-
Proces rekrutacyjny. Liczy się jakość, a nie ilość?
... przez przejrzenie „setek CV”, ale sprawdzenie, czy w rekrutacji wzięli udział kandydaci odpowiadający profilowi stanowiska – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter. W rekrutacji czas ma pierwszorzędne znaczenie Według przeprowadzonego badania, najpopularniejszym miernikiem efektywności rekrutacji jest czas procesu rekrutacyjnego ...
-
Polska Ekstraklasa - przychody 2016/2017
... w Polsce. Publikacja zawiera Ranking Biznesowy oraz opisy wszystkich klubów Ekstraklasy pod kątem: sportowym, medialno-marketingowym i finansowym. Ranking składa się z 3 komponentów: Sport, Marketing i Medialność, Finanse.
-
Wysoka jakość obsługi tłumaczy wyższą cenę
... świadczone przez daną organizację — mówi. I dodaje, że firmom zwyczajnie opłaca się wydawać pieniądze na jakość obsługi, nawet kosztem podniesienia cen. Marketing to nie wszystko Jeszcze jeden ważny wniosek płynie z badań przeprowadzonych przez ekspertów Capgemini. Okazuje się, że jakość obsługi klienta ma ...
-
Rezerwacja last minute jak randka w ciemno
... to nie tylko szansa na oszczędności, ale również możliwość wniesienia do nasze podróży pokaźnej dawki emocji” – mówi Marta Krywult, Online Marketing Manager w momondo. Rezerwacja wycieczki na ostatnią chwilę to często potężna dawka adrenaliny, zwłaszcza gdy wyjazd planowany jest - a i tak się zdarza ...
-
6 sposobów na usprawnienie customer experience
... nie będą zadowoleni z komunikacji z daną firmą przez kanał mobilny i zainteresowanie marką zmaleje, co potwierdzają np. dane zebrane przez WOW Local Marketing. 52 proc. osób biorących udział w badaniu zadeklarowało, że są mniej chętni zostać lojalnym klientem firmy, jeżeli wcześniej mieli złe doświadczenia ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Czarny Piątek?
... płacenia kartami debetowymi lub kredytowymi. 3. Narzędzia zwiększające efektywność Doskonałym przykładem na zwiększenie świadomości klientów o świątecznych okazjach może być e-mail marketing, który należy do jednych z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia do konsumenta. Warto przy tym pomyśleć o partnerstwie z wyspecjalizowaną firmą oferującą ...
-
Oto topowe miejsca na wakacje
... ale również mniejsze miasta, o czym świadczy rosnąca popularność lotnisk zlokalizowanych w okolicach Phuket, Krabi, czy też Kantonu” - mówi Marta Krywult, Online Marketing Manager w momondo. W bieżącym roku zdecydowanie najczęściej wyszukiwanym miejscem na świecie była Tajlandia, której popularność zwiększyła się przeszło dwukrotnie. Zgodnie z tym ...
-
Luksus kocha dzieci
... mocno na plusie. Tymczasem analitycy rynku są zgodni, że sprzedaż usług i dóbr luksusowych w dużym stopniu zależy od czynników, takich jak marketing, techniki promocji i właściwy kanał dystrybucji, w którym coraz istotniejszą rolę odgrywa internet. Wspomniane raporty mówią o 30-procentowym udziale internetu w sprzedaży ekskluzywnej odzieży ...
-
3 najważniejsze kroki w aktywacji kampanii omnichannel
O rewolucji cyfrowej zaczęto mówić już w latach dziewięćdziesiątych minionego wieku. Od tego czasu zastosowanie kampanii omnichannel zdołało już dalece wykroczyć poza swoje pierwotne, detaliczne korzenie i objąć także działania marketingowe. O ile jednak samo korzystanie z wielu kanałów nie wydaje się niczym bardzo skomplikowanym, o tyle już o ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2014-2016
Innowacje produktowe, przemysłowe, organizacyjne i marketingowe, które z nich są najważniejsze dla polskich przedsiębiorstw? Jaki procent firm można uznać za innowacyjne? Jakie nakłady płyną na działalność innowacyjną? I w końcu, jakie przychody generuje sprzedaż produktów innowacyjnych? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w najnowszej publikacji ...
-
Jak swoją sytuację na rynku oceniają specjaliści i menedżerowie?
... head hunting, polegający na bezpośrednim dotarciu do właściwych kandydatów z dopasowanym, spersonalizowanym do nich przekazem” - podkreśla Joanna Kuzioła, menedżer Antal Sales & Marketing. Kandydaci również coraz bardziej kategorycznie stawiają warunki zmiany pracy. Podobnie jak w zeszłym roku dla 72% respondentów warunkiem koniecznym jest wzrost ...
-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
... Pedagogiki Specjalnej. Badanie przeprowadzone zostało na grupie 135 studentów (79% kobiet, 21% mężczyzn) w wieku 19-29 lat. Wyniki badania zostały opublikowane w „Marketing Letters”.
-
„Mieć przechlapane” jak polski menadżer?
... pracy. Wraz ze zmieniającym się rynkiem pracy i trudnościami w pozyskaniu pracowników, firmy wydają na to mnóstwo pieniędzy. Zapominają jednak, że sam marketing się nie uda, jeżeli pracownicy, którzy każdy dzień spędzają w biurze, nie będą zadowoleni z panującej tam atmosfery ani dostatecznie zmotywowani. Brak ...
-
Polskie firmy i Big Data, czyli cyfrowe upośledzenie
... , Czechy, Słowacja czy Bułgaria. Podium zajmują Malta, Holandia i Belgia, kolejne pozycje zajęły takie państwa jak Finlandia, Wielka Brytania czy Estonia. Marketing korzysta z danych Dystans jaki dzieli nas od dobrze zinformatyzowanych, ucyfrowionych państw, dobrze pokazuje nasycenie rozwiązaniami Big Data w dużych firmach. W Polsce ...
-
Szara Sobota znacznie bezpieczniejsza niż Czarny Piątek
... się na stale wysokim poziomie przez cały rok, jednak w sezonie świątecznym o wiele łatwiej ukryć je w natłoku atrakcyjnych ofert. W tym czasie marketing i reklama osiągają niebotyczne poziomy, a z uwagi na to, że klienci coraz częściej dokonują transakcji za pośrednictwem smartfonów, niemal każdy jest bardziej ...
-
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
Black Friday, czyli dzień atrakcyjnych wyprzedaży i obniżek cen, przypada na ostatni piątek listopada, w tym roku 24-go. Ta tradycja rodem ze Stanów Zjednoczonych coraz bardziej upowszechnia się w polskich sklepach. Czy Czarny Piątek przynosi rzeczywiste korzyści kupującym i sprzedającym czy to tylko chwyt marketingowy? Co wynika z analiz GfK? ...
-
Call center walczy o dobre imię
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przyjrzał się emocjom, jakie w rodzimych mediach wzbudza branża call center. Okazuje się, że publikacje o negatywnym wydźwięku należą raczej do rzadkości. Jeżeli już się pojawiają, to przeważnie są to komentarze internautów do pojawiających się w sieci artykułów ...
-
Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?
... wśród mediów, które wykorzystywano w promocji, okazała się telewizja - reklama telewizyjna pochłonęła przeszło 80 proc. wszystkich pieniędzy przeznaczonych na marketing. Względem października spadek zanotowały wydatki na reklamę w prasie. Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2018
... . Marketerzy muszą jednak skłonić tych dostawców do jeszcze większej przejrzystości, aby mogli lepiej wykorzystywać te zamknięte ekosystemy w swoich kampaniach. Marketing będzie ewoluował od algorytmów w kierunku sztucznej inteligencji: W ostatniej dekadzie ton w marketingu cyfrowym nadają firmy posiadające najciekawsze algorytmy. Choć z pewnością ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, reklama online, wideoreklama, reklama telewizyjna, rok 2018 -
Tajlandia hitem zimowych wyjazdów
... są już zdani na program wycieczki oferowany przez touroperatora, lecz sami mogą swój wyjazd wymyślić, zaplanować i zrealizować – komentuje Rafał Bartoszewicz, Marketing Communications Director, eSky Group.
-
Polskie firmy, czyli ogon cyfrowej Europy
... , dzięki którym można zarządzać ogromem danych i podnosić skuteczność działań sprzedażowych nawet o kilkadziesiąt procent – tłumaczy Tomasz Korczyński, odpowiedzialny za sprzedaż Oracle Marketing Cloud w regionie Oracle CEE. Raport „The State of Data Innovation in the EU” podaje, że napędzane danymi innowacyjne rozwiązania informatyczne ...
-
Jak będzie wyglądała reklama online w 2018?
Każdego roku branża zadaje sobie pytanie, jak wpłynąć na efektywność reklam i sprawić, aby generowały więcej zysków i reakcji. Marketing staje się coraz bardziej futurystyczny i zaawansowany technologicznie. Marketerzy idąc z duchem czasu, wykorzystują coraz to nowsze technologie, chcąc dotrzeć do swoich ...
-
6 kwestii istotnych dla e-commerce
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo niskim kosztem stworzyć własny sklep internetowy i samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, aby dotrzeć do klientów. Aby utrzymać tendencję wzrostową w 2018 roku polscy ...
-
7 trendów technologicznych. Co nam przyniesie IT?
... z przykładów wykorzystania inteligentnych urządzeń jest ich popularyzacja w marketingu, który do tej pory rozwijał się w sieci. Dziś już widzimy, jak z online’u marketing przenosi się na platformy mobilne. Firmy pracują nad najlepszą, komercyjną personalizacją rozwiązań, a IoT może być kluczem do wygranej – mówi Robert ...
-
Automatyzacja nie do zatrzymania
... , w których najwięcej dokumentów jest w wersji elektronicznej, a także te, których algorytmy działania mają formę deterministyczną. Branże takie jak rachunkowość, bankowość, handel, marketing, edukacja i nawet medycyna ogólna już teraz są obserwowane zarówno przez duże firmy jak i startupy. Można spodziewać się najpierw powstania instrumentów ...
-
SMS. Król komunikacji
... tego oczekują sami ankietowani, bo praktycznie połowa z nich (48,2%) najbardziej zainteresowana jest otrzymywaniem alertów meteorologicznych – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager z Platformy SerwerSMS.pl. Z uwagi na szybkość i bezpośredniość dotarcia komunikatu do odbiorcy jest to praktycznie bezkonkurencyjne rozwiązanie – dodaje Godziek ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2017
... wpływ na dobrą sytuację miały efektywne procesy wewnętrzne, które wskazało 25% badanych, skuteczne techniki sprzedaży i dbałość o klienta (22%) oraz inteligentny marketing (21%). Duże znaczenie miały też wdrożone optymalizacje i wzmocnienia kadrowe – 19% polskich firm rodzinnych uzyskało większe obroty dzięki wprowadzeniu nowych produktów ...
-
Tanie loty i polisa turystyczna. Tak podróżujemy
... serwisu widać także, że Polacy chętnie wybierają tzw. city-breaks czyli krótkie, często weekendowe wyprawy do europejskich miast – komentuje Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Poland z eSky Group. Kiedy podróżujemy? Oprócz tradycyjnie wyjazdowych okresów wakacji tj. lipca i sierpnia, a także chętnie wykorzystywanych na wypoczynek długich ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w I 2018
... hiszpański. Zwinne rekrutacje z Jobile W styczniu 2018 roku za pomocą usługi rekrutacyjnej Jobile rekruterzy szukali kandydatów z obszarów: Sprzedaż, IT (Java, PHP), Marketing oraz Kadry i płace. Podstawą usługi rekrutacyjnej Jobile jest realizacja direct search w imieniu klienta. HR Researcher wykonuje direct search wśród ponad ...
-
Chatbot – wiodący trend w obsłudze klienta
... wiele botów, które odniosą ogromny sukces i na stałe wpiszą się w trend wykorzystywany w celu usprawnienia jakości obsługi klienta. Andrzej Goleta, Digital Marketing Wizard sieci reklamowej
-
Ile wydamy na majówkę i wakacje 2018?
... przychodzą również blogi podróżnicze, fora czy grupy na Facebooku, gdzie pasjonaci turystyki wymieniają się aktualnymi okazjami. – komentuje Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Central-Western Europe z eSky Group. Jeśli o organizowaniu wyjazdu nie pomyśleliśmy z wystarczającym wyprzedzeniem, by znacząco zaoszczędzić warto zachować elastyczność ...
-
Liczy się rozwój zawodowy, a nie pieniądze?
... się nie tylko nad tym, jak pozyskać pracownika, ale przede wszystkim – jak go zatrzymać – mówi Krzysztof Borkowski, konsultant Antal Sales & Marketing. Dane pochodzą z badania Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów”, wrzesień 2017. oraz z badania Work Service S.A. Barometr Rynku Pracy IX, luty 2018 ...
-
Placemaking, czyli jak biurowce mają podnosić jakość życia
... najciekawszych pomysłów sprawi, że będą się oni czuli docenieni i emocjonalnie związani z projektem. Im szybciej zostaną zaangażowani lokalni liderzy, którzy uruchomią marketing szeptany, tym lepiej”, komentuje Jan Jakub Zombirt. 3. Otwarte dla wszystkich Bez wątpienia te miejsca, które są otwarte na rozmaite społeczności ...
-
Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?
... dobrych praktyk jest takie rozłożenie treści, żeby łatwo było podjąć odpowiednią akcję, np. przejść do sklepu internetowego – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK. SPAM taki straszny, jak go malują Co trzecia osoba nigdy nie czyta maili, które wpadają do folderu spam ...
-
Trendy HR 2018: po pierwsze społeczna odpowiedzialność
... rekrutacji oraz budowania silnej marki pracodawcy, jak i utrzymaniu pracowników (w sumie 49 proc.). Dodatkowym celem prowadzonych działań w Polsce jest budowanie wizerunku, marketing i wsparcie sprzedaży (27 proc.). W analizie obejmującej wyniki badań we wszystkich krajach nim objętych jeszcze jeden aspekt ma duże znaczenie. Jest ...