-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
Zakaz handlu w niedziele, a także inne, zwiększające się regulacje nie pozostaną bez wpływu na polski handel detaliczny, w tym również na branżę FMCG, która ma zyskiwać coraz to większy udział w rynku e-commerce. Jak jednak podkreśla opracowany przez DNB Bank Polska i firmę doradczą PwC raport „Kierunki 2018. Ingerencja państwa w wybranych ...
-
Omnichannel: o co w nim chodzi i dlaczego ma znaczenie
... daje dużo przestrzeni do współpracy między uczestnikami rynku e-commerce. Dla przykładu, w branży fashion Zalando realizuje inicjatywę o nazwię „Integrated Commerce”, która otwiera nowe możliwości współpracy partnerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu asortyment partnerskich sklepów stacjonarnych dostosowany jest do formatu cyfrowego i oferowany online ...
-
Rynek magazynowy. W budowie aż 56 inwestycji
Pierwszy kwartał bieżącego roku zaowocował rekordowo wręcz wysoką aktywnością najemców na rynku powierzchni magazynowych. W efekcie tego wskaźnik pustostanów spadł do najniższego poziomu w całej historii badań. Motorem napędowym popytu była branża e-commerce (24%), ale również operatorzy logistyczni (23%) oraz sieci handlowe (19%). Najważniejsze ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
Jeszcze do niedawna mówiło się, że e-commerce może stanowić poważne zagrożenie dla handlu stacjonarnego. Dziś tego rodzaju opinie są coraz rzadsze. Na popularności zyskuje natomiast idea tzw. connected stores, a więc połączenia zalet tradycyjnego handlu z potencjałem drzemiącym w kanałach cyfrowych. Opracowany przez Deloitte Digital raport „Retail ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy wielokanałowe
Przed nami opracowanie poświęcone zjawisku omnicommerce, czyli zakupów wielokanałowych. Jego lektura dowodzi m.in., że już 73 proc. internautów przyznaje się do kupowania produktów z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. Grupa osób, które deklarują, że w ogóle nie korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów sięga dziś ...
-
Milenialsi kochają zakupy w sklepach stacjonarnych
Milenialsi kochają zakupy i choć mogłoby się wydawać, że dziś ich miłość kieruje się w stronę e-commerce, to jednak okazuje się, że w ich sercach ciągle jest sporo miejsca dla zakupów w sklepach stacjonarnych. Tego przynajmniej dowodzi najnowsze badanie L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance. W skrócie 57 proc. europejskich ...
-
Customer experience pomoże zarobić na zwrocie towaru?
O tym że współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający, wiadomo nie od dziś. Okazuje się np., że dziś już 2 na 3 klientów e-commerce jeszcze przed dokonaniem zakupu sprawdza, czy stosowana przez sklep polityka zwrotów jest dla niego korzystna. E-sklepy nie powinny jednak traktować tych rosnących wymagań w kategoriach problemów - wystarczy, ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
O tym, że o relacje z klientem warto dbać, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Branża e-commerce nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Dobrym pomysłem na owocną komunikację z odbiorcami może być wysyłka SMS. Oto 12 powodów, dla których warto się zastanowić nad jej wdrożeniem. Działalność handlowa a marketing mobilny – 12 razy na tak! ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
Zdobycie wiernej rzeszy klientów może udać się każdej firmie niezależnie od jej rozmiarów. Nie obędzie się jednak bez starań oraz uczciwego dialogu z otoczeniem, a to wymaga zaangażowania i cierpliwości. Jak sprawić, aby klienci poczuli więź z marką? Czy mogą tego dokonać wyłącznie sklepy stacjonarne czy także e-commerce? Jakie znaczenie dla ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
E-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a firmy działające w tej branży robią co mogą, aby dopasować się do narzuconej przez rynek dynamiki. Wiele z nich świetnie wie, w jaki sposób usprawniać swoją działalność. Potwierdzeniem tego są dane platformy Shoper, z których wynika, że e-sklepy nader chętnie pobierają aplikacje wspierające pracę ...
-
Regionalizacja e-commerce. Gdzie sklep internetowy jest rzadkością?
Sklep internetowy to rodzaj działalności, dla której lokalizacja ma zupełnie drugoplanowe znaczenie. Praktyka pokazuje jednak, że są w Polsce zarówno regiony, które brylują w branży e-commerce, jak i takie, gdzie tego rodzaju działalność jest rzadkością. Z analizy przeprowadzonej przez platformę Shoper wynika, że połowa polskich e-sklepów działa w ...
-
Jakie metody płatności wybieramy przy zakupach online?
Szybki przelew, przelew tradycyjny oraz karta płatnicza. To sposoby płatności, z których korzystamy najczęściej, dokonując zakupów przez internet - wynika z opracowanego przez e-Izbę raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Wybiera je średnio co trzeci kupujący. Z wymienionych we wstępie metod płatności korzysta odpowiednio 33, 32 i 31 proc. ...
-
Za zakupy online płacimy tyle co za stacjonarne
Zakupy online zaskarbiły sobie przychylność Polaków. A ile na nie wydajemy? Czy jesteśmy mniej czy bardziej rozrzutni niż podczas zakupów w sklepach stacjonarnych? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Okazuje się, że już 2 na 3 polskich konsumentów deklaruje, że ich e-koszyk wart jest tyle samo lub ...
-
Nawyki zakupowe Pokolenia Z
Pokolenie Z to już niemal 1/4 populacji naszego kraju i coraz bardziej licząca się rzesza konsumentów. Przede wszystkim należy pamiętać, że są to ludzie, którzy nie wyobrażają sobie życia bez nowych technologii i jako grupa konsumencka różnią się od innych niemal wszystkim - od procesu wyszukiwania produktu począwszy, na jego konsumpcji ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
W 2014 roku sektor dóbr luksusowych oparł się z powodzeniem spowolnieniu gospodarczemu, wypracowując wynik sprzedaży na poziomie 172 miliardów dolarów. W minionym roku obrotowym (zakończonym maksymalnie 30 czerwca 2017 r.) 100 największych firm z sektora wypracowało już 217 mld dolarów, a więc o 5 mld dolarów więcej niż u schyłku poprzedniego roku ...
-
Powierzchnie handlowe w pogoni za najwyższą formą
Zlokalizowane nad Wisłą powierzchnie handlowe nie mogły w ostatnim czasie narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów. Na rynku wiele się działo, jednak - jak wskazują eksperci BNP Paribas Real Estate Poland - erę bicia rekordów najprawdopodobniej mamy już za sobą. Taki obrót spraw to efekt ograniczenia popytu, rosnącej konkurencji, ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
Grono Polaków, którzy decydują się na zakupy przez Internet, rośnie z roku na rok. Branży e-commerce sprzyjają nie tylko zmieniające się nawyki konsumentów, ale teraz również zakaz handlu w niedziele. Wydawać by się zatem mogło, że e-sklepy nie powinny mieć większych powodów do narzekań. Tymczasem okazuje się, że i wśród nich nie brakuje podmiotów ...
-
E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans
Tempo, w którym rozwija się branża e-commerce, godne jet pozazdroszczenia. Szacunki Boston Consulting Group wskazują, że do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA wzrośnie o kolejne 76%. W tym samym czasie jego tradycyjny odpowiednik ma zyskać jedynie 16%. Podobne tendencje zauważalne są również na polskim rynku, gdzie kurczy się nie tylko ...
-
E-commerce, czyli niewykorzystany potencjał sąsiadów
Handel transgraniczny to ciekawa opcja dla przedstawicieli rodzimego e-commerce. Interesująco przedstawia się zwłaszcza potencjał rynków sąsiadujących z Polską, gdzie nasycenie sklepami internetowymi i aktywność światowych gigantów ciągle są stosunkowo niewielkie. Okazuje się jednak, że na rynki ościenne swoje towary wysyła jedynie 7% polskich ...
-
41% ruchu w sieci pochodzi spoza Polski. To szansa dla e-commerce
W naszym kraju za ruch w sieci w znacznej mierze odpowiadają oczywiście internauci z Polski, ale odsetek odsłon spoza naszego terytorium także przedstawia się całkiem imponująco. Z analizy 1 miliarda zapytań przychodzących na serwery spółki nazwa.pl wynika, że aż 41% z nich generują użytkownicy zagraniczni. Te wyniki rzucają zupełnie nowe światło ...
-
Jeszcze centra handlowe, czy już centra doświadczeń?
O customer experience, a więc o wrażeniach, które warto zagwarantować klientom, mówi się dość sporo m.in. w kontekście e-commerce. Sfer, których może dotyczyć to zagadnienie, jest jednak znacznie więcej, a jedną z nich są nieruchomości handlowe. Eksperci JLL wraz z agencją Freebee przyjrzeli się, jakich trendów UX możemy spodziewać się w galeriach ...
-
6 grzechów głównych w marketingu e-commerce
Grzeszki zdarzają się wprawdzie każdemu, ale w biznesie ich konsekwencje bywają o tyle poważne, że mogą negatywnie zaważyć na wizerunku i wyniku finansowym firmy. Czego powinniśmy wystrzegać się w handlu internetowym, aby osiągać zyski i nie dać się konkurentom? Oto 6 grzechów głównych w marketingu e-commerce. 1. Brak informacji o promocjach ...
-
Jak się ma cyberbezpieczeństwo w polskim e-commerce?
Jak przedstawia się cyberbezpieczeństwo w polskim e-commerce? Z badania zrealizowanego przez TestArmy CyberForces wynika, że sklepom internetowym należy się co najmniej reprymenda. Okazuje się bowiem, że ofiarą ataku ze strony cyberprzestępczego półświatka padło już 80 proc. z nich. Tymczasem podnoszące poziom bezpieczeństwa testy penetracyjne ...
-
Polska zaściankiem e-commerce?
Jeszcze kilkanaście lat temu sprzedaż detaliczna odbywała się za pośrednictwem jednego, tradycyjnego kanału sprzedaży, czyli sklepów stacjonarnych. Wraz z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych wykorzystujących Internet, sytuacja zmieniła się diametralnie. Dziś można powiedzieć, że oba kanały się skutecznie przenikają – online czerpie z ...
-
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny?
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny? Z opublikowanego przez Colliers International raportu odnośnie sytuacji w sektorze logistycznym i handlowym pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) wynika, że póki co jest to mało prawdopodobny scenariusz. Prognozy krótko i średnioterminowe dla regionu CEE-6 wskazują, że sprzedaż ...
Tematy: e-commerce, handel tradycyjny -
Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
W tym roku pod choinką królować będą kosmetyki, perfumy, elektronika i książki. I choć w prezenty najczęściej zaopatrujemy się w sklepach stacjonarnych, to jednocześnie z roku na rok maleje dystans pomiędzy świątecznymi zakupami off i online. Ci ze sprzedawców, którzy liczą na świąteczny sukces w e-commerce, powinni zwrócić uwagę na 3 czynniki. ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
W strukturze sprzedaży produktów spożywczych coraz silniej zaznacza się rosnąca rola kanału e-commerce. W Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem sieci kupuje już 48% klientów, a w nadchodzącym roku odsetek ten ma podskoczyć do 59%. Za tak pokaźnym wzrostem kryje się zarówno szybki rozwój i upowszechnienie technologii cyfrowych, jak i rozbudowa ...
-
Polacy królami świątecznych zakupów w internecie
60% Polaków w poszukiwaniu świątecznych prezentów odwiedza sklepy stacjonarne. Mogłoby się wydawać, że to całkiem sporo, ale okazuje się, że jest to jeden z najsłabszych wyników w Europie. Dlaczego? Najprawdopodobniej wynika to z coraz większej popularności zakupów w internecie. Jak wynika ze zrealizowanego przez Deloitte badania „Zakupy ...
-
Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
Przedświąteczny szał zakupowy osiąga apogeum. Pierwsze przygotowania do świąt rozpoczęliśmy jednak dużo wcześniej. Jak one przebiegały? O analizę zachowań konsumentów Polaków pokusiła się firma Selectivv. Pod lupę wzięto sprofilowane dane 14 mln właścicieli urządzeń przenośnych w naszym kraju. Badaniem objęto użytkowników 4 aplikacji zakupowych ( ...
-
Rozszerzona rzeczywistość - rozszerzone możliwości
Usiądź, zamknij oczy i wyobraź sobie butik, którego centralnym punktem jest twoja własna kanapa, a wokół znajdują się półki zapełnione dostosowanymi do twoich potrzeb produktami z całego świata. Wszystko dostępne przez całą dobę. Brzmi nierealnie. Być może, ale jest to rzeczywistość A.D. 2019. Eksperci są przekonani, że rozszerzona rzeczywistość i ...
-
Rynek magazynowy nie traci tempa
Siłą napędową rynku magazynowego w 2018 roku był segment e-commerce, który nie tylko dużo wynajmował, ale i stawiał nowe wyzwania w zakresie lokalizacji oraz specyfikacji technicznej nowoczesnych magazynów. Podaż wciąż rośnie, dzięki czemu zasoby powierzchni magazynowo-produkcyjnej w całym kraju przekroczyły już 15 mln mkw. W pierwszych trzech ...
-
5 trendów w sektorze FinTech
Mamy początek roku, a więc tradycyjnie już czas podsumowań i snucia przewidywań na nadchodzące miesiące. O te ostatnie pokusili się eksperci TWINO. Co w najbliższym czasie czeka sektor finansowy? M.in. zmiany w zakresie uwierzytelniania płatności w e-commerce, ale także wzrost otwartości banków na FinTechy. Trendów, które mają się zarysowywać, ...
-
Trendy w e-commerce na 2019 rok
Nowe technologie nie omijają już chyba żadnej dziedziny życia i gospodarki. Branża e-commerce nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Miniony rok przyniósł jej wiele innowacji. Część tych trendów doczeka się swojej kontynuacji również w nadchodzących miesiącach, ale nie obędzie się również bez nowinek. Zdaniem Trusted Shops, 2019 rok ...
-
DOOH, czyli nowe technologie w kampaniach światowych marek
Coraz większą rolę w środkach przekazu odgrywa nowa technologia, która pozwala na trafne dotarcie do odbiorców. Doskonale rozumieją to firmy z branży e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju platformy transakcyjne on-line, którym zależy na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy odbiorców i przekierowaniu ich do skorzystania ze swojego serwisu. Jak ...
-
Protokół TLS + certyfikat SSL = duet doskonały
Zakupów online dokonuje już 56% polskich internautów. O wygodzie korzystania z e-commerce i wiążących się z tym oszczędnościami konsumentów właściwie nie trzeba przekonywać. Dziś jednak, jak nigdy wcześniej, potrzebują oni zapewnień, że dokonywane przez nich transakcje są bezpieczne. Kupujący są chronieni na wielu płaszczyznach: zarówno przez ...