-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ... przyjmowania założeń, które mogą okazać się błędne (ekstrapolacja zachowań), ma ona istotne znaczenie dla firmy. Dokonana segmentacja pozwala wyłonić trzy grupy nabywców: klienci opłacalni dziś i w przyszłości, klienci nieopłacalni ...
-
Zarządzanie strategiczne: Pierścionek Strategii
... Decyzje te wpływają na strukturę produktowo-rynkową (produkty/usługi, klienci) działalności firmy. Ten poziom strategii to poziom konkurencji (Strategicznych Jednostek Biznesu) i wyróżniamy w nim strategie rynkowe korzystające z marketingowej koncepcji produktu oraz koncepcji segmentacji odbiorców (ignorowanie konkurencji, eliminowanie konkurencji ...
-
Polskie marki nie dbają o fanów?
... media, w tym czatów w czasie rzeczywistym i platform takich jak Twitter do swojej strategii marketingowej w zakresie social media. Badanie wykazuje, że Personal Argentina, operator mobilny z Ameryki Południowej, jest najlepszym przykładem firmy zaangażowanej w social media, godnym naśladowania. Firma odpowiada na tysiące zapytań za pośrednictwem ...
-
Local SEO - strategia dla lokalnych przedsiębiorców
... marketingowej (szczególnie promocję w wyszukiwarkach), musiało pogodzić się, może nie z bankructwem, ale z poważnym ograniczeniem liczby klientów. Zaś nowe firmy, które dopiero wkroczyły na rynek i postawiły na marketing w Sieci, odnoszą sukces biznesowy. Jak podkreślają eksperci, wysokie miejsce w wyszukiwarce na frazy związane z ofertą firmy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 23/2015
... . Wybór pomiędzy dużym obiektem biurowym, a kameralnym biurowcem wiąże się z profilem działalności firmy. Firmy, którym zależy na poczuciu niezależności, które planują urządzić biuro w oryginalny sposób poszukują ... znaczenie w warunkach dużej konkurencji rynkowej. Takie działania to często składowa nakreślonej strategii marketingowej – dodaje Jacek ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... zastosowania nowoczesnych i bardziej wyrafinowanych narzędzi niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie firmy muszą dokładać starań, aby łączyć wszystkie źródła danych o klientach, w ... marketingowych używa zaawansowanych technologii (takich jak DMP czy platformy analityki marketingowej), które dają wgląd w dane zebrane z wielu źródeł. Jedynie cztery na ...
-
Dlaczego więcej niż 90% MSP nie podejmuje jeszcze wysiłków na rzecz wdrożenia CRM?
... w prasie informatycznej, marketingowej i portalach o tematyce biznesowej. Autorzy przytaczają dziesiątki definicji i trudno zarzucić, że są one ze sobą sprzeczne. Idea CRM - czyli jak przenieść mały sklepik warzywny do dużej firmy. Na poziomie strategicznym wygląda to bardzo obiecująco: wystarczy zmienić kulturę firmy, wyposażyć ludzi w odpowiednie ...
Tematy: -
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
... tytułów. Wszystkie recenzje zamieszczane są na stronie internetowej firmy. System opiniowania przez czytelników zawartości merytorycznej książek został bardzo wysoko ... klientem. Efekty tej konwersacji znajdą odzwierciedlenie nie tylko w komunikacji marketingowej, ale w większości działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo, sprawiając, ...
-
Portale społecznościowe a ochrona danych
... Twitter czy Facebook, jako cenny kanał komunikacji wewnętrznej lub marketingowej. Portale społecznościowe to jednak nie tylko ogromne możliwości, to także ... informacje wrażliwe poza swoją siedzibą. Wraz z rozwojem zorganizowanych form przestępczości internetowej, firmy zmuszone są kłaść szczególny nacisk na procedury bezpieczeństwa informacji. ...
-
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
... z archiwum, bo też i sumienna retrospekcja jest objawem ekskluzywnego wręcz standardu marketingowej profesji. Informacja historyczna jest wszelako bezcenna, tyle że dobranie się do ... górze kielich, którego wąska podstawa to skromne zasoby danych z początku działalności firmy albo początku marki, a szerokie zwieńczenie to masa danych aktualnych lub ...
-
Marka jako wartość finansowa
... mylić z marketingiem. Ten jest głównie instrumentem wsparcia sprzedaży, a zarządzanie marką jest czymś bardziej skomplikowanym, ponieważ polega na dopasowaniu strategii marketingowej do strategii biznesowej firmy. Ta jest zawsze nadrzędna i powinna wyznaczać działania, które są podejmowane przez działy marketingu w firmach po to, aby nie ...
-
Strategia rynkowa i Brand Extension
... presji dostawców presja dostawców na warunki handlowe działalność konkurencyjna dostawców wobec firmy Brand Extension a ryzyka rynkowe Aby Brand Extension było sukcesem, ... działaniem z kategorii strategii innowacji. Niekonwencjonalne podejście do rynku i strategii marketingowej może przynieść ponadprzeciętne wzrosty. Może także stać sie nietrafioną ...
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
... lojalnościowego. Kategoria Customer Experience weszła na stałe do słownika pojęć branży marketingowej, sprzedażowej, a także szeroko pojętego biznesu. CX wyjaśnia praktykom, pracującym w ... pozytywnych wrażeń konsumenckich to po prostu doskonałe Customer Experience. W jaki sposób kultura firmy zorientowana na klienta wpływa na CX? Dobre CX oznacza w ...
-
Ale wizytówka!
... porze dnia i nocy. I to jak działa! Wizytówka to Twoje podstawowe i najtańsze narzędzie w komunikacji marketingowej. To właśnie wizytówki są źródłem pierwszego kontaktu. To one są ... o napisanie na odwrocie kilku słów na Twój temat. - Zapytaj czy sąsiadujące firmy zgodzą się na wyłożenie Twoich wizytówek obok kasy. - Umieść je na tablicach ...
Tematy: -
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... baby-boomers wysoko na skali pożądanych klientów. Wymagają oni kreatywnej strategii marketingowej, która wywoła pozytywne zainteresowanie z ich strony i odzew w komunikacji ... kwestiami finansowymi. Wyniki badania wskazują na istnienie komunikacyjnej luki, którą firmy muszą wypełnić, jeśli chcą zapewnić tak znacznej grupie docelowej informacje , ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... drugą prawidłowością, występującą od początku roku, agencje najczęściej poszukują praktykantów i stażystów a firmy i instytucje specjalistów. Nie inaczej było we wrześniu ogłoszenia dla ... dotyczyło branż: FMCG, IT, sportowej, turystycznej i marketingowej. W przypadku firm i instytucji oferty najczęściej dotyczyły branż IT i ...
-
Strategia CSR to rzadkość
... dowodzą, że możliwe jest uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez włączenie działań CSR oraz zrównoważonego rozwoju do działalności firmy, jej strategii marketingowej i komunikacji. Niemniej jednak kolejne firmy muszą podążyć ich śladem i znacznie rozbudować strategie ochrony reputacji oraz zarządzania ryzykiem, włączając je do długoterminowej ...
-
Pytania o CRM
... firmy w odróżnieniu od "front-office", czyli takiego, które działa na styku firma – klient, w dziale handlowym, marketingu, hot-line, call center itd. Powstała pewna kategoria takiego oprogramowania, z ang. zwana CRM (Customer Relationship Management). Jest to, w skrócie mówiąc, oprogramowanie do obsługi klientów, działalności marketingowej ...
Tematy: -
Prosument - konsument przyszłości
... marketingowej, a nie jednostronnym monologu. Znaczące marki świadomie rezygnują ze strategii push, a zaczynają dostrzegać, że inicjatywa coraz częściej pojawia się po stronie konsumenta, czyli typowy pull. Toczy się zatem swoisty dialog z konsumentem i wydaje się, że firmy ... czy udostępnianym przez firmy programom komputerowym nabywca może mieć ...
-
Boom na social media trwa
... Rola social media w tym kontekście polega na włączeniu klientów w funkcjonowanie firmy, w szczególności podczas działalności związanej z projektowaniem produktów i usług. "Pomimo, że ... zostanie z marką. Social media to zapewne przyszłość i część każdej strategii marketingowej firmy, która zamierza pozyskać nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że ...
-
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
... czerwcu tego roku. Licencja na markę i co-branding oparte były na współpracy marketingowej obu firm. Licencja na markę a rozszerzanie marki Marka Henryk ... artykuły papiernicze elementy wyposażenia wnętrz produkty szybkozbywalne (FMCG), w tym także żywność. Firmy planujące zakup licencji na markę lub współpracę marketingową z licencjodawcami, powinny ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... na nią prawie 42 proc. wszystkich wydatków na reklamę. Również polskie firmy chętnie decydują się na działania marketingowe w sieci. Z badań GUS wynika, że w ... działanie, umożliwiające m.in. zrozumienie ich potrzeb i dopasowanie do nich oferty oraz marketingowej komunikacji. Dzięki Big Data proces ten można usprawnić, a sama segmentacja staje ...
-
Czym jest innowacyjność i co o niej decyduje?
... . Jakie cechy powinny charakteryzować firmy starające się o miano innowacyjnych? Przede wszystkim ... marketingowej lub nowej metody organizacyjnej w praktyce gospodarczej, organizacji miejsca pracy lub stosunkach z otoczeniem. Powyższe ujęcie to czysta teoria. Jak zatem innowacyjność wygląda w praktyce? W jaki sposób podchodzą do tego zagadnienia firmy ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... menedżerów”, z którego wynika, że blisko połowa firm z branży handlowej i marketingowej nadal aktywnie poszukuje pracowników średniego i wyższego szczebla, a przedsiębiorstwa noszące ... , gdzie ze względu na specyfikę oferowanych dóbr widać wzrost popytu. Firmy produkujące opakowania dla branży spożywczej, chemiczno-kosmetycznej oraz farmaceutycznej w ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie. Skuteczna segmentacja na rynku e-commerce Firmy, które zdecydowały się na segmentację rynku ...
-
Pozycjonowanie stron WWW
... momencie, gdy firmy i marketerzy szukają skutecznych form dotarcia do klientów i konsumentów Internet jest doskonałym kanałem interakcji. Jednak samo stworzenie przyjaznej dla internauty i funkcjonalnej witryny nie gwarantuje jej sukcesu rozumianego poprzez ilość odwiedzin i uzyskanych za jej pomocą klientów. Do strategii marketingowej musimy dodać ...
-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
... Strategia architektury portfela musi w sposób logiczny wypływać ze strategii biznesowej. Strategia to sposób realizacji wizji firmy, to określenie gdzie jak i co będziemy robić, a czego nie. Warto opierać strukturę portfela na aktywnych ... środków marketingowych, które nie są tam ulokowane, gdzie są możliwe największe zwroty z inwestycji marketingowej ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... się na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, czy też może zgłosić się ... przebłysku geniuszu i ludzkiej kreatywności, lecz procesem składającym się z rzetelnej analizy nazywanej firmy, produktu lub usługi (bo musimy wiedzieć co nazywamy) oraz ich otoczenia. ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2011
... rozwojowych i wdrożeniowej, umożliwiają ich przyspieszenie, a także stwarzają możliwości dla osiągnięcia lepszych wyników ekonomicznych. Firmy walczą o klienta, stąd wiedza o realizowanej strategii handlowej i działalności marketingowej konkurenta jest cenna, więc często jest ona przedmiotem działań niezgodnych z prawem. Przedmiotem zainteresowania ...
-
Personalizacja w Internecie
... czynienia w marketingu Internetowym. Takie rozwiązanie zostało perfekcyjnie rozwinięte przez firmy i portale, których głównych polem zarobków jest rozpowszechnianie komunikatów ... możliwości techniczne. Wydaje się, że w innych mediach skuteczność komunikacji marketingowej w tym aspekcie osiągnęła pewien punkt graniczny (niektóre media odnotowują ...
-
Content marketing - co to jest i od czego zacząć?
... czasu powinna zaowocować osiągnięciem założonych przez nas celów takich jak wzrost znajomości marki, budowa pozytywnego wizerunku firmy a także wzrost sprzedaży produktów czy usług. W ramach promocji content marketingowej możemy używać różnych form przekazu, m.in.: artykuły, treści eksperckie, blog firmowy, poradniki, wywiady, video recenzje ...
-
E-commerce powoli hamuje
... potrzebuje jednak paliwa – w postaci kapitału, ale także wiedzy i świetnej egzekucji marketingowej, w której rolę odgrywa zarówno kreacja, marka jak i sprawny performance ... Ale żaden przedsiębiorca nie powinien zakładać stałego rozwoju swojej firmy i klientów kupujących “z rozpędu”. Analiza dotyczasowych działań i wyników oraz optymalizacja procesów ...
-
Spam i komputery zombie
... instytucji uznali, że spam jest coraz większym problemem dla działalności marketingowej firm. Spamerzy wprowadzają klientów w błąd poprzez zacieranie różnic pomiędzy legalnymi ... generowanych przez rozwiązania antyspamowe. Raporty te są przesyłane raz w tygodniu do firmy Clearswift przez 20 milionów użytkowników. Co miesiąc Clearswift publikuje wyniki ...
-
Skuteczny marketing wirusowy
... obiektem pożądania wielu marketerów. Bo któż by nie chciał kampanii marketingowej, która rozprzestrzenia się sama, i to nakładem niewielkich kosztów? Mechanizm ... włożony w przygotowanie kampanii wirusowej, ale w najgorszym wypadku nadszarpnąć reputację firmy i wizerunek marki. WIRUSY MIERZALNE Pomiar skuteczności to jeden z głównych elementów ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Rynek mediów i reklamy VII 2006
... fali badania BriefIndex. Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex - wzrósł o 0,75 punkta i obecnie wynosi 75,00 punktów. Badanie zostało ... , że obecnie firmy nastawione są na rozwój. Respondenci mówili o spadającej na rynku konkurencji (o 8% w porównaniu z poprzednią falą) oraz o tym, że firmy coraz chętniej nastawione są ...