-
Analiza potrzeb klienta kluczowa w procesie sprzedaży
... Analiza potrzeb klienta to kluczowy etap w całym procesie sprzedaży, dzięki któremu dowiadujemy się, czym kieruje się potencjalny kontrahent. Najprostszym i najefektywniejszym sposobem na realizację celu jest zadawanie właściwych pytań, a przede wszystkim umiejętność cierpliwego słuchania i analizy. Klient sam opowie nam o swoich oczekiwaniach ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... Przeczytanie spisu treści, który świetnie widać na wyświetlanym slajdzie, nie wygląda efektownie. Klient myśli sobie „przecież to widzę” i zadaje sobie pytanie „po co ... sprzedajemy, utrudnia często właściwy dobór, selekcję. Prezentujący zapominają, że to klient – odbiorca prezentacji jest najważniejszym sędzią. To „pod niego”, jego oczekiwania, obawy ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
... wywieranemu przez marketing sensoryczny na konsumentów w stacjonarnych punktach sprzedaży. Badanie dowiodło m.in., że aż 78 proc. globalnych klientów za kluczowy czynnik wyboru sklepu stacjonarnego zamiast internetowego uważa miłą atmosferę. A jakie podejście charakteryzuje polskich konsumentów? Autorem omawianego badania, stanowiącego uzupełnienie ...
-
7 pomysłów na akcję promocyjną z nagrodami
... jednoznacznie wynikać, że w procesie wyłaniania zwycięzców nie będzie występował element losowości. Jak więc rozdzielić nagrody między uczestnikami? - Kluczowy jest tutaj element wiedzy lub kreacji. Klient powinien poprawnie odpowiedzieć na pytanie (lub uzyskać najwięcej punktów w quizie), albo być autorem zdjęcia, rysunku, hasła reklamowego ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... w kanale stacjonarnym. Zapewne na taki wyniki – czyli większą częstość zakupów - kluczowy wpływ miały zakupy w takich kategoriach jak spożywcza, czy kosmetyki oraz produkty higieniczne, ... , w najlepszych cenach, z dostawą pod drzwi tego samego lub następnego dnia, klient, który doświadczył już wygody zakupów online, będzie do nas wracał, zachęcając ...
-
Wartość dodana marki nie tylko materialna
... budowanie dodatkowych składników uzupełniających podstawową użyteczność marki, tyle tylko że nie są one już czymś wyjątkowym – stanowią w zasadzie standard. Przeciętny klient ma w portfelu pakiet najróżniejszych kart rabatowych, lojalnościowych czy zniżkowych. Firmy prześcigają się w oferowaniu „welcome packów” dla pierwszych klientów bądź poprzez ...
-
6 zasad skutecznej obsługi klienta
... o klienta, sprawia, że zostaje z nią na dłużej.” Empatia to kluczowy element skutecznej obsługi. Klient powinien poczuć, że jest dla firmy kimś więcej niż tylko liczbą w ... czy spersonalizowane oferty wysyłane na podstawie historii zakupów. Takie działania sprawiają, że klient czuje, że firma przewiduje jego potrzeby, jeszcze zanim zdąży je wyrazić. ...
-
Skuteczny e-mail marketing
... nasza firma. Drugie własne źródło pozyskania kontaktu, to moment transakcji, gdy klient podpisuje z nami umowę o usługę czy zwyczajnie kupuje nasz produkt w salonie – ... , która wzmacnia wizerunek firmy, produktu czy usługi. W drugim wypadku z otworzonej wiadomości klient powinien zostać przekierowany na naszą stronę www, gdzie następnie powinien ...
-
Dodatkowe funkcje smartfona rzadko wykorzystywane
... wykorzystują potencjał tych urządzeń w bardzo niewielkim stopniu" – dodaje Krzysztof Pigłowski. Klient nie wie za co płaci Kluczowym powodem korzystania z ... większość wskazuje obawę przed wyższym rachunkiem lub brak zrozumienia cennika jako kluczowy powód rezygnacji. Tak jest w przypadku klientów, którzy zrezygnowali z przeglądania stron www ...
-
Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?
... klientów. Zachęcenie do podjęcia akcji (ang. calls-to-action lub CTA) to kluczowy element strony, pozwalający na zwiększenie zainteresowania ofertą. Jak dobrze wiesz, ... zbieranie informacji kontaktowych od ewentualnych klientów. 1. Skontaktuj się z nami Jeśli potencjalny klient pragnie bezpośrednio skontaktować się z Twoją firmą, spraw, aby było ...
-
4 powody wykorzystania czatu w obsłudze klienta
... – umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym i ma bardziej osobisty charakter. Czas jest kluczowy dla utrzymania zainteresowania klienta – potencjalni klienci, gdy nie otrzymają ... doświadczonego konsultanta, gdy kompetencje aktualnie prowadzącego dialog są niewystarczające. Klient nie musi być o takim transferze informowany i nie odnosi negatywnego ...
-
Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?
... abonamentowego, oprócz pozycji fraz kluczowych, agencja raportuje przeprowadzone działania np. pokazując liczbę i przykłady pozyskanych linków, czy opublikowanych artykułów. Dzięki temu klient zobaczyć może jakie prace zostały wykonane w ramach ponoszonej przez niego stałej opłaty. Daje to również większą kontrolę nad jakością pozyskiwanych ...
-
3 główne trendy na rynku CRM
... klientów. Pomiar Wartości Klienta pozwala określić wartość, jaką dla firmy ma dany klient, w perspektywie długookresowej, a nie na podstawie np. jednorazowej transakcji. CLV ... proc. przyznaje, że wiedza ta znajduje swoje zastosowanie w sposobie segmentacji. Mobile jako kluczowy kanał, a nie dodatek Mobile, to kanał coraz częściej i chętniej wybierany ...
-
Usługi finansowe mają być innowacyjne
... alternatywne rozwiązania oferowane przez ich bank oceniają znacznie słabiej. Polski klient banku ma dostęp do najnowocześniejszych usług W Polsce sytuacja jest dość ... mobilnej, co jest najwyższym wynikiem w Unii Europejskiej (przy średniej 40%). Polski klient jest jeszcze pod jednym względem specyficzny – jest najmniej przywiązany do swojego ...
-
Banki doceniają klasę średnią
... wystarczy, żeby zamożny Polak poczuł się rzeczywiście doceniony przez bank. Klient premium może oczekiwać dodatkowych korzyści, np. możliwie wysokiego oprocentowania rachunku ... większym stopniu kontakt z pracownikiem banku. Możliwość takiej rozmowy traktuje jako kluczowy czynnik wyboru partnera bankowego, dający poczucie bezpieczeństwa – mówi Monika ...
-
Relacje z klientami: magiczne "3" i realne obietnice
... zyski, jakie klient osiągnie dzięki zaspokojeniu swoich konkretnych potrzeb. Właśnie aspekt bezpośredniego odwołania się do nich jest kluczowy w modelu CZK. Wiedząc, czego oczekuje nasz rozmówca możemy działać niezwykle trafnie, rozkładając ciężar i akcent argumentacji proporcjonalnie do wagi, którą nasz potencjalny klient przykłada do danej ...
-
Ulepszone zarządzanie pamięciami masowymi
... oparte na standardach rozwiązania w zakresie znajdowania urządzeń, topologii renderingu, a także monitoringu i zarządzania komponentami SAN. Może ponadto służyć jako pojedynczy kluczowy punkt monitorowania stanu sieci SAN. IBM Tivoli Storage Resource Manager v1.2 Nowa technologia przydziału pojemności zastosowana w Tivoli Storage Resource Manager ...
-
Rynek samoobsługi w call center
... klienta. 38% menadżerów call center określiło aplikację samoobsługową, jako kluczowy czynnik decydujący o pozostaniu lub odejściu konsumenta od firmy. Klienci nawet mocniej ... self-service w zapewnianiu efektywnych rozwiązań dla podstawowych problemów klientów są obustronne - klient jest obsługiwany szybciej, podczas gdy agent ma więcej czasu ...
-
Obsługa klienta w opinii zarządu
... jako miara krytyczna. Ten sam pogląd wyznaje 70% specjalistów związanych z obsługą klienta. Na świecie 67% organizacji uznaje ten wskaźnik za kluczowy. 41% przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej uważa, iż doznania klientów wynikające z użycia samoobsługi mierzone są raczej jakościowo, aniżeli jedynie na podstawie ...
-
Obsługa klienta: Internet i Web 2.0
... centrum obsługi da operatorom możliwość "bycia dokładnie tam, gdzie jest klient" i w konsekwencji pozwoli pozyskać ich przychylność - wynika z raportu Capgemini ... innych operatorów. Dane: "Potrzeba lepszej obsługi klienta" została wybrana jako kluczowy powód rezygnacji z operatora przez 34% klientów w Ameryce Północnej i stwierdzenie "Obecny operator ...
-
Zakupy impulsowe przez Internet
... pojawi się chęć zakupu i od razu ją zmonetyzować, nie czekając, aż klient zapomni o sprawie, zanim znajdzie się przy komputerze. Powyższy model jest już ... z innych pobudek, o tyle dla osób z bardziej spokojnym temperamentem będzie to czynnik kluczowy. Profesjonalizm serwisu nie tylko przyciąga klientów, także kompetencja w zakresie obsługi klienta i ...
-
Opinie o sklepach internetowych nie do przecenienia
... opinia o sklepie jest skutecznym magnesem przyciągającym potencjalnych klientów i może mieć kluczowy wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego warto na stronie internetowej ... opinie ― bo klienci cenią niezależność Nie ma gwarancji, że potencjalny klient potraktuje opinie na stronie sklepu jako wiarygodne. Dużym zaufaniem konsumentów cieszą się ...
-
Dobry shopping experience buduje lojalność klientów
... ustawienie ekspozycji, złe oświetlenie czy bariery architektoniczne mogą sprawić, że klient wyjdzie ze sklepu z pustymi rękami. W wielu przypadkach wystarczą tak ... kanałem kontaktu z bankiem aż dla 70 proc. Polaków. Uważali ten kanał za kluczowy z punktu widzenia doświadczeń klientów. Właśnie wizyta w placówce była momentem fizycznego kontaktu z ...
-
Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?
... Twoich produktów czy usług. Trop nr 2: przemawiaj odpowiednim językiem Jakim językiem mówi Twój klient? Czy używa słów potocznych, czy dba o poprawną polszczyznę przy wpisywaniu słów ... wigilię”. Zwracaj więc uwagę na trendy, zbliżające się okazje i święta. Myśl, jak swój klient i staraj się zgadnąć, czego może szukać akurat o tej porze roku. W ...
-
Jakość obsługi klienta w 2014 r.
... przez klientów oceniany jest wygląd miejsca obsługi. Jest to spowodowane tym, że firmom najłatwiej wdrożyć zmiany w tym aspekcie. Niemniej jednak kluczowy czynnik to ludzie. W opiniach klientów czekamy zbyt długo na obsługę, personel nie reaguje na wydłużające się kolejki oraz nie rozwiązuje ...
-
Polscy internauci a apteki internetowe
... aptek oraz proponowane przez nie ceny. Lektura raportu nasuwa jeden kluczowy wniosek: Internet nie przyczynił się do zamknięcia aptek stacjonarnych - okazuje się, ... marek aptek. Social Media dla aptek to poboczny, ale kluczowy rodzaj działań. Spontaniczne dyskusje o aptekach w mediach społecznościowych są bezpośrednio związane z ruchem na ...
-
Wirtualna rzeczywistość wkracza do hoteli
... wychodzić z pokoju, a coraz częściej nie chcą również wchodzić w interakcję z obsługą. „Klient oczekuje, że sam wybierze najbardziej dogodny sposób realizacji usługi, ... hotele” – mówi Paulina Załęska, Project Manager w Profitroom. W inteligentnym hotelu klient może samodzielnie się zameldować i wymeldować za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a nawet ...
-
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma blisko 4,7 mln Polaków
... , którzy doceniają ubezpieczenia zdrowotne i korzystają z nich – zarówno z oferowanej profilaktyki, jak i wizyt specjalistycznych – mówi Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Kluczowy dostęp do prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych Wydatki związane z absencją wyniosły według ZUS w 2022 r. 25,5 mld zł – 1 mld zł więcej niż rok ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... Shoper prezentują 10 kluczowych trendów, które zmienią oblicze handlu internetowego. Nadchodzący rok zapowiada istotne trendy w handlu online, które będą miały kluczowy wpływ na doświadczenia zakupowe klientów oraz sukces sprzedawców w sieci. Grupa Shoper (w tym eksperci ze spółek córek tj. Apilo, Selium oraz ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
O 40% więcej projektów mixed-use w Polsce
... dla najemców. Gastronomia wciąż na topie Koncepty mixed-use coraz częściej pełnią rolę miejsca spotkań i doświadczeń, a gastronomia od zawsze stanowiła w Polsce kluczowy czynnik przyciągający klientów i budujący społeczny charakter tych inwestycji. Z udziałem 36% utrzymuje więc dominującą pozycję w strukturze ich najemców. Nietuzinkowe restauracje ...
-
Opakowanie - niemy sprzedawca
... produktu. Również w sklepach z obsługą, gdy sprzedawca poleca zwykle dwa, trzy produkty i klient ma chwilę na podjęcie decyzji, podstawowym źródłem informacji o produkcie jest opakowanie. ... produkt o dobrej jakości obroni się sam, jest fałszywe. Trzeba pamiętać o tym, że klient najczęściej nie ma dużo czasu na podjęcie decyzji i opakowanie nie ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... wierzy, że w przeciągu następnych 3 lat będzie musiało posiadać strategię skierowaną do przedstawicieli pokolenia Milenium. 30% oczekuje, że będzie to miało kluczowy wpływ na ich firmę i spowoduje zmiany w całej organizacji. Natomiast 45% spodziewa się, że wpływ ten będzie umiarkowany. Pomimo to 54 ...
-
Budownictwo mieszkaniowe: wyraźne ożywienie
... 2 pokoje powyżej 60 m kw. - przyznaje Radosław Michaluk, doradca Home Broker z Warszawy. - Jeżeli klient szuka małego mieszkania na rynku pierwotnym ma w zasadzie do wyboru tylko inwestycje ... dane są w dużym stopniu efektem niskiej bazy. Home Broker podkreśla, że kluczowy wpływ na wielkość sprzedaży przez poszczególnych deweloperów ma obrana przez ...
-
Marki odzieżowe i ich strategie
... polem kompetencji marki zamiast artykułów spożywczych z segmentu value for money, w stosunku do których nietrudno wskazać relację ceny do jakości jako kluczowy motyw decyzji konsumenckich, stały się artykuły wyposażenia wnętrz, kosmetyki pielęgnacyjne i odzież, wybierane przez konsumentów z uwagi na kompleks dużo bardziej złożonych ...
-
Badanie satysfakcji klienta
... i wywiady, które przeprowadzane są bezpośrednio z odbiorcami określonych produktów bądź usług. Coraz bardziej popularne stają się badania mystery shopping (tajemniczy klient). Polegają one na przybraniu przez badacza roli zwykłego klienta, który wykonując określone czynności, kontroluje jakość otrzymywanych usług. Takie działania pozwalają ...