-
Komunikacja werbalna: nazwy, slogany i hasła reklamowe
... tych obszarów). Duże znaczenie ma również krótszy cykl życia produktu i mniejsze koszty zmian jego nazwy. To wszystko sprawia, że nazwy produktów mogą być ... nazwa firmy musi być ogólna, a jej funkcje informacyjne i symboliczne są ograniczone. Zwłaszcza nazwy marketingowe przedsiębiorstw, ze względu na konieczność ich dopasowania do nazwy prawnej, a ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... gdy ryzyko innowacji jest niewielkie, a koszty alternatywne wysokie. Chodzi wówczas o jak najszybsze wprowadzenie innowacji. Wysokie koszty alternatywne w tym wypadku wynikają z tego ... badawcze, duże wydatki na badania nad produktem oraz dobrze przygotowane działania marketingowe. Wczesna imitacja - polega na dostraczeniu na rynek nowych produktów ...
-
Programy lojalnościowe - najczęstsze błędy
... programy lojalnościowe nie przynoszą zamierzonych efektów, a jedynie generują koszty. Dlaczego? Najczęściej popełniane są takie błędy, jak: Niestaranne planowanie ... lojalnościowych to kolejna bolączka firm decydujących się na to narzędzie marketingowe. Niedoszacowanie liczby korzystających z systemu, skutkujące wyczerpaniem się nagród, problem z ...
-
Monopol usług Google nie do przyjęcia?
... komercyjnych kont. Marketingowcy mają także otrzymać do dyspozycji ciekawe narzędzia marketingowe. Christian Oestlien, menedżer Google Plus poinformował, że liczba ochotników do ... z FB na Plusa. Ułatwi to firmom wszelką aktywność oraz zmniejszy koszty promocji. Z jednego poziomu będzie można kierować działaniami marketingowymi na wielu platformach ...
-
Marketing marki a marketing produktu
... jak najtaniej. Wygląda na to, że powoli staczamy się w jakieś marketingowe piekło. Musimy wydawać coraz więcej na reklamę i inne działania marketingowe, lecz ich skuteczność maleje. Każdy procent wzrostu sprzedaży kosztuje coraz więcej, a w dodatku koszty te coraz trudniej przerzucić na konsumentów. W dodatku w poszczególnych branżach ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012
... uwagę fakt, iż rzetelna informacja na stronach internetowych podmiotów gospodarczych zwiększa szanse marketingowe, firmy coraz częściej prezentują swoje katalogi wyrobów i usług na stronach ... Drugim istotnym powodem był brak odpowiednich umiejętności (37,9%). Zbyt wysokie koszty sprzętu to również stosunkowo często wymieniana przeszkoda w posiadaniu ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w II kw. 2015
... optymalizują działalność w poszczególnych obszarach, stawiają na eksport, tną niepotrzebne koszty, zwiększają inwestycje w działalność podstawową, a zadania, które mogą ... albo znacząco udoskonalają istniejące produkty i procesy, stosują nowe metody marketingowe i organizacyjne w praktyce gospodarczej, organizacji miejsca pracy lub w stosunkach z ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2015
... z konsumentem niejasny jest wpływ przepisu na wyrażone wcześniej przez konsumentów zgody na kontakty marketingowe. Nie jest też jasne czy od chwili wejścia w życie przepisu ... uzyskiwania trzech różnych zgód na to samo działanie. Rodziło by to koszty i byłoby uciążliwe dla przedsiębiorców i konsumentów. Ze względu na sankcje administracyjne, ...
-
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
... więcej nie skorzystam z ich oferty”. Zdaniem Datamonitor Ovum, firmy analitycznej, kiedy konsument rezygnuje z transakcji, koszty jej przejęcia ponosi także konkurencja, ponieważ muszą jej się zwrócić nakłady marketingowe na pozyskanie klienta. Wysokość tych nakładów jest zróżnicowana w zależności od branży. Konsumentów zapytano także o to ...
-
Logistyka w firmie - informacje praktyczne
... zapasów. W skład kosztów dostaw zalicza się zarówno koszty zamawiania produktów, jak i koszty przestawiania produkcji. Koszty zamawiania produktów są bardzo zróżnicowane i uzależnione m.in. ... klient korzysta z niej tylko w dzień. W tej sytuacji kluczowe staje się marketingowe poznanie potrzeb klientów. Luka 2 ma miejsce, gdy menedżer zna potrzeby ...
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
... Śledziejowska z Grupy TENSE. – Nie bez znaczenia są także podejmowane działania marketingowe – dodaje. Możliwości i przeszkody przy zakładaniu e-sklepu Czas trwania pandemii ... opłacać serwera – platformy SaaS korzystają z własnych. Wadą są oczywiście koszty, jakie trzeba ponieść w związku z ich korzystaniem – zwykle w formie abonamentu miesięcznego. ...
-
Mass mailing w małym przedsiębiorstwie
... potrzeby są zbieżne z ofertą firmy. E-mail marketing to działania marketingowe realizowane przy pomocy poczty elektronicznej tzw. e-mailingu. W Polsce często ... wyliczeniu wskaźnika zwrotu z inwestycji (ROI), dzięki któremu można określić, czy zwrócą się koszty włożone w kampanię. Kolejnym istotnym wskaźnikiem jest CTR (ang. Click - Through Rate ...
-
Opieka zdrowotna w Polsce - funkcjonowanie do 2008 r.
... elementów konkurencji towarzyszyło ponoszenie znacznych kosztów na funkcjonowanie płatnika (w 2000 roku koszty te wyniosły 0,4 mld zł, a w 2003 roku 0,5 mld zł) oraz ograniczona, głównie ... często intensywną opiekę zdrowotną. Fragment pochodzi z książki Igi Rudawskiej „Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe” (Wydawnictwo Naukowe PWN ...
-
Podróże lotnicze 2011
... Wzrostowi uległy również ceny opłat paliwowych, które nie powinny jednak wpłynąć na koszty podróży ponoszone przez turystów. Intensywny wzrost ruchu pasażerskiego Rynek ... pozycję na rynku. Stawiamy też na nowoczesne działania marketingowe, w tym silną obecność w mediach społecznościowych i na platformach mobilnych. W zeszłym roku zwiększyliśmy ...
-
Banki spółdzielcze: początek końca historii?
... taka potrzeba – wzajemnie „dostarczać sobie płynności”, podejmować wspólne projekty, np. marketingowe itd. Bankowcy z KOPBS uważają jednak, że zarządy banków i prezesi ... systematycznie śląc listy protestacyjne do wszystkich gospodarczych i politycznych decydentów. Koszty i znowu koszty Oczywiście IPS, gdy już powstanie, musi mieć swoją „czapę ...
-
Polska Ekstraklasa 2015
... innych lig tej części Europy. Kluby się profesjonalizują, działania marketingowe są coraz częściej na poziomie spotykanym w dużym biznesie – komentuje Dariusz Marzec ... „standardem”, kiedy wydawaliśmy raport po raz pierwszy. Chodzi o sytuację, w której koszty klubu ponad dwukrotnie przewyższają jego przychody. W poprzedniej edycji raportu były jeszcze ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... w szybszym tempie niż w przypadku marek, gdzie inne koszty są bardziej elastyczne (reklama, wydatki na promocję itp.). Duzi producenci żywności konfekcjonowanej przeznaczają równowartość 3-8% swojej rocznej sprzedaży na samą reklamę i trochę więcej na inne działania marketingowe (badania rynku, badania konsumenckie itd.). Europejscy konsumenci ...
-
Tydzień 28/2006 (10-16.07.2006)
... usług central swoich firm (są to np. licencje, prace rozwojowe, usługi marketingowe i reklamowe). To dzieki tym zleceniom zyski są transferowane do central i ... wzrost kosztów w JSW wyniósł 9%, w Katowickim Holdingu Węglowym o 7,8%, a tylko w Kompanii Węglowej koszty spadły o 1,1%) wzrosły kłopoty z płynnością finansową Kompanii Węglowej (ma jeszcze ...
-
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
... , buduje programy lojalnościowe, prowadzi kampanie promocyjne, wykonuje badania marketingowe oraz prowadzi działania określane mianem public relations. Odbiorcy, którzy ... o 30% wynika z raportu Direct Marketing Association. Główną przyczyną wzrostu są niskie koszty i rosnąca efektywność tej formy promocji. Ostatnie dane ujawniły, iż odsetek ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2009
... na jedzenie poza domem. Jedna na pięć firm liczy na własne działania marketingowe, a jedna na sześć – na lojalność wobec ich marki. Stosunkowo wysoki odsetek firm ( ... – przede wszystkim wysokimi czynszami i opłatami, nieco rzadziej wymieniane są stosunkowo wysokie koszty pracy i otworzenia nowej placówki. Dla jednego na pięciu właścicieli sieci ...
-
Jak pozyskać środki na innowacje?
... środków trwałych związanych z projektem, koszty nabycia robót i materiałów budowlanych. Małe i średnie przedsiębiorstwa dodatkowo mogą kwalifikować koszty zakupu usług doradczych, ... Ponadto w ramach projektów dodatkowo premiowane będą nowe rozwiązania marketingowe lub organizacyjne prowadzące do poprawy produktywności i efektywności. Mogą to być ...
-
Młodzi Polacy a posiadanie auta
... , jak na ich możliwości koszty związane z eksploatacją samochodu. Aż 91% z nich deklaruje, że korzystałoby częściej z auta, gdyby koszty te były niższe. Mimo ... telefonicznej oraz wywiadów face-to-face. Interpretacji wyników badań, w oparciu o analizy ekonomiczne, marketingowe i prognozy dla branży, dokonała firma badawczo- doradcza BIPE. W badaniu ...
-
Zakupy grupowe jako technika sprzedaży?
... tego, że łącznym kosztem inwestycji przy średniej cenie roweru (wybranego modelu) v. koszty faktycznej promocji sklepu być może będziesz skazany na zamknięcie sezonu ... przedsięwzięcia z marżą na czele. Wówczas będzie nam łatwiej oszacować wszelkie wydatki marketingowe, w które wpisuje się także korzystanie z zakupów grupowych. To promocja nowa, ...
-
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens
... specjaliści – copywriterzy. Ich usługi również są wliczane w koszty pozycjonowania. Oczywiście SEO obejmuje wydawnictwo ... marketingowe typu promocja w Google czy na Facebooku, to musisz uwzględnić również w budżecie środki na płatną reklamę. Ile? To zależy od czasu trwania reklamy, jej zasięgu czy ilości kampanii. Jednak pamiętaj, że nie są to koszty ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... profesjonalne działania i komunikowanie bez „zielonej ściemy”. Przeanalizujmy swoje kampanie marketingowe, wszelkie publicznie dostępne zapewnienia związane z prowadzoną działalnością. ... realna różnica, gdzie potrzeby klientów i zachowania sklepów się nie pokrywają. Koszty logistyki stanowią od 5 do 20% całkowitych kosztów operacyjnych dla dwóch ...
-
HYPERmedia dla Oracle
... "Oferta HYPERmedia była najbardziej atrakcyjna, między innymi ze względu na koszty obsługi agencji oraz kompleksowe działanie. Nie bez znaczenia było doświadczenie HYPERmediów w ... przedsiębiorstwami, konieczne jest precyzyjne stargetowanie grupy, do której będą kierowane akcje marketingowe; tym bardziej, że nie każda z promocji kierowana jest do tej ...
Tematy: hypermedia, oracle -
Co przegapił duży e-biznes?
... możliwości aby stawać się "dobrym człowiekiem" - rozwój osobowości, umiejętności handlowe i marketingowe, relacje międzyludzkie, kształcenie inteligencji finansowej etc. Istnieją już do ... dużych zysków być poszukiwany na rynku łatwo się sprzedawać mieć niskie koszty dystrybucji, magazynowania i transportu sprzedawać się 24 godziny na dobę/7 dni w ...
Tematy: -
Optymalizacja internetowej kampanii reklamowej
... sytuacji na zagranicznych giełdach przykręcali kurek z pieniędzmi na wydatki marketingowe. Jednymi z pierwszych w Polsce firm, które głębiej zainteresowały się możliwościami ... prowadzonych działań reklamowych. Zmierzyć można zarówno efekty brandingów, jaki i direct response. Koszty są o wiele niższe, niż w przypadku innych mediów. Piotr Poznański ...
Tematy: -
Marketing mobilny w Australii
... tych zakończonych sukcesem. Firma Enpocket, zajmująca się mediami mobilnymi, dostarcza usługi marketingowe dla firm już od lat. Poniżej przedstawiam przykład jednej z kampanii Enpocket ... dwa główne powody, dla których użytkownicy nie korzystali z usługi WAP: koszty – postrzegane jako zbyt wysokie, a także skomplikowany system płatności oraz zawartość ...
Tematy: marketing mobilny, marketing -
Trafić z ceną
... sukcesu rynkowego. KLUCZOWE SŁOWO – WZGLĘDNOŚĆ Istnieją trzy główne sposoby ustalania cen: koszty produkcji plus marża, wycena w stosunku do cen konkurencji oraz ekskluzywność poziomu ... SCENARIUSZY RYNKOWYCH Typowe badanie ceny, podobnie jak inne badanie marketingowe, dostarcza zazwyczaj zestawu danych w postaci raportu z wykresami, podsumowaniem i ...
-
Blogi w służbie PR
... się blogi partnerskie - zarówno prywatne jak i kolektywne - które mają typowo marketingowe cele np. lansowanie firmy i jej produktów. Wreszcie mamy blogi korporacyjne, ... - przeprowadza się badania rynkowe. Jednak blog jest tutaj narzędziem pomocniczym, którego koszty w porównaniu z badaniami są znikome i ograniczają się do ilości roboczogodzin ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... się ku merchandisingowi jako rozwiązaniu pozwalającemu integrować działania marketingowe i zarządzać ekspozycją w najmniejszych nawet placówkach na terenie całego ... systemy informatyczne czy platformy e-learningowe. Takie rozwiązania pozwalają obniżyć koszty szkolenia pracowników i jednocześnie pozwalają na świadczenie usług wyższej jakości. ...
-
Nieudolne kasowanie danych wciąż częste
... , bazy klientów (18 364 rekordy z dokładnymi danymi osobowymi), trzy strategie marketingowe, 12 budżetów firmowych i 687 różnego rodzaju umów. Wg raportu firmy doradczej ... bezmyślnością. Pamiętajmy, że w wypadku instytucji publicznych istotne są nie tylko koszty związane z utratą danych, lecz także potencjalna odpowiedzialność karna, do której dana ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... strategią rozwoju, jako pierwsza polska firma mleczarska rozpoczęła zagraniczne akcje marketingowe, zmierzające do zwiększenia spożycia i rozpoznawalności produktów mleczarskich produkowanych ... jak można za niewielkie pieniądze zrealizować bardzo dobrą, lokalną kampanię. - Koszty naszej kampanii były stosunkowo nieduże, bo budżet zamknął się w 70-80 ...
-
Uwaga na "scareware"
... produkty, wynoszą od 30 do 100 dolarów amerykańskich. Jednak koszty związane z kradzieżą tożsamości mogą być znacznie większe. Twórcy fałszywych ... miesięczne wynagrodzenie prezydenta Stanów Zjednoczonych. Praktyki te przypominają partnerskie programy marketingowe spopularyzowane przez internetowych detalistów. Nagradzają one partnerów lub członków ...