-
Wykluczenie cyfrowe dotyczy aż 2 mln Polek. Jak aktywizować polskie kobiety?
... blisko 1,5 mln Polek. Statystyki pokazują, że Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem e-handlu w Unii Europejskiej. Jednak największym problemem polskiej branży e-handlu jest brak wyjścia poza dotychczasową główną grupę kupujących online. Z raportu “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, iż kobiety stały się filarem ...
-
Zakupy online - jak nie stracić?
... lepsze zdanie. Rośnie również zaufanie do e-sklepów. Raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza, że już co czwarty polski e-kupujący ( ... w kwestii bezpieczeństwa. Zwłaszcza że, jak pokazuje rzeczywistość, oszustwa w polskim e-commerce nie należą do rzadkości – uważa Mirosław Sędłak, zarządzający programem Rzetelna Firma ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe: dobry sposób na brak ofert pracy?
... rozwijają jak np. e-commerce. W tych firmach nastąpił wzrost zapotrzebowania na pracowników tymczasowych. Na zatrudnienie można więc liczyć także w powiązanych z e-commerce branżach ... przekwalifikowania się i podjęcia pracy tymczasowej. W badaniu OTTO Work Force Polska 68% nowo zatrudnionych pracowników tymczasowych wskazało, że w wyniku pandemii ...
-
Ile kryzysów potrzeba do skrócenia łańcuchów dostaw?
... wzrost o 20% r/r. Gdyby jednak europejskie firmy chciały się przenosić, to gdzie? Polska ma jedne z najniższych godzinowych kosztów pracy w sektorze transportu i gospodarki magazynowej w ... to firmy lokujące swoje centra logistyczne nad Wisłą, zwłaszcza te z sektora z e-commerce. Spodziewamy się, że w świetle ostatnich wydarzeń na wschodzie, firmy będą ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... różnych krajów - braki w magazynach Kraje z największą liczbą rabatów to kraje o bardzo wysokiej dostępności produktów - Polska, Finlandia, Włochy, Hiszpania, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Nowa Zelandia. Znajdują się one również w pierwszej ... zmiana widoczna jest również w Norwegii: z 9,85% do 15,63%, tylko w tym przypadku norweski sektor e-commerce ...
-
Zakupy online w wykonaniu Kowalskiego
... e-commerce gna do przodu niczym TGV, a Polacy wydają w sieci coraz więcej pieniędzy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Zwyczajom zakupowym internautów postanowił przyjrzeć się dom mediowy Mindshare Polska ... do teatru (67%) czy książki, e-booki i audiobooki (66%). ‒ Sektor e-commerce dynamicznie rośnie. Nawet firmy, które zwyczajowo kojarzone są z ...
-
Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne popłynie przez sieć
... koszyku zajmują zakupy przez internet. Okazuje się, że pod względem przekonania do e-commerce Polska zostawia w tyle wiele państw Starego Kontynentu. W tym roku aż 37% ... polskiego e-commerce, którego wartość na przestrzeni kolejnych 5 lat ma się podwoić, ciągle rośnie. Jeżeli chodzi o poszukiwanie pomysłów na prezenty świąteczne, Polska nie ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... ten prawdopodobnie nabierze na sile w 2021 r., pomimo tego, że polska gospodarka będzie wychodzić z recesji. Jednak gdyby nie zostały wprowadzone środki wsparcia ... je klientów. W handlu zwyciężył ten, kto miał dobrze zorganizowaną sprzedaż e-commerce i mógł szybko i sprawnie przerzucić sprzedaż do tego kanału. Decydowała dobrze zorganizowana ...
-
Branża logistyczna na początku długiej drogi do elektromobilności
... napędzą trzy podstawowe czynniki, tj. wymóg regulacyjny, urbanizacja oraz dynamika e-commerce. Hamulcem dla całego sektora będzie za to luka infrastrukturalna ... bo transformację sfinansują głównie własnymi siłami Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) wylicza na przykład, że aby spełnić postulat ograniczenia emisji CO2 z ciężarówek ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 4/2014
... dotkniętych ubóstwem zaliczają się kraje południa, takie jak Grecja, Włochy i Hiszpania. Polska została wymieniona w grupie krajów o stabilnym poziomie ubóstwa wśród populacji w ... chwili sprawa jest na agendzie organizacji zajmujących się prawami konsumenta oraz e-commerce w Polsce, zakładam więc, że tam zostaną wypracowane rozwiązania, które pozwolą ...
-
Magazyny w Polsce. II kwartał z rekordem popytu
... pozostają firmy logistyczne (32%), sieci handlowe (20%), branża lekkiej produkcji (10%), e-commerce (9%), branża motoryzacyjna (7%) i AGD (6%). - Rekordowe wyniki rynku magazynowego w Polsce to między innymi wynik rosnącego popytu branży e-commerce. Polska dla tego segmentu jest niezwykle atrakcyjną lokalizacją z uwagi na położenie geograficzne ...
-
Polacy królami świątecznych zakupów w internecie
... Deloitte badania „Zakupy świąteczne 2018”, Polacy z roku na rok dostrzegają coraz więcej atutów e-commerce. Internet jest również miejscem, gdzie poszukują świątecznych inspiracji. Badanie Deloitte objęło swoim zasięgiem ... lat. Tegoroczna edycja analizuje dane z dziesięciu krajów europejskich (Austria, Belgia, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, ...
-
Amazon w Polsce: tym razem Gliwice
... . Amazon w Polsce Amazon w Polsce działa już od 2014 r. W tym czasie stworzył 16 000 stałych miejsc pracy w siedmiu nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach k. Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie k. Szczecina, Bielanach Wrocławskich (gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), Pawlikowicach k. Łodzi i Okmianach k. Bolesławca, w Centrum Rozwoju ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
Polska Rada Centrów Handlowych i firma badawcza GfK przestawiają wyniki raportu "Przyszłość centrów handlowych ... Allegro czy Amazon, pełniących obecnie rolę hurtowni marek, czyli swego rodzaju galerii handlowych online. Obroty e-commerce również wzrosły, choć procentowo ich roczny udział w całości handlu detalicznego nie przekracza 10 proc. Polacy w ...
-
Region EMEA: najlepsze spółki 2010
... zintegrowanych rozwiązaniach dla przeznaczonych dla komunikacji komórkowej i cyfrowej. Drugie miejsce zajęła NETMEDIA S.A., polska spółką z segmentu nowych technologii, specjalizująca się w nowatorskich systemach informatycznych oraz szeroko pojętym e-commerce. Jest to także operator portali internetowych, takich jak ubezpieczenia.com, fundusze.com ...
-
Długa droga przed m-commerce
... . Zdaniem ekspertów powodem jest brak odpowiedniej infrastruktury sklepów internetowych oraz obawy i przyzwyczajenia konsumentów. Dane z raportu przygotowanego przez Gemius i e-Commerce Polska pokazują, że podobnie jak przed rokiem wykorzystywanie tabletów, smartfonów lub telefonów komórkowych do zakupów w sieci deklaruje co szósty ankietowany (16 ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... bez kosztów dostawy i czym charakteryzuje się branża odzieżowo-obuwnicza w polskim e-commerce analizuje PayU, dostawca usług płatniczych. Obecnie w Polsce funkcjonuje niemal 1,3 tys. sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys ...
-
Amazon porywa Polaków. Dyskutujemy o nim 3 razy częściej
... Polska nadal czeka na otwarcie pełnej krajowej wersji sklepu, to w dyskusjach internautów marka sklepu pojawia się dziś blisko trzy razy częściej niż przed rokiem. Najwięcej wpisów i komentarzy na temat giganta e-commerce ... w IMM, najbardziej angażujące publikacje na temat giganta e-commerce nie zawsze były związane bezpośrednio z zakupami. Często ...
-
Branża handlowa vs zakaz handlu. Jest 1:0?
... wyników największych sieci handlowych? Z danych przedstawionych przez DNB Bank Polska wynika, że - przynajmniej na razie - nic takiego nie ma miejsca. W kolejnych ... one wykorzystać szansę wynikającą z wprowadzonych wiosną przepisów, podobnie zresztą jak e-commerce, który jak pokazują szacunki w następnych latach powinien dynamicznie rosnąć. Zdaniem ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w IV kw. 2014
... i Marketingu ADP Polska, pomysłodawca i jeden z autorów polskiej edycji raportu. OKIEM EKSPERTA: Iwona Kubeczek, Menedżer ds. Rozwoju, ADP Polska Obserwujemy wyraźny trend przypływu zagranicznego kapitału, który przekłada się na tworzenie setek tysięcy nowych miejsc pracy. Dobrym przykładem są światowi giganci z branż e-commerce, IT czy ...
-
ITwiz Best100: największe firmy IT w Polsce
... IBM Polska, Asseco Poland, Microsoft i Dell Polska. Być może jednak w przyszłym roku dojdzie do znacznych przetasowań w gronie liderów, ponieważ już w sierpniu HP Polska ... samochodowy, ciężki, drzewny, spożywczy, firmy logistyczne, a także branża loteryjna i sektor e-commerce. Rynek w oczach klientów branży IT Poza analizą wyników finansowych ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w II kw. 2017
... potrzebami klientów. Nie dziwi dziś fakt, że firmy czy to usługowe czy e-commerce osiągają coraz to lepsze wyniki dot. zatrudnienia i zbliżają się swoimi ... które przygotowywane są przez ADP Polska regularnie – w formie podsumowań kwartalnych i rocznych. Raport został opracowany przez ekspertów ADP Polska w oparciu o rzeczywiste dane dotyczące poziomu ...
-
Handel i wydatki na reklamę w I poł. 2017 r.
... razem analizie poddano pierwszą połowę br. i sektor handlowy (bez e-commerce). Z opracowania wynika m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła 492,7 ... Polska, Ikea Polska, Kaufland Polska Markety, Carrefour Polska, Leroy Merlin Polska. W porównaniu do poprzedniego roku z zestawienia TOP 10 wypadł Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska ...
-
Usługi dla biznesu: dlaczego inwestorzy chcą do Polski?
... technologiczny. Silnie rozwijają się m.in. fintech, e-commerce i sektor startupów, które współpracują z międzynarodowymi centrami BSS w zakresie badań i rozwoju (R&D). To dodatkowo wzmacnia rolę Polski jako miejsca, w którym powstają innowacyjne rozwiązania wdrażane na rynkach globalnych. Polska umacnia swoją pozycję jako kluczowa lokalizacja dla ...
-
Profil polskiej internautki
... Jakie serwisy internetowe odnotowują najwyższy odsetek odwiedzin przedstawicielek płci pięknej? Gemius Polska prezentuje profil polskiej internautki, przygotowany na bazie wyników badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 roku oraz raportów "E-commerce w Polsce 2011" i "Finanse i plany finansowe internautów". Informacje o trendach w modzie czy ...
-
Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD
... Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku. Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, który już niebawem zostanie opublikowany na stronach: i
-
Rynek pracy specjalistów X 2015
... FMCG. Na wynik ten może mieć wpływ fakt, iż branża ta jest silnie reprezentowana na rynku e-commerce, a jej potencjał wzrostu jest dwucyfrowy, podobnie jak samego rynku e-commerce. Specjaliści poszukiwani w październiku W październiku najczęściej poszukiwanymi specjalistami byli pracownicy: handlu i sprzedaży - 15 276 ogłoszeń, to ...
-
eBay czy Aliexpress? Jaki jest wybór Polaków?
... kupujący. Wydaje się zatem, że niemal wszystko, czego potrzebujemy, dostępne jest w ofercie polskich e-sprzedawców. Dane zawarte w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdzają, że na wizytę w zagranicznym e-sklepie decydują się najczęściej młodsi konsumenci - tego rodzaju aktywność deklaruje 1/4 kupujących do 34 ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy, czyli motywacja do zakupów
... i Ewy. Gwarancja zwrotu pieniędzy motywuje do zakupów W badaniu, które TNS Polska przeprowadził w kwietniu na zlecenie Trusted Shops, ankietowanych zapytano m.in. o ... sąsiadów top 3 miasta to Berlin, Hamburg oraz Monachium. Na największym rynku e-commerce, czyli w Wielkiej Brytanii najwięcej zamówień objętych gwarancją pochodzi z Londynu, ...
-
Jak opinie o firmie wpływają na jej wizerunek i sprzedaż?
... wizerunek i pozyskują nową klientelę. Na istotną rolę doświadczeń konsumenckich wskazują również badania Gemius dla E-commerce Polska. Dowodzą one, że aż połowa respondentów wskazuje na opinie o firmie jako czynnik budujący jej wiarygodność. ... płynące z ich zamieszczania są obustronne i – patrząc globalnie – pomagają w rozwoju sektora e-commerce ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... proc. zakupów towarów luksusowych ma miejsce w sklepach tradycyjnych, ale rola e-commerce rośnie, szczególnie wśród młodych konsumentów. I tak w przypadku przedstawicieli pokolenia ... Euromonitora w 2016 roku sprzedaż w tym segmencie wzrosła w naszym kraju o 5 proc. – Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla luksusowych marek z całego świata, ...
-
Sztuczna inteligencja jest już wszędzie?
... czasu obsługi pacjenta, szybsze postawienie diagnozy oraz zaproponowanie leczenia w ramach przyjętej klasyfikacji. e-zakupy ze sztuczną inteligencją w tle Według badania "E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska", coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet. Może to wynikać z rosnącego zaufania do kupowania w sieci – co czwarty ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI -
DOOH, czyli nowe technologie w kampaniach światowych marek
... technologia, która pozwala na trafne dotarcie do odbiorców. Doskonale rozumieją to firmy z branży e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju platformy transakcyjne on-line, którym zależy na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy ... kolei przekłada się na zwiększenie wyników wyszukiwania informacji na temat obejrzanych treści w Internecie. Diana Polska ...
-
Potrzebne magazyny miejskie i obiekty obsługi ostatniej mili
... najemców z sektora e-commerce oraz operatorów logistycznych oferujących swoje usługi sprzedawcom detalicznym i firmom handlującym w Internecie. Wzrost zapytań o powierzchnie SBU/LML jest również konsekwencją tego trendu – mówi Kevin Turpin, Regionalny Dyrektor ds. Rynków Kapitałowych w Europie Środkowo-Wschodniej w Colliers. Polska na czele Polski ...
-
Audiobooki i ebooki: Polacy czytają i słuchają, wydawnictwa nie zarabiają?
... postanawiają sprzedawać swoje produkty online decydują się raczej na e-księgarnie i market place’y niż na własne sklepy. Według badania „E-commerce w Polsce 2023. Gemius dla E-commerce Polska” najbardziej znaną marką zajmującą się sprzedażą książek online jest Empik (66 proc.), następnie platforma Allegro (25 proc.) i Taniaksiazka ...