-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... (mniej oficjalny) charakter komunikacji marketingowej – kontrolowany luz Firmy od dawna w komunikacji marketingowej wychodziły ze sztywnych ram oficjalnych komunikatów. Jednakże jeszcze nigdy na taką skalą, jak ma to miejsce na portalach społecznościowych. Choć to marketing w Internecie pierwszy zmienił charakter komunikacji marketingowej na mniej ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
... ponad 55 milionów blogów) i chętnie czytane, dlaczego by nie zastosować ich w komunikacji marketingowej. Szczególnie że tradycyjne formy komunikacji przynosiły coraz słabsze efekty, a z roku na rok były coraz kosztowniejsze. I tak jak każda nowa forma komunikacji, która początkowo była indywidualną formą ekspresji, blog został szybko zaadaptowany ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
... najpopularniejszą metodą na pozyskiwanie nowych klientów. W opracowanym przez SARE XV badaniu wykorzystania poczty elektronicznej newsletter zajął pierwsze miejsce wśród narzędzi komunikacji marketingowej. Okazuje się zatem, że plotki o schyłku mailingu reklamowego nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. W ubiegłym roku Piotr Bucki, bloger ...
-
Wizerunek kobiet w reklamie i komunikacji marketingowej wymaga zmian
... kobiety w pozytywnym świetle, to jednak całkiem spora rzesza odbiorców najwyraźniej oczekuje czegoś innego. Aż 45% widzów uważa bowiem, że tworzony w komunikacji marketingowej wizerunek płci pięknej jest niewłaściwy - wynika z najnowszej analizy firmy Kantar. Wysoki poziom negatywnych ocen powinien być dla branży reklamowej ostrzeżeniem ...
-
Czas na integrację
... , po które coraz częściej sięgają specjaliści marketingowi. To w odniesieniu do nich mówi się najczęściej o integracji komunikacji marketingowej. Strony www, e-mail i SMS są bezsprzecznie najwygodniejszymi dla użytkownika kanałami komunikacji, pod warunkiem oczywiście, że ma do nich nieograniczony dostęp, a ten rośnie w naszym kraju z roku na ...
-
Firmowa strona internetowa
... przez klientów. Nie chodzi tutaj tylko o wprowadzanie do oferty wciąż nowych produktów. Chodzi raczej o pewne zmiany w strategii marketingowej, wykorzystywanie nowych kanałów komunikacji marketingowej oraz dostosowywanie formy i estetyki reklamy do obecnych trendów w designie. Eksperci podkreślają: firmowa strona internetowa musi być wciąż ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... osiągnięcia – podkreśla Adrian Wróblewski, Dyrektor działu analiz w SW RESEARCH. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej są zestawieniem dwóch pomiarów zrealizowanych przez SW RESEARCH w czerwcu (4-24.06.2020 r.) oraz w marcu (2-24.03.2020 r.) metodą wywiadów on-line ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... mobilnego z innymi kanałami komunikacji marketingowej. Wykorzystując jednocześnie mix prasy, internetu, telewizji oraz SMS-ów zwiększamy skuteczność kampanii, jej efekty będą lepsze niż przy stosowaniu każdego z tych mediów osobno; - przekaz jest szybki - to jeden z najszybszych sposobów bezpośredniej komunikacji z grupą docelową, wymiana ...
Tematy: -
Social media a komunikacja marketingowa
... lutego 2012 w formie elektronicznej ankiety wśród grona profesjonalistów marketingu. W badaniu udział wzięło 71 organizacji. Partnerami badania są Press, Brief i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
-
Rośnie wykorzystanie Internetu
... się z zupełnym przewartościowaniem dotychczasowego myślenia o komunikacji marketingowej. Po drugie: obecnie kryzys finansowy zmusza marketerów do poszukiwania innych kanałów komunikacji - tańszych, umożliwiających precyzyjne dotarcie z przekazem do grupy celowej, czy wręcz personalizację komunikacji. Obserwując tę nową rzeczywistość OMG Digital ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... , których celem jest co najmniej uzupełnienie komunikacji w mediach klasycznych. Póki co, jeszcze nikt nie zamierza zupełnie zrezygnować z najsilniej oddziałujących i najszybciej budujących zasięg kanałów komunikacji ATL-owej. Jednak wszędzie dookoła pojawiają się koncepcje zintegrowania komunikacji marketingowej, TTL-u czy wsparcia działań ATL ...
-
Relacje inwestorskie w dobie Internetu
... czy forach eksperckich. Spółki starają się doprowadzić do modelu dwustronnej komunikacji. Nieśmiało spółki rozpoczynają działania w ramach marketingu social media. Social media w relacjach inwestorskich Od pewnego czasu można usłyszeć, że do komunikacji marketingowej najlepiej służą media społecznościowe. W Polsce media te są stosunkowo młodym ...
-
E-mail czy komunikator? Dokąd zmierza komunikacja z klientem?
... zaufaniem W odróżnieniu od wspomnianych aplikacji, e-maile są znaną i legalną formą komunikacji marketingowej. Dzięki procesowi podwójnej zgody (double opt-in), firmy potwierdzają tożsamość użytkowników i ich zainteresowanie otrzymywaniem komunikacji reklamowej. Rejestrowanie zgody użytkownika jest technicznie prostym procesem i w razie potrzeby ...
-
Marketing mobilny w Polsce 2014
... badaniu Raport został opracowany na podstawie sondażu, jaki sieć Interactions Europe przeprowadziła wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... firm korzysta z AI do automatycznego generowania spersonalizowanych ofert bazujących na danych określających zachowania w przeglądarce internetowej, 32% wykorzystuje w komunikacji marketingowej głosowych asystentów (takich jak np. Alexa i Siri), a 24% korzysta z wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości – np. z aplikacji, które pozwalają ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
Segmentacja rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie. Skuteczna ...
-
Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
... telefonu komórkowego jakim jest prowadzenie rozmów - taki wniosek przyniosło najnowsze badanie "Anytime, Anyplace" na temat mobilnych platform, contentu i komunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann. Dzisiaj przeciętnie użytkownicy spędzają jedynie 47% swojego „mobilnego czasu” na rozmowach, preferując używanie telefonu do ...
-
Konkurs "Klejnoty PR 2004"
Epr.pl, wortal public relations i komunikacji marketingowej w Internecie, rozpoczął konkurs "Klejnoty PR 2004". Konkurs przyjął niecodzienną dla Internetu formę krzyżówki. Hasła krzyżówki to gra słów lub skojarzeń ...
-
Product placement w grach wideo
... nośnika i fakt, iż kontakt jest nienachalny, oczekiwany. Warto wspomnieć także o globalności i uniwersalności takiego przekazu, jego kompatybilności z innymi formami komunikacji marketingowej, a także możliwości i zasadności wykorzystania w każdej fazie cyklu życia produktu. Co mówią badania Średnia ilość godzin spędzonych przed odbiornikiem ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
... oraz kontroli poszczególnych form komunikacji marketingowej. Siedem standardów etycznej reklamy Popularyzacja, nagłaśnianie kodeksu etyki we wszelkich formach komunikacji marketingowej; pozyskiwanie sygnatariuszy wśród reklamodawców, producentów reklam oraz mediów. Zapewnienie zgodności komunikacji marketingowej z duchem i literą kodeksu poprzez ...
-
Marketing na diecie
... , która taktyka da najlepsze rezultaty. Celem skutecznej komunikacji marketingowej jest informowanie klientów o dodatkowej wartości dostarczanej im przez Twoją organizację. Jak poprawić skuteczność marketingowej "diety". Oto kilka sugestii: 1. Planowanie. Popraw skuteczność komunikacji marketingowej za pomocą szczegółowego planu. Dokładna analiza ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... wiedza, którą musi się mieć przed przystąpieniem do projektowania nowej strategii marketingowej czy procesów re-brandingowych w firmie. Nie wiedząc, co dzieje się na rynku, a przede wszystkim, co robi nasza bliska konkurencja w obszarach komunikacji marketingowej, nie sposób stworzyć czegoś nowego, świeżego, a zarazem unikatowego. Z punktu widzenia ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... strategię komunikacji marketingowej. Uwzględniając ww. zmienne, stworzymy komunikat, który ma szansę przebić się przez szum informacyjny i celnie trafić do odbiorcy. Podczas projektowania strategii komunikacji marketingowej zwracajmy także uwagę na tak popularne w ostatnim czasie wyróżnione generacje. Strategia komunikacji marketingowej skierowana ...
-
PR w nowych mediach
... działy PR jako źródła ciekawych informacji. WPŁYW ROZWOJU MEDIÓW NA MARKETING Problem malejącego znaczenia reklamy i rosnącego znaczenia public relations w kształtowaniu komunikacji marketingowej należy rozpatrywać nie tylko z punktu widzenia zmiany w funkcji pełnionej przez reklamę, ale również pod względem zmian, jakie zachodzą w otoczeniu ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... częściej dostrzegają więc potrzebę realizowania wielokanałowej, crossmediowej, zintegrowanej komunikacji marketingowej, w której media elektroniczne wespół z mediami tradycyjnymi tworzą jeden spójny przekaz. Takie wykorzystanie różnorodnych, a zarazem uzupełniających się kanałów komunikacji pozwala dotrzeć nie tylko do konkretnej grupy konsumentów ...
-
E-mail marketing - jak pozyskać adresy?
... poprzez inne znane kanały komunikacji marketingowej. Dlaczego tak się dzieje ? Odpowiedź jest bardzo prosta – e-mail marketing bazuje na koncepcji permission marketingu, czyli marketingu za pozwoleniem. W praktyce sprowadza się to do tego, że ktoś wyraża zgodę na otrzymywanie od ciebie komunikacji marketingowej i ty, w oparciu o tę ...
-
Gazetki promocyjne nie odchodzą na emeryturę
... rozwiązań offline'owych. – Dyrektorzy marketingu podkreślają znaczenie zróżnicowania narzędzi komunikacji marketingowej i zachowanie synergii pomiędzy nimi. Papierowe gazetki wciąż pozostają, także w opinii marketerów, bardzo skutecznym narzędziem komunikacji, kluczowym w generowaniu celów sprzedażowych. I faktycznie dziś z papierowych gazetek ...
-
Blog jako narzędzie marketingowe
... Doskonalenie komunikacji marketingowej Blogi korporacyjne (firmowe) mogą być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, szczególnie w bardzo wąskich, specjalistycznych branżach, gdzie każda wiadomość ma swoją wagę i powinna być publikowana. Blogi korporacyjne można z powodzeniem uznać za kolejny etap w doskonaleniu komunikacji marketingowej ...
-
Projekty unijne: jak zadbać o ich marketing?
... pomocą jakich kanałów promocyjnych będziemy chcieli doprowadzić do sprzedaży. Wdrożenie Realizacja strategii może odbywać się za pośrednictwem wielu zróżnicowanych kanałów komunikacji marketingowej. Podstawowy podział obejmuje działania ATL (Above The Line), czyli tradycyjne media skierowane do masowego odbiorcy, np. telewizja, radio, oraz BTL ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... media społecznościowe w komunikacji PR lub marketingowej – tak zadeklarowało 84% respondentów. Jednak aż 63% ankietowanych przyznało, że nie do końca wie jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Chętni nieprzygotowani 84% badanych specjalistów wykorzystuje media społecznościowe w komunikacji PR i/lub marketingowej. 99% badanych ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... w 2020. Niektóre z najważniejszych wniosków badania: Digitalizacja komunikacji marketingowej w celu personalizacji przekazu jest obecnie „kryterium wejścia” – 34 proc. reklamodawców i marketerów wykorzystuje technologie cyfrowe do personalizacji komunikacji marketingowej. Digital umożliwia automatyzację tworzenia personalizowanych treści – ponad ...
-
Emotional branding dla kobiet
... jest początkiem kolejnego słowa oznaczającego ważny kod kobiecej komunikacji. CZUJESZ? C = Człowiek, czyli Jednostka, to my Z = Zbawicielka U = Uporządkowanie J = Jednocześnie E = Empatia S = Społeczność Z = Zmysłowo i pięknie Źródło: Fragment książki „CZUJESZ?… czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... wallet, daje de facto odpowiedź na nurtujące nas pytanie: jaki jest finansowy efekt inwestycji marketingowej? CO DECYDUJE O PRZEWADZE KANAŁU KOMUNIKACJI? Fakt, że w przypadku telefonów komórkowych najsilniej oddziałującym kanałem komunikacji jest telewizja, może nie dziwić. Podobnie jak siła wpływu polecenia przez znajomych. Wszak na ...
-
Marketing referencyjny
... . Czy można więc złapać naraz dwie sroki: obserwować swój produkt i zachęcać do niego, informować i reklamować? Oczywiście ten dylemat dotyczy wszelkiej komunikacji marketingowej, ale bodaj w największym stopniu właśnie programów referencyjnych. Konsument testujący produkt znajduje się więc w trudnej sytuacji. Niby robi to dla przyjemności ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... kilka lat temu komunikacja zintegrowana to holistyczne podejście do komunikacji marketingowej z jednolitym, spójnym komunikatem i komplementarnym, synergicznym doborem mediów ... zdanie stanowi według mnie esencję nowego myślenia o marce oraz strategii komunikacji marketingowej. Jest to fraza zapożyczona z jednego ze slajdów prezentacji Helge Tennř ...