-
Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?
... nieznacznie przegrywa z Twitterem. Tym bardziej zaskakujący jest fakt, że brytyjskie sklepy i tak sięgają po platformę do mikroblogowania rzadziej (w 74%) niż sprzedawcy z Hiszpanii i Niemiec (po 80%), w których największy odsetek sklepów korzysta z usług zarówno Twittera, jak i Facebooka. Wyróżniającą się tendencję można zauważyć także ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... znany w Polsce model zakupowy – wardrobing. Jest to praktyka polegająca na zamawianiu towaru ze sklepu internetowego, używaniu go, a następnie odsyłaniu do sprzedawcy w regulaminowym terminie z żądaniem zwrotu wpłaconych środków. W takim ujęciu sklep internetowy pełni rolę darmowej wypożyczalni odzieży, obuwia, akcesoriów czy innego towaru ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... u konkurencji, bez zastanowienia z niej skorzystają. Aranżacja witryn, dostępność i klarowność w ekspozycji towaru na półce, pro-klienckie nastawienie sprzedawcy, szeroko rozumiana wiedza sprzedawcy o marce, jej pozycjonowaniu rynkowym, najbliższej konkurencji, preferencjach i potrzebach konsumentów - to wszystko, jak wskazują eksperci, składa się ...
-
Kompetencje pracownika sprzedaży należy mierzyć
... ; chodzi tu o zrozumienie motywacji klienta i nie ma to nic wspólnego z manipulacją – twierdzi Anna Sarnacka, Master Certified Behavioural Consultant z EFFECTIVENESS. Skuteczni sprzedawcy są świadomi własnych mocnych stron oraz ograniczeń i szybko rozpoznają mocne strony, ograniczenia, potrzeby oraz preferencje klientów. I dlatego tak ważne jest ...
-
Trendy w e-commerce 2024
... pomocna w rozwoju e-biznesów w 2024 roku. Dla przykładu, z naszego doświadczenia wynika, że sprzedawcy, którzy korzystają z inteligentnych rekomendacji od IdoSell, bazujących na AI, mają ... przekłada się na zwiększenie zaufania klientów do marki. Dzięki automatyzacji sprzedawcy mogą zapewnić szybką i sprawną obsługę, zwiększają komfort zakupów oraz ...
-
Sekrety wielkich handlowców
... decyzje dochodzi bardzo rzadko. Ale jeszcze rzadziej dochodzi do tego, że sprzedawcy proszą klienta o zdeklarowanie się (badania wykazały, że około 90 procent handlowców ... Rainmaker sprzedaje więcej, bo nigdy nie ustaje w stosowaniu zasad, których zwykli sprzedawcy nie przestrzegają wcale lub które stosują tylko czasami. Książka "Sekrety wielkich ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
... z porównywarką cen może znacznie wzbogacić wielokanałowość samego sklepu. Oferty danego sprzedawcy przeglądane są wtedy w aplikacji porównywarki oraz podczas zdobywania informacji o produktach ... niego wnioski. Konsumenci oczekują bowiem, że nie tylko dostaną od sprzedawcy informacje o produktach, które go interesują, lecz również, że witryna ...
-
Boże Narodzenie: żniwa w e-commerce, łupy dla oszustów
... tym celu trzeba dokładnie czytać regulaminy oraz treść ofert sprzedażowych. Nieuczciwi sprzedawcy wykorzystują nieuwagę kupujących i drobnym drukiem mogą zamieszczać warunki, do których ... widnieć symbol kłódki. Żeby nie paść ofiarą oszustwa ze strony nieuczciwego sprzedawcy bardzo ważne jest sprawdzenie danych kontrahenta czy uważne zapoznanie się z ...
-
Wirtualna rzeczywistość wyszkoli nawet lekarzy
... jak i procesy zespołowe. W ten sposób na świecie szkolą się już spedytorzy, sprzedawcy, piloci samolotów oraz lekarze. Wirtualna rzeczywistość – jak to się zaczęło? Wirtualna ... uzyskując dane i poznając konsekwencje podjętych przez siebie decyzji. Konsultanci i sprzedawcy uczą się rozpoznawać i dostosowywać do wymagań różnych typów konsumentów. ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia handel i usługi
... wszystkie wskazane przez nas kryteria. W ten sposób znalezienie idealnego produktu i zrobienie satysfakcjonujących zakupów może zająć kilka minut. Co więcej, sprzedawcy mogą wykorzystywać tę technologię do optymalizacji opisów produktów i platform e-commerce oraz zaoferować swoim konsumentom hiper-spersonalizowaną witrynę sklepową. Dzięki sztucznej ...
Tematy: handel, usługi, branża handlowa, chatboty, e-commerce, ChatGPT, nowe technologie, sztuczna inteligencja, AI, SI -
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... , on pragnie przeżyć doświadczenie. Rolą marek jest stworzenie immersyjnych, spersonalizowanych przestrzeni sklepowych posiadających punkty styku w sferze fizycznej oraz cyfrowej. Mądrzy sprzedawcy wykazują kreatywność w stymulowaniu zmysłów wzroku ale również węchu, by zdefiniować przestrzeń swoich placówek na nowo, by wejść w erę wrażeń. Nasza ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... TikTok, z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, zyska na znaczeniu jako platforma sprzedażowa, a wśród młodszych pokoleń, np. Generacji Z, jako wyszukiwarka internetowa. Sprzedawcy będą wykorzystywać to medium do promocji swoich produktów poprzez transmisje na żywo oraz krótkie, angażujące filmy. - przewiduje Anna Nowacka, Dyrektor ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
Alkohol od lat 18
... prowadziły kontrole sklepów, przeprowadzając w nich próby zakupu alkoholu przez osobę nieletnią. Na 3,5 tys. skontrolowanych sklepów 1395 otrzymało "Certyfikaty Rzetelnego Sprzedawcy" za respektowanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, a 2196 - „Żółte kartki ostrzegawcze" za łamanie tego zakazu. Skuteczność tej akcji potwierdziło badanie ...
-
Boże Narodzenie, czyli ataki na terminale POS?
... Bożego Narodzenia. Podczas gdy kupujący szykują się do polowania na okazje, sprzedawcy spodziewają się wyższych dochodów. Tym samym będą stanowić lukratywny cel ... nie narazić się na obniżenie przychodów w nadchodzącym sezonie wyprzedaży świątecznych, sprzedawcy detaliczni i organizacje zajmujące się handlem elektronicznym mogą zabezpieczyć się przy ...
-
Polacy zdradzają, jak robią zakupy online
... zamyka Aliexpress. Wśród czynników, które sprawiają, że decydujemy się na zakupy online u danego sprzedawcy, wymieniamy przede wszystkim atrakcyjną cenę (38% badanych), ale liczy się również ... upatrują w tym szansę na niższe ceny oraz lepsze doradztwo ze strony sprzedawcy. Co ciekawe, różne kategorie produktów i usług kupowane są w różny sposób ...
-
Na rynku pracy lepsze nastroje
... , że największe obawy o pracę w obliczu rozwoju AI, mają przedstawiciele tych zawodów, w których praca łatwo może ulec automatyzacji np. kasjerzy i sprzedawcy. Najmniej zagrożeni czują się z kolei pracownicy edukacji, a więc sektora, w którym praca wymaga umiejętności trudnych do zautomatyzowania: zdolności interpersonalnych, kreatywności ...
-
5 rad jak sprzedawać w m-commerce
... się łatwiejsze, niż to się może wydawać. W takiej sytuacji wystarczy wykupić gotowy moduł, który może zostać wdrożony natychmiast. Bardziej zaawansowani sprzedawcy mogą też skorzystać z pomocy swoich programistów lub zatrudnić zewnętrzną firmę, która wprowadzi stosowne zmiany. W takiej sytuacji będą również osoby, których ...
-
4 dziedziny, które zyskają na wdrożeniu 5G
... trendów i przewidywania popytu oraz efektywnemu wykorzystaniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, aby zwiększyć komfort robienia zakupów przez klientów. W ten sposób sprzedawcy uzyskają też dostęp do wielu demograficznych, spersonalizowanych historii wyszukiwania, poprzednich zakupów i innych zbiorów danych, które wpływają na decyzje zakupowe ...
-
Otwarty "Rekin" IBM'a
... się na modelu Common Information opracowanym przez Distributed Management Task Force oraz technologii Web Based Enterprise Management. Dzięki SMIS klienci i sprzedawcy mogą opracowywać aplikacje według jednego standardu i w mniejszym stopniu polegać na unikatowych, zastrzeżonych interfejsach, które nie potrafią komunikować się z innymi urządzeniami ...
-
Tajwańska specjalność
... miesięcy wcześniej. Największymi odbiorcami sprzętu są Microsoft, Efficient Networks, Arescom, NEC, Sumitomo Electric, Yahoo! BB oraz dostawcy usług internetowych i sprzedawcy detaliczni. W czołówce tajwańskich producentów znajdują się firmy Ambit Microsystems, Askey Computer, Zyxel Communications, D-Link, TurboComm Technology i XAVi Technologies ...
-
Defraudacja i korupcja w firmach: narzędzia i metody
... budowlanej, oznajmiając, że chciałby wypróbować kilka luksusowych aut. Oddając w zastaw sfałszowane paszporty i czarując nieodpartym wdziękiem osobistym, młodzi ludzie wywarli na sprzedawcy takie wrażenie, że wręczył im dwa komplety kluczyków i zgodził się, by odbyli jazdę próbną. Samochodów nigdy nie odnaleziono. Gdy później ...
-
Biura podróży: jakość obsługi klienta
... podaje, iż to, czy klient opuści biuro podróży usatysfakcjonowany w dużej mierze zależy od poziomu obsługi i pomocy, które otrzyma ze strony sprzedawcy. Kategoria ta, mimo że najistotniejsza w całym badaniu, wypadła na średnim poziomie zdobywając pozytywne głosy od zaledwie 76 proc. klientów. Na ...
-
Portale społecznościowe w biznesie
... naprowadzić na trop przekrętu lub oszustwa, który poruszy opinię publiczną i zwiększy popularność danego medium. Budki z hot dogami – niemożliwe? A jednak. Uliczny sprzedawcy hot-dogów wykorzystują Twittera, aby poinformować klientów o zmianie lokalizacji. Co prawda na razie zjawisko jest powszechne głównie w Stanach Zjednoczonych, ale zapewne ...
-
Agencje zatrudnienia mniej efektywne
... zatrudnienie jako robotnicy przy prostych pracach w przemyśle. Ponad 16 tys. pracowników podjęło pracę jako magazynierzy, a trochę ponad 15 tysięcy jako sprzedawcy i demonstratorzy. Ogólna liczba osób skierowanych przez agencje zatrudnienia do pracy za granicą była mniejsza o 26% niż w 2008. Zagraniczni pracodawcy zaimportowali ...
-
Rośnie spożycie ryb i owoców morza
... rynienek zamówiły już niektóre sieci handlowe (np. Real i E.Leclerc) oraz mniejsze sklepy. Koszt tego humanitarnego opakowania to około 1 zł, jednak sprzedawcy obiecują, że nie wpłynie to na cenę wigilijnej ryby. Koszyk można wykorzystywać wielokrotnie. Ryba nie tylko od święta Jeśli przyjrzymy ...
-
Skuteczny e-mail marketing
... i na końcu wiadomości, co zmniejszy szanse „przegapienia” przycisku przez odbiorcę. Należy unikać sytuacji, w których CTA odsyła np. na stronę główną sprzedawcy butów, zamiast do katalogu z kozakami, których dotyczy mailing. Strona docelowa powinna być ściśle powiązana z czynnością, której oczekujemy od odbiorcy, w przeciwnym ...
-
Flash mob jako narzędzie marketingowe
... ’s Magazine”, któremu udało się ściągnąć blisko setkę osób do sklepu Macy’s na Manhattanie. Zaproszeni przez niego uczestnicy zabawy przedstawiali się sprzedawcy jako członkowie mieszkającej wspólnie komuny i pytali o „dywanik miłości”, który chcieli kupić dla swojej grupy. Oczywiście wprawili w sporą konsternację ekspedienta i rozbudzili ...
-
Wyjazdy na narty najczęściej do Włoch
... w ub. sezonie mieli przekonanie uważają że najbardziej budżetowe zimowe wakacje spędzą w Czechach. Tam na narty wyjechało 8,6 proc. klientów największego polskiego sprzedawcy wycieczek. Tygodniowy pobyt kosztował ich przeciętnie ok. 835 zł. Ze statystyk rezerwacyjnych wynika jednak, że od Czech minimalnie tańsza była ...
-
Cyberprzestępcy kupują nasze dane bankowe. Za śmieszne sumy
... , a następnie wyceniane i sprzedawane. Podstawowa oferta obejmuje wygenerowany przez program numer zawierający numer karty płatniczej (PAN), datę ważności oraz numer CVV2. Sprzedawcy nazywają taką prawidłową numeryczną kombinację „losową”, jednak generatory numerów ważnych kart kredytowych można kupić lub znaleźć w sieci za darmo. Ceny ...
-
Tłok, kolejki, błędne ceny. Co jeszcze serwuje nam handel?
... (dla 91% to duży problem), zwłaszcza takich, którzy nie zwracają na nich uwagi. O ile zauważalny jest brak powitania ze strony sprzedawcy (93%), to – co ciekawe – Polacy specjalnie tego od niego nie oczekują. Strefa kas to kolejny newralgiczny punkt w organizacji sklepu. Najbardziej ...
-
Klucz do sukcesu w handlu? Zrozumieć pokolenie Y
... w zamian być lepiej obsłużonym w trakcie zakupów czy móc wychwytywać atrakcyjne oferty i promocje. Ponad jedna trzecia (36%) młodych konsumentów chciałaby, aby sprzedawcy potrafili ich rozpoznać (wiedzieli kim są) w momencie wchodzenia do sklepu. Możliwości takie dają technologie bazujące na rozpoznaniu lokalizacji, wspierające komunikację ...
-
Sztuczna inteligencja oplata ludzkość
... domu, lub komu aplikacja każdego dnia wybiera kilka najlepiej dopasowanych do jego upodobań płyt z muzyką, zaczyna szukać takiego samego podejścia u sprzedawcy garniturów czy jedzenia. Samodzielnie nie da się jednak przeanalizować wszystkich dostępnych danych oraz wyciągnąć na ich podstawie odpowiednich wniosków – szczególnie ...
-
Lead generation. Jak pozyskać klienta przez internet?
... jest system wystawiania rekomendacji przez klientów. Według badania przeprowadzonego przez Gemius dla E-commerce Polska aż 50% respondentów wskazuje na opinie o sprzedawcy jako czynnik wpływający na jego wiarygodność. Przykłady z zagranicy Serwisy tego typu są również bardzo popularne na Zachodzie. Najbardziej znane z nich ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... w obszarze handlu nie pociąga za sobą redukcji kadr. Przeciwnie – stymuluje wzrost zatrudnienia. Kluczowe wnioski z raportu: 78% nabywców biznesowych chciałoby, by sprzedawcy wchodzili w rolę zaufanych indywidualnych doradców, 82% klientów z sektora B2B oczekuje podobnego poziomu jakości obsługi jak przy zakupie produktów i usług w sektorze ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... ogromny wpływ na turystykę. Jednak przewidujemy, że sektor ten będzie osiągał coraz lepsze wyniki, tym bardziej, że w ostatnich miesiącach producenci i sprzedawcy dóbr luksusowych zrobili wiele, by przekonać do siebie młodszych konsumentów – mówi Wojciech Górniak, Dyrektor, Lider obszaru strategii i transformacji cyfrowych oraz ...