-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
Początek roku pod znakiem COVID-19, ale już kolejne miesiące z wynikami wyższymi niż w 2019 roku i to pomimo wojny oraz inflacji - tak można podsumować 2022 rok w sektorze handlowym. Klienci masowo ruszyli na zakupy, stąd odwiedzalność i obroty zaskoczyły na plus. Na rynku w minionym roku dominowały parki handlowe, trwała ekspansja sieci takich ...
-
Rynek magazynowy rośnie stabilnie
Miniony rok na rynku magazynowym był bardzo podobny do 2021 roku. Wybudowano i wynajęto podobną ilość powierzchni. Zmianie uległy sektory napędzające rozwój magazynów. Zamiast e-commerce dominować zaczęły firmy produkcyjne. Brak dużych transakcji i popyt generowany głównie przez mniejsze inwestycje dowodzi większej ostrożności, jaka zapanowała ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
Na platformach marketplace zakupy robi 72 proc. Polaków. Kupujemy najczęściej odzież, obuwie i kosmetyki - wynika z badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce". Jakie jeszcze wnioski płyną z tego badania? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Kto najczęściej robi zakupy na platformach marketplace? Co ...
-
Magazyny w Polsce: rekordowa podaż i puste powierzchnie
BNP Paribas Real Estate Poland podsumował trzy pierwsze miesiące bieżącego roku na rynku magazynowym. Okazuje się, że były one okresem rekordowej podaży, za sprawą której całkowite zasoby magazynów w naszym kraju osiągnęły blisko 30 mln mkw. Realizowanych projektów oraz podpisanych umów było jednak mniej niż w 2021 i 2022 roku. Siłą napędową rynku ...
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
Intensywny rozwój handlu internetowego sprawił, że naprawdę trudno jest się oprzeć słuszności stwierdzenia „jeśli nie ma Cię w e-commerce, to nie istniejesz”. Potwierdzeniem tego mogą być najnowsze badania e-izby, które dowodzą, że w tym roku już 100 proc. internautów zadeklarowało, że na zakupy przez Internet zdecydowało się chociażby raz. To ...
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
Jak największe marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u? Sprawdzili to eksperci z firmy Semcore, a wyniki analizy opublikowali w ramach raportu "Raport SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce". "Raport SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce" bada, jak największe brandy kosmetyczne wykorzystują SEO oraz UX do generowania ruchu ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
Blisko połowa Polaków pozytywnie ocenia ideę szybkich zakupów - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję mediową Mindshare. Szacuje się, że do 2030 roku wartość europejskiego rynku q-commerce wyniesie 13 mld euro. Średni koszt zamówienia wzrósł z 64,2 zł w 2021 roku do 74,8 zł w roku 2022. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak Polacy ...
-
960 największych inwestycji budowlanych w Polsce wartych jest już 865 mld zł
Kontynuacja ambitnych programów inwestycyjnych w zakresie budownictwa drogowego i kolejowego, transformacja energetyczna polskiej gospodarki, rozwój rynku e-commerce, przyspieszający trend nearshoringu i friendshoringu oraz ożywienie w budownictwie militarnym powodują, że potencjał polskiego rynku budowlanego w perspektywie do 2028 r. pozostaje ...
-
Powstanie Panattoni Park Bieruń
Panattoni nabyło 4,2 ha gruntu i ruszy z realizacją Panattoni Park Bieruń. Inwestycja o powierzchni ponad 18 000 m kw. powstanie w pobliżu fabryki Stellantis. Jest dedykowana dla poddostawców branży automotive, ale sprawdzi się również w obsłudze e-commerce, logistyki czy przemysłu. Panattoni jest już gotowe do rozpoczęcia realizacji kolejnego ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... Adobe Shop (Magento), będący liderem wśród platform e-commerce dostępnych na rynku dla marek B2B i B2C. Wdrożenie sklepu na Magento w wersji Commerce z pełnym zakresem funkcjonalności pozwala wykorzystać szereg unikalnych funkcji segmentacji po to, by personalizować doświadczenia klientów i różnicować działania marketingowe względem każdego ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
Personalizacja treści to podstawa działalności niemal każdego współczesnego biznesu e-commerce. Dzięki niej sklepy online mogą budować lojalność klientów i zwiększać ich satysfakcję, maksymalizując w ten sposób zyski sprzedażowe. Z uwagi na fakt, iż masowy przekaz nie przynosi już pożądanych efektów, na personalizację w marketingu powinien ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
Polscy internauci wydają podczas zakupów w sieci średnio 573 zł miesięcznie. Najwięcej wydajemy na artykuły spożywcze - 405 zł, a najmniej na kulturę - wynika z tegorocznej edycji raportu "E-commerce w Polsce". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile polscy internauci wydają w sieci? Na co wydajemy online najwięcej? Jak płacimy za zakupy internetowe? ...
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
Dbałość o coraz wyższy współczynnik konwersji to niewątpliwie jeden z kluczowych kroków do osiągnięcia sukcesu w e-commerce. Na tym oczywiście nie koniec - warto też zainwestować w dobre opisy produktów, atrakcyjne grafiki czy poprawę nawigacji na stronach. Co jednak, gdy po podjęciu tych wszystkich starań klienci nadal nie finalizują zakupów ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
Zakupy online cieszą się ogromną popularnością. Również te, przy których wykorzystujemy aplikacje mobilne sklepów. Opracowany przez Santander Consumer Bank raport "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023" dowodzi, że co 5. Polak korzysta z "apek" kilka razy w tygodniu. Co sprawia, że wybieramy taką właśnie formę dokonywania zakupów w ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
Santander Consumer Bank przedstawił kolejną porcję wyników najnowszego raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Ostatnie doniesienia rzucają światło na podejście polskich konsumentów do zakupów online w metaverse oraz ich stosunek do kwestii personalizacji oraz ekologii. Oto, czego się dowiadujemy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
2/3 Polaków ma subskrypcje
35 proc. Polaków nie korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych - wynika z ostatniej odsłony opracowanego przez Santander Consumer Banku raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Po przeciwnej stronie barykady znajdują się aktywni użytkownicy subskrypcji, którzy nie wahają się sięgnąć po portfel, aby zagwarantować sobie stały ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
Mijający rok dla sektora e-commerce rozpoczął się wiadomością o zakończeniu działalności przez platformę Shopee. Dla wielu na informacja okazała się dość zaskakująca, ponieważ rynkowy staż tej platformy był naprawdę skromny. W minionych 12 miesiącach nie zabrakło jednak i debiutów, spośród których wymienić można chociażby trzy duże platformy ...
-
Spowolnienie gospodarcze uderza w Szwecję. Co to oznacza dla polskich eksporterów?
... uda się obniżyć w 2024 r. (3,6 proc. wobec 6,9 proc. w 2023 r.) i wówczas Szwecja powróci też na ścieżkę wzrostu gospodarczego (+0,6 proc.). Swedish-Polish Chamber of Commerce regularnie otrzymuje pytania od polskich podmiotów zainteresowanych wejściem na szwedzki rynek. To nie tylko producenci dobrze już rozpoznawanych w Szwecji produktów ...
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
Admitad prezentuje wyniki najnowszego badania poświęconego decyzjom zakupowym Polaków korzystających z e-commerce. Okazuje się, że pomimo niełaskawych dla naszych kieszeni zawirowań gospodarczych polscy konsumenci nie tylko nie tracą zainteresowania zakupami w internecie, ale w przypadku niektórych platform wręcz je intensyfikują. Na brak ...
-
Oto najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"
Agencja Elephate opublikowała „Ranking blogów w e-commerce”, w którym przygląda się m.in. blogosferze e-sprzedawców z kategorii „Dom i ogród”. Sklepy internetowe z tej branży mają na swoich blogach 1254 opublikowane artykuły, za sprawą których są w stanie wygenerować około 219 tys. odwiedzin miesięcznie. Kto jest z liderem? Kto zasługuje na ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
Cross-border e-commerce, czyli transgraniczny handel elektroniczny to droga, którą wybiera coraz większa rzesza polskich e-sprzedawców. Prowadzenie sprzedaży na rynkach zagranicznych deklaruje już 60%, a co piąty zamierza rozpocząć taką działalność w ciągu nadchodzących trzech lat - wynika z najnowszych doniesień Izby Gospodarki Elektronicznej. Z ...
-
Rynek pracy w transporcie i logistyce 2023. Prognozy na I kw. 2024
... umiejętności wśród kandydatów – mówi Małgorzata Hornig, Dyrektor HR w spółce ID Logistics Polska, świadczącej kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, obsługę e commerce oraz zarządzanie łańcuchem dostaw w 18 krajach. Na strategiczne znaczenie zasobów ludzkich uwagę zwraca również platforma Transporeon. W badaniu z kwietnia 2023 ...
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci - to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024 roku. Z jakich nowoczesnych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję będą jeszcze korzystać e-sprzedawcy? Zdradzają eksperci IdoSell. Sztuczna ...
-
Obsługa klienta e-commerce: ciężki kawałek chleba?
Przed nami najświeższa dawka wyników opracowanego przez Grafton Recruitment "Raportu wynagrodzeń i trendów w przedsiębiorstwach". Tym razem dostajemy porcję danych o pracy w obsłudze klienta e-commerce. Czy jest to miejsce dla osób liczących na dynamiczne podwyżki wynagrodzenia oraz bezstresowe środowisko? Niekoniecznie. Z tego tekstu dowiesz się ...
-
Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk. Dźwięk pełni kluczową rolę w ...
-
Startuje inwestycja LemonTree w Zabrzu
LemonTree we współpracy z firmą Commercecon rozpoczyna realizację swojej najnowszej inwestycji, BOOSTER Zabrze. Na placu budowy został już wmurowany kamień węgielny. Kompleks usługowo-logistyczny zaoferuje docelowo ponad 100 tys. mkw. powierzchni usługowo-logistycznej i biurowej. Wokół kompleksu zostanie starannie zaaranżowana, ogólnodostępna ...
-
Jak przesłać dane wrażliwe i zadbać o bezpieczeństwo?
Szybki rozwój internetu, nowych technologii, aplikacji i e-commerce sprawiają, że w sieci krąży gigantycznie dużo informacji o naszych zwyczajach, zdrowiu czy finansach. To łakomy kąsek dla różnej maści cyberprzestępców. Jednocześnie jednak trudno jest sobie wyobrazić, że w trosce o bezpieczeństwo powrócimy do analogowych rozwiązań. Istnieją ...
-
Jak sztuczna inteligencja wpływa na nasze życie?
Żyjemy w czasach, w których dynamicznie postępujące zmiany w technologiach są pewnikiem. Zrealizowane przez Autopay badanie „Finanse w czasach niepewności” potwierdza, że Polacy zdołali się już z tym faktem pogodzić. Na uwagę zasługuje jednak spadający odsetek osób deklarujących chętne korzystanie z nowinek przy jednoczesnym wzroście udziału osób ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2024
... na zmieniające się zachowania konsumentów zapewniły doskonałe wyniki markom takim jak Lowe’s, Aldi czy TJ Maxx oraz regionalnym gigantom branży e commerce: Pinduoduo i Mercado Libre.
Tematy: najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, marki, rok 2024, Apple, Google, Amazon, Microsoft -
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
Handel detaliczny ewoluuje, a wraz z nim przeobrażeniom ulegają zachowania konsumentów. Znaczny wpływ na to ma intensywny rozwój e-commerce, który może stanowić dla sklepów stacjonarnych swoistego rodzaju inspiracje. Niektóre strategie stosowane w środowisku online można bowiem wdrażać również w fizycznych sklepach tak, aby te ostatnie stawały się ...
-
Robisz zakupy online? Uważaj na chińskie platformy zakupowe
O tym, że zakupy online cieszą się nieustannym wzrostem popularności, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Systematycznie rozszerza się również gama produktów, które wkładamy do cyfrowych koszyków oraz grono przedsiębiorców, od których kupujemy w internecie. Coraz częściej też decydujemy się na zakupy transgraniczne. Przemawia za nimi zarówno ...
-
Logistyka kontraktowa podąża za PKB. Nowe prognozy na 2024 rok
Dobre wiadomości dla logistyki kontraktowej przynoszą bieżące analizy sektorowe oraz najnowsze prognozy dla światowej gospodarki i e-commerce. Rynek kontraktowy przyspieszy w tym roku do 4,2%, ale świat, a zwłaszcza Azja odjeżdża Europie. Dystans powiększa się na polu wzrostu PKB, przychodów z sektora kontraktowego i rozwoju e-handlu. Standardowo ...
-
Cross-border napędza polski e-commerce
Polscy e-sprzedawcy coraz śmielej spoglądają w kierunku zagranicznych rynków i to nie tylko tych zupełnie oczywistych, ale tez zupełnie egzotycznych. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem, skoro - jak wynika z opublikowanego przez platformę IdoSell "Raportu Cross-border z Polski" - konsumenci z zagranicy są wyraźnie zainteresowani ofertą naszego ...
-
4 kluczowe trendy w e-commerce. Czym stoi e-handel?
E-commerce to branża, która ulega nieustannym wręcz przeobrażeniom. Dowodem na to są chociażby zmieniające się dynamicznie trendy. Ten rok upływa w e-handlu pod znakiem sztucznej inteligencji, ale istotnych tendencji jest zdecydowanie więcej. Czym żyje świat wirtualnej sprzedaży? Oto cztery kluczowe zjawiska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
Już jest - najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2024” właśnie ujrzał światło dzienne. Opracowanie przygotowane przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska rzuca światło na rynek handlu internetowego, panujące na nim zwyczaje oraz najbardziej typowe zachowania konsumentów. Oto główne wnioski, do których prowadzi ...