-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... do czynienia z pokaźnymi wzrostami, które sięgnęły odpowiednio 19,1, 12,9 oraz 11,3 proc., w Europie czy Ameryce Północnej rok również zakończył się ponad kreską, ale tu ... poszukują nowych, nieoczekiwanych produktów i doświadczeń. Żyjemy w czasach, gdy to konsument kontroluje sytuację w większym stopniu niż kiedykolwiek” – mówi Mariusz Chmurzyński, ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... zmiany kursu dolara USA, są one o ponad 50 proc. wyższe niż w Europie. Największą średnią różnicę obserwuje się w odniesieniu do zegarków i biżuterii, ... jachtów, sztuki i kolekcjonerstwa oraz luksusowych win, wódek i koniaków. Rozdział „Nowy konsument dóbr luksusowych” przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej na próbie ponad 1 300 konsumentów ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
... Izba Gospodarki Elektronicznej*. Polski rynek e-Commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie - jego wartość na początku 2021 r. przekroczyła 100 mld zł, a od trzech ... proc. odpowiedzi) oraz materiały budowlane i wykończeniowe (14 proc.). Już co 5. internetowy konsument robi tą drogą zakupy spożywcze. W sumie aż 80 proc. internetowych ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... kupuje produkt bezpośrednio przez Facebooka, Instagram czy Tik Tok. W Polsce i Europie nadal jest to niszowe zagadnienie. Jednak cieszy się ogromną popularnością w Azji ... w nich poziom personalizacji. Będą witać klientów, pomagać im i instruować ich. Konsument będzie miał wrażenie, że rozmawia z prawdziwym człowiekiem. W e-commerce chatboty mogą ...
-
Polskie programy lojalnościowe
Według firmy doradczej Roland Berger Strategy Consultant poziom nasycenia instrumentami lojalnościowymi na polskim rynku jest razie niższy niż w Europie Zachodniej, jednak ich ilość gwałtownie rośnie. W niedługim czasie należy oczekiwać zaostrzenia się walki o miejsce w portfelach konsumentów. Z badania przeprowadzonego przez Roland ...
-
Tydzień 40/2004 (27.09-03.10.2004)
... czynników: spadkiem zapasów tego surowca w USA (USA to dziś największy konsument ropy), huraganami nad Zatoką Meksykańską, problemami Jukosu z rosyjskimi służbami podatkowymi, wojną iracką ... Europy Środkowo-Wschodniej przed inwestycjami rosyjskiego Łukoilu w branżę naftową tych krajów. Naszym zdaniem wkrótce w Europie należy liczyć się z "dalszym ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w Polsce rośnie
Rośnie rynek sprzedaży bezpośredniej, stanowiącej znaczące uzupełnienie dla tradycyjnego handlu sklepowego. Polski wzrost odzwierciedla trendy w Europie i na świecie, gdzie z roku na rok rośnie skłonność konsumentów do nabywania towarów i usług w sprzedaży bezpośredniej - podało Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. ...
-
Ceny żywności kontrolowane przez UOKiK?
Pomysł na kontrowanie cen artykułów, które puchną nadmiernie w drodze od rolnika do konsumenta podoba się decydentom w całej Europie. Ma też poparcie polskiego ministra rolnictwa. Minister rolnictwa wpadł na pomysł, by UOKiK sprawdzał, czy wielkie sieci handlowe nie stosują ...
-
Notowania ołowiu w dół
... że Polska jest znaczącym producentem ołowiu (w 2006 roku 10. miejsce na świecie i 3. w Europie), to notowania tego metalu nie wzbudzają tak silnych emocji jak ... z chińskich ekspertów, który powiedział Reutersowi, że w tym roku Chiny (największy producent i konsument tego surowca) wygenerują 270 tysięcy to nadwyżki ołowiu (to pięciokrotność polskiej ...
-
Internet wspiera handel tradycyjny
... – powiedział Jerzy Warchałowski, Industry Head Retail&Finance&Travel, Google Poland. „Jedynie co czwarty konsument nie korzysta z sieci podejmując decyzje o zakupie realizowanym offline. Brak obecności tradycyjnych ... +), które w dniu spotkania z ankieterem zakupiły sprzęt RTV/AGD. To pierwszy tego typu projekt badawczy w Europie Środkowo-Wschodniej ...
-
Tablety i czytniki e-książek zyskują zwolenników
... płacić za tablety dziś tyle samo, ile płacili w marcu 2010 r. – zwłaszcza w Europie. We Włoszech klient przeznaczy na tablet do 330 USD, w Niemczech ok. 260 ... zawojowały rynek szybciej niż magnetowidy, odtwarzacze MP3 i szereg innych podobnych. Amerykański konsument zamierza przeznaczyć maksymalnie 130 USD na podstawowy czytnik e-książek, czyli prawie ...
-
Mikroinstalacje OZE. Polacy mówią "tak"
... na ten rodzaj energii wskazało 31 proc. ankietowanych. Prosument, czyli aktywny konsument wytwarzający energię w mikroinstalacjach, już wkrótce będzie mógł sprzedawać nadwyżkę ... , który zapewni rozwój energetyki prosumenckiej – komentuje prof. Maciej Nowicki. W Europie Zachodniej taka polityka przynosi wymierne efekty. W Wielkiej Brytanii po ...
-
Zasoby energetyczne bez dopłat państwa? Raczej nie
... odnawialnej w postaci „zielonych certyfikatów” wprowadzonoby np. „czarne certyfikaty”, to każdy konsument musiałby zapłacić w rachunku za prąd w 2012 roku dodatkowo około 45 zł do ... postawi konkurencyjność polskiej gospodarki. Postulowana przez UE integracja rynków energii w Europie, nie ograniczy się do rynku gazu, ale obejmie również rynki ...
-
Marek Jakubiak otwiera nowe browary
... remontują. Ludzie zaczynają widzieć słońce. Lwówek to piastowski browar z 1210 r., najstarszy w Europie. Naprawdę warto tam pojechać, jak się dotyka ściany, to czuć ... . Dlatego zmieniłem nazwę Ciechana z „niepasteryzowane” na „nieutrwalone”, żeby wybić im z ręki argument. Konsument ma prawo wiedzieć co kupuje, nie zgadzam się na taką mylącą grę słów ...
-
Czego potrzebuje pokolenie #hashtag?
... wyniki badania Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Eksperci Bain rekomendują, by firmy skupiły się na trzech głównych obszarach: Inwestycje w nowoczesne formaty – Zmiana formatu kontentu, w którym konsument jest jedynie biernym odbiorcą do modelu hybrydowego, angażującego konsumenta. Zmiana ...
-
Jak osiągnąć sukces w e-commerce?
... o 10 proc. i przekroczy 22 tysiące – mówi Maciej Wyszyński dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej z Sociomantic Labs. A w kolejce ustawiają się następni chętni: ... stymulowanych intensywnym rozwojem technologii, w tym przede wszystkim mobilnych. Współczesny konsument kupuje kiedy i gdzie chce – przez internet, mobile i w offline. ...
-
Ile pracujemy na wakacje 2015?
... podkreśla Radosław Damasiewicz, „rynek jest mocno konkurencyjny, ewidentnie rządzi na nim konsument, stąd tak stabilne wskaźniki” Najpopularniejsze wakacje Według Raportów Podróżnika, ... na taką eskapadę prawie 6000 zł. Ceny tygodniowych wycieczek objazdowych po Europie z wyżywieniem HB i noclegami w hotelach rozpoczynają się od 900 – 1000 zł ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... zakupowych. To oni odpowiadają ze rozwój kanału e-commerce. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG online. Dodatkowo ponad 50% ... w obrębie e-commerce zajmuje Europa. Europejczycy kupują mniej produktów FMCG przez Internet (w Europie średnio takie zakupy deklaruje 13% badanych, w Polsce 15%), rzadziej również używają ...
-
Programmatic, aplikacje mobilne i lojalność klienta, czyli co rządzi e-reklamą?
... trzeciej edycji konferencji Digital Marketing Heroes poświęconej marketingowi cyfrowemu w Europie Środkowo-Wschodniej, organizowanej cyklicznie przez Sociomantic Labs. Tegoroczne DMH, ... ekonomiczne narzędzia oparte na nowych technologiach, stale ewoluujący i świadomy swoich oczekiwań konsument, wymagają ciągłej aktualizacji wiedzy oraz elastycznego ...
-
Polskie opakowania, czyli rozwój i konsolidacja
... – zauważa Błażej Żarna, wiceprezes Equity Advisors. Na rynku opakowań w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) w latach 2010-2016 zrealizowano 131 transakcji. Do publicznej ... w przeliczeniu na osobę. Zgodnie z wyliczeniami Polskiej Izby Opakowań (PIO) przeciętny konsument pochodzący z krajów wysokorozwiniętych, takich jak USA, Japonia czy też państwa ...
-
Biznes nie boi się dobrej zmiany
... VAT ma kilka zalet. Po pierwsze jest to metoda sprawdzona, działa w całej Europie Zachodniej, gdzie pozwoliła pozbyć się problemu oszustw na wielu produktach. Po ... jednego kwartału. Po trzecie, odwróconego VAT-u w żaden sposób nie odczuwa konsument. Do stosowania odwróconego VAT-u zachęca też Komisja Europejska. Np. Czesi i Austriacy złożyli wnioski ...
-
Aplikacje mobilne. Jak będzie wyglądać ich przyszłość?
... peer-to-peer (p2p, klient do klienta), pobudzanym przez brak zaufania do instytucji i chęć do dążenia do lepszej jakości usług. W Europie i Afryce Południowej co trzeci konsument (32 proc.) używał lub jest zainteresowany użyciem usług wynajmu opartych na p2p. W przypadku generacji Y jest to 37 proc ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 28/2018
... się kolejne sygnały recesji i najgorsze dopiero przed nami. Ich zdaniem recesja w Europie zacznie się w 2021 r, rok po amerykańskiej. Zaczyna "na czerwono świecić ... będzie miał rozwój sytuacji gospodarczej w Chinach (to drugi największy na świecie konsument ropy naftowej i największy jej importer. W czerwcu wg Głównego Urzędu Ceł import ropy spadł ...
-
Gastronomia opanowuje galerie handlowe?
... . Obecnie muszą one umieć sprostać zmieniającym się zwyczajom konsumentów, w tym również przywiązywaniu coraz to większej wagi do celebrowania wspólnych posiłków. W Europie ten trend dostrzeżono. Z danych przedstawionych przez JLL wynika, że do 2025 r. udział gastronomii w europejskich centrach handlowych wzrośnie o nawet 20%. Podobna ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 15/2019
... to wciąż musi zdobyć brakujące 25 tys. euro do ceny samochodu elektrycznego. Dodatkowo konsument, który kilka lat temu kupił nowe auto, może nie być w stanie ... zł. Problemem są też tzw. PEM-y. Polska ma obecnie jedne z najbardziej wyśrubowanych w Europie norm poziomów pól elektromagnetycznych (PEM), obowiązujące od prawie 40 lat. Dopuszczalne 0,1 ...
-
Liczą się nie tylko luksusowe hotele
... hotelowe. I tak np. marka Raffles obrała naszą stolicę jako swoją trzecią destynację w Europie, tuż po Paryżu i Stambule. Do 2023 roku na polskim rynku ... były zniszczone przez wojnę i nie występował tam problem kwestii własnościowych. Jednak polski konsument wcale nie oczekuje od hotelu poczucia elitarności – szuka natomiast komfortu i prywatności. ...
-
4 porady jak skutecznie prowadzić sklep internetowy
... zmiany może być wprowadzenie od 31 grudnia tego roku, w prawie całej Europie, wymogów związanych z silnym uwierzytelnianiem klienta (tzw. z ang. Strong ... płynne przejście przez ten proces, zmniejszając jednocześnie prawdopodobieństwo, że konsument będzie musiał wykonać dodatkowe kroki, co mogłoby spowodować rezygnację z zakupu. 2. Przyciągnij ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... będzie się rozwijał. Tym bardziej, że już ponad 50 proc. konsumentów w Europie, robi zakupy właśnie za pomocą telefonów komórkowych. W nowym roku firmy ... rozwinie się w nich poziom personalizacji. Będą witać klientów, pomagać im, instruować. Konsument będzie miał wrażenie, że rozmawia z prawdziwym człowiekiem. W e-commerce chatboty mogą odpowiadać ...
-
Roaming w UE: korzystanie z telefonu za granicą tak jak w kraju przez kolejne 10 lat
... rynku wewnętrznego, dodał: Czy pamiętają Państwo, kiedy podczas podróży po Europie musieliśmy wyłączać opcje transmisji danych, aby uniknąć ogromnych rachunków za roaming? ... bardziej zaawansowanych sieci 5G, jeżeli są one dostępne w miejscu docelowym, które konsument odwiedza. Informacje na temat dostępności sieci powinny się znajdować w umowach o ...
-
Antropologia cyfrowa, czyli nowe technologie zorientowane na człowieka
... przestaje być jakąkolwiek przeszkodą. Staje się wręcz ułatwieniem i dużą szansą rynkową. Współczesny konsument okazuje się bardzo otwarty na korzystanie z różnych aplikacji czy programów, chętnie ... są zamożni lub średnio zamożni biali mężczyźni, żyjący w zachodniej Europie lub krajach anglosaskich. Zorientowanie na inne kręgi kulturowe wydaje się ...
-
Eko opakowania w e-commerce to dla logistyki szansa, wyzwanie i dylemat
... Europie prawidłowa ochrona produktu zamówionego w internecie jest ważniejsza niż to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska. Z kolei w Polsce ekologiczne opakowanie ma ...