-
Cele i wartość marketingu
... Marketing and the CEO: Why CEOs are fed up with Marketing Rzeczywiście, jak wynika z badania ANA/Booz Allen Hamilton, zatytułowanego Marketing Department Priorities Often Differ from CEOs’ Agenda (Priorytety działu marketingu często są różne od celów prezesa), marketing ... P&G, ANA Marketing Accountability Summit, 9 września 2004 Nawet jeśli marketing ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... nauczyć się nowych narzędzi i zrozumieć, że marketing internetowy nie jest odpowiednikiem tradycyjnego marketingu, tyle że w Internecie. Reklama "pay per click", reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie to tylko niektóre z jego ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
... Adrian Payne "Marketing usług" F.G.Crane: Professional services marketing "Professional Marketing", Feb. 2002 Jim Pollard: Measuring marketing, "Chwila prawdy - badania satysfakcji klientów" (tekst własny) "Modern marketing" sierpień 2002 PRZYPISY: 1 Model luki opracował A. Parasuraman i jego współpracownicy. 2 Adrian Payne "Marketing usług" s. 265 ...
Tematy: -
Markowe wydarzenia
... Dni Nokii". EVENT A RESZTA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH Jak każde inne działanie marketingowe, event marketing nie może pozostać bez związku z innymi. Zgodnie z zasadami marketingu ... s.12 4 Fahy, John and Alan Smithee, Strategic Marketing and the Resource Based View of the Firm, Academy of Marketing Science Review [Online] 1999 (10) 5 McEnally, ...
Tematy: -
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... specjaliści od marketingu przechodzą na wielokanałowy marketing cyfrowy, który ułatwia dotarcie do docelowych odbiorców” — powiedział David Karnstedt, wiceprezes ds. rozwiązań dla mediów i reklamy, dział Digital Marketing Bussiness w firmie Adobe. — „Reklamodawcy powinni być świadomi, że marketing cyfrowy nowej generacji umożliwia lepsze mierzenie ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... sprawdza, a co nie podczas obsługi klienta. Specjaliści ds. marketingu B2B odgrywają wyjątkowo istotną rolę w rozwoju biznesu dzięki ukierunkowanemu marketingowi (account-based marketing — ABM). W Polsce 41% specjalistów ds. marketingu śledzi wartość klienta w czasie (lifetime value — LTV), aby mierzyć skuteczność swoich działań. Na potrzeby ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... najbardziej osobiste narzędzie komunikacji. Dlatego wysyłając reklamy marketingowcy muszą przestrzegać pewnych zasad, aby nie być postrzeganym jako intruzi. Aby marketing mobilny służył firmie, należy w szczególny sposób przestrzegać zasad marketingu relacji i marketingu przyzwolenia. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest skupienie swych działań ...
Tematy: -
Działania marketingowe w sklepie
... Zwłaszcza w całym tym kryzysowym marazmie. Podejmując ryzyko działań w sklepie, marketing musi pamiętać o dramatycznej przemianie psychologicznej, której podlegamy, gdy ... kupowania dobrobyt to posiadanie sprzętu i nieustające nabywanie nowych produktów. Uprawiając marketing w sklepie, musimy złapać w nasze sidła tego sklepowego szaleńca i wrzucić mu ...
-
Wyzwania CMO 2014
... i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją (64%), content marketing (66%) oraz wielokanałowość (62%). Na znaczeniu stracą eventy (30%), marketing bezpośredni (20%) oraz programy lojalnościowe (14%). „W branży doradztwa biznesowego stosujemy tradycyjne i sprawdzone ...
-
Aplikacje mobilne i CRM - filary marketingu
... przebadani na potrzeby badania firmy SalesForce nie pozostawiają wątpliwości, że są to inwestycje w media społecznościowe, marketing mobilny oraz e-mail marketing. Bieżąca edycja raportu Salesforce „State of Marketing 2015” powstała w oparciu o opinie i przewidywania ponad 5000 marketerów. Odpowiedzi formułowane przez respondentów wyraźnie wskazuje ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... do mierzenia swojej efektywności. Ułuda budowania wielkich strategii firm w oparciu o marketing trwa zatem w najlepsze. To kluczowe wnioski, jakie nasuwa trzecia już ... czwarta ankietowana firma (24%) w sposób zdecydowany zgadzała się ze stwierdzeniem, że marketing i PR współtworzą strategię sprzedażową, a kolejne 35% badanych raczej się z nim ...
-
Praca w marketingu: wymagania rosną
... kreatywność. Wdrożenie projektów wymaga z kolei, co zaznaczają w ofertach pracodawcy, zdolności analitycznego myślenia i zorientowania na realizację założonych celów. Marketing 2.0 Marketing to szeroka specjalizacja, która nieustannie wzbogaca się o nowe narzędzia. Jedną z jego odmian jest e-marketing, o którego powstaniu zadecydował rozwój ...
-
Skąd czerpiemy wiadomości z kraju i ze świata?
... blogi. Konsumpcja wiadomości z kraju i ze świata po nowemu Przed nami rezultaty najnowszego raportu Attention Marketing Research - organizacji będącej połączeniem wiedzy i doświadczenia PMR Consulting & Research oraz Attention Marketing. Opracowanie dowodzi istotnej zmiany w sposobie konsumowania informacji. Okazuje się bowiem, że już 54% badanych ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
... . Zaniedbywanie komunikacji z klientami może przynosić długofalowe negatywne konsekwencje. Patronat nad tegorocznym Badaniem objęli: Online Marketing Polska, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Koncept, Marketer+, Mam Startup, Nowy Marketing, Tygrysy Biznesu, JU, Fundacja Force, Dobre Softy, Szef Sprzedaży, Nowoczesna firma, IMM, Agencja ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... z czynników kształtujących przewagę konkurencyjną – mówi Natalia Załęcka, Head of Marketing Trasnformation, Deloitte Digital w Europie Środkowej. Jak wskazują eksperci Deloitte, ... badania, na których opiera się druga edycja raportu „Global Marketing Trends”. W „The Global Marketing Trends Consumer Pulse Survey” wzięło udział 2 447 konsumentów ze ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... świadczy o tym, że uznaje się ją za ważnego gracza w rynkowym krajobrazie. Marketing wirusowy Polega on na przygotowaniu np. zabawnych filmów, wygaszaczy ... Nowego Konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów", CeDeWu, Warszawa 2001 Zikmund W.G., d'Amico M.: "Marketing. Creating and Keeping Customers in an e-commerce Worl"d, South - ...
-
Promocja w segmencie B2B
... pobudzania i uaktywniania, jak np. żart, szokowanie czy intelektualna prowokacja (np. paradoks) mogą ośmieszyć naszą ofertę i odnieść efekt odwrotny do zamierzonego. Marketing bezpośredni jest więc doskonałym narzędziem docierania do aktywnych grup motywacyjnych i wsparcia dla grup decydenckich. Doskonałym źródłem dotarcia pozostają ciągle media ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... Marketing jako wiedza jest dzisiaj o wiele bardziej potrzebny niż wielu zarządom się wydaje i – jak pokazują przykłady – nie chodzi o marketing jako narzędzie promocji stricte. Marketing ... sprzecznych ze sobą aktywności każdego z działów. Handlowcy proszą na ogół marketing o foldery, katalogi, ulotki. Marketerzy zazwyczaj te POS-y sami wymyślają i ...
-
Reklamy dla kobiet
... najlepsza przyjaciółka”. Jeśli możliwy jest w ogóle marketing kierowany do kobiet, to musi to być marketing poufny, dyskretny, spersonalizowany. Małe prezenty, małe próbki, zaproszenia na małe spotkanka, jakieś liściki, tajemniczki, z dala od oczu facetów i spojrzeń rywalek. Marketing szeptany, marketing ploteczkowy. Kochanie to, kochanie tamto ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... klienta biznesowego: firmy lub instytucji. Druga grupa kieruje swoją ofertę do szerokiego konsumenta. Zdaniem Dawida Michnika, Partnera firmy doradczej Attention Marketing, podział ten i wynikające z niego tradycyjne narzędzia komunikacyjne i sprzedażowe w coraz mniejszym stopniu przystają do dynamicznie zmieniającego się rynku. - Każdy klient, czy ...
-
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... one decydują o kierunku, w którym zmierzają działania firm. Jak wpływa to na świat szeroko pojętego marketingu? Wykorzystaj potencjał green marketingu Green marketing, nazywany też ekomarketingiem albo marketingiem zielonym, jako właściwie użyte narzędzie może przysłużyć się kreatywności marketingowców. Za spójność marki odpowiadają przede ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... - działać, ale mądrze. Wielu marketingowców ma już tego świadomość. Jak podaje raport Ascend2 „Marketing Technology Trends”, osoby odpowiedzialne za marketing w firmach, za najbardziej efektywną technologię uznają obecnie właśnie content marketing (51%). Eksperci wysnuwają nawet hipotezy mówiące, że „content is the new SEO”, gdyż ...
-
Pięć błędów marketingu internetowego
... Internecie nie jest wyjątkiem. Niemal każdy błąd jako możesz popełnić w sieci wywodzi się z podstawowego założenia, że projektowanie i budowanie strony internetowej, marketing Twojego produktu/usługi i mierzenie efektów są osobnymi, oddzielonymi od siebie działaniami. Najlepiej byłoby, gdyby Twoi graficy, projektanci IT, programiści, konsultanci ds ...
-
E-marketing coraz popularniejszy
... 2010 r. dla rynku reklamy internetowej w przeciwieństwie do reklamy w mediach tradycyjnych są wyjątkowo optymistyczne - uważa firma Artefakt. E-Mail marketing, obecność na serwisach społecznościowych i marketing w wyszukiwarkach to o trzy narzędzia marketingowe, na które postawią marketerzy w przyszłym roku. Jest to ogólnoświatowy trend - 9. na 10 ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... Polacy wypadają mizernie Na tym tle polska reklama, a tym samym marketing, pozbawione są prawdziwości, świeżości, sprytu i rozmachu. Mało któremu z marketerów chce ... to znaczy zaangażować się w nią. Zaangażować całą firmę. W wielu przedsiębiorstwach marketing stanowi nieco hermetyczny dział, gdzie mało mówi się o produkcie, o jego udoskonalaniu ...
-
Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.
... , które dobrze prezentują się zarówno na większych, jak i mniejszych ekranach – zdradza Kaźmierczak. Content marketing – metodą małych kroków Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się skądinąd prosty mechanizm: content marketing („marketing treści”) oznacza proces docierania do klienta poprzez dystrybucję interesujących go treści. Konsumenci wykazują ...
-
7 głównych trendów w e-mail marketingu 2016
... mobilnie osiąga już prawie 50% - już z samego tego powodu marketerzy powinni zadbać o to, aby ich wiadomości były w pełni responsywne. 4) Predictive marketing staje się rzeczywistością Wykorzystanie sztucznej inteligencji w e-mail marketingu staje się coraz bardziej realne. Informacje o klientach, pochodzące z różnych źródeł, będą w przyszłości ...
-
4 najlepsze chatboty w marketingu
... w stanie wygenerować nawet 60% współczynnik klikalności. Nic dziwnego, że już dzisiaj zaczynają decydować o sile marketingu w dużych korporacjach i małych firmach. Chatbot i marketing – doskonałe połączenie? Chatbot to w skrócie jedno z nowych narzędzi digital marketingu: pozyskuje leady, zapisuje na wydarzenie, sprzedaje lub bawi klientów. Jest ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... się z twoją marką i korzystają z jej produktów lub usług. Istnieją marki, które wykorzystują marketing masowy (ich oferta jest skierowana do wszystkich), jednak pozwolić na taki ... przez Hubspot wykazały, że w 2020 roku aż 70% marketerów inwestowało w content marketing. Dzieje się tak, ponieważ treści na stronie internetowej funkcjonują obecnie jako ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... talentów, danych i doświadczenia klienta, aby sprostać nowym oczekiwaniom rynku – mówi Natalia Załęcka, lider doradztwa CMO, Head of Marketing Transformation, Deloitte. Raport Global Marketing Trends 2022 wyróżnia siedem rozwijających się trendów marketingowych, które wskazują, w jaki sposób prężnie działające firmy z różnych branż zapewniają ...
-
Jak sklepy wykorzystują zmysły, by wpłynąć na Twoje decyzje zakupowe?
... , co uważamy o markach, produktach czy usługach. Marketerzy i sprzedawcy bardzo chętnie wykorzystują marketing sensoryczny i wiedzę o zmysłach w działaniach reklamowych. W jaki sposób? Sprawdźmy! Na początek wyjaśnijmy, czym jest marketing sensoryczny Marketing sensoryczny to sposób na wywołanie emocjonalnych reakcji na markę. Pięć zmysłów - dotyk ...
-
Bazy danych wzajemnie udostępniane
... danych jest ciągle rynkiem młodym. Relatywnie niewiele firm oferuje dane teleadresowe jako produkt komercyjny. Firmy działające bardzo intensywnie poprzez direct marketing bardzo często wykorzystały już z różnym skutkiem komercyjne bazy danych i ciągle poszukują nowych źródeł informacji o potencjalnych klientach. Istotną cechą pozyskanych danych ...
Tematy: -
Skuteczna kampania reklamowa
... w samolotach. A przecież to tylko kolejne mutacje (megaprecyzyjnego) outdooru, który jest często dodatkowo uzupełniany o działania ambientowe, marketing bezpośredni, event marketing, sponsoring, produkt placement, POS marketing czy PR. Jak w tym gąszczu, nadmiarze (a może niedomiarze?) danych i kanałów komunikacji zaplanować skuteczną kampanię? Jak ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... zyski hurtownik pojedzie na wymarzone wakacje - wystarczy. Bo trzeba pamiętać, że marketing dzisiaj musi być zintegrowany ze sprzedażą. Reklama sproilowana Jeśli oferujemy ... , i to nie tylko z zarządem czy najważniejszymi działami firmy, jak marketing, sprzedaż czy kadry. Doświadczenie nauczyło mnie, że bezpośrednia rozmowa z obsługą klienta w ...
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
... w Polsce, firmy zachowują się bardziej tajemniczo. Udziałowcy i inwestorzy wciąż nie mają dostatecznie dużo informacji o wartości marek. Z drugiej strony wydatki na marketing i budowanie marek stanowią dużą część budżetu każdego przedsiębiorstwa, przez co wszyscy zainteresowani zadają sobie pytania dotyczące przełożenia tych kosztów powodzenie ...