-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... ) charakter komunikacji marketingowej – kontrolowany luz Firmy od dawna w komunikacji marketingowej wychodziły ze sztywnych ram oficjalnych komunikatów. Jednakże jeszcze nigdy na taką skalą, jak ma to miejsce na portalach społecznościowych. Choć to marketing w Internecie pierwszy zmienił charakter komunikacji marketingowej na mniej oficjalną ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
... PR. I do takich działań w większości jest wykorzystywany. Marketing na blogu firmowym W początkowej fazie blogi firmowe były głównie wykorzystywane przez firmy jako forma marketingowej promocji. Szybko jednak stwierdzono, że działania marketingowe lepiej jest prowadzić w oparciu o stronę firmową, a blog pozostawić działaniom z zakresu PR. Niemniej ...
-
Wizerunek kobiet w reklamie i komunikacji marketingowej wymaga zmian
... całkiem spora rzesza odbiorców najwyraźniej oczekuje czegoś innego. Aż 45% widzów uważa bowiem, że tworzony w komunikacji marketingowej wizerunek płci pięknej jest niewłaściwy - wynika z najnowszej analizy firmy Kantar. Wysoki poziom negatywnych ocen powinien być dla branży reklamowej ostrzeżeniem. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można bowiem ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... jak realizowanie strategii marketingowej. W takim rozumieniu marketing i branding są inwestycją, bo pojawia się bezpośrednia zależność między alokowaniem środków na markę a efektami biznesowymi firmy. Jak kształtować unikalny wizerunek firmy? Wizerunek firmy to odwzorowanie niepowtarzalnych i charakterystycznych dla firmy atrybutów. Każdy element ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... przedsiębiorstw. Dynamicznie rosnąca liczba internautów sprawia, że organizacje gospodarcze stają obecnie nieomal przed koniecznością uwzględniania tego medium w planowaniu strategii marketingowej. Wyniki cyklicznego badania Net Track realizowanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wskazują, że na początku 2011 roku w Polsce z Internetu korzystało ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy
... kadry menedżerskiej firmy (model integracyjny). Kreatorzy strategii personalnej Kierownictwo przedsiębiorstwa ma niezbywalne prawo i obowiązek kreowania strategii personalnej swojej firmy. Podsystem strategii personalnej winien zajmować równoprawne miejsce wśród innych strategii funkcjonalnych: produkcyjnej, marketingowej, finansowej. Mówiąc ...
-
Firmy farmaceutyczne w kryzysie
... szukają środków finansowych na innych polach. W wyniku pogarszającej się sytuacji finansowej, firmy w pierwszej kolejności redukują zatrudnienie. Przykładowo w ostatnich dwunastu latach zlikwidowano ... współpracę z akademickimi ośrodkami badawczymi, ale także zmiana strategii marketingowej i sprzedaży. „Koncerny powinny wcielić się w rolę adwokata ...
-
Zatory płatnicze. To boli małe firmy produkcyjne
... problemy wynikające z obecności w wysoce konkurencyjnych branżach, mało efektywnej strategii marketingowej lub niskiej innowacyjności. Trzecim czynnikiem, na który mają ograniczony wpływ, ... produkcji starają się minimalizować ryzyko już na samym początku. Jak wynika z badania firmy faktoringowej SMEO - 46 proc. przedsiębiorców upewnia się, czy ich ...
-
Polskie firmy a innowacyjność
... kategoriach: mikrofirmy, przedsiębiorstwa małe, średnie i duże. Dodatkowo nagrodzone zostaną firmy, które wyróżniają się ze względu na osiągnięcia w poszczególnych rodzajach innowacyjności - produktowej, procesowej, organizacyjnej i marketingowej. Docenione zostaną też przedsiębiorstwa, które wdrożyły innowacyjne rozwiązania przy wykorzystaniu ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
... na rok. Wyniki badania wykazały, że zarówno polscy (88%), jak i światowi (74%) przedsiębiorcy uważają, iż uwzględnienie serwisów społecznościowych w strategii marketingowej firmy to kluczowy aspekt w drodze do osiągnięcia sukcesu. Najnowsze globalne badanie przeprowadzone przez firmę Regus, światowego dostawcę elastycznych środowisk pracy ujawniło ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... również niezbędna, aby proces analizy marketingowej uznać za kompletny. Znajomość możliwości firmy, swojego środowiska, swoich pracowników - ich kompetencji i kwalifikacji - ułatwia nam zmiany na lepsze, pomoże w przeprowadzeniu ich w sposób odpowiadający naszym możliwościom. Znając mocne i słabe strony firmy, widzimy, co dzisiaj faktycznie jest ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... klienta, serwis). 2) Analityka biznesowa Szybciej rozwijające się firmy częściej bazują na rozwiązaniach analitycznych wspomagających decyzje i zarządzanie. 51% marketerów jest zdania, że analityka biznesowa to dziś krytyczny lub bardzo ważny środek wspierający wdrażanie strategii marketingowej. Firmy podkreślają przy tym, że kluczem do sukcesu ...
-
Firmy inwestują w kulturę i sztukę setki milionów złotych
... , co pozwala skupić się na obcowaniu z tym, co wartościowe i odwołujące się do poczucia estetyki – ocenia Żaneta Najda z agencji marketingowej Main Consulting. W ostatnich latach firmy i banki zainwestowały w polską kulturę i sztukę setki milionów złotych. I wciąż zamierzają to robić. – Mecenat kultury i sztuki jest jednym z ważniejszych ...
-
Jakie jest znaczenie SEO w marketingu firmy?
... Fakt, że witryna będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania spowoduje, że nazwa firmy i jej oferta zapadną w pamięć potencjalnych kupujących. Proces podejmowania decyzji ... . Wnioski można w stosunkowo łatwy sposób przenieść na inne elementy strategii marketingowej, nie tylko w internecie, ale również poza nim. Dobra widoczność w sieci oraz ...
-
Firmy europejskie i marketing
... ich do marki i produktu (tzw. trial & repeat); • Firmy europejskie koncentrują się silniej na osiąganiu krótkofalowych celów sprzedażowych niż na długofalowym ... przyznaje, że ma w swoich firmach scentralizowany zespół zajmujący się tym kanałem komunikacji marketingowej”. Brian Jacobs dodał jednak, iż „niemal połowa szefów marketingu w firmach z ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2014
... swojej dziedzinie. Przybywa również przedsiębiorców, którzy wybierają Wielką Brytanię na lokalizację swojej firmy lub chcą wejść na ten rynek ze swoimi produktami lub ... na stałe – to wynik przeprowadzonego na początku tego roku sondażu ośrodka Ipsos, firmy marketingowej Polarity UK oraz Polish City Club. To wciąż najczęściej wybierany kierunek ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... , która wspiera firmy w obszarze tworzenia strategii marketingowej. – Niezbędna staje się tu ścisła współpraca ekspertów ds. SEO, strategów oraz wykwalifikowanych copywriterów. Takie połączenie sprawi, że wygenerujmy content, który zacznie sprzedawać– dodaje ekspert z Commplace. Powyższe elementy strategii marketingowej to podstawowe obszary ...
-
Ile reprezentacja Polski straciła po mundialu?
... usług i produktów. Potencjał wydarzenia oraz jego głównych bohaterów dostrzegają firmy. W efekcie tuż przed rozpoczęciem mundialu jesteśmy świadkami swoistego festiwalu reklam ... Edward Korbel, Dyrektor SW Intelligence & Insight. Informacje o badaniu Badanie wartości marketingowej zawodników wykonano w lipcu 2018 roku. Zawiera ono dane za okres 1.01. ...
-
Czas na integrację
... , należy większość banków. Jak wynika z ogólnoświatowych badań przeprowadzonych przez firmy Accenture i SAP AG, bankowe systemy informatyczne są przestarzałe i mało elastyczne. ... . To w odniesieniu do nich mówi się najczęściej o integracji komunikacji marketingowej. Strony www, e-mail i SMS są bezsprzecznie najwygodniejszymi dla użytkownika ...
-
Firmowa strona internetowa
Mimo rosnącej popularności profilów firmowych na portalach społecznościowych, własna strona internetowa pozostaje istotnym kanałem komunikacji marketingowej każdej firmy. Pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. To oznacza, że nieuniknione jest ciągłe udoskonalanie firmowych stron www. Strona internetowa – pierwszy kontakt ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... w firmie, przed podjęciem decyzji handlowej, marketingowej, produkcyjnej, pierwszeństwo ma pytanie: czy wpłynie to na dalszy wzrost zadowolenia naszych klientów? Strategia marketingowo‑rynkowa to wartość sama w sobie. Poszerza bowiem horyzont myślenia o miejscu, czasie i sposobie działania firmy na rynku. Wprowadza politykę logicznego myślenia ...
-
Wskaźnik double opt-in – jak i dlaczego go mierzyć?
... samego początku ich zbierania, a tym samym – zapewnić większą wydajność komunikacji e-mail marketingowej. Doświadczenie pokazuje, że baza generowana za pomocą DOI ma zdecydowanie ... adresu e-mailowego, że wyraził on chęć na otrzymywanie newslettera danej firmy. – Konstrukcja tzw. double opt-in pozwala zmniejszyć ryzyko prawne związane z wątpliwościami ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... całej realizowanej kampanii. Pojęcie crossmedia Pojęcie crossmedia w branży marketingowej obecne jest od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz zyskuje na znaczeniu. ... reklamowe bardzo chętnie korzystają z tego rodzaju narzędzia. Badania, jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, pokazują, że 85 proc. marketerów na świecie dostrzega ...
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
... poważne. Rynek ostatnio poruszyła informacja, że nastąpi zmiana nazwy firmy Cersanit. NWZA firmy Cersanitu uchwaliło 24 października, że firma ma w przyszłości działać ... Po 20 latach działalności Polska Grupa Farmaceutyczna doceniła znaczenie wizerunkowe nazwy marketingowej i odchodzi od akronimu PGF na rzecz nazwy Pelion. Bezpośrednim powodem zmiany ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
... są do osób aktywnych zawodowo to różnice pomiędzy nimi są diametralne. Dlatego przystępując do planowania strategii marketingowej własnej firmy warto wziąć pod uwagę oba serwisy. Grupa docelowa firmy oraz wyznaczone cele marketingowe powinny określić, który z kanałów pozwoli zrealizować zamierzone rezultaty. W ostatnich miesiącach powoli ...
-
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
... firmy w nieszablonowy i sugestywny sposób, dzięki czemu przekaz na trwale zapisuje się w pamięci odbiorcy. Czy na pewno warto prowadzić blog firmowy? Profesjonalny blog biznesowy ma zbawienny wpływ na rozwój firmy. Jako jeden z elementów „układanki” content marketingowej ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... się z treścią SMS-a (95 proc. osób czyta nieoczekiwane SMS-y). Według badań firmy Forrester Research wskaźnik odpowiedzi na SMS jest nawet pięć razy ... do osiągnięcia w przypadku integracji marketingu mobilnego z innymi kanałami komunikacji marketingowej. Wykorzystując jednocześnie mix prasy, internetu, telewizji oraz SMS-ów zwiększamy skuteczność ...
Tematy: -
Social Video - witamy w erze post-YouTube
... Film video – skuteczny instrument w internetowej komunikacji marketingowej Filmy video w Internecie od dawna były wykorzystywane przez firmy w komunikacji marketingowej, gdyż przekazy wizualne są łatwiej i szybciej przyswajalne przez klientów. Tam, gdzie było to możliwe, firmy publikowały filmy reklamowe w serwisach społecznościowych. Obecnie mają ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... , lokalne firmy. Z tego powodu coraz częściej stawiają na zrównoważony rozwój, a o swoich działaniach w tym zakresie chętnie informują w komunikacji marketingowej. Czy ... ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej są zestawieniem dwóch pomiarów zrealizowanych przez SW RESEARCH w czerwcu (4-24 ...
-
E-mail marketing: jak wybrać odpowiednie narzędzia w 2016 roku?
... do efektów, więc wykorzystywany jest przez praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie. Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić ... dotrzeć komunikat i na ile chcemy go spersonalizować. Przy wyborze platformy e-mail marketingowej, należy wówczas zwrócić uwagę na taką, która gwarantuje intuicyjność i elastyczność w ...
-
Gościnne blogowanie. Czy warto publikować artykuły na stronach partnerów?
... dopada myśl, że teksty, które piszę, powinny zasilać zasoby wyłącznie mojej firmy i naszego bloga. Dobrze napisany artykuł, który dodatkowo zoptymalizujemy pod kątem wyszukiwarki ... ten cel. Publikacje gościnne możesz śmiało włączyć do swojej strategii marketingowej, a nawet podpiąć pod działania PR-owe. Blogując gościnnie, nie wydajesz ani złotówki, ...
-
Ile kosztuje dział marketingu w 2019 roku?
... wizerunek firmy oraz podejmują działania mające na celu umocnienie jej pozycji na rynku oraz pogłębienie relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Aby zwiększyć zyski, pracownicy działu marketingu na bieżąco analizują sytuację na danym rynku i odnotowują wszelkie czynności związane z realizacją przyjętej strategii marketingowej. Specjaliści ...
Tematy: dział marketingu, marketing -
Narzędzia PR w Internecie
... przedstawiciele mediów (w przypadku komunikacji PR) jak i klienci (w przypadku komunikacji marketingowej). Umożliwienie dostępu do części firmowego serwisu jedynie wybranym ... edukacyjne serwisy internetowe, związane z segmentem działalności firmy. Serwisy takie mogą pomagać w tworzeniu wizerunku firmy jako eksperta w swej branży, chętnie dzielącego ...
-
Polskie programy lojalnościowe
... polskich przedsiębiorstwach* wynika, że głównymi celami, jakie stawiają sobie polskie firmy wprowadzając programy lojalnościowe są: zwiększenie udziału w rynku, obniżenie wskaźnika klientów rezygnujących z ich usług/produktów oraz uzyskanie informacji marketingowej o uczestnikach. Nie bez znaczenia jest również sterowanie zachowaniami klientów oraz ...
-
Help desk i polski rynek
... plany i zadania poprzez bezpośredni kontakt z konsumentami, przez co ma wpływ na kreowanie i realizację strategii marketingowej firmy. Zbiera też informacje na temat potrzeb i oczekiwań klientów oraz wizerunku firmy i pozycji marki. Ułatwia gromadzenie, analizowanie, opracowywanie i dystrybucję informacji rynkowych. Stanowiąc ważne ogniwo łączące ...