-
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce. Jak to ugryźć?
Nowe technologie wkraczają w każdy obszar gospodarki, nie omijając rzecz jasna e-commerce. To właśnie dzięki nim kupujący w internecie mogą z niemal fotograficzną dokładnością zapoznać się z nabywanym produktem. Jak zwiększyć sprzedaż, łącząc realia z wirtualnym światem e-sklepu? Odpowiedzią jest rozszerzona rzeczywistość. W “Powrocie do ...
-
Zakupy online pod lupą
Picodi, serwis oferujący kody rabatowe i kupony promocyjne do sklepów, przedstawia raport podsumowujący miniony rok w e-commerce. Analiza setki tysięcy transakcji internetowych pozwala dowiedzieć się, kim są Polacy dokonujący zakupów online i jakie są ich zwyczaje. Smartfony w tyle, kobiety górą Wprawdzie już od kilku lat każdy kolejny rok jest ...
-
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
... najczęściej lojalni klienci, którzy pobrali daną aplikację świadomie. Z tego względu aplikacje natywne oferują znacznie lepszy zwrot z inwestycji. Z raportu Criteo Global Commerce Review (kwartał IV, 2018 r.) wynika, że ponad 50 procent wszystkich transakcji zakupowych w Europie jest obecnie realizowanych przy użyciu urządzeń mobilnych ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
Przed nami wyniki opracowanego przez Mastercard badania pt. „Bezpieczne e-zakupy”. Opracowanie przygląda się m.in. postawom, jakie cechują polskich konsumentów w odniesieniu do zakupów online, również w kontekście zmian w płatnościach w e-commerce, które pojawią się już we wrześniu br. Wyłaniający się z badania obraz polskiego konsumenta ...
-
Omni zakupy. W sieci i stacjonarnie
Przed nami wyniki najnowszej, drugiej już, odsłony badania raportu Izby Gospodarki Elektronicznej poświęconego omnicommerce, czyli zakupom wielokanałowym. Do jakich wniosków prowadzi? Okazuje się m.in., że Polacy coraz chętniej korzystają z wielu kanałów, deklarując jednocześnie mniejszą liczbę preferowanych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne, ...
-
Amazon inwestuje w centrum logistyczne w Okmianach
Amazon, światowy gigant handlu internetowego, uruchomi w Polsce kolejne centrum logistyczne. Tym razem wybór padł na położone koło Bolesławca Okmiany. To już trzecia inwestycja tej firmy na Dolnym Śląsku. Obiekt o powierzchni ponad 60 000 m2, ma zostać wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Jego zadaniem będzie odbiór towarów od sprzedawców ...
-
Magazyny w Polsce. 100% wzrostu w 5 lat
... na polskie magazyny. W ciągu minionych pięciu lat ogromnym przełomem w kwestii zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe w Polsce jest dynamiczny rozwój firm z sektora e - commerce. Pojawienie się na polskim rynku międzynarodowych gigantów, takich jak Zalando czy Amazon, pomaga zagwarantować zrównoważoną relację pomiędzy podażą i popytem oraz ...
-
Zakupy online zupełnie spowszednieją?
Wprawdzie Polacy ciągle dość tradycyjnie podchodzą do zakupów online, traktując internet jako swoistego rodzaju katalog wysyłkowy, to jednak z roku na rok zauważa się wzrost popularności szybkich i wygodnych rozwiązań e-commerce. Potwierdzeniem tego są chociażby rezultaty opracowanego przez Autopay Research badania “Jak kupujemy w internecie 2019 ...
-
Już połowa Polaków kupuje w zagranicznych sklepach internetowych
Handel internetowy nie może narzekać na brak popularności. Wśród klientów widać rosnące zaufanie tak do krajowego, jak i zagranicznego e-commerce. Zagraniczne zakupy przez internet robi już połowa polskich internautów, ale okazuje się, że kupuje w nich nieco inaczej niż u rodzimych e-sprzedawców. Jak? Odpowiedzi na to pytanie udziela opracowany ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
Sektor dóbr konsumpcyjnych ulega dziś intensywnym przemianom. Producenci nie mają wyjścia - do tych zmian, wynikających m.in. z rozwoju e-commerce, obecności coraz silniej przebijających się na rynku marek własnych marketów oraz rosnących oczekiwań ze strony klientów, muszą przystosować swoje strategie. W batalii o rynkową pozycję pomóc im mogą ...
-
Jak zmieni się handel? 5 kluczowych trendów na 2020 rok
Intensywnie zmieniające się realia to coś, na co musi zważać dziś każda branża. Handel nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Nadchodzący rok ma być wprawdzie kolejnym, który upłynie pod znakiem e-commerce i nowych technologii, ale pojawią się również świeższe trendy. Eksperci DNB Bank Polska prezentują subiektywne zestawienie pięciu, ich ...
-
Amazon w Polsce: tym razem Gliwice
Amazon w Polsce jest już obecny od kilku lat i wszystko wskazuje na to, że zagrzał u nas miejsca na dłużej. Po tegorocznych otwarciach w Okmianach k. Bolesławca i w Pawlikowicach k. Łodzi, firma ogłosiła właśnie powstanie nowego Centrum Logistyki E-Commerce w Gliwicach. W czteropoziomowym obiekcie wyposażonym w technologię Amazon Robotics ...
-
Jak chronić sklep internetowy i jego klientów?
Sklep internetowy to łakomy kąsek dla cyberprzestępców, a ataki na e-sklepy i ich klientów to pełna gama e-przestępstw. Od „odmowy usługi” (DoS), która zamyka możliwość generowania przychodu, do kampanii typu ransomware, poprzez które wyłudzane są dane i środki finansowe. Sezonowe szaleństwo sprzedażowe w e-commerce, które zaczyna się w czarny ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
Rozwój e-handlu ma coraz większy wpływ na rozwój sektora nieruchomości przemysłowych. Źródła należy doszukiwać się w zmianie naszych przyzwyczajeń zakupowych – popularyzacja e-commerce zrewolucjonizowała operacje logistyczne w magazynach. To tylko czubek góry lodowej! Sprawdź, jak handel internetowy odmienia polski rynek magazynowy. Czynniki takie ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
Polski sektor MSP ma się raczej dobrze, ale oceny rozwoju firmy w dużej mierze uwarunkowane są wielkością przedsiębiorstwa - wynika z badania zrealizowanego przez Elavon. Obawy przedsiębiorców wzbudzają m.in. koszty prowadzenia działalności. ¾ badanych widzi możliwości, jakie rysuje przed nimi e-commerce, jednak wielu uważa, że jest to obszar, w ...
-
Zakupy online wg poleń X, Y i Z. To powinien wiedzieć e-commerce
Jak prezentują się zachowania konsumentów z pokoleń X,Y i Z? O której kupują? Jakie kategorie zakupowe preferują? Co motywuje ich do zakupów online? A co zniechęca? Odpowiedzi na te pytania dostarcza opublikowany przez Digitree Group S.A. raport „Klikasz i kupujesz”. Okazuje się, że pod niektórymi względami badane grupy istotnie się różnią, ale ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
Czy można już mówić o modzie na ekologię? Czy jesteśmy „zielonym pokoleniem”? Czy e-commerce jest eko? Odpowiedzi na te pytania dostarcza opracowany przez Mobile Institute raport „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi”, którego autorzy pochylili się nad świadomością ekologiczną Polaków oraz ich zachowaniem w odniesieniu do ochrony środowiska. ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
Zataczający coraz to szersze kręgi postęp technologiczny nie omija branży handlowej, w efekcie czego zmianie ulegają również preferencje i zachowania konsumenckie. Już niemal 53% Polaków uważa, że przyszłością handlu są bezobsługowe sklepy. Tak entuzjastyczne podejście do tego rozwiązania wynika najprawdopodobniej z dużej popularności, jaką cieszy ...
-
Stacjonarny handel detaliczny nie zginie, jeśli nie zapomni o automatyzacji?
Wieszczony przez niektórych koniec handlu stacjonarnego nie tylko nie nadszedł, ale wręcz wydaje się, że jest to scenariusz, który przynajmniej na razie pozbawiony jest racji bytu. Nie oznacza to jednak że na rynku przetrwają wszyscy. Przeciwnie - największe na to szanse mają przede wszystkim te sklepy stacjonarne, które zdobędą wprawę w ...
-
Nie tylko ostatnia mila. W e-commerce liczy się też magazyn
E-commerce stanowi jedną z głównych sił napędowych polskiego rynku magazynowego. Potwierdzeniem tego mogą być rezultaty zrealizowanego przez Cushman & Wakefield badania, z którego wynika, że obsługą handlu internetowego zajmuje się 1/4 powierzchni magazynowych naszego kraju. Te ostatnie rozwijają się w bardzo dynamicznym tempie i to zarówno jeżeli ...
-
Koronawirus: czy e-commerce zyska na pandemii?
Hotelarstwo, restauratorzy oraz firmy zajmujące się przewozem osób czy usługami fryzjersko-kosmetycznymi to tylko niektóre sektory, które już dziś liczą straty wynikające z rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. O utrudnieniach mówi również handel i logistyka, której praca w znacznej mierze perturbowana jest przerwami w łańcuchach dostaw. ...
Tematy: e-commerce, handel elektroniczny -
Dlaczego powierzchnie magazynowe są bardziej odporne na koronawirusa?
Jest już pewne, że rozprzestrzeniająca się właściwie we wszystkich zakątkach naszego globu pandemia koronawirusa sprowadzi światowy wzrost gospodarczy na poziom, którego nie widzieliśmy już od dawna. Tąpnięcia nie uniknie również rynek nieruchomości. Colliers International przekonuje jednak, że stosunkowo dobrze poradzą sobie w tym kryzysie ...
-
Usługi kurierskie i obsługa online. To liczy się jak nigdy
... przez polskich konsumentów i w badaniu firmy doradczej Deloitte uzyskała najwyższą średnią ocenę, tj. 4,27 w pięciostopniowej skali. Na drugim miejscu znalazł się e‑commerce z wynikiem 4,13. Trzecim, najbardziej satysfakcjonującym klientów pod względem obsługi sektorem, są aplikacje sieci handlowych ze średnią oceną 4,07. W rankingu najbardziej ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
Okres pandemii spowodowany koronawirusem to ogromny cios dla przedsiębiorstw na całym świecie. Rynek e-commerce jako jeden z niewielu ma szansę skorzystać na obecnej sytuacji, a nawet na niej zyskać. Niektóre branże, takie jak apteki, e-grocery czy suplementy, odnotowują rekordową sprzedaż. Jednak są też takie (odzież, biżuteria), które muszą ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
Koronawirus zawładnął gospodarką na całym świecie. Na szczęście dla e-handlowców, rynek ecommerce trzyma się w tej trudnej sytuacji całkiem dobrze, a niektórzy jego przedstawiciele odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. Niestety nie dotyczy to każdej branży. Pomimo krążącego nad gospodarką widma kryzysu, spowodowanego wybuchem pandemii, część ...
-
Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
Mimo że w niektórych branżach, takich jak odzież i biżuteria, zmalała sprzedaż, to rynek ecommerce jako całość rośnie w siłę, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Jednak aby wyjść z tej niezwykle skomplikowanej sytuacji obronną ręką, należy się do niej dostosować: m.in. dbając o bezpieczeństwo klientów i pracowników, aktualizując ofertę, ...
-
Magazyny miejskie: rozwój, ale bez eksplozji
Rynek podmiejskich magazynów, czyli tzw. logistyka ostatniej mili, całkiem nieźle sobie radzi w obecnej rzeczywistości epidemii koronawirusa. Jednak, wbrew pozorom, ograniczenie zakupów stacjonarnych i częściowy zwrot klientów w stronę e-commerce nie powoduje skokowych wzrostów w rozwoju tego sektora, przynajmniej na razie. Co prawda, duże i silne ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
W czasie pandemii Polacy nie zrezygnowali z zakupów dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Jak jednak wynika z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, znacznie częściej niż przed kryzysem kupowaliśmy je online. Wydatki dokonywane na tę kategorię za pośrednictwem e-commerce wzrosły względem poprzedniego roku o pokaźne 30%. Z tego tekstu dowiesz się ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
Wprawdzie polska gospodarka stopniowo się odmraża, to jednak handlowi daleko jeszcze do czasów prosperity. Spadki zaczęły odnotowywać nawet te jego sektory, które początkowo wydawały się na pandemię wyjątkowo odporne (np. farmacja). Jakie środki zaradcze warto podjąć? DNB Bank Polska wskazuje na konieczność monitorowania zachowań konsumenckich i ...
-
Zachowania konsumentów: omnichannel stracił na znaczeniu
Przed nami 5. już edycja raportu "Omni-commerce. Kupuję wygodnie". Opracowanie zlecone Mobile Institute przez Izbę Gospodarki Elektronicznej dowodzi, że zaledwie w ciągu roku odsetek Polaków kupujących online wzrósł o pokaźne 15 p.proc., co oznacza, że dziś w sieci kupuje już 72% z nas. Jak można się łatwo domyślić, na bieżące zachowania ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... . Sektor handlu detalicznego osiągnął bardzo dobre wyniki i najszybszy wzrost wartości marek (21%), przede wszystkim za sprawą głównych graczy na rynku e commerce. Wśród 20 najszybciej rosnących uczestników rankingu pojawiła się ponad połowa marek z kategorii mediów i rozrywki. Wśród nich znalazły się: Netflix (+34 ...
-
Sklepy internetowe: 5 trendów, które pozostawi pandemia
Sklepy internetowe to grupa firm, które efekty pandemii odczuwają w stosunkowo niewielkim stopniu. Jednocześnie jednak muszą mierzyć się ze zmianami, jakie wywołała ona w zachowaniach konsumentów, którzy właściwie z dnia na dzień odeszli od beztroskich zakupów. Jakich trendów należy spodziewać się w postpandemicznym e-commerce? Oto 5 tendencji, ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... firm w Polsce zostało przeprowadzone przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą wśród firm zrzeszonych w izbach bilateralnych należących do International Group of Chambers of Commerce (IGCC) i skierowane było do Prezesów, Dyrektorów Generalnych i członków zarządu. Udział w nim wzięło 189 przedsiębiorstw działających w Polsce, z czego 26% to firmy ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
Gospodarczy lockdown wyhamował aktywność wielu polskich firm. Nie wszyscy jednak mają powody do narzekania. W grupie przedsiębiorców, w których nie brakuje beneficjentów koronawirusa, znalazły się podmioty z branży e-commerce. Wszystko za sprawą wzmożonych zakupów w sieci - w trakcie pandemii rzesza kupujących online wzrosła o 11 punktów ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
O wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...