-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej innowacyjne sieci handlowe w Polsce
... się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Jesteśmy m.in. największą siecią sklepów autonomicznych w Europie. Obecnie działa już blisko 50 placówek, wspieranych przez sztuczną inteligencję. I mamy apetyt na więcej, a tego typu nagrody mobilizują nas do ...
Tematy: sieci handlowe, handel, sklepy, Biedronka, Lewiatan, Auchan Hipermarket, Żabka, Rossmann, OBI, Twój Market, Maxi Zoo, innowacje, nowe technologie -
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... była ponad dwukrotnie wyższa i wyniosła 104 USD, w Niemczech wyniosła 105 USD, w Wielkiej Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
... więc ochronę pod kątem wysokości kosztów leczenia w danym kraju i planowanych aktywności. Poniżej 10 zł za polisę płacą podróżujący na terenie Europie, najmniej do Wielkiej Brytanii (6,31 zł). Powyżej tej kwoty trzeba zapłacić za ubezpieczenie poza nasz kontynent. Najdroższa jest polisa do ...
-
Czy Polacy są już gotowi na mięso hodowane komórkowo?
... z jasnym oznaczeniem, że nie pochodzą one z hodowli zwierząt – np. „komórkowe nuggetsy z kurczaka, wyprodukowane bez hodowli zwierząt”. Dzięki ponad 50 startupom w Europie, w tym polskiemu LabFarm, zajmującym się rozwojem sektora mięsa hodowanego komórkowo, to innowacyjne podejście może pomóc zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na białko ...
-
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... stóp procentowych w 2024 r. presja finansowa na mniejsze firmy oraz konsumentów maleje. Obecnie wydatki konsumenckie w MŚP przewyższają te w dużych przedsiębiorstwach. W Europie, jeśli chodzi o mniejsze biznesy, szczególnie wzrosły wydatki w sektorze spożywczym. Inflacja cen żywności i napojów bezalkoholowych spadła z najwyższego poziomu 19 ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... produktów. Według zeszłorocznego badania Nielsen i Sendcloud najczęściej zwracanymi towarami w Europie jest odzież i dodatki, gdzie średnia dla 8 przebadanych krajów z ... rosną, ponieważ coraz więcej osób przenosi aktywność zakupową do internetu, a konsument w tym kanale jest równie wymagający co w tradycyjnym sklepie. Rośnie jednocześnie liczba ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... deklaracjami inwestycyjnymi operatorów komórkowych, także należy do najniższych stawek planowanych w Europie na drugą połowę 2011 r. Obniżka opłat za zakańczanie SMS W ... kilka przykładów planowanych przez UKE działań. Konsument UKE zapewnia, że jak zwykle najważniejszym i ostatecznym celem działania będzie konsument: ochrona jego interesów nie tylko ...
-
Online czy offline? Czy telekomunikacja może uciec przed cyfryzacją?
... operatorem poprzez media społecznościowe. Kim jest konsument cyfrowy? W opracowaniach tworzonych przez KPMG konsument cyfrowy rozumiany jest jako ktoś, kto ... , szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. 63% badanych oczekuje, że ciągłość obsługi zostanie zachowana, ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... potrzeby klientów. Konsument jest bardziej cyfrowy, ale nie bardziej odpowiedzialny Żywność ekologiczna i odpowiedzialne produkty: osiągnęliśmy już pułap czy szykuje się hit po kryzysie siły nabywczej? Rynek żywności ekologicznej i inne trendy konsumenckie oparte na zrównoważonym rozwoju stoją w Stanach Zjednoczonych i Europie w obliczu poważnych ...
-
Wygoda kusi klienta
... mają mniej czasu na domowe obowiązki. Czas to pieniądz – współczesny konsument chce więc trochę tego „pieniądza” zaoszczędzić. Oszczędności tych szuka m.in. w jednoczesnej konsumpcji ... ), znaczenie wygody dla nabywców będzie coraz większe w ciągu najbliższych lat w Europie i USA. Odpowiedzią na te potrzeby jest rosnąca liczba produktów i rozwiązań ...
-
Zakupy online za granicą: dyskryminacja problemem
... posiada brytyjskiego prawa jazdy. Podczas wakacji w austriackim kurorcie narciarskim, niemiecki konsument spostrzegł, że cena zakupu biletów na wyciągi była dużo wyższa ... e-przedsiębiorca nie może sprzedawać i wysyłać towarów poza teren Wielkiej Brytanii. Konsument był zmuszony skontaktować się z przedstawicielem sklepu w Szwecji – okazało się, że ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... to dobra wiadomość, bo charakter oferty marek VRG sprawia, że konsument potrzebuje możliwości kontaktu z naszym asortymentem i obsługą w sklepie. To tu przede ... która w czasie pandemii nabrała na intensywności i znaczeniu, zarówno w USA, jak i w Europie. Potwierdza to badanie Statista Global Consumer Survey przeprowadzone w USA pomiędzy kwietniem ...
-
Świąteczne zakupy online coraz częściej przez telefon
... tak 81% ankietowanych w badaniu Mastercard, co jest drugim najwyższym wskaźnikiem w Europie, po Hiszpanii i Rosji (83%). Większość respondentów (64%) wskazała, że w ciągu ... online. Tak działa właśnie rozwiązanie Carrefour Scan&Go. Dzięki niemu konsument może podczas zakupów samodzielnie skanować telefonem kody produktów, a następnie zapłacić za ...
-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
... fulfilment Mało prawdopodobnym jest, aby chińskie platformy e-commerce porzuciły bogaty rynek w Europie i USA tylko dlatego, że zwolnienie z cła dla produktów o niskiej wartości ... transportowe, obsługę e-commerce oraz zarządzanie łańcuchem dostaw w 18 krajach. Europejski konsument zapłaci nawet dodatkowe 62 euro i to każdego roku Według ...
-
E-handel w Polsce 2005
... domu. Dochodowe na świecie i w Polsce Jak wynika z badania Jupiter Research w Europie i USA, firmy z sektora e-commerce notują ogromne zyski. Fakt ten wiąże się bezpośrednio ... nieczytelność. Ponadto polskie sklepy internetowe bardzo często "nie przyznają się", że konsument może zwrócić produkt, taką możliwość dają mu bowiem przepisy prawne dotyczące ...
-
Telewizja HD: FreeSat wzorem dla TVP
... niska konkurencja na poszczególnych rynkach europejskich. Oferenci usług cyfrowych w Europie, obok telewizji cyfrowej, proponują szereg różnorodnych dodatkowych funkcji, takich ... gorzej, gdy zestawimy opłaty ponoszone przez telewidzów z ich zarobkami. Polski konsument dysponujący przeciętnym wynagrodzeniem musi pracować 5-8 godzin, aby zarobić ...
-
Prognozy na 2015 według Saxo Bank
... mieszkańca to nadal tylko 5 procent tego, co zjada konsument z Europy Zachodniej. Wyraźnie więc widać, że w nadchodzących latach popyt będzie rósł. Coraz większa popularność gorzkiej czekolady wśród dotychczasowych konsumentów w Stanach Zjednoczonych i Europie również przyczyniła się do wzrostu zapotrzebowania. W ciemnej czekoladzie znajduje ...
-
Roaming - czyli jak tanio dzwonić za granicą?
... na wzrastającą liczbę dostawców usług w sieci ruchomej, różnorodność oferty oraz zależności między operatorami (sojusze międzyoperatorskie) konsument nie zawsze jest świadomy, ile płaci oraz za co płaci. Kiedy korzystasz z telefonu ... granicę. Strona została uruchomiona, aby konsumenci mogli sprawdzić, ile będą płacić w określonym miejscu w Europie ...
-
Klienci kontra nieuczciwe praktyki sektora bankowego
... też życia, zawartej przez bank z wybranym przez siebie zakładem ubezpieczeń, konsument zaś powinien złożyć deklarację o przystąpieniu do ubezpieczenia. Z reguły nie ma on możliwości ... . Jeszcze raz potężne lobby bankowe w Polsce pokazało swoją siłę. Nadzieja w Europie Nazwa dyrektywy Unii Europejskiej MiFID pochodzi od skrótu Markets in Financial ...
-
Zakupy online: rzadziej, ale więcej
... podczas jednej wizyty w sklepach internetowych sprzedających odzież, obuwie lub akcesoria. Kwota, jaką konsument decyduje się zostawić w sklepie internetowym jest ściśle związana z zaufaniem. Kupujący, który czuje się ... Nie zmienia to jednak faktu, że jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie – komentuje wyniki Anna ...
-
Euro 2016 wygrywa Turcja!
... internetowy z Hiszpanii. Wynik nie powinien dziwić – Półwysep Iberyjski słynie z najlepszych klubów piłkarskich w Europie i ogromnej miłości do footballu. Ostatnie miejsce na podium należy do ... , konsument powinien wiedzieć jakie metody płatności są dostępne w e-sklepie i w jaki sposób będzie mógł zapłacić za zamówienie. Dodatkowo konsument powinien ...
-
Dobra gospodarka potrzebuje dobrego państwa
... narosłych problemów spotęgowały i przedłużyły turbulencje w gospodarce światowej, a szczególnie w Europie, gdzie kryzys bankowy przeistoczył się w kryzys zadłużenia ... się pewności zatrudnienia i wynagrodzeń. Tworzy się więc błędne koło: konsument – przedsiębiorca – pracownik – konsument. Trzeba próbować je rozerwać i w przypadku Polski taką próbą ...
-
Polacy i nowe technologie
... zna za to Apple/Macintosh, Packard Bell, Epson, Dell czy Compaq. Polski konsument ma zatem znacznie niższą znajomość marek technologicznych niż inni mieszkańcy Europy ... (9 proc.), MP3 i MMS (po 8 proc.). Nie korzystamy np. z bluetooth (5 proc. - najmniej w Europie), czy funkcji komunikatora, chętnie natomiast słuchamy plików MP3. Kluczowe dla ...
-
Zagraniczne sklepy internetowe: mniejsze zaufanie klientów
... konsumenta. Podobne odpowiedzi padały również na dwóch największych rynkach e-commerce w Europie. Zarówno Brytyjczycy, jak i Niemcy utożsamiają znak jakości z bezpiecznymi zakupami ... szereg wątpliwości związanych z wiarygodnością sprzedawcy oraz bezpieczeństwem transakcji. Kiedy konsument widzi na stronie certyfikat znany z rodzimego rynku, opcję ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Polacy mają do dyspozycji 230 polskojęzycznych stacji telewizyjnych Polski konsument ma obecnie szeroki wybór – na rynku działa ponad 230 polskojęzycznych stacji telewizyjnych. Wynikiem cyfryzacji ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2015 r.
... planowane zmiany forsowane przez nowy rząd wejdą w życie, polski konsument stanie się „silniejszy” w swoich możliwościach zakupowych. Zgodnie z wyliczeniami Centrum Analiz ... obowiązywania poprzedniej ustawy. Komentuje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Europie Centralnej Przemysł W porównaniu do zeszłego roku liczba upadłości ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 49/2017
... przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument. Takie rozwiązanie ma zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje ... oddział firmy będzie kierował operacjami w całej Europie. Komentarz do wydarzeń gospodarczych Ciąg dalszy reguł dot. transportu w Europie. ODPOCZYNEK KIEROWCÓW W WIELKIEJ BRYTANII – CO ...
-
Marki godne zaufania 2008
... na szczycie zaufania po raz kolejny a niektóre po raz pierwszy. To tym badziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania" – podsumowuje Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalna wydawnictwa Reader’s Digest.
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2008
... to odpowiednio 1 254 EUR oraz 223 EUR. W Europie ta przepaść jest jeszcze większa. Nieuczciwy konsument wynosi bowiem ze sklepu średnio równowartość 73,5 EUR ... elektroniczne zabezpieczenia i systemy IT. Z badań wynika, że nasz region charakteryzują najniższe w Europie kwoty przeznaczone na ochronę przed kradzieżami. Podczas gdy wydatki dużych państw ...
-
Niższe ceny roamingu w UE od 1 lipca 2009
... w samą porę przed rozpoczęciem letnich wakacji. Oczekuje się, że konsumenci w Europie zaoszczędzą do 60% opłat za korzystanie z telefonu komórkowego w innym ... będą zobowiązani do wprowadzenia tych środków zapewniających przejrzystość do 2010 r. Niedawno konsument z Niemiec, który przebywając we Francji, pobrał za pomocą telefonu komórkowego ...
-
Marki godne zaufania 2010
... . Niektóre otrzymają nagrodę po raz kolejny a inne po raz pierwszy. To tym bardziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania” – mówi Jolanta Gajewska, Dyrektor Działu Reklamy Reader’s Digest. Złote i Kryształowe Godła European ...
-
Polska gospodarka internetowa 2011
... miejscu w regionie. Polski konsument aktywny w sieci Dostęp do Internetu w Polsce posiada ponad 60% gospodarstw domowych. Polscy internauci spędzają tygodniowo w sieci więcej czasu, niż przed telewizorem – 14,5 godziny wobec 14. Bardzo intensywnie szukają informacji w sieci (pierwsze miejsce w Europie w rankingu liczby zapytań w wyszukiwarce ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2015
... się w rywalizację z gigantami na tym rynku. Ponad 1,1 mln samochodów Toyoty w Europie (a 6,5 mln aut na świecie) będzie poddanych serwisowi. Chodzi o sprawdzone ... rentownej oferty. W tej chwili ulega to zmianie – w centrum zostaje postawiony konsument, a także jego oczekiwania i potrzeby – komentuje Jurgen Gürner, szef marketingu GFT. Jednak ...
-
Prognoza ekonomiczna 2016 wg Euler Hermes
... wydatków publicznych w Chinach pozwala utrzymać wzrost ich na zaplanowanej ścieżce. W Europie odchodzi się od fiskalnego zaciskania pasa i oszczędności –większość krajów ... gospodarka ma za sobą ciężki rok 2015, w którym uświadomiła sobie, że chiński konsument nie uratuje świata. Z reakcji rynków kapitałowych w pierwszych tygodniach bieżącego roku ...
-
O ceny ropy można być spokojnym
... . Bardziej zdecydowany wzrost popytu ograniczany jest przez spowolnienie gospodarcze w Chinach (drugi największy konsument ropy na świecie) i powolne ożywienie w Europie. Z kolei prognoza podaży zakłada wzrost do 95,9 mln baryłek dziennie w tym ... jakie obecnie przechodzi wiele gospodarek na świecie. Grzegorz SIELEWICZ, główny ekonomista w Europie ...