-
Social media a komunikacja marketingowa
... wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców – aż 86% firm przepytanych przez Deloitte ma swój profil na Facebooku. Jednak kierownicy odpowiedzialni za marketing i komunikację nie mają jasnej strategii wykorzystania serwisów społecznościowych do wspierania biznesu, zwłaszcza w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. „Menedżerowie polskich ...
-
Komunikacja w pracy: ponglish czyli korpo-mowa
... codziennym różni się od tego stosowanego w korporacjach.” – mówi dr Ewelina Jurczak, Marketing Manager, Luxoft, specjalista z zakresu kształtowania zachowań ludzkich. Trudno nie zgodzić ... copywriterem czy kopisarzem, a w najlepszym wypadku słowomistrzem”. Traci język – zyskuje komunikacja Na żargon biurowy często oburzają się językowi puryści. Skoro ...
-
E-mail czy komunikator? Dokąd zmierza komunikacja z klientem?
... przejścia na stronę www lub do sklepu internetowego. E-mail pozwala na indywidualne podejście Komunikacja e-mailowa daje unikalną możliwość personalizacji. Budowanie komunikacji opartej na zainteresowaniach użytkownika można wesprzeć ... przyszłości oba te kanały komunikacji będą współistnieć i wzajemnie się uzupełniać. René Kulka, Email Marketing ...
-
Komunikacja werbalna: nazwy, slogany i hasła reklamowe
... . W starożytności istniały specjalne szkoły uczące retoryki czyli sztuki krasomówstwa. Dziś jedną z dziedzin, w których słowo może być skutecznym orężem jest marketing. Jednak aby posługiwanie się słowem przyczyniało się do odniesienia rynkowego sukcesu, konieczna jest znajomość charakteru i funkcji poszczególnych elementów komunikacji takich ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... Knight”, wchodząc na ekrany kin, pobił wszelkie możliwe rekordy i stał się jedynym z hitów wszech czasów. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Marketing: strategie wzrostu
... podchodzić na tle oczywistego ograniczenia „chłonności konsumenckiej”. Oto dwa przykłady taktyk, jakie można zastosować w procesie nakłaniania do nasilenia konsumpcji/użytkowania: Powracająca komunikacja. Polega ona na używaniu znanego kontekstu marki lub produktu tak, aby ta znajomość stała się wsparciem w przypadku klientów, którzy znają ...
-
Omnichannel: jak prowadzić komunikację z klientem
... komunikat musi być spójny i podążać za klientem. Z pomocą przychodzi tu komunikacja mobilna: wiadomości SMS, MMS i VMS, powiadomienia Push czy też e-maile odbierane na ... się dużym zainteresowaniem trend w marketingu, tak jak wcześniej np. multichannel lub marketing automation. Ten ostatni zresztą nie traci na popularności, wręcz przeciwnie – jego ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... ma szansę rozpowszechnić się videostreaming, czyli transmisja obrazu wideo. Ze względu na swoje cechy marketing mobilny należy do grupy działań marketingu bezpośredniego, w szczególności do marketingu relacji. Komunikacja marketingowa przy użyciu SMS-ów jest dla specjalisty marketingowego szczególnie korzystna z kilku powodów: - jest interaktywna ...
Tematy: -
PR w nowych mediach
... www pod wpływem reklam w prasie. Charakter nowych mediów sprawia, że komunikacja przybiera formę dialogu. W miejsce jednostronnych przekazów perswazyjnych (reklama) pojawiają się ... jako źródła ciekawych informacji. WPŁYW ROZWOJU MEDIÓW NA MARKETING Problem malejącego znaczenia reklamy i rosnącego znaczenia public relations w kształtowaniu komunikacji ...
-
Aplikacje mobilne i CRM - filary marketingu
... to inwestycje w media społecznościowe, marketing mobilny oraz e-mail marketing. Bieżąca edycja raportu Salesforce „State of Marketing 2015” powstała w oparciu o opinie ... klientów w działaniach marketingowych. W tegorocznym badaniu 68% respondentów przyznaje, że komunikacja w kanale mobile już jest integralnym elementem ich strategii. Dla porównania – ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... również często wymieniane jako składniki internet mix, to także: wygoda (ang. convenience) i komunikacja (ang. communication). Obok tych elementów dużą wartość mają także klient (ang. client ... świadczy o tym, że uznaje się ją za ważnego gracza w rynkowym krajobrazie. Marketing wirusowy Polega on na przygotowaniu np. zabawnych filmów, wygaszaczy ...
-
Jak polskie firmy wykorzystują potencjał komunikacji SMS?
... na swoją prostotę i możliwości - skrócone linki, komunikację dwukierunkową. Rozmowa z klientem Skuteczny marketing angażuje klienta, wciąga go w interakcję z marką. A SMS to nie tylko wysyłanie komunikatów, ale również narzędzie do dialogu z odbiorcą. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta - stosuje ją 21 proc ...
-
6 błędów, które popełniasz w marketingu mobilnym
... biznes najwyraźniej zdaje sobie sprawę z siły rażenia kanału mobile. Z ostatniego raportu platformy SerwerSMS.pl. „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że już 3 na 4 reprezentantów mniejszych lub większych firm stosuje marketing mobilny w celu poprawienia wyników sprzedaży oaz realizacji innych celów biznesowych. - Co więcej, aż 96 ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... działań - mówi Adam Sanocki, partner zarządzający w firmie doradczej Attention Marketing odpowiedzialnej za przygotowanie raportu. - Interesujące są również deklaracje działów PR, z których wynika, że w centrum ich zainteresowania znajduje się przede wszystkim komunikacja wewnętrzna, promocja na targach czy konferencjach oraz na organizowanie ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... w zakresie ochrony danych osobowych. To pokazuje, że komunikacja na temat wykorzystania i ochrony danych osobowych może być dla firm wciąż bardzo atrakcyjnym polem do budowania relacji z klientami i zabiegania o ich względy. Informacje o badaniu: Raport „Salesforce: State of Marketing 2020” bazuje na badaniach przeprowadzonych w 2020 ...
-
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... ukierunkować działania marketingowe w stosunku do osób z pokolenia wyżu demograficznego: Komunikacja baby-boomers ma charakter osobisty. 84 proc. rad i rekomendacji udzielanych jest w sytuacjach ... strony i odzew w komunikacji z ust do ust. Warto także wykorzystać marketing wirusowy w sieciach tworzonych przez B2F. „Najwyraźniej, usługi finansowe nie ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
... wykorzystywania poczty elektronicznej oraz zmianom i trendom, jakim ulega komunikacja marketingowa. Odpowiedzi udzielone przez respondentów pozwoliły dowiedzieć się więcej na ... tegorocznym Badaniem objęli: Online Marketing Polska, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Koncept, Marketer+, Mam Startup, Nowy Marketing, Tygrysy Biznesu, JU, ...
-
Promocja w segmencie B2B
... KOMUNIKACJA W B2B – WSZYSCY CHCĄ DOCIERAĆ Do segmentu B2B można docierać różnymi kanałami – zarówno ATL, jak i BTL. Sposób dotarcia uzależniony jest od aktualnych celów biznesowych i roli, jaką poszczególna grupa odgrywa w procesie zakupu. Dobrze skonstruowany marketing ... ofertę i odnieść efekt odwrotny do zamierzonego. Marketing bezpośredni jest więc ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... trendów mówiący o tym, że jeszcze większe znaczenie niż kiedyś mają tzw. mikroinfluencerzy. Komunikacja schodzi piętro niżej, z celebrytów i ekspertów wolimy rodzinę i przyjaciół. ... . Zdaniem Dawida Michnika, Partnera firmy doradczej Attention Marketing, podział ten i wynikające z niego tradycyjne narzędzia komunikacyjne i sprzedażowe w coraz ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... , są w stanie zniszczyć każdy misternie układany plan na komunikację marki. Komunikacja zawierająca nieprawdę, oszukująca czy naciągająca klientów jest dziś ... historię to znaczy zaangażować się w nią. Zaangażować całą firmę. W wielu przedsiębiorstwach marketing stanowi nieco hermetyczny dział, gdzie mało mówi się o produkcie, o jego udoskonalaniu ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... który jest często dodatkowo uzupełniany o działania ambientowe, marketing bezpośredni, event marketing, sponsoring, produkt placement, POS marketing czy PR. Jak w tym gąszczu, nadmiarze ... Ważny staje się outdoor, także precyzyjny (siłownie, baseny, centra handlowe, komunikacja miejska, toalety w pubach czy klubach, czy reklamy w taksówkach). Młodzi ...
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... polityki mówi się o komunikacji permanentnej. Dzięki internetowym mediom społecznościowym, komunikacja marketingowa firm z klientami wygląda podobnie. Zmienił się charakter komunikacji, ... skalą, jak ma to miejsce na portalach społecznościowych. Choć to marketing w Internecie pierwszy zmienił charakter komunikacji marketingowej na mniej oficjalną, to ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... , opakowanie produktu, materiały handlowe) lub przy wykorzystaniu form zaadaptowanych z tradycyjnego marketingu (sponsoring, konkursy, loterie, oferty specjalne). Skuteczna e-reklama Komunikacja przedsiębiorstwa z obecnymi oraz potencjalnymi klientami uwzględniać może także prowadzenie działań reklamowych w Internecie. Od wielu lat medium to jest ...
-
Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać
... Podobne polskie narzędzia marketingu: LiveSpace, GoNet CRM 4. SerwerSMS.pl – komunikacja mobilna SMS Platforma SerwerSMS.pl pozwala na prowadzenie profesjonalnej komunikacji ... czy Aviva. Podobne polskie narzędzia marketingu: smsapi, promosms, mProfi 5. EmailLabs – e-mail marketing EmailLabs to serwer SMTP w chmurze, który powstał z myślą o podmiotach ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... swoich branżach (36%) niż te, które mają wyniki poniżej średniej (26%). Komunikacja multikanałowa (cross-channel communication) wciąż pozostaje dla firm wyzwaniem. Obecnie tylko ... przewidywać ich potrzeby. Ponieważ ciągle przybywa form kontaktu klientów z firmami, marketing zmuszony jest sięgać po nowoczesne technologie, zdolne do szybkiej analizy ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... rocznym oznacza dynamikę rzędu 13%. Najbardziej prężnymi reklamodawcami pozostają handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność, które odpowiadają za połowę tortu ... drugiej pozycji uplasował się marketing w wyszukiwarkach (31,7%). Swoje miejsce umocniły ogłoszenia online (15,3% udziału), a e-mail marketing ponownie hamował - jego udział spadł ...
-
5 sposobów na pozyskanie talentów. Elastyczny czas pracy to nr 1
... im np. elastyczny czas pracy? Czy partnerski styl zarządzania i przejrzysta komunikacja sprawią, że pracownicy będą lepszymi ambasadorami marki? Eksperci Antal przekonują ... Pekról, Regional Manager, Antal. 5. Budowa marki pracodawcy, poprzez skuteczny content marketing LinkedIn w ujęciu globalnym to już ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, z ...
-
Tylko nie nudź
... , spotkasz się z posądzeniem o brak znajomości tematu. - Bądź zdecydowany i otwarty. Wszelkie pozory nerwowości lub braku pewności mogą świadczyć o niekompetencji lub nieszczerości. - Komunikacja wzrokowa. Patrz w oczy jednej osoby aż dokończysz zdanie lub myśl. Oczy biegające nerwowo po sali nie budują porozumienia i ... zrozumienia. Dlaczego ...
Tematy: -
Wiosenny remarketing: SMS odświeży relacje z klientem
... Jak powinien wyglądać wiosenny remarketing smsowy? Oto kilka wskazówek. 1. Poznaj i przewiduj potrzeby Komunikacja SMS odbywa się na zasadach permission marketingu, marka może ... narciarski na strój rowerowy! Najnowszą kolekcję znajdziesz pod linkiem idz.do”. - Komunikacja SMS jest odbierana bardziej osobiście niż mail czy ulotka. Dlatego też, ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... reklamy, która pozbawiona jest długofalowego i spójnego myślenia o komunikowaniu marki. Marketing spełnia rolę wykonawcy promocji, zamiast katalizatora pomiędzy planami sprzedażowymi, a ... klient reaguje na taką informację, jak na ofertę specjalną. Właściwa komunikacja launchująca nową kolekcję to taka, która jest w 100% zintegrowana z salonem ...
-
Viralowy film wideo
... który może powiedzieć im więcej, a co ważne, szybciej niż lektura tekstu. Komunikacja w formie wideo odbywa się na wielu poziomach. Poprzez obraz, wyobraźnię, słowo ... efekt prostej potrzeby dzielenia się informacjami. Z niej właśnie zrodził się marketing szeptany, a marketing viralowy wraz z technologizacją. Co widać gołym okiem Istnieje kilka cech ...
-
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
... obsługi klienta, jak i doświadczeń konsumentów. Mamy zatem jasność, że komunikacja z klientem ulega radykalnej zmianie. Myśląc o wirtualnych asystentach wspierających biznes – na ... połączenie do konsultanta. 3. Integracja botów z danymi klientów i systemami CRM, Marketing Automation, ERP - wspierającymi procesy biznesowe Od momentu gdy Facebook ...
-
Automatyka behawioralna a indywidualizm w komunikacji z klientem
... , które do nas docierają. Podstawowe elementy strategii omnichannelowej: Lead Generation – Budowanie bazy danych, komunikacja e-mail poprzez tradycyjny newsletter, a także wiadomości dynamiczne 1-2-1. Wykorzystanie silników (marketing automation), celem stworzenia zagregowanej bazy danych. Media Społecznościowe – staranne opracowywanie treści oraz ...
-
Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
... się w Internecie. W jaki sposób internauci poszukują firm leasingowych? Jak wygląda komunikacja leasingodawców z klientami? Czy firmy leasingowe dokładają starań, aby edukować klientów w ... handlowych, prowadzenie działań promocyjnych w punktach sprzedaży oraz rozwinięty marketing usług. Oczywiście, tak jak w innych branżach znaczenie komunikacji w ...
-
Integracja działań BTL online i offline
... funkcjonuje marka i związany z nią model zakupu. Cel akcji Konkurs jest często stosowanym narzędziem, gdy komunikacja nie jest skierowana na inwestycje w markę, lecz na szybkie, wymierne ... o swoich obecnych i przyszłych klientach. Jednak rzeczywistość bywa różna. Marketing oparty na bazach danych stosują tak naprawdę nieliczne firmy, większość ma ...
Tematy: