-
Pozyskiwanie klientów? Liczy się głównie mobile
... w branży e-commerce oraz ponad połowa przedsiębiorstw parających się handlem tradycyjnym przyznaje, że w minionym roku podniosła wydatki związane z komunikacją mobilną - wynika z badania, które Ipsos Polska zrealizował dla SMSAPI.pl. Średni wzrost wydatków sięgnął odpowiednio 69 i 33%. Badanie dowodzi również, że branża e-commerce wydaje na ...
-
Gospodarka światowa: miękka siła Chin
... firmy globalnej. Równie ambitne plany przygotowuje Poczta Polska, która chciałaby uzyskać wyłączność na dystrybucję paczek e-commerce z Chin. Podpisała już nawet stosowne porozumie z pocztą chińską, która z kolei obsługuje największego gracza e-commerce na światowym rynku, koncern Alibaba. Poczta Polska chciałaby również posiadać swoje placówki na ...
-
Rekordowy popyt na magazyny w Łodzi i okolicach
... Małgorzata Mudyna. Łódź napędzają logistycy oraz e-commerce Ze względu na swoje położenie, Polska Centralna jest lokalizacją typowo przeładunkową z przewagą powierzchni przeznaczonej pod magazynowanie. Najbardziej aktywne w regionie w poprzednim roku były firmy z sektora e-commerce oraz operatorzy logistyczni. Rekordowo wysokie transakcje najmu ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
... . Pozyskanie nowych klientów (34%), przepływ środków pieniężnych (31%), rozwój e-commerce (31%), akceptacja płatności (28%) to w ocenie ankietowanych obszary, w których najbardziej potrzebują pomocy - powiedział Rafał Gołębiewski, dyrektor zarządzający Elavon Polska. Respondentów badania Elavon zapytano również o oferowane klientom formy płatności ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... zachowań w e-commerce klienci spotkali się osobiście (96%). Czy e-commerce może być green? Zdaniem Patrycji Sass-Staniszewskiej, prezes Izby Gospodraki Elektronicznej: „W e-commerce ... Informacje dotyczące zmian środowiska naturalnego śledzi 32% internautów. Co więcej, Polska jest obszarem zagrożonym ekologicznie w oczach tylko 44% badanych, a ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... elektronicznego i związanej z nim reklamy digital. POLSKA Patrząc na nasz rodzimy rynek, w pierwszym półroczu 2021 r. rynek ... e-commerce. W szczególności spowodowało to gwałtowny wzrost reklam na powierzchni reklamowej e-commerce: reklam display lub search, które pojawiają się na platformach e-commerce. Wykorzystanie powierzchni reklamowej e-commerce ...
-
Rynek magazynowy w 2024 wykazał oznaki stabilizacji
... Po okresie stagnacji, w 2024 roku Polska gospodarka zanotowała solidny wzrost PKB o 2,9%, co miało pozytywny wpływ na rynek nieruchomości logistycznych i przemysłowych. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 2,7% r/r, wartość sprzedaży internetowej o ok. 6,5% r/r, a udział wydatków na e-commerce w całkowitej sprzedaży detalicznej wyniósł średnio 8,9%. Po ...
-
Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
... obsługi logistycznej badane sklepy najchętniej współpracowały z Pocztą Polską, UPS Polska i DPD Polska. Jakie problemy napotkały w 2008 r. ankietowane firmy? Prawie 40% respondentów ... prezentację i zadbać o większą funkcjonalność witryny sklepu. Czy polski rynek e-commerce ucierpiał z powodu recesji? Prawie 40% ankietowanych sprzedawców nie odczuwa ...
-
E-zakupy: ile i na co wydajemy w sieci?
... kultura. Do jakich jeszcze wniosków prowadzi raport o polskim e-handlu? Potwierdzenie rosnących wydatków na zakupy w sieci znajdujemy w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”. Deklaracje ankietowanych wskazują bowiem, że co czwarty e-konsument chce wydawać więcej. Większy optymizm w tej kwestii charakteryzuje mężczyzn ...
-
Smart Commerce przyszłością handlu
... Polska potwierdza, że powstaje coraz więcej sklepów internetowych - w ciągu ostatnich 5 lat liczba zakładanych witryn wzrosła o 34 proc. Jednocześnie jednak, ten sam raport wskazuje, że współcześnie sam fakt posiadania e-sklepu nie gwarantuje sukcesu, ponieważ coraz więcej stron e-commerce ... , stanowiący rozwinięcie idei e-commerce, w postaci Smart ...
-
Incheon portem lotniczym 3. generacji. Czy to scenariusz także dla CPK?
... Jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty obecność na lotnisku zadeklarowała Poczta Polska, która planuje utworzenie centrum przeładunkowego do obsługi przesyłek krajowych i ... rynku. CPK może być bardzo ważnym punktem na europejskiej mapie przepływów e-commerce, ponieważ to nie tylko lotnisko, ale także cała sieć infrastrukturalna rozwijana ...
-
Nieruchomości komercyjne: więcej szans czy zagrożeń?
... najemców z branż, które obecnie intensywnie się rozwijają, szczególnie z sektora IT i e-commerce. Deweloperzy będą musieli zwiększyć wysiłki w celu pozyskania nowych najemców, a także ... międzynarodowe marki na pewno nie będą chciały stracić takiej okazji. Podsumowując, Polska w dalszym ciągu będzie atrakcyjnym miejscem do inwestowania w nieruchomości ...
-
Poczta zapowiada inwestycje. I własne paczkomaty
... w Polsce. Jak zakłada Poczta Polska w swojej strategii na lata 2015-2020, wzrost sprzedaży ma zapewnić przede wszystkim ekspansja w segmencie paczek, przesyłek kurierskich i obsługa całego łańcucha dostaw, adresowana dla e-commerce (sprzedaż internetowa). Poczta Polska chce być dla firm sektora e-commerce operatorem pierwszego wyboru, osiągając ...
-
W nieruchomości komercyjne w Polsce zainwestowano rekordowe 7,8 mld euro
... aktywni użytkownicy nieruchomości magazynowych to operatorzy logistyczni i przedstawiciele sektora e-commerce. Choć obecnie największą część rynku stanowi Warszawa i okolice – gdzie skupionych jest w sumie 23,3% nieruchomości tego rodzaju, a także Górny Śląsk (18,3%) i Polska centralna (16,5%), to ze względu na dostępność gruntów i pracowników ...
-
Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?
... zaangażowania – weryfikacja aktywności marek na Facebooku” przygotowanego przez firmę badawczą Sotrender i dom mediowy Mindshare Polska. Analizie poddano dotyczące profili firm z 11 kategorii: Alkohole, Banki, E-commerce, IT/ Elektronika, Kosmetyki, Napoje, Odzież, Piwo, Samochody, Telekomunikacja oraz Żywność, według wewnętrznej kategoryzacji ...
Tematy: social media, Facebook, fanpage, marki, marka, zarządzanie marką, strategia marki, marketing -
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... do Polski? Czy polski rynek dojrzał już do poziomu europejskiego? Polski rynek e-commerce należy do najbardziej dynamicznych w Europie. Zgodnie z raportem Gemius, 54% polskich ... wschodnioeuropejskich? Rynki wschodnioeuropejskie rozwijają się w podobnie szybkim tempie, co Polska, dlatego z uwagą przyglądamy się rozwojowi m-commerce w tej części Europy ...
-
Handel elektroniczny w Europie
... szerokopasmowy dostęp do Internetu. „Te pięć wiodących gospodarek to nie jedyne rynki e-commerce w Europie.” – podkreśla Grau. „Również Holandia, Szwecja, Szwajcaria i Norwegia mają aktywnych kupujących w Internecie. Zaś w ciągu kolejnej dekady Polska i inne kraje Europy Wschodniej także staną się poważnymi rynkami handlu elektronicznego” – dodaje ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2013
Polska gospodarka lepiej niż inne kraje radzi sobie ze spowolnieniem i widać wyraźne oznaki zbliżającego się ożywienia. 58% pracodawców planuje zatrudniać specjalistów i menedżerów w III kwartale br, a tylko 11% zwalniać - wskazują najnowsze wyniki badania Antal Global Snapshot. Pracowników będą w szczególności poszukiwać firmy z obszaru e-commerce ...
-
Aliexpress wchodzi do Polski. Co już wiadomo o tym debiucie?
... niż dla innych e-commerce’ów). Jest to związane między innymi z trendem cebula deals (który obejmuje również inne platformy e-commerce). Część serwisów i społeczności ... . Aliexpress może powoli wchodzić w porozumienia z dużymi korporacjami – zarówno z międzynarodowymi (gdzie Polska będzie „jednym z rynków w pakiecie”) albo polskimi dużymi firmami, ...
-
Komu powinien podziękować rynek magazynowy?
... , Górny Śląsk, Szczecin, Centralna Polska i Poznań, gdzie łącznie oddano do użytku prawie 75% całkowitej nowej podaży. Największe projekty należały do przedstawicieli sektora e-commerce. „W budowie jest 1,2 miliona mkw. Najbardziej aktywnymi regionami pozostają Górny Śląsk z 360 000 mkw. pozostającymi w realizacji, Centralna Polska - 300 000 mkw ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
... która ma zyskiwać coraz to większy udział w rynku e-commerce. Jak jednak podkreśla opracowany przez DNB Bank Polska i firmę doradczą PwC raport „Kierunki 2018. Ingerencja państwa ... będziemy natomiast obserwować jeszcze większy nacisk, a tym samym jeszcze szybszy rozwój e-commerce, który jest w wielu dziedzinach handlu do tej pory mało wykorzystany. ...
-
Polacy pokochali paczkomaty i inne automaty paczkowe
... Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki procent kupujących przez internet korzysta z paczkomatów? Jak rozwija się rynek automatów paczkowych? Jak paczkomaty wpływają na środowisko? Aparaty paczkowe numerem 1 dla konsumentów Według raportu „E-Commerce ...
-
Jak e-sklepy wykorzystują social media?
... e-commerce. 28 proc. sklepów deklaruje, że korzysta z YouTube. Według danych NapoleonCat.com Leroy Merlin Polska odnotował już ponad 10,6 mln odsłon swoich materiałów. Jedna piąta firm e-commerce ... ̇et. Tymczasem badania przeprowadzone przez NapoleonCat.com wskazują, że marki e-commerce odpowiadają średnio tylko na 47% postów na swoich stronach w ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów handlu online. W 2021 r. Portal Cross-Border E-commerce Europe opublikował raport z którego wynikało, że europejski rynek re-commerce wart ... pokazują statystyki OLX. Jak podał serwis w raporcie, według badania Mediapanel (Gemius Polska) odwiedza go co miesiąc około 14 mln użytkowników (tzw. real users ...
-
Boże Narodzenie 2017: wydamy średnio 882 zł
... . ankietowanych, szukać będziemy prezentów w kategorii jedzenie i napoje oraz uroda i zdrowie. E-commerce gwarantuje wygodę Dzięki dynamice wzrostu wydatków w kanałach online o 8,6 proc., wzrost całkowitych wydatków na prezenty wyniesie 3,4 proc. Tym samym Polska jest jednym z badanych krajów, w których klienci przesuwają swoje wydatki z kanałów ...
-
Powierzchnie magazynowe odporne na światowe zawirowania
... 4 mln mkw. powierzchni. Za popyt na rynku najmu w głównej mierze odpowiada e-commerce, branża logistyczna, produkcja lekka oraz sieci handlowe. Dwie największe transakcje ... 2 mln mkw. – mówi dr Bolesław Kołodziejczyk, Dyrektor Działu Badań Rynkowych i Doradztwa w Cresa Polska. – Na koniec 2019 roku wskaźnik pustostanów jeszcze bardziej zbliży się do ...
-
Rynek pracy czeka kolejna fala emigracji zarobkowej z Ukrainy
... handlu oraz sektorze HoReCa. Pod koniec roku najwięcej osób pracowało w logistyce, e-commerce, produkcji i handlu. Obecnie Ukraińcy są najbardziej aktywni zawodowo w przetwórstwie ... lata wzrosła ona o 21%. Migracyjna polityka – Polska pięta Achillesa i kolejne przełomy 2025 r. Od momentu wybuchu wojny minęły trzy lata, a Polska wciąż nie ...
-
Polski rynek internetowy
... do zakupów on-line. Wraz z rozwojem e-commerce rośnie także średnia wartość transakcji obsługiwanych w internecie. Główną przyczyną tego trendu był nagły wzrost transakcji dokonywanych w serwisach linii lotniczych, firmach turystycznych oraz sklepach oferujących usługi i sprzęt GSM. W Raporcie IAB Polska wykorzystane zostały dane udostępnione przez ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2014
... także mediów społecznościowych spowodował jednak, że także ten sektor musi inwestować w e-commerce. Jak bardzo jest opóźniony w tym zakresie, najlepiej pokazuje fakt, że jego sprzedaż ... Środkowa, w tym Polska? „Raport wspomina głównie o klientach z Rosji, którzy są jedną z bardziej znaczących grup konsumenckich w tym sektorze. Polska pod tym względem ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... dynamikę rekrutacji dla Polski. W gronie liderów znalazła się także branża E-Commerce i Nowe Media. 16. edycja badania Antal Global Snapshot pokazuje, że aż 76% ... pracodawców w regionie planuje zatrudniać w ciągu najbliższych 3 miesięcy, a 12% z nich zasugerowało redukcję etatów. Polska i nasz region bardzo dobrze wypadają na tle tak zwanych ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... . Nie powinniśmy mieć jednak powodów do kompleksów - z najświeższej analizy rynku e-commerce „The Programmatic Globe” autorstwa Sociomantic Labs wynika, że także w naszym kraju ... w tyle. Jednak analizując zmiany, jakie na nim zachodzą, możemy być pewni, że Polska jest w stanie nadrobić zaległości w dość krótkim czasie. Za tym stwierdzeniem przemawia ...
-
Zapowiada się rekordowy rok w nieruchomościach komercyjnych
... inwestor, a co dwunasty w hotele. Polska na celowniku inwestorów Na globalnych trendach inwestycyjnych zyskuje Polska. Więcej środków finansowych, czyli ... otwieranych centrów, natomiast popularność zakupów internetowych na rozwój e-commerce i otwieranie kolejnych magazynów. W ubiegłym roku łączna wartość transakcji inwestycyjnych w Polsce wyniosła ...
-
Branża TSL nadrabia straty z okresu pandemii
... jej odbudowę w tempie 6 proc. w 2021 r. - Santander Bank Polska w bazowym scenariuszu dla dużych firm z sektora TSL zakłada powrót przychodów do poziomów z 2019 r. w roku 2021. Długoterminowo rozwojowi sektora mogą sprzyjać dobra koniunktura na rynku magazynowym i e-commerce oraz możliwa regionalizacja łańcuchów dostaw. Nie bez znaczenia ...
-
Dalszy rozwój WP.pl
... oglądalności, jak wskazują badania Internetu, Wirtualna Polska jest drugim portalem w Polsce. Wzrastają wskaźniki serwisów biznesowych oraz przychody z transakcji e-commerce zawieranych za pośrednictwem platformy biznesowej WP. W odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody z e-commerce w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosły ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
... przez konsumentów nie ma jednego źródła. To m.in. efekt dynamicznego rozwoju e-commerce, coraz większej popularności, jaką cieszą się zakupy za granicą, ... podpisywaniem umów w języku, którym się sprawnie nie posługujemy. W 2016 r. z ECK Polska skontaktowało się wielu konsumentów, którzy bezskutecznie składali reklamacje na hiszpańską wypożyczalnię ...