-
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
Sklepy internetowe powinny dbać o zrównoważony rozwój, a te, które nie podejmą w tym kierunku żadnych kroków, muszą liczyć się z odpływem klientów. Taki właśnie wniosek można wysnuć z opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej raportu „Odpowiedzialny e-commerce”. Z opracowania wynika bowiem, że już ponad połowa e-konsumentów zwraca uwagę, ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... wesprzeć klientów posiłkując się rekomendacjami AI. Ostatecznie zapewniając odpowiedni poziom wsparcia i jakość obsługi – mówi Bartosz Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. O badaniu Badanie Deloitte objęło kadry kierownicze z pięciu krajów oraz 11 500 konsumentów z całego świata. Ponadto przeprowadzone zostało 18 ...
-
Polacy na zakupach online 2021. Jakie trendy?
Santander Consumer Bank przedstawia wyniki badania "Polacy na e-zakupach 2021", w którym pod lupę wzięto postawy i zachowania konsumentów w sieci. Ich analiza pozwala na wskazanie najgorętszych trendów w e-commerce oraz kierunku, w którym podąża właśnie handel mobilny. Ta ostatnia kwestia jest o tyle istotna, że zakupy online przez telefon robi ...
-
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
... AliExpress, dynamiczny rozwój sieci automatów paczkowych (np. In Post, Allegro, Orlen, AliExpress) czy „dark stores” na potrzeby „q-commerce” (ang. quick commerce – szybki handel). Przykładem sklepów uruchomionych w tej formule są np. Lisek.app, Jokr, Swift, Wolt czy Żabka Jush. Prognozy na 2022 ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
E-commerce B2B jako podstawowa działalność ma dla branży kosmetycznej jeszcze małe znaczenie, ale zmiany w tym zakresie następują niezwykle szybko. 35% firm z sektora działających przede wszystkim w segmencie B2B uważa, że udział sprzedaży online w przychodach branży zamyka się w 10%, a 1 na 4 respondentów szacuje go na ponad 25%. Więcej niż co ...
-
Magazyny z kolejnymi rekordami w 2022 roku?
2021 rok był dla sektora logistyczno-magazynowego rekordowy. I to pomimo trudnego otoczenia społeczno-gospodarczego. Zamykając trzeci kwartał 2021 roku mieliśmy w sumie 5 mln mkw. wynajętej powierzchni, czyli o niemal 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordowo dużo powierzchni było też w budowie, bo 3,7 mln mkw. Pustostanów było za to mało. W ...
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
Firma JLL zaprezentowała najświeższe podsumowanie sytuacji panującej w rodzimym sektorze handlowym w Polsce. Opracowanie dowodzi intensywnego rozwoju e-commerce, ale jednocześnie potwierdza, że klienci powrócili do sklepów stacjonarnych. Marki, które myślą o rozwoju, powinny kłaść nacisk na wykorzystanie synergii tych dwóch kanałów. Jednocześnie ...
-
TOP trendy w logistyce: automatyzacja i co dalej?
... spożywcze, którymi to zainteresowaliśmy się jeszcze w 2020 roku, począwszy z wybuchem pandemii. Wtedy jeszcze nazwa q-commerce była niejasnym szyfrem, teraz quick commerce to coraz częstszy element handlu internetowego, który polega na szybkim, nawet 10-15 minutowym dostarczeniu zakupów spożywczych zamówionych online, pod drzwi ...
-
Branża TSL w obliczu wojny: jak z pracą w logistyce i transporcie?
Po świetnym roku 2019 transport i logistyka musiały zmierzyć się z niespodziewanym wybuchem pandemii. I wprawdzie wyniki branży TSL niewątpliwie popsuło spowolnienie produkcji i handlu, to jednak ratunkiem okazał się e-commerce oraz rozwój rynku magazynowego. W efekcie sektor wyszedł z pandemii obronną ręką, a zapotrzebowanie na pracowników ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... . Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (35 proc.), które w tym roku po raz pierwszy ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
Zakupy online cieszyły się rosnącą popularnością kupujących już od wielu lat, ale to pandemia okazała się czynnikiem, który znacznie przyspieszył rozwój e-commerce. Potwierdzeniem tego są wyniki badania Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, w którym aż 80 proc. Polaków przyznało, że w minionym roku kupowało przez internet ...
-
Liczba dark stores wzrosła w czasie pandemii
W Polsce pandemia COVID-19 w zdecydowany sposób przyspieszyła rozwój sieci q-commerce, tym samym zwiększając liczbę tak zwanych dark stores w największych polskich miastach. Łącznie jest ich w Polsce kilkadziesiąt, jednak większość z nich funkcjonuje w stolicy - Warszawie. Powstają one nie tylko w bliskiej odległości od osiedli mieszkaniowych, ale ...
-
Rekordowy popyt na magazyny w Łodzi i okolicach
Polska Centralna to jeden z bardzo prężnie rozwijających się rynków magazynowo-przemysłowych naszego kraju. Przyciąga zarówno najemców, jak i deweloperów. Popyt na zlokalizowane w Łodzi i jej okolicach magazyny zgłaszają przede wszystkim firmy logistyczne, dystrybucyjne oraz e-commerce. W dwóch minionych latach zapotrzebowanie na centralnie ...
-
Sprzedaż przez Internet skutecznym lekiem na kryzys?
Wybuch pandemii spowodował wyraźny zwrot firm w kierunku e-commerce. Z danych opublikowanych przez Advox Studio wynika, że tylko w minionym roku sprzedaż przez internet rozpoczęło blisko 4 tys. sklepów i 2,5 tys. lokali gastronomicznych. To z kolei pociągnęło za sobą rozwój firm kurierskich. Czy jednak transformacja cyfrowa wystarczyła, aby ...
-
B2B w e-commerce: jak się rozwija?
Potencjał drzemiący w rozwoju e-commerce B2B jest bezdyskusyjny, a w nadchodzących latach coraz większa ilość interakcji pomiędzy biznesami ma zachodzić online. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Izby Gospodarki Elektronicznej. Ze zleconego przez nią badania wynika, że znakomita większość firm oferujących produkty lub usługi dla biznesu ...
-
Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?
Branża e-commerce rośnie, a razem z nią jej udział w rynku przesyłek pocztowych. Nadania sklepów internetowych to jednak nie tylko paczki z zamówionym towarem wysyłanym do klientów. To także przesyłki listowe. Choć domeną sklepów on-line są wszelkiego rodzaju formy marketingu cyfrowego, wiele z nich dostrzega korzyści z tradycyjnych form promocji, ...
-
Sprzedaż w internecie sposobem na przetrwanie kryzysów?
Wybuch pandemii wstrząsnął rynkiem, powodując przy okazji, że wiele firm zdecydowało się na rozszerzenie działalności o sprzedaż przez internet. Jak się okazuje, trend ten trwa nadal. Potwierdzeniem tego są dane napływające z KRS - tylko od początku roku decyzję o wejściu do e-commerce podjęło 19,6 tys. przedsiębiorców. W efekcie tego łączna ...
-
Potrzebne magazyny miejskie i obiekty obsługi ostatniej mili
Colliers donosi o coraz większym zapotrzebowaniu na magazyny typu SBU i LML w Europie Środkowo-Wschodniej. Popyt na małe magazyny miejskie oraz te, które zajmą się obsługą ostatniego etapu dostaw, czyli tzw. ostatnią milą, wynika przede wszystkim z niezwykle dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co napędza popyt ...
-
E-commerce powoli hamuje
Ostatnie trzy lata przyniosły znacznie większe zainteresowanie branżą e-commerce, niż spodziewali się sami uczestnicy rynku. Pandemia zmusiła firmy do przyspieszenia digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci, nawet w przypadku produktów codziennego użytku. Tymczasem dane z ostatniego okresu wskazują na pewne spowolnienie. Jakie ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
EY zaprezentował wyniki kolejnej, piątej już odsłony badania EY Future Consumer Index. Z odpowiedzi, których w maju bieżącego roku udzielili polscy respondenci, wynika, że powoli wracamy do zachowań zakupowych sprzed pandemii, deklarując częstsze niż ostatnio odwiedziny w sklepach stacjonarnych. Na przestrzeni roku odsetek konsumentów wskazujących ...
-
Handel online stanowi już 15 proc. wszystkich zakupów w regionie CEE
Rozwój e-commerce znacznie przyspieszył, co było szczególnie widoczne w czasie pandemii. Sprzedaż online stanowi dziś 15 proc. handlu, a zgodnie z prognozami CBRE, ten udział wzrośnie w ciągu czterech lat do 20 proc. Liderami wzrostu zakupów online w regionie CEE są Polska i Czechy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki udział w handlu stanowi ...
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Jest już dostępna najnowsza, dziesiąta już edycja raportu "E-commerce w Polsce 2022". Opracowanie dowodzi, że odsetek internautów deklarujących zakupy online sięga obecnie 77%, co jest wynikiem oznaczającym stabilizację. Jednocześnie odpowiedzi udzielone przez respondentów wskazują, że zachowania zakupowe w coraz większym stopniu determinowane są ...
-
Rozwój e-commerce napędza logistykę ostatniej mili
O tym, że e-commerce zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników, nie trzeba przypominać chyba nikomu. Popularność zakupów online niewątpliwie wzmogła pandemia i nic nie wskazuje na to, aby ten kurs w najbliższej przyszłości miał się zmienić. Korzystają na tym niewątpliwie firmy kurierskie i pocztowe, które - według najnowszego raportu "Polish CEP ...
-
Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
Ceneo zbadało sytuację polskiego e-commerce. Kto kupuje najchętniej w sklepach internetowych? Co najczęściej kupujemy online? Jak robimy e-zakupy? Oprócz odpowiedzi na te i inne pytania, Ceneo zaprezentowało wyniki 13. Rankingu Zaufanych Sklepów. Które e-sklepy zwyciężyły w poszczególnych kategoriach? Ceneo prowadzi ranking najlepszych e-sklepów, ...
-
Jaki potencjał mają platformy B2B?
... ponadto skrócić do minimum czas przygotowania zamówienia, co naturalnie zwiększa poziom satysfakcji konsumentów – komentuje Olaf Puchalski, starszy konsultant B2B Commerce, Deloitte Digital. Outsourcing wsparciem dla zmian Blisko połowa uczestników badania nie posiada platformy handlu elektronicznego B2B. Najczęstszą przyczyną sceptycznej postawy ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
Ostatni kwartał roku to dla branży e-commerce jeden z najbardziej intensywnych okresów. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki i Boże Narodzenie - to okazje, które właściciele sklepów internetowych starają się maksymalnie wykorzystać. Co roku jest to czas wyjątkowo wysokich obrotów i bardzo dużej liczby przeprowadzonych ...
-
Hakerzy udają firmy kurierskie. Jak poznać oszustwo na dostawę towaru?
E-commerce przeżywa swój intensywny rozwój już od wielu lat, ale to niedawna pandemia okazała się dla niego istnym katalizatorem. Szacunki wskazują, że na przestrzeni lat 2019-2021 sprzedaż online zanotowała wzrost o 56%. Nie jest zatem zaskoczeniem, że transakcje elektroniczne w jeszcze większym stopniu zaczęły interesować cyberprzestępców. W ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... , preferowanym formatem reklamowym są treści publikowane przez influencerów, które zanotowały skok o sześć punktów. Za nimi plasują się reklamy w środowisku e commerce i podcastach. W porównaniu z ubiegłym rokiem swój wynik poprawiły o jedną pozycję reklamy typu story w mediach społecznościowych i reklamy w muzycznych serwisach streamingowych ...
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
Allegro zostało liderem rankingu Top Marka w kategorii e-commerce, opublikowanego przez magazyn „Press” oraz PSMM Monitoring & More. W pierwszej piątce najsilniejszych marek w tej kategorii znalazły się także: Amazon, OLX, AliExpress oraz Zalando. Ranking Top Marka opublikowany przez magazyn „Press” oraz PSMM Monitoring & More wyłonił ...
-
Jak zadbać o User Experience (UX) w m-commerce? Najnowsze rekomendacje
Opublikowano wyniki drugiej edycji badania polskich sklepów mobilnych przeprowadzonego przez Google Polska i e-point SA. Efektem projektu jest przeszło 530 rekomendacji dotyczących mobilnego User Experience oraz szybkości witryny, które przekazano 25 polskim firmom dużej i średniej wielkości działającym w polskim e-commerce w kategoriach: zdrowie ...
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
Przed nami kolejny rok dynamicznego wzrostu w e-commerce. Duże szanse rozwoju oznaczają też jednak nowe wyzwania. Coraz większe oczekiwania klientów, ochrona danych, rozwój działalności poprzez wejście na rynki zagraniczne - to tylko niektóre, na które warto się przygotować. Komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce. Do 2027 wartość ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach. Zestaw danych świątecznych Salesforce obejmuje 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych z listy Digital Commerce 360 z 2021 roku i wykorzystuje publicznie dostępne źródła danych stron trzecich.
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
Nie jest żadnym zaskoczeniem, że w dobie inflacji kupujący bardziej niż zwykle rozglądają się za przecenami. Tym lepszą dla polskich konsumentów informacją są najnowsze dane DataFeedWatch, z których wynika, że aż ¾ produktów reklamowanych w polskim eCommerce było przecenionych już przed świętami Bożego Narodzenia, a Polska pod względem liczby ...
-
W roku 2023 więcej dłużników, kredyty dla nielicznych
Krajowy Rejestr Długów prognozuje, że w 2023 roku przybędzie dłużników, zwiększy się liczba niewypłacalności wśród firm i konsumentów, a kredyty dostaną nieliczni. Głównym problemem firm będzie utrzymanie płynności finansowej. Rok 2023 to dalszy wzrost cyfryzacji i e-commerce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile długów i dłużników przybędzie w ...
-
Rynek TSL w 2023 roku. Spowolnienie we wszystkich sektorach
... a to znacznie wolniej niż obsługa transportu międzynarodowego, który wzrośnie o 2,1%. Za wyraźnie lepszą kondycję przewozów międzynarodowych ma odpowiadać obsługa zamówień e commerce i rynku detalicznego. Zestawienie prognoz na miniony i bieżący rok dobitnie pokazuje, że branża transportowa na Starym Kontynencie zaciągną hamulec. Przewozy krajowe ...