-
Marketing afiliacyjny. Efektywność w pigułce
... Katarzyna Leboch, Internet Marketing Specialist z Answear.com oraz Elżbieta Czakon z Cloud Technologies SA. Jedno z postawionych pytań dotyczyło zalet korzystania z afiliacji. Co postrzegasz jako zalety korzystania z afiliacji jako kanału cyfrowego w Twoim regionie? Katarzyna Leboch: To naturalne uzupełnienie naszych wydatków na marketing, a także ...
-
Czym jest marketing wirusowy?
... marketing wirusowy. Wiesz także ze to potężna siłą, która warto wykorzystać do swoich celów. Pamiętaj że to działa w dwie strony. Również informacje o złych produktach szybko obiegają internet. Użytkownicy sieci ostrzegają się nawzajem o bublach i wadliwych towarach. Marketing ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... odgrywa coraz mniejszą rolę (szerokie kampanie masowe), inne szybko zyskują na znaczeniu (microblogging, programy afiliacyjne, SEO/SEM, internet TV, mushupy/agregatory/RSS'y i inne). Tradycyjny marketing skupiał się głównie na przyciąganiu uwagi (na wyłączność), budowaniu świadomości marki, dbałości o „czystość” komunikatu. Marketerzy starali ...
-
Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing?
... do siebie niezainteresowanych grup. Tak właśnie powstał Inbound Marketing, o którego efektywności świadczyć może chociażby to, że w porównaniu do tradycyjnych działań jest w stanie wygenerować o 54% więcej potencjalnych kupujących w porównaniu do tradycyjnych działań. Klienci, internet i Ty Obecna dostępność informacji o produktach jest tak duża ...
-
Marketing cyfrowy nie trafia w potrzeby klientów
... „Wyniki tych badań dały marketerom do myślenia. Wiemy, że Internet, urządzenia mobilne i media społecznościowe oferują ogromne możliwości, a klienci przeznaczają ... (13%). Na pytanie, czy marketing przynosi korzyści społeczeństwu, tylko 13% respondentów odpowiedziało twierdząco. Ponadto większość stwierdziła, iż marketing to najczęściej „stek bzdur” ( ...
-
Internet w procesie marketingowym
... klientom poprzez Internet i wchodzić z nim w interakcję, ale również klienci mogą wykonywać takie działania. Podstawową relacja w tym modelu komunikacyjnym nie jest relacja pomiędzy wysyłającym informację, a jej odbiorcą, lecz interakcja z samym medium. Literatura: Janusz Wielki, "Elektroniczny marketing poprzez Internet", Wydawnictwo naukowe ...
Tematy: -
Marketing internetowy w spółkach giełdowych 2004-2005
... ile ten obszar marketingu zagościł na stałe w budżetach i strategiach przedsiębiorstw notowanych na GPW. Uzyskane wyniki wskazują, że na dzień dzisiejszy Internet nie jest jeszcze traktowany w marketingu spółek giełdowych jako medium o krytycznym znaczeniu. Przykładowo, najczęściej wskazywanym motywem uruchomienia witryny firmowej okazała się ...
-
Marketing zintegrowany w Polsce
... także aspekt e-commerce i to zarówno w rozumieniu zakupów bezpośrednio dokonywanych przez Internet jak również zakupów dokonywanych tradycyjnie, natomiast poprzedzonych szukaniem ... zwiększających swą liczebność – ponad 1/3, czyli 37,5% dokonała zakupu przez Internet w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Analizując liczby bezwzględne widać, że liczebność ...
-
Marketing: sztuka manipulowania klientem?
... właśnie marketing. Jeżeli nie trafi w cel, wówczas żadna reklama jej nie uratuje – towaru nie uda się sprzedać, a firma odnotuje stratę. O tym, że klienci przestają polegać na tradycyjnej reklamie świadczą najnowsze badania. Ponownie wzrasta znaczenie opinii znajomych i niezależnych ekspertów. Błyskawicznie rozwijający się Internet ...
-
Marketing automation: dotrzymaj kroku kupującym
... .), którzy zresztą surfują w sieci również podczas pobytu w sklepie. Jak dotrzymać kroku temu pokoleniu kupujących? Rozwiązaniem może być nowe spojrzenie na marketing automation. Z badań zrealizowanych przez firmę Gemius wynika, że połowa z 20 najbardziej popularnych w naszym kraju aplikacji mobilnych przeznaczonych jest do komunikacji ...
-
Skuteczny marketing wirusowy
... marketing wirusowy. FENOMEN MARKETINGU WIRUSOWEGO Powszechność medium komunikacji, jakim jest internet, doprowadziło do sytuacji, gdy trafienie z przekazem marketingowym w krótkim czasie do dużej liczby osób jest możliwe. Marketing ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Content marketing, SEO i influencer marketing 2022. Jakie trendy na 2023 rok?
... branżowe i ilość współprac zawieranych przez marki z „gwiazdami internetu” wcale na to nie wskazują. Zatem, w jakim kierunku będzie rozwijać się influencer marketing w 2023 roku? Kluczowym trendem będzie zdecydowanie rozpowszechnienie się jeszcze większej ilości podcastów tworzonych przez influencerów, a także wartościowych rozmów bez kompromisów ...
-
B2B marketing - trendy 2015
... lub zwiększenie wydatków na marketing, przy czym aż 1/3 z nich nosi się z zamiarem przesunięcia wydatków z tradycyjnych form i kanałów reklamowych na działania realizowane w obszarze digital marketing (Internet, urządzenia mobilne). W obszarze digital marketerzy chcą więcej inwestować w: content marketing, narzędzia informatyczne do zarządzania ...
-
Marketing SMS: w Polsce ma to duży sens
... O korzyściach płynących z popularności SMS-ów w naszym kraju mówi Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl, platformie do masowej wysyłki SMS. - Jesteśmy jednym z największych rynków ... e-commerce. Jest to statystyka o tyle zrozumiała, że proces zakupowy przez Internet częściej wymaga tego typu potwierdzeń niż w tradycyjnym handlu. ...
-
Marketing treści - 7 najnowszych trendów
... marketingu w jakimś stopniu wykorzystywało marketing treści. 58% procent działów marketingu na rynku B2B i 60% na rynku B2C planuje rozwój budżetów przeznaczanych na marketing treści w ciągu ... trend, na który warto zwrócić uwagę to wyższa rozpoznawalność terminu „marketing treści” wśród pracowników działów marketingu. Jak wspomniałem wcześniej, ...
-
E-mail marketing - jak pozyskać adresy?
... nam swój adres e-mail ? Analizując wyniki raportu „MarketingSherpa 2012. E‑mail Marketing Benchmark Report”, poznamy 10 najpopularniejszych metod zbierania adresów. Pierwszym, ... miesiącu to maksymalna częstotliwość). Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż przez internet czy nie – na stronie i tak możesz całkiem efektywnie budować listę ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... przekaz. Nie ma także możliwości wyłączenia z oddziaływania reklamy pewnych grup odbiorców, którzy nie mieszczą się w określonej grupie docelowej. W tym kontekście Internet, posiadając unikatowe cechy, wyróżnia się pozytywnie na tle tradycyjnych mediów. Realizacja kampanii internetowej umożliwia przede wszystkim precyzyjne zdefiniowanie jej zasięgu ...
-
Marketing internetowy - reklama natywna
... skuteczne w tej sytuacji. Ostatnimi czasy głośno zrobiło się o reklamie natywnej, która wpisuje się w modny ostatnio trend w komunikacji marketingowej, czyli Content Marketing. Reklama natywna to komunikat reklamowy, który nie nosi znamion klasycznej reklamy. Reklama natywna ma być przyjazna dla odbiorcy, ma dostarczać ...
-
Lead generation. Jak pozyskać klienta przez internet?
... w branży finansowej - E-mail marketing: uwzględniaj cykl życia klienta Jak pozyskiwać leady? Firmy mają różne sposoby na pozyskiwanie leadów. Może to być np. marketing w wyszukiwarce Google, ... danych firmy badawczej PWC 55% Polaków kupuje towary bądź usługi przez internet. Nic więc dziwnego, że serwisy pomagające w nawiązaniu kontaktu ze sprzedawcami ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... w innych krajach. Według prognoz Jupiter Research do 2013 r. wydatki na marketing w wyszukiwarkach w USA wzrosną prawie dwukrotnie do poziomu 23 mld dolarów. ... ponad jedna czwarta amerykańskich przedsiębiorstw przenosi fundusze z prasowych budżetów reklamowych na marketing w wyszukiwarkach. Recesja prawdę Ci powie – mówi amerykańskie przysłowie. ...
-
Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
... , od organizacji niewykorzystujących tej strategii. Poziom konwersji uzyskiwany z tego kanału jest średnio o 29% wyższy na stronach internetowych stosujących marketing treści. Marketing treści prowadzi również do pozyskania potencjalnych klientów wyższej jakości, ponieważ odwiedzają oni poszczególne strony, kierując się specyficznymi słowami ...
-
Partie polityczne a e-mail marketing
... " tj. PO czy SLD – mówi dr Sergiusz Trzeciak, ekspert ds. marketingu politycznego, autor książki "Marketing polityczny w Internecie". - Wszystkie partie w swoich programach "stawiają" na Internet i modernizację kraju dzięki wykorzystaniu współczesnych technologii informatycznych. Deklaracje te są jednak mało wiarygodne w świetle przeprowadzonego ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... sieci. W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną – nakłady na serwisy społecznościowe zwiększyły w 69% agencji, na marketing poprzez e-maile w 55%, a na pozycjonowanie w 50% przypadków. Marketing w Internecie jest wyjątkową formą promocji ponieważ notuje minimalny spadek budżetów – tylko 4-8% badanych agencji zauważyło taką tendencję ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... reklamodawców najchętniej. Niemal co druga złotówka wydana w sieci przeznaczona jest na wszelkiej maści banery. W tej kategorii SEM (search engine marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach) przegrywa – udział w rynku reklamy ma mniejszy o 19 punktów procentowych. Jednak, jak podają autorzy raportu, dystans szybko topnieje. W pierwszym ...
-
Wideo marketing. Trendy 2018
... ? Wideo jest jednym z najbardziej rozwijających się formatów reklamowych. Obecnie aż 35% wszystkich wydatków na reklamę w Internecie, stanowią wydatki na wideo marketing. Generuje ono największą sprzedaż, dlatego też firmy i marketerzy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i w swoich kampaniach postawić na ten trend. Jednak ...
-
Co czeka wideo marketing w 2019 roku?
... strategia, która dzięki możliwościom, jakie daje wideo na pewno pozwoli osiągnąć zakładane cele. Dzięki pojawiającym się stale nowym technologiom, wideo marketing stał się jeszcze lepiej dopasowany do potrzeb zarówno marketerów, jak i konsumentów. Możliwości wideo 360°, live stream czy vlogowania sprawiają, że ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... połączyć się z międzynarodową siecią. Od tej pamiętnej daty mięło już 17 lat, Internet stał się niemal tak powszechny jak telefon, a sposób w jaki z niego ... Nowoczesny e-commerce nie istnieje bez Big Data - 5 głównych trendów w analityce Big Data Internet stał się gigantycznym zbiorem informacji na temat swoich użytkowników, którzy pozostawiają ...
-
Marketing social media
... myślowe, które potem prowadzą do decyzji o wyborze danej marki. Internet, a w szczególności social media, to medium rządzące się ... swoim doświadczeniem ze znajomymi. To przykład, jak powinno się uprawiać social media marketing. Grzech 3 marketerów – nieczystość Prawdopodobnie najgorszym z grzechów popełnianych przez marki w social media ...
-
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
... do ograniczenia poziomu ruchu na stronie, co z kolei prowadzi do niskich wskaźników konwersji i braku możliwości zbudowania długoterminowych relacji z konsumentami. Marketing w sieci odgrywa bardzo ważną rolę szczególnie na etapie pozyskiwania uwagi klientów oraz utrzymywania regularnego kontaktu. W marketingu internetowym, do utrzymania relacji ...
-
Internet - wymagające medium
... skupić się na mechanizmie oddziaływania na odbiorcę. Internet w sposobie oddziaływania jest bowiem miksem TV, outdooru, prasy i elementów BTL. Internet to medium wybieralne, świadome, interaktywne, wielopłaszczyznowe i syntezowe. ... DoubleClick - "DoubleClick Q2 2003 Ad Serving Trend Report" - Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Nauka przez Internet coraz popularniejsza
... Polskim Uniwersytetem Wirtualnym. Szkoła prowadzi studia oraz kursy uzupełniające przez Internet. Pierwsze studia on-line zostały uruchomione przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi w październiku 2002 na dwóch kierunkach: zarządzanie i marketing oraz informatyka. Rok później rozpoczęły się zajęcia na następnych dwóch kierunkach ...
-
IAB reklamuje Internet
... Kaznowski, wiceprezes zarządu IAB, odpowiedzialny za marketing i komunikację. IAB przewiduje kilka etapów kampanii "Internet też medium", którym towarzyszyć będzie rozbudowa serwisu i udostępnianie kolejnych analiz rynku. Już teraz można pobrać ze strony niemal 100 stronicowy raport "Internet i mobile 2003", poruszający najważniejsze kwestie ...
-
Jak Internet wpływa na decyzje zakupowe klientów?
... wzbudzają wiele miłości, ale niewielki szacunek. Wtedy mamy do czynienia z modą. I w tej kategorii internet jest jednocześnie przyjacielem i wrogiem. Dlaczego? Proces decyzyjny Deweya opracowany w 1910 r. oczywiście nie uwzględniał ... dziedzinie i uczestnicz w globalnej konwersacji. Powodzenia! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
eSperto - marketing i zabawa
... marketingowym archiwum i nie jest natrętny - jak się nim nie interesujemy, grzecznie... zasypia. Mówimy o nowym narzędziu marketingu desktopowego, udostępnionym przez Wydawnictwo Marketing w Praktyce na stronach portalu firmowego portalu. Postać eSperto stworzyła Agencja Interaktywna Adv.pl. Aplikacje typu screen mate, popularne w krajach, gdzie ...
-
Email marketing: aspekty prawne
93% marketerów wie, że trzeba pozyskać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą emaila, 29% badanych uważa, że nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40% wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse ...