-
Formy marketingu farmaceutycznego
... w październiku 2008 r. rozporządzania ograniczającego możliwości kontaktu przedstawicieli firm farmaceutycznych z lekarzami: zgodnie z nową regulacją przedstawiciele nie mogą ... zapamiętywania przekazywanych informacji. Nowoczesne strategie marketingowe typu Closed Loop Marketing (CLM) – wykorzystują one połączone siły nośników elektronicznych ...
-
Jest praca w e-commerce
... propozycji wzrosła o ponad 45 proc. Najwięcej ofert pracy w szeroko rozumianym e-Commerce pochodzi z firm z Krakowa (21 proc.), Warszawy (19 proc.), Wrocławia (9 proc.) i Poznania (8 ... internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. - SEM (Search Engine Marketing) to w skrócie marketing wyszukiwarek internetowych. Są to działania promocyjne, które ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów
... managerowie wskazali preferowanego pracodawcę. Ranking najlepszych pracodawców Top Employer for Top Management 2013 r. w opinii kadry zarządzającej: HR - Unilever Finanse - Siemens Marketing i PR - Nestle Sprzedaż - PKN Orlen Prawo i Administracja - PwC Produkcja - Philips IT i R&D - Google CEO - Google Anna Klimaszewska HR Business Partner ...
-
Rynek pracy w 2013 roku
... branża, która intensywnie rozwijała się w 2013 roku. Oprócz rozwoju istniejących już firm pojawili się nowi gracze na rynku i powstało dużo nowych miejsc pracy ... popularność branży Marketing/Reklama/PR wśród aplikujących to pokłosie tego, że kierunek marketing i reklama cieszył się dużym zainteresowaniem studentów kilka lat temu. Zawód ten kojarzył ...
-
Reklama online - trendy 2015
... , konieczne może być skorzystanie ze wsparcia partnerów zewnętrznych. Urszula Szymczyk, Marketing Activation Manager My Cooke Teens w Coca-Cola, zwraca natomiast uwagę ... oraz zwiększać ich lojalności wobec firm i ich produktów. Według ekspertów, którzy wystąpili na pierwszej konferencji „Digital Marketing Heroes”, zorganizowanej przez Sociomantic ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... już ok. 1/3 internautów czerpie tę wiedzę z materiałów wideo, czy konkursów organizowanych przez marki i tym podobnych działań, określanych jako „content marketing” (działania, które polegają na dostarczaniu ciekawych treści i rozrywki przez marki konsumentom). Udział marki w nowoczesnych formach kontaktu z odbiorcą - konkursach, testach produktów ...
-
Omnichannel: jak prowadzić komunikację z klientem
... dużym zainteresowaniem trend w marketingu, tak jak wcześniej np. multichannel lub marketing automation. Ten ostatni zresztą nie traci na popularności, wręcz przeciwnie ... ? Według raportu przygotowanego przez Retail Systems Research 73% badanych firm uznało omnichannel za opłacalny lub bardzo opłacalny. Oczywiście kryteriów, które decydują ...
-
Małe firmy na bakier z IT
... firm w procesie sprzedaży w ogóle nie wspiera się technologiami. Marketing ma się nieco lepiej Małe firmy nieco bardziej niż w obszarze sprzedaży angażują się w marketing ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
... kartoteki kontrahentów, produktów i rozliczeń. Marketing automatyczny Wprowadzanie nowych rozwiązań z zakresu marketingu może przesądzić o sukcesie firmy w handlu internetowym. Integracja SALESmanago kompleksowo wprowadza narzędzia do niedawna zarezerwowane tylko dla największych firm. Aplikacja pozwala zautomatyzować odzyskiwanie porzuconych ...
-
6 błędów, które popełniasz w marketingu mobilnym
... siły rażenia kanału mobile. Z ostatniego raportu platformy SerwerSMS.pl. „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że już 3 na 4 reprezentantów mniejszych lub większych firm stosuje marketing mobilny w celu poprawienia wyników sprzedaży oaz realizacji innych celów biznesowych. - Co więcej, aż 96,7% ankietowanych zapytanych o konkretne narzędzia marketingu ...
-
Jakie błędy popełniamy w marketingu online?
... zachodniego jest dostrzegalny już niemal na każdej płaszczyźnie przesyt. Marketing online nie jest od tym względem żadnym wyjątkiem. W pewnym ... marketing online w czystej postaci. Hasło „content is the king” nie tylko więc nie straciło na aktualności, ale zyskuje nowy wymiar. Jak uważa Bartosz Zieliński z Commplace — Opinie szefów polskich firm ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
... firm. Nie wszyscy jednak mają powody do narzekania. W grupie przedsiębiorców, w których nie brakuje beneficjentów koronawirusa, ... temat porównując kwiecień do stycznia tego roku wynosi 44%. - mówi Ewa Stachowiak, Head of Marketing w SentiOne. Inną kwestią jest zastosowanie big data. E-sklepy posiadają dużą liczbę informacji zarówno o produktach, ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... ostatnich kilku miesiącach nie odnotowali zmian w swoim budżecie marketingowym. W czasie pandemii wydatki na marketing w kanałach mobilnych oraz mediach społecznościowych wzrosły o odpowiednio 70 i 74 procent. Ten trend powinien ... niż gospodarki ogółem. Zapytani o przyszłość respondenci z mniejszych przedsiębiorstw wierzą w szybsze odbicie ich firm, ...
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?
... oszacowano na 3,7 proc., gdy w przypadku wiadomości e-mail było to zaledwie 1 proc.[1]. Wiele firm, w tym także e-commerce dostrzega potencjał direct mailingu, co potwierdza ostatni raport ... html [3] ARC Rynek i Opinia, E-mail marketing w Polsce, https://www.redlink.pl/raport/ [4] Sumo, 3 Direct Mail Marketing Examples For Ecommerce Businesses, https ...
-
12 prognoz dla sztucznej inteligencji na 2024 rok
... wiceprezes ds. zaawansowanej analityki, SAS. Sztuczna inteligencja wzmocni odpowiedzialny marketing Odpowiedzialny marketing ma dziś ogromne znaczenie. Oznacza uwzględnienie błędów i uprzedzeń, ... będą zapewniać w czasie rzeczywistym wytyczne dla płatników, dostawców i firm farmaceutycznych - Steve Kearney, globalny dyrektor ds. rozwiązań medycznych, ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2011 i prognoza III kw. 2011
... , jak ubiegły kwartał wniósł, nieduże wprawdzie, ale ożywienie. Oceny firm nie były entuzjastyczne, ale przynajmniej skłonność do inwestycji w small biznesie ... firmę. W trzecim kwartale uzyskujemy równocześnie mocny spadek wydatków na marketing i reklamę. Choć relatywnie, na tle innych obszarów marketing wypada dobrze (18,2 proc. będzie inwestować), ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2011 i prognoza IV kw. 2011
... firm wynosił - 69,5 pkt. Obecnie wynosi - 69,65 pkt. Zatem spadkowi nastrojów, na szczęście, nie towarzyszy silny spadek związany z inwestowaniem. MŚP będzie ponosić wydatki w tym kwartale na marketing ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... . Wśród największych wyzwań została również wymieniona analityka danych (21%). Łańcuch dostaw jest priorytetowym zagadnieniem Na pierwszym miejscu największych wyzwań dla firm z branży dóbr konsumpcyjnych znalazło się zarządzanie łańcuchem dostaw. Z odpowiedzi respondentów wynika również, że właśnie w tym obszarze ich firmy planują w przyszłości ...
-
Jak reklamują się małe firmy?
... popularny wśród firm jest marketing szeptany. W przypadku 91% małych i 92% mikro firm, głównym narzędziem komunikacji produktów i usług jest tzw. marketing szeptany. Oprócz tego ok. 30% mikro i małych firm korzysta z materiałów drukowanych, czyli ulotek i folderów. Umiarkowaną popularnością cieszą się billboardy, a wśród małych firm widać popyt ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... na celu zmniejszanie wydatków i kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, by w ten sposób utrzymać płynność finansową. 52% firm już zredukowało wydatki niezwiązane z podstawową działalnością firmy, w takich obszarach jak marketing, reklama, czy szkolenia, a blisko 40% będzie te ograniczenia kontynuować w kolejnych miesiącach. Skala tych cięć ...
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
... AI. Obecnie wiodącymi obszarami biznesowymi w adopcji AI są marketing i produkcja. Niemniej jednak w najbliższych latach możemy się spodziewać ... firm z tych branż deklaruje, że będzie przykładać dużą lub bardzo dużą wagę do cyfryzacji procesów związanych z obsługą klienta, z kolei odpowiednio 45% i 43% firm będzie stawiać na sprzedaż i marketing ...
Tematy: nowe technologie, sztuczna inteligencja, chmura, blockchain, metawersum, rozwój firmy, ChatGPT, CRM, ERP -
Czy warto zatrudniać freelancerów? Wiemy, co myślą firmy
... traci tego pracownika i musi rozpocząć cały proces od nowa. Dla dużych firm to jest poważny problem, a dla małych to niejednokrotnie katastrofa. O szczegóły ... trzecia za komunikację. To układ tak sprawny jak Układ Słoneczny, w którym Centralny Marketing Grupy, za który odpowiadam, jest niczym Słońce, a każdy z członków zespołu oraz agencje ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
... planowaniu marki obejmują zatem osiąganie równowagi między ciągłością a zaangażowaniem. Większość firm opracowuje marketing, plany sprzedaży i plany strategiczne, a pomija plan rozwoju marki ... większej popularności marki. Dolary, euro czy złotówki wydawane na marketing należy inwestować w najlepsze kanały, upewniając się, żeby w ogniwach szczególnej ...
-
Google Plus goni Facebooka
... siłę. Chce kontrolować prawie wszystko (A. Małkowska – Szozda, Prawo monopolisty, Media & Marketing Polska, Nr 07-08/2011, s. 61-63.). Niedawno FB dopasował swoje własne ... nowej generacji. Inżynierowie Google Plus zapewne dokładnie przeanalizowali opinie firm i internautów dotyczące Facebooka i nie będą chcieli powielać jego błędów. Google Plus ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... wynikają z ogólnej konieczności ograniczania wydatków w firmie. Dokładniejsza ich analiza wskazuje, iż tylko w przypadku 2-3% wszystkich firm redukcja wydatków będzie znacząca i wyniesie 30% i więcej. Marketing nie podejmuje strategicznych decyzji? Uzasadnienia redukcji budżetu marketingowego, w tym budżetu przeznaczonego na PR, wyraźnie dzielą się ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2015 i prognoza II kw. 2015
... w maszyny i urządzenia, technologie, nieruchomości, samochody służbowe, a nawet w marketing i reklamę) mają aktualnie odczyty niższe, niż w pierwszym kwartale tego roku. KRAJOWA GOSPODARKA W OCENIE MŚP – SŁABY PIERWSZY KWARTAŁ W kwietniowym pomiarze odnotowano nieco więcej, firm, które pozytywnie oceniły rozwój wydarzeń w krajowej gospodarce niż ...
-
Pozyskiwanie klientów? Liczy się głównie mobile
... zamykają Real Time Marketing oraz ... firm z tego obszaru. Sklepy tradycyjne natomiast częściej wysyłają oferty ogólne. Niemal trzy czwarte z nich robi to raz lub kilka razy w miesiącu. Dla porównania: tak samo często oferty spersonalizowane rozsyła 61% z nich. - SMS jest narzędziem o dużym potencjale – komentuje Andrzej Ogonowski, PR & Marketing ...
-
Jak polskie firmy wykorzystują potencjał komunikacji SMS?
... 5 proc. firm kupuje bazę zewnętrzną. Co to oznacza? Że klienci doceniają i rozumieją permission marketing - ... marketing angażuje klienta, wciąga go w interakcję z marką. A SMS to nie tylko wysyłanie komunikatów, ale również narzędzie do dialogu z odbiorcą. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta - stosuje ją 21 proc. firm ...
-
Nowe technologie w firmach: jak przebiega cyfrowa transformacja?
... transformacji na ich rynkach będzie bardzo istotna. Mimo to 4 na 10 badanych firm nie opracowało dotychczas żadnej strategii wdrażania zmian. Mało przejrzysty podział ... strategie, aby wykorzystać cały potencjał cyfrowej transformacji” — mówi Mark Boulton, Chief Marketing Officer (CMO) w korporacji IFS. Informacje na temat ankiety W ankiecie wzięło ...
-
Spam i komputery zombie
... firm i instytucji uznali, że spam jest coraz większym problemem dla działalności marketingowej firm. Spamerzy wprowadzają klientów w błąd poprzez zacieranie różnic pomiędzy legalnymi e-mailami marketingowymi, a wiadomościami zawierającymi fałszywe informacje. W dyskusji brali udział przedstawiciele firm Spamhaus i Direct Marketing Association ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... : [1] Jakob Nielsen, www.usability.com [2] MwP nr 7 (77) 2004 „Testowanie funkcjonalności serwisu www” str. 29-30 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
-
Firmowy PR na zagranicę
... wygląda w przypadku większych firm, które w zagranicznym oddziale mają osobę odpowiedzialną za marketing i public relations. Lokalni PR-menedżerowie sami, na miejscu, najczęściej w drodze przetargu, dobierają agencje public relations, z którymi współpracują. Schemat taki obowiązuje w zdecydowanej większości dużych firm obecnych na polskim rynku ...
Tematy: PR, Public Relations -
Jak zostać mistrzem marketingu
... środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W księgarniach można znaleźć bogaty wybór książek: ... reklamy, posłuchaj sloganów, przyjrzyj się napisom na ciężarówkach. Ciągle ktoś coś "zmienia" i "robi różnicę". To marketing nie tylko leniwy, ale i krótkowzroczny. Czy autorzy tych reklam nie zauważyli, że skoro każdy ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... sprawę, że pieniądze wydane na badania marketingowe zwracają się zwykle z nawiązką. Z drugiej jednak strony – właściciele, czy szefowie wielu mniejszych, średnich firm kojarzą błędnie badania marketingowe z badaniami opinii publicznej czy z badaniami społecznymi, a respondenci, którzy są obiektem badań mylą je... z telemarketingiem. Takie podejście ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... merchandisingu oznacza również większe wymagania wobec agencji. Klienci oczekują od firm merchandisingowych coraz szerszego wachlarza usług. Prognozujemy, że branżę ... (np. „Badanie skuteczności merchandisingu w polskich bankach” zrealizowane przez PMT Marketing System). Publikacja wyników takich badań pomoże upowszechnić prawidłowe rozumienie terminu ...