-
Wielozmysłowość w marketingu
... ją „wymienić na lepszy model”. Wszystkie potrzeby w krajach, gdzie króluje marketing, wszystkie, które można zaspokoić (w każdym razie takie, za które można ... , pytać o zdanie czy korzystać z doradcy‑eksperta w banalnych sprawach. Obserwacje jednej z firm badawczych w sklepie z domowymi akcesoriami pokazały różnice zachowań kobiet i mężczyzn przy ...
-
CSR czyli odpowiedzialność społeczna biznesu
... składników CSR. Po pierwsze dotyczą one konkretnych obszarów funkcjonowania firmy (marketing, produkcja, HR), ale też nie w każdym przypadku. Dobre praktyki mogą ... małych i średnich przedsiębiorstwach. Często to one właśnie wybijają się wśród lokalnych firm, nienaganną dbałością o ekologię i relację z interesariuszami, wynika to z faktu, iż ...
-
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
... do czegoś przyda. Swoje archiwum, jak się domyślam na ogół niezbyt perfekcyjnie uporządkowane, ma także marketing. Nie każdy dział marketingu naprawdę korzysta z archiwum, bo też i sumienna retrospekcja jest objawem ekskluzywnego ... kocha stare książki, i zostańmy ich wnikliwymi hermeneutami! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... procesem ciągłym, tak jak realizowanie strategii marketingowej. W takim rozumieniu marketing i branding są inwestycją, bo pojawia się bezpośrednia zależność między ... podręcznik dotyczący budowy i zasad stosowania systemu identyfikacji wizualnej firmy lub grupy firm. Księga identyfikacji wizualnej (inne nazwy: Księga Tożsamości, corporate identity ...
-
Flash mob jako narzędzie marketingowe
... wykorzystanie ich wizerunku do działań promocyjnych przedsiębiorstwa. Dlatego pierwszą z licznych rad Wasika dla firm, które chcą promować się przez flash moby, jest zachowanie pełnej przejrzystości – uczestnicy muszą wiedzieć, ... oryginalność, spontaniczność i ucieczka z przetartych szlaków. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... ". Media społecznościowe są narzędziem coraz powszechniej wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców – aż 86% firm przepytanych przez Deloitte ma swój profil na Facebooku. Jednak kierownicy odpowiedzialni za marketing i komunikację nie mają jasnej strategii wykorzystania serwisów społecznościowych do wspierania biznesu, zwłaszcza w dziedzinie ...
-
Co czeka social media w 2014 r.?
... , czy długotrwałe utrzymanie konsumenta, będziemy wydawać coraz więcej, szukając firm, które będą potrafiły skutecznie i z głową optymalizować te koszty – komentuje Michał ... przy zachowaniu niskich kosztów – uważa Szymon Kowalski z agencji Fanpoint. – Właśnie marketing treści może w znaczącym stopniu przyczynić się do budowania świadomości marki ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
... nawet 2-3 razy w tygodniu. Pozostałe firmy i organizacje ograniczają się do sporadycznych wiadomości wysyłanych ok. 1-2 razy w miesiącu lub rzadziej. Większość firm z branży wydawniczej wykazuje stałą aktywność w obszarze komunikacji opartej na wiadomościach email. Mimo to, zróżnicowaniu podlega poziom poszczególnych aspektów z zakresu dobrych ...
-
Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
... reklamy, niezautomatyzowanie działań reklamowych oraz brak rozwiązań mobilnych. Pozycjonowanie (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM) to już niemal chleb powszedni, jeżeli chodzi o ... Głównego Urzędu Statystycznego, takie narzędzia wykorzystuje już 20 proc. firm działających w Polsce. – Poprzez brak analizy własnych danych sklepy tracą ...
-
Polska Ekstraklasa 2014
... gdańska Lechia, mimo że w poszczególnych kategoriach zajmowała pozycję 5. (finanse), 4. (marketing i medialność) i 5. (sport). W 2013 roku kluby Ekstraklasy osiągnęły najwyższe łączne przychody w ... kraju chcemy być transparentni pokazując w jak różnych formach jak marketing, media, finanse rozwijamy ten biznes - mówi Bogusław Biszof, prezes zarządu ...
-
6 sposobów na to, aby ktoś zaczął czytać twojego bloga
... którym zilustrujesz pisane słowa. Pamiętaj, że komunikacja obrazkowa i video marketing będą jednym z wiodących trendów najbliższych miesięcy. Pozwolą utrzymać uwagę czytelnika, ... interesującym contentem, uzyskuje stosunkowo dobry zasięg, postaw na influencer marketing. Znajdź osobę opiniotwórczą w twoim środowisku, która zgodzi się na wywiad ...
-
Wskaźnik double opt-in – jak i dlaczego go mierzyć?
... providera pocztowego, poważnie nadszarpnięta reputacja domeny i IP. Praca nad cofnięciem skutków takiego działania jest niezwykle trudna i czasochłonna. Czytaj także: - Real-time marketing w działaniach e-mail marketingowych - Jak stworzyć newsletter, który nie trafi do skrzynki spam? Gdyby DOI było ogólnie przyjętym, światowym standardem budowania ...
-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
... blokowania treści reklamowych. Ten fakt nadaje dyskusji ciekawy wymiar - marketing internetowy stał się bowiem synonimem braku prywatności i nadużycia w kwestii ... Plus Wyspecjalizowane oprogramowanie blokujące niepożądane treści stanowi element portfolio wielu branżowych firm, natomiast liderem na europejskim rynku jest niemiecka firma Adblock ...
-
Retargeting - wskazówki i rady
... na to, gdzie „internetowa podróż” ich zaprowadzi. Retargeting jest bardzo wpływowym narzędziem performance marketing’u – choć nie wszyscy retargeterzy mierzą sukces w ten sam sposób. Na koniec dnia każdy marketing manager chce znać efekty zrealizowanych działań. Dobry partner już na początku realizacji kampanii powinien ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... Kondej Marketing dowodzi, że liderem rynku jest obecnie Biedronka, która zamieniła się miejscami z zajmującym drugą pozycję ... zyskują wyraźną przewagę nad operatorami działającymi na mniejszą skalę. W Rankingu Sieci Detalicznych Kondej Marketing już od ośmiu lat dokonywana jest wszechstronna ocena większości grup handlowych działających na ...
-
E-maile nakręcają zakupy
... marketing to jedna z najbardziej skutecznych metod na pozyskiwanie nowych klientów. Potwierdzeniem słuszności tych przekonań ... się RODO. Myślę, że nowe regulacje to dla wielu firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK. Promocje e-mailowe większym wabikiem na kobiety O ...
-
Polska wieś i nowe technologie
... to także ogromna szansa dla firm, które są w stanie to dostrzec i zaoferować polskim rolnikom w niedalekim horyzoncie czasowym efektywne kosztowo narzędzia – podsumowuje Anna Danylczenko. Infomacje o badaniu „Portret Polskiego Rolnika. Analiza Rynku” to badanie opracowane przez Agrotime, Attention Marketing i firmę badawczą PMR. Poprzez odpowiedzi ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... chwili kojarzy nam się pewnie z dużymi ilościami wiadomości spam, które zapewne otrzymujemy na swoją skrzynkę e-mail. Jednak wbrew pozorom, e-mail marketing jest jednym ze skuteczniejszym narzędzi marketingu. Warunkiem skuteczności jest jednak odpowiednie profilowanie grupy docelowej oraz opracowywanie perswazyjnych i dobrze dopasowanych wiadomości ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... względem wielkości był marketing w wyszukiwarkach, który pochłonął jedną trzecią inwestycji (32,7%). Swoją pozycję umocniły ogłoszenia online (17,1% udziału), a e-mail marketing zanotował wyhamowanie ... oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te ...
-
Ile kosztują imprezy integracyjne?
... dane preferencji przedsiębiorstw poszukujących poprzez serwis Briefly lokali i obiektów na imprezy, jak również rezultaty ankiety zrealizowanej wśród właścicieli firm, HR, office lub marketing managerów, na których spoczywa organizacja imprez integracyjnych w danej firmie. 9 na 10 badanych ekspertów przyznaje, że w firmowych eventach uczestniczą ...
-
E-commerce powoli hamuje
... performance marketing. Największą zagadką jest dla mnie obszar digital goods/services – pandemia “napompowała” ten sektor. Ogromne wzrosty platform streamingowych, nowe aplikacje z filmami i serialami, fitnessowe, rozwojowe etc., wszystko, co związane z tym, że ludzie byli zamknięci w domu. Po pandemii przyszła surowa korekta – dużo firm straciło ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... na segmentację rynku, w ciągu 5 lat odnotowały 10% wzrostu zysków w porównaniu do firm, które nie wprowadziły strategii segmentacji (Bain and Company, 2006). Kampanie ... wpływ na relację konsumenta z marką i wskaźniki konwersji. We współczesnych systemach marketing automation segmentacja rynku prowadzona jest w oparciu o inne zmienne: powtarzalność i ...
-
10 trendów w marketingu na 2024 rok
... twierdzi, że „podejmuje wysiłki”, aby kupować towary i usługi od firm wspierających ważne dla tych konsumentów cele. Patrząc w przyszłość, można powiedzieć, ... uzyskujemy dzięki połączeniu istotnych danych i wiedzy specjalistycznej, jaką dysponują ludzie. Marketing Trends 2024 to praktyczny przewodnik, przedstawiający w pigułce niezbędne narzędzia i ...
-
Ekstranet dla zaufanych i wybranych
... dyskusyjne partnerów, chat z właścicielem ekstranetu, sekcja FAQ itp.; Marketing - dział ekstranetu koncentrujący się na realizacji celów marketingowych kierowanych do ... postrzegane jako siła napędowa handlu elektronicznego w relacji B2B, które nadają działalności firm nowe oblicze. Jak skrupulatnie wyliczał EDS, koszt jednej transakcji w ekstranecie ...
-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
... . Oddziaływanie jest odwrotne, bez dobrego wizerunku nie ma efektywnego marketingu, słaby marketing nie wspiera grupy w realizacji strategii, więc i cele i grupy firmy są ... grupy. Dla akcjonariuszy to prezentacja strategii rozwoju spółki. Według badań światowych firm doradczych, prezentacja nowej strategii grupy jako architektura portfela jest ...
-
Menedżerowie a zakładanie własnej firmy
... roku metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się w następujących sektorach: IT i inżyniera, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Dobór próby odbył się przy wykorzystaniu branżowych operatów oraz w oparciu o strukturę firm GUS.
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... może mieć jednak negatywne konsekwencje w dłuższym okresie jej funkcjonowania. Przykładem firm, które powinny zwrócić szczególną uwagę na reklamę są firmy deweloperskie. ... jak marketing szeptany i wirusowy. Takie formy przekazu marketingowego angażują internautów, co w efekcie przekłada się na dużo lepsze zapamiętywanie marki. - Marketing szeptany ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
... być po prostu zgubne. e-Wizerunek Podobnie jak w tradycyjnych kanałach sprzedaży, powinniśmy zadbać o marketing i wizerunek w Internecie. W sieci rządzą się one w dużej mierze innymi prawami. Billboard, ... . Czy zmienia się lub po prostu wyrabia nasz stosunek do tych firm po przejrzeniu wpisów? Czy ktoś jeszcze pamięta z telewizji promocję Amino? W ...
-
Zmiany w Google w 2010
... wynikach wyszukiwania. Także według pierwszych analiz podsumowujących te zmiany, możemy powiedzieć, że marketing w Google i z Google będzie „nieco” droższy. Czy skuteczniejszy, to się okaże w ... czas wyszukiwania lokalnego średnio o 2 sekundy. Ma na celu zachęcenie małych firm do reklamy w Google, które dzięki lokalnemu wyszukiwaniu mogą być bardziej ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce X-XII 2011
... przeanalizowali blisko 754 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Kiedy i gdzie rozstrzygano ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce 2011
... przeanalizowali blisko 2589 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i są poprawne w takim samym ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 9/2015
... aż o 4,91% więcej miejsc pracy niż rok wcześniej. Dynamika w sektorze firm innowacyjnych jest wynikiem aktywności firm zatrudniających do 500 pracowników. Według GUS w IV kwartale 2014 roku ... nas klientów – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Olejnik-Okuniewska, senior marketing & PR manager w Neinver Polska. Model sprzedaży outletowej, jaki ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... pozycji wobec konkurencji, jeśli maksymalne środki nie zostaną zainwestowane w obsługę klienta, sprzedaż, marketing i wprowadzanie innowacji takich jak m.in. rozwój nowych produktów czy partnerstw. Z ... sektorze usług, a pozostałe 20 proc. było zaangażowanych w branżach handlu detalicznego i dystrybucji. Pod względem wielkości firm, największa liczba ...
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
... . Mit 6. – Po co komu PR w dobie content marketingu? Content marketing stał się jednym z kluczowych trendów w marketingu, a o jego skuteczności najlepiej świadczą liczby. Dobre ... firmą a otoczeniem. Stereotypy na temat PR-u często skutkują tym, że wiele firm rezygnuje z prowadzenia takich działań. W ten sposób przedsiębiorcy nakładają na siebie ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
... widoczne w reklamie online realizowanej w modelu programmatic, jak również w marketing automation. Informacje o zachowaniu i zainteresowaniach użytkowników Internetu są ... , w jakim celu pozyskują one dane i jakie podmioty uczestniczą w ich przetwarzaniu. Dla firm specjalizujących się w online marketingu, dostosowanie się do nowych regulacji było ...