest nie najlepiej, ale nie tak kiepsko, jak choćby kilka miesięcy wcześniej – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK. W czerwcu 2023 r. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły czterech z sześciu grup wiekowych wytypowanych przez GfK. Najwyższy poziom zadowolenia przypadał ...
-
Sztuczna inteligencja na rynku pracy: obawy czy nadzieje?
... zaawansowane, nowoczesne technologie udostępniane przez pracodawcę. Branże, które czerpią korzyści z programów opartych o uczenie maszynowe i modele językowe to chociażby IT, marketing i komunikacja, e-commerce oraz obsługa klienta. Mamy zatem do czynienia z nałożeniem się dwóch wątków – pracownicy mają coraz bardziej specjalistyczne zestawy ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... do osób kupujących. Jednym z nich jest z pewnością potęga mediów społecznościowych i jej opiniotwórczych przedstawicieli oraz przedstawicielek. Jak pokazały powyższe dane, influencer marketing stał się potężnym narzędziem docierania do nowych, jak i stałych odbiorców. Skuteczna strategia w social mediach umożliwia marketerom docieranie do ludzi ...
-
Aplikacja Threads - 100 mln użytkowników w 5 dni
... dostępna na rynku europejskim. Powody popularności aplikacji oraz problemy aplikacji z dostosowaniem się do przepisów unijnych komentuje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Niedawno Meta, firma będąca właścicielem m.in. Facebooka oraz Instagrama, uruchomiła nową aplikację - Threads, która w ciągu pierwszych kilku dni zgromadziła ...
Tematy: aplikacja Threads, Threads, Meta, aplikacje, Twitter, Facebook, Instagram, social media, media społecznościowe, WhatsApp -
Pieniądze i work-life balance to nie wszystko. Jakie benefity są w cenie?
... uwagę na dłużej. Ten warunek w równym stopniu dotyczy samej prezentowanej oferty, która musi być przede wszystkim aktualna – tłumaczy Magdalena Wołowiec, Marketing Manager PageGroup. Wśród czynników, które z kolei mogą zniechęcić do udziału w procesie rekrutacyjnym jest niejasny opis stanowiska, zawiłości w sposobie prezentacji oferty ...