-
Euro 2016 wygrywa Turcja!
... dla fanów futbolu - 10 czerwca będziemy mogli śledzić spotkanie Francja - Rumunia, czyli mecz inaugurujący zmagania najlepszych europejskich ekip piłkarskich. Dwa dni później zagrają Biało - Czerwoni. Euro ... cen i opłat dodatkowych, jak np. koszty dostawy towaru do konsumenta. Opisy produktów W podjęciu decyzji o zakupie, nieocenioną rolę pełnią ...
-
Prawa konsumenta on-line
... czas radosnego kolędowania oraz zakupów prezentów dla bliskich. To także popularny okres wyjazdów urlopowych, odwiedzin krewnych i znajomych. Coraz ... europejskich tak drogą tradycyjną, jak też poprzez Internet, warto poznać podstawowe prawa i obowiązki konsumenta obowiązujące w całej Unii Europejskiej. Aby wyjść naprzeciw potrzebom Polaków w tym ...
-
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
... . Jest to niebagatelny wzrost o 52%. Można dopatrywać się tu znacznego ułatwienia dla klientów. Wypełnienie odpowiednich pól formularza jest znacznie łatwiejsze niż własnoręczne tworzenie osobnego dokumentu. Pobierz: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik Zdarzają się bardziej restrykcyjne terminy ...
-
Odzyskać 900 mld euro i inne wyzwania nowej Komisji Europejskiej
... publicznej oraz zapewnienie interesu konsumenta na rynku cyfrowym. Jednolity rynek, swobodny przepływ usług, kapitału, towarów i osób oraz równe zasady dla wszystkich. Te ... cele, budżet funduszu powinien być nie mniejszy niż 20 miliardów euro rocznie. Dzięki temu można będzie powiązać transformację energetyczną z redukcją nierówności ekonomicznych ...
-
Wakacje w Chorwacji: jakie ceny w dobie euro i inflacji?
... wyższych cen niż przed rokiem. Zbadali również, czy po wprowadzaniu euro mamy do czynienia z efektem cappuccino, czyli niekorzystnym dla konsumenta zaokrąglaniem cen po zmianie lokalnej waluty. Analiza dotyczyła Dalmacji Środkowej i Półwyspu Pelješac. Euro, inflacja i turyści z Zachodu podbijają ceny. „Podnosimy ceny, bo i tak przyjadą ...
-
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
... . Obok wygody obsługi i możliwości promowania wizerunku marki istnieją dodatkowe powody, dla których właściciele marek i detaliści powinni w przyszłości zwiększać sprzedaż, bazując na ... wartość koszyka klienta sklepu internetowego to 85 euro, natomiast w przypadku aplikacji mobilnych jest to 105 euro, a zatem o 24 procent więcej. Konsumenci ...
-
Siła nabywcza Polaków to 89 mld euro
... dla linii produktów w handlu detalicznym” Badanie GfK o sile nabywczej na wybrane grupy asortymentowe opiera się na różnych pomiarach i analizach zachowań zakupowych konsumentów w handlu detalicznym. Na podstawie tych informacji dotyczących konsumenta ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje kolejne rekomendacje dla rządu
... odzyskać pozycję wiarygodnego, stabilnego i racjonalnego partnera dla głównych krajów UE. Opracowanie planu dołączenia do strefy euro byłoby krokiem w tę stronę. ... ustawę, bowiem takie spółdzielnie mogą pomóc organizować działalność „od pola do konsumenta” i przejmować przez grupy producentów rolnych więcej zysku, w wyniku eliminowania pośredników w ...
-
5 powodów, dla których zadbasz o politykę cenową w e-commerce
... konsumenta. Od 3 grudnia 2018 r. zaczną obowiązywać przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/302 zakazujące blokowania geograficznego przez sklepy internetowe. Oznacza to, że każdy klient będzie miał prawo do wejścia na naszą zagraniczną ofertę i zweryfikowania jej. Wraz z rozwojem technologii zestaw narzędzi dostępnych dla ...
-
Polskie sklepy internetowe nieprzygotowane na handel zagraniczny?
... rozwiązywania sytuacji spornych. 1)Kryteria dotyczące ułatwienia kontaktu z potencjalnym konsumentem: 65 % sklepów udostępnia swoje pełne dane do kontaktu w widocznym dla konsumenta miejscu. Pozostałe e-sklepy „limitują” możliwości kontaktu. Kryterium dotyczące wskazania przez e-sklep pełnych kontaktowych w widocznym miejscu było oceniane bardzo ...
-
Polski konsument lubi zakupy
... grupą konsumentów w Polsce są konsumenci bez trosk. Jest ich aż 29%. Dla konsumenta bez trosk absolutnie najważniejsza jest jakość kupowanego produktu, cena jest sprawą ... dla trzech na czterech Polaków ważna jest marka produktu, po który sięga. Dodatkowo, aż co trzeciego konsumenta w ogóle nie interesuje oferta marek własnych. "To dobra wiadomość dla ...
-
Roaming podzielił Brukselę
... . Według niektórych przedstawicieli branży, nowym regulacjom powinny podlegać hurtowe ceny, jakie płacą operatorzy sobie nawzajem za korzystanie z sieci, natomiast ceny dla konsumenta powinny być kształtowane przez rynek. Krajowe organy nadzorujące branżę telekomunikacyjną twierdzą, że podobne rozwiązanie będzie niemożliwe do wykonania na poziomie ...
-
Tydzień 30/2008 (21-27.07.2008)
... euro rocznie. Kraje rozwijające się chcą zmniejszenia ceł na produkty rolne w krajach rozwiniętych i ograniczenia subsydiów do rolnictwa w USA, UE czy w Japonii, które w ten sposób sztucznie zwiększają konkurencyjność swoich towarów. Kraje rozwinięte oczekują większego dostępu do rynków krajów rozwijających się dla ... niekorzystne dla konsumenta. ...
-
Cyfryzacja telewizji w Europie
... , że francuski rynek telewizyjny jest najbardziej konkurencyjny, przez to szczególnie atrakcyjny dla konsumenta. Kolejną grupę stanowią kraje, na którym działa ponad 20 nadawców: Austria (25), ... się: Rumunię (109,94 euro), Estonię (149,63 euro), Bułgarię (168,03 euro) oraz Chorwację (190,25 euro). Porównując koszt dostępu do telewizji cyfrowej ...
-
Masz problem z alergią? Zwróć uwagę na te nieoczywiste produkty mogące zawierać alergeny
... czy łańcucha dostaw. Co to w praktyce oznacza dla konsumenta? Jeśli w produkcie występują alergeny, to producenci muszą je wyraźnie wyróżnić na tle innych składników (np. za pomocą pogrubionej czcionki, podkreślenia, wyróżnienia innym kolorem, itp.). Muszą także poinformować konsumenta o ryzyku niezamierzonego i nie dającego się uniknąć ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... nasyconych tradycyjne strategie detaliczne nie są już wystarczające do dalszego wzrostu. Detaliści muszą stworzyć w swoich istniejących sklepach nowoczesne, przyjazne dla konsumenta środowiska zakupowe, aby nadal przyciągać klientów. "Zakupy w miłej atmosferze, 'shopping experience' czyli ogólne pozytywne doświadczenie zakupowe wzmocnione poradą ze ...
-
Jednolity Rynek Cyfrowy. To musisz o nim wiedzieć
... euro rocznie, co może stanowić poważny hamulec dla ... dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Internecie. Konieczne jest podanie na stronie internetowej przedsiębiorcy łącza do platformy. Może znajdować się ono w części poświęconej kontaktowi ze sprzedawcą lub reklamacjom, istotne jest jedynie, aby było łatwo dostępne dla konsumenta ...
-
Ceny dostępu do Internetu: Polska a UE
... do Internetu średnio około 33 Euro natomiast konsument z Luksemburga średnio nawet 86 Euro. Stosunkowo korzystnie na tle krajów europejskich i niektórych krajów z innych rejonów ... Internetu w przeliczeniu na parytet siły nabywczej wydaje się być atrakcyjna dla konsumenta polskiego. Na 30 wziętych pod uwagę w zestawieniu OECD krajów, pozycja Polski ...
-
Marki godne zaufania 2011
... mniej rzucająca się w oczy wygrywa w kategorii jakości i innych ważnych dla konsumenta atrybutów. Przykładem jest Volvo, marka najwyżej oceniona właśnie za jakość - ... ), Dr. Oetker (Ciasta/desery), Winiary (Producent żywności), Żywiec Zdrój (Sok/woda), Pedigree (Karma dla zwierząt), Biedronka (Mój sklep), Casio (Zegarki i biżuteria), TVN (Stacja ...
-
Energetyka jądrowa w Polsce potrzebna
... dla odbiorców końcowych. Rynek krajowy boryka się z problemem nieefektywności ekonomicznej z powodu nadmiernych regulacji. Nadmierna koncentracja rynku zwiększa siły monopolistyczne skutkujące praktycznym brakiem konkurencji cenowej i brakiem wyboru dla konsumenta ...
-
Jak wybory w USA wpłynęły na globalny rynek nieruchomości?
... będzie w stanie przeforsować zmiany, większy pakiet stymulacyjny prawdopodobnie złagodzi presję podatkową i regulacyjną, zwłaszcza dla konsumenta amerykańskiego, co pozwoli również ograniczyć negatywne skutki dla eksportu z Europy. Jednakże zmiany podatkowe w krótkiej perspektywie mogą skutkować niższymi przychodami amerykańskich spółek, zwłaszcza ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... cenimy bezpieczeństwo nabywanych produktów. 70 proc. badanych Polaków jest zadowolonych z jego poziomu w przypadku artykułów spożywczych i urządzeń gospodarstwa domowego. Istotne dla konsumenta są również informacje na opakowaniu produktu, w tym nazwa i adres producenta, skład czy wartość odżywcza. Odsetek zadowolonych Polaków jest wysoki – przede ...
-
EUIPO: podróbki kosztują UE 63,8 mld zł rocznie
... wartości sprzedaży. Do tego podrabiane produkty nie są poddawane rygorystycznym testom na bezpieczeństwo, wobec czego ich użycie często bywa zagrożeniem dla konsumenta. Największy wzrost straty w wartości sprzedaży odnotował ostatnio sektor produktów kosmetycznych - od czasu opublikowania ostatniej analizy z 2019 roku wzrosły one o przeszło ...
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... dla Interaktywnie.com. Eksperci przeanalizowali regulaminy 20 sklepów oferujących elektronikę, skupiając się na ofertach telewizorów - w obliczu zbliżającego się Euro 2012 ... prezentowanych na swoich stronach. Takie zastrzeżenie rażąco narusza prawa konsumenta, gdyż przy sprzedaży internetowej jedyną możliwością "zbadania" produktu jest właśnie ...
-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
... konsumenta w kontakcie z ich produktami i usługami, podczas gdy dla 38% dane te będą pomocne w lepszej segmentacji konsumentów, a dla 39% — w zapewnieniu spersonalizowanych doświadczeń konsumenta ...
-
Marki godne zaufania 2007
... na wartości etyczne danej marki. To tylko fragment szerszego portretu europejskiego konsumenta, który wyłania się z wyników tegorocznej, siódmej już, edycji badania European Trusted Brands, ... się jako osoby niespełnione jest wśród Rosjan. Liczy się dla nich jakość marki i rozumienie potrzeb konsumenta, dlatego też rzadko chcą płacić więcej za dane ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... Z obniżaniem cen nie należy jednak przesadzać. Firma Euro RSCG 4D zbadała mechanizmy promocyjne oddziałujące na konsumenta na jego ścieżce zakupowej. Badanie dotyczyło hiper- i ... promocyjne opakowania). 14 proc. klientów przyciągają gratisy dodawane do produktów. Dla 5 proc. badanych to sposób ekspozycji towaru na półkach decyduje o zakupie. Nie ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... in.: Jak kształtują się ceny żywności dla konsumentów w strefie euro Jakich zmian w zakresie cen sprzedaży oczekują firmy w ciągu najbliższych 3 miesięcy? Jaki poziom osiągają wydatki konsumpcyjne gospodarstw domowych na żywność i napoje? Ile będzie kosztować przeciętnego europejskiego konsumenta inflacja cen żywności? NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE Ceny ...
-
Rozstrzyganie drobnych sporów transgranicznych jest proste
... konsumenta o jego prawach i możliwościach działania przed sądem – mówi Piotr Stańczak z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce. ECK Polska znalazło się w grupie roboczej centrów ECC-Net (także z Litwy i Estonii), pracującej pod kierownictwem centrum z Włoch. Przygotowała ona raport dla ...
-
Nowa era innowacji
... o szybkości migracji do N = 1. Ponadto Facebook, otwierając swój system dla deweloperów, w ciągu 18 miesięcy wygenerował ponad 5000 aplikacji stworzonych przez programistów spoza firmy (R = G). Ten proces tworzenia wartości z doświadczenia pojedynczego konsumenta w jednym czasie przeniknie również sposób wewnętrznego zarządzania firmą. W obrębie ...
-
eYouGuide: cyfrowe prawa konsumentów UE
... r., ale mimo tego 65% europejskich użytkowników Internetu nadal skarży się na jego nadmierną ilość. 2. Stworzenie gruntu dla międzynarodowych systemów licencjonowania treści online w celu zagwarantowania, aby na sytuację konsumenta nie miał wpływu kraj pochodzenia treści cyfrowych (muzyka, gry, filmy, książki). 3. Zniesienie obecnego rozdrobnienia ...
-
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
... mld euro rocznie ... dla ich zadowolenia. Zadowolenie konsumentów rośnie, kiedy spełnione są następujące potrzeby: Dogodność Personalizacja Kompetencje Inicjatywa w stosunku do klienta Konsumenci uważają, że firmy w Polsce dołożyły starań, aby korzystanie z różnych kanałów komunikacji było wygodne. Ponadto ważną rolę w zapewnieniu zadowolenia konsumenta ...
-
Czego dotyczą skargi europejskich konsumentów?
... za nią kartą kredytową kwotę 150 euro. Kiedy przybył do hotelu okazało się, że ... konsumentem a przedsiębiorcą i pomagamy w znalezieniu satysfakcjonującego dla obu stron rozwiązania sporu”, tłumaczy Piotr ... Sieci ECC-Net udaje się wypracować polubowne rozwiązanie sporu konsumenta z zagranicznym przedsiębiorcą. Zwykle poszkodowany kupujący otrzymuje zwrot ...
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
... , wypożyczalnie samochodów itp.). Pomoc ECK jest nieodpłatna i polega na podjęciu interwencji u zagranicznego przedsiębiorcy w imieniu poszkodowanego konsumenta oraz próbie wypracowania satysfakcjonującego dla obu stron rozwiązania sporu. Dzięki temu, w wielu przypadkach, konsumenci otrzymują zwrot poniesionych kosztów, obniżkę ceny wadliwego ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... konsumenta. Ponadto, smartfony i tablety stają się ogólnodostępnym dobrem, a w sieci powstaje coraz więcej e-sklepów oraz portali umożliwiających porównywanie cen i czasu dostawy. Popularne portale aukcyjne skupiają szeroki wachlarz towarów przeznaczonych dla ... 305 miliardów euro w samej Unii Europejskiej, w porównaniu do 254 mld euro w 2011. Wzrost ...