-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... na 2024 rok. Commerce media zmienia reguły gry w cyfrowej reklamie. Za pomocą spersonalizowanych reklam skierowanych do precyzyjnie dopasowanych preferencji klientów, marki mogą promować swoje produkty bezpośrednio na platformach zakupowych, co zwiększa efektywność konwersji. W erze AI, commerce media odpowiada na oczekiwania konsumentów ...
-
Reklama społeczna w internecie
... refleksji. W przeciwieństwie do reklamy komercyjnej, skoncentrowanej na ekspozycję danej marki, reklama społeczna zwraca uwagę na istnienie pewnego problemu społecznego ... pozarządowy. W ramach projektu Gemius SA, stat.pl oraz spółki Polskie Badania Internetu od lutego 2005 zrealizowano szereg kampanii edukacyjno-informacyjnych, wspierających ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... rozwija się w tempie 10 proc. rocznie, firmy odzieżowe z powodzeniem rozwijają swoje marki i sieci sprzedaży. W Polsce kupują już nawet odbiorcy z Azji. Według International ... atrakcyjna, rośnie zapotrzebowanie na fachowców w branży, rosną oferowane im wynagrodzenia. Polskie firmy odzieżowe coraz chętniej wkraczają na giełdę pozyskując kapitał ...
-
Franczyza w Polsce 2011
... Express) czy foodcourt (Subway) oraz jednostki oferujące produkty więcej niż jednej marki (tzw. mulibrands). Franczyzobiorcy coraz częściej mogą liczyć na pomoc w finansowaniu ... granic Raport wskazuje, że na rodzimym rynku franczyzy dominującą pozycję mają polskie systemy. Łącznie w 2010 roku było ich 481, czyli o 68 więcej niż w roku poprzednim ...
-
Sektor samochodowy: kryzys w Europie pomoże Polsce?
... czy to np. Włoch czy Francji istotne jest, aby ich flagowe marki motoryzacyjne utrzymały produkcję samochodów w rodzimych krajach. Wywierają więc naciski na producentów, ... części Zmniejszanie produkcji samochodów w Polsce to nie jedyne zmartwienia branży. - Polskie zakłady produkujące samochody są zbyt nowoczesne i wydajne, aby groziło im ...
-
Upadłości firm w Polsce 2012 r.
... polskie sądy ogłosiły upadłość 877 podmiotów, co oznacza zdecydowany wzrost o 21,3 proc. w stosunku do roku 2011. ... na rynku, 6 procent bankrutów to firmy, które powstały przed 1989 rokiem. Wśród tych najstarszych znalazły się takie marki jak Huta Kościuszko, Drukarnia Narodowa, Hartwig Warszawa, Wiepofama, Kieleckie Kopalnie Surowców Mineralnych, ...
-
Rok 2013 w social media: wygrana Lewego
... aż 2 319 963 fanów! W sumie, w największym serwisie społecznościowym świata, są już 3 polskie fan page z ponad 2 milionami fanów: Robert Lewandowski, Serce i Rozum ... profili na Facebooku przestało się zatem opłacać? - Policzmy. Profil „Serce i Rozum” marki Orange ma dwa miliony fanów. Zakładając konserwatywnie, że publikuje z częstotliwością jednego ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce I kw. 2014
... . 2014 roku jest wyraźne. Pośród dziesięciu marek popularnych o największym wolumenie rejestracji, co druga zwiększyła sprzedaż o minimum jedną trzecią. Trzy największe marki (Škoda, Volkswagen i Toyota) zwiększyły sprzedaż o połowę. W segmencie premium rejestracje trzech największych marek (BMW, Volvo i Audi) zwiększyły się o odpowiednio 77%, 68 ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2014
... Przemysłu Motoryzacyjnego. W I poł. 2014 roku wolumen rejestracji marek popularnych wzrósł o 18,0% r/r (do 158,5 tys. szt.). Znacznie lepszy wzrost wypracowały marki premium+. Liczba ich rejestracji zwiększyła się o 32%, do poziomu 17,4 tys. szt. Zakończenie okresu derogacyjnego nie zatrzymało wzrostu rejestracji marek ...
-
Randstad Award - najlepsi pracodawcy 2014 wybrani
... każdego szczebla, firmy muszą włożyć więcej wysiłku w pozyskiwanie zaufania do swojej marki i podnoszenia atrakcyjności miejsc pracy. Wynagrodzenia są podstawą, ale w tym roku ... Najbardziej atrakcyjne firmy Jak w kontekście złożonych oczekiwań pracowników prezentują się polskie firmy? Biorący udział w badaniu mogli wskazywać, które z największych ...
-
Kim jest polski lider biznesu?
... biznesu w Polsce, rozwijając działalność poza jej granicami. Wielu z nich zdołało stworzyć rozpoznawalne marki na rynku krajowym i międzynarodowym, kierując swoją ofertę do milionów klientów z różnych ... 2000” (edycja 2015) opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita”. W analizie pominięto firmy państwowe, polskie oddziały firm zagranicznych i inne ...
-
Działalność gospodarcza w Niemczech? Przedsiębiorcy polecają ekspansję za Odrę
... Izby Przemysłowo-Handlowej, opublikowanych wraz z PKO Bankiem Polskim i kancelarią CMS w raporcie „Polskie firmy na niemieckim rynku – wyzwania, szanse, możliwości” wynika, że ... nowy rynek poprzez M&A jest możliwość wykorzystania dotychczasowego potencjału i marki zagranicznego przedsiębiorstwa, a także istniejącej bazy klientów. Zaletę stanowi ...
-
Czy rozwój automotive zablokują Czechy, Słowacja i Węgry?
... , że co trzeci ankietowany uważa, że rządowe organizacje zbyt słabo promują polskie atuty na świecie. W Niemczech natomiast aż trzy czwarte przedstawicieli automotive obawia się ... liczbą wykształconych pracowników, a naszym atutem paradoksalnie może też być brak własnej marki samochodu osobowego. Jednak musimy pamiętać, że bliskie nam rynki takie ...
-
Ożywienie w przemyśle. PMI wyniósł 51,7 pkt.
... w lipcu (52,8 pkt). Dane grudniowe pokazują dosyć niewygodną sytuację, w której rosnącemu popytowi towarzyszą istotne ograniczenia po stronie podaży. Popyt na polskie dobra w grudniu wzrósł, przede wszystkim ze strony podmiotów zagranicznych, co przełożyło się na większą liczbę zamówień. Jednocześnie jednak, nie byliśmy ...
-
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
... odbiorców w mediach społecznościowych. Dzięki niej można zmierzyć średnią liczbę interakcji pod postami wskazanej marki na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a w przyszłości również na TikToku. W tym porównaniu Netflix wypada lepiej, ... może przestać uważać go za główny serwis streamingowy. Szansą Netflixa są natomiast produkcje polskie, pod ...
-
UOKiK wziął pod lupę rynek piwa i chmielu. Są wyniki badania
... koszty, jakość i zakres krajowego przetwórstwa chmielu. Do tego, zdaniem ankietowanych, polskie firmy skupujące i przetwarzające chmiel zmuszone są do konkurencji z firmami niemieckimi ... w środowisku polityki. Mogłaby ona obejmować działania ukierunkowane na budowę polskiej marki, wsparcie promocji i sprzedaży polskich odmian chmielu czy piw na ...
-
10 zaskakujących trendów w polskiej gastronomii
... Doskoch, właścicielka sieci kawiarni Urban Coffee. Nie żałujemy na restauracje. Tradycyjne polskie „zastaw się, a postaw się” w odniesieniu do wydatków na jedzenie ... od samej obecności ważniejsza jest aktywność, również ta eventowa, która wokół marki restauracji buduje społeczność i angażuje odbiorców. Kochamy środowisko i kochamy restauracje, które ...
-
Polska w TOP3 największych eksporterów czekolady na świecie
... . To pokazuje, jak silną pozycję zdobywa Polska na globalnym rynku czekolady. Polskie wyroby czekoladowe z roku na rok cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród zagranicznych ... produkty dominują na półkach sklepowych. Jednak na rynku wciąż obecne są marki o w pełni polskim kapitale, takie jak Goplana, Mieszko czy Terravita, a także mniejsze firmy ...
-
Nowe serwisy HYPERmedia
... oraz www.jobservice.pl - witrynę agencji Agencji Doradztwa Personalnego Job Service. Pierwszy z nowych serwisów internetowych zawiera szczegółowe informacje dotyczące ochrony marki oraz aktualne przepisy prawne mające na celu ochronę ogólnie znanych znaków towarowych. Jest szerokim kompendium wiedzy dla wielu firm - wytwórców ...
Tematy: hypermedia -
Allegro walczy z podróbkami
... w Ochronie Praw". Podstawowym jego zadaniem jest zapewnienie ochrony m.in. marki i znaków towarowych znanych firm, współpraca z nimi oraz ochrona użytkowników serwisu ... in. takie firmy jak Camel Active, Nike, Microsoft, Pitbull, Asco JN, Cenega, Canal + i Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody Salamandra. Do programu serwis zaprasza wszystkie podmioty ...
-
Tydzień 44/2004 (25-31.10.2004)
... powtarza się pytanie, czy kooperacyjne zainteresowanie europejskiego koncernu samolotowego EADS (właściciel Airbusa) przełoży się na zainteresowanie Polski dostawami samolotów tej marki. A okazja jest tym większa, że PLL LOT jeszcze w tym roku ma wyznaczyć producenta nowych samolotow. EADS jest już obecny w Polsce ...
-
Sprzedaż samochodów IX 2005
... o 29,1 procent) zwiększył rezultat sumaryczny do 12.045 sztuk (spadek o 31 procent). Na ósmym miejscu uplasował się Citroen. Sprzedaż tej marki we wrześniu - 942 auta - wzrosła o 41,9 procent, a sumaryczna po dziewięciu miesiącach roku - 10.715 aut - wzrosła o 19,9 procent. Dziewiąta pozycja ...
-
Blogi w służbie PR
... i umocnienie więzi między klientami danej branży, usług, czy grupy produktów. Wreszcie mamy blogi wizerunkowe, których głównym zadaniem jest wzmocnienie świadomości marki. Różnice między tym ostatnim, a wspomnianym blogiem partnerskim w praktyce się zacierają. Obok blogów zewnętrznych korporacje mają do dyspozycji platformy wewnętrzne, a wśród ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... Polskie Stowarzyszenie Public Relations dotyczące poglądów PRowców na temat koncepcji odpowiedzialnego biznesu zostały ... wizerunku stawiali na drugim miejscu (odpowiedziało tak 27,99% ankietowanych) po wzmocnieniu pozycji rynkowej marki, produktu lub firmy poprzez zwiększenie zaufania społecznego (51,17%). Jedynie freelancerzy częściej wskazywali ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci IV 2007
... Internecie osób, marek, wydarzeń i partii politycznych. W kwietniu polskie media online zdominowała tematyka związana z organizacją EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę. Raport ... firm IT – wysoka pozycja Prokomu w tym rankingu wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu. Ilość publikacji na temat Prokom Trefl Sopot to ...
-
Produkcja samochodów V 2007
... . W maju polskie fabryki opuściło 58 tys. 208 samochodów, o 6,9 procent mniej niż w kwietniu 2007 i o 9,4 procent mniej ... poprzednim rokiem. Dramatycznie zmalała produkcja w lubelskich zakładach Intrall Polska, gdzie powstały zaledwie 73 auta, a udział marki w rynku wynosi 0,16 proc. Większość rodzimej produkcji trafia na eksport - Polskę opuściło w ...
-
Wtórny rynek nieruchomości X-XII 2007
... niemal wszystkie polskie miasta odnotowały spadki średniej ceny metra kwadratowego mieszkania na rynku wtórnym. Wyjątkami są Katowice, ... ceny w Łomiankach. Zyskały także inne gminy położone na północ od Warszawy: Jabłonna 4%, Błonie 6%, Marki 2%. Odwrotnie zachowywały się ceny na południe od stolicy: o 19% spadły ceny w gminie Konstancin, 16% w ...
-
Branża PR w mediach II 2009
... i Wally Olins (7). Najczęściej wymienianą w kontekście PR-u instytucją był Instytut Adama Mickiewicza (5). W tym kontekście wzmiankowano również: Fundację Batorego oraz Instytut Marki Polskiej i ZFPR (po dwa razy każdą z wymienionych organizacji). Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w lutym pierwsze miejsce zajęły ...
-
Polacy stawiają na produkty markowe
... produkt markowy. Według badanych to właśnie produkty markowe cechuje wysoka jakość (73%), którą wymieniają obok znanego producenta (74%) i powszechnie znanej marki (56%). Pasta do zębów, kremy i kosmetyki to kategorie produktów, w odniesieniu do których marka produktu ma największy wpływ na decyzje zakupowe ...
-
Eksport polskiej żywności spadł w 2009r.
... FAMMU/FAPA szacuje, że w całym 2009 r. eksport produktów mleczarskich mógł się zmniejszyć o jedną czwartą. Mniejszy eksport w 2009 r. miały Spomlek i Polmlek, właściciel marki Warmia. Sprzedaż zagraniczna Polmleku spadła o ok. 5 proc.
-
Branża motoryzacyjna w 2009 roku
... 1,0 do 1,6 l (niecałe 160 tys.), natomiast druga grupa pod względem popularności (od 1,6 do 2,0 l) miała niecałe 30 tys., czyli blisko 8 procent. Najpopularniejsze marki Raport wskazuje, że liderem rynku została w 2009 roku Skoda, która sprzedała 37 944 samochody i zanotowała 15,4-procentowy wzrost w stosunku do ...
-
Nastolatek jako konsument
... pieniędzy. Sumami, którymi samodzielnie dysponują nastolatkowie też trudno pogardzić. Polskie kieszonkowe to w sumie 160 mln zł miesięcznie. Prawie każdy ... Nastolatki zdecydowanie bardziej wolą same dowiadywać się o promocjach i wyprzedażach organizowanych przez preferowane marki, niż być zasypywanymi takimi informacjami z całego rynku. Prawie 40 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 18/2011
... okazję dla emitenta do zaprezentowania się jako przedsiębiorstwa otwartego, nowoczesnego, wykorzystującego rynek publiczny dla finansowania działalności oraz pomaga w pozycjonowaniu jego marki na rynku a to ułatwia mu współprace z kontrahentami oraz nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Autoryzowani doradcy Istotną funkcję na rynku Catalyst ...
-
Centrum Finansowo-Rozliczeniowe Nycomed w Łodzi
... . Kryzys ekonomiczny na świecie, niepewna sytuacja finansowa wielu państw, tj. USA, Grecja, Hiszpania, Portugalia czy Włochy sprawia, iż największe światowe marki szukają rynków nowych, stabilnych a przede wszystkim o dużym potencjale rozwoju, na których mogłyby inwestować. Polska, z gospodarką praktycznie niezachwianą przez globalne zawirowania ...
-
Acronis True Image Home 2012 po polsku
... oraz u partnerów handlowych Acronis w cenie: € 29,95 brutto. Umożliwia użytkownikom odtworzenie kopie zapasową obraz dysku na innym sprzęcie, niezależnie od marki, modelu czy zainstalowanych komponentów. Licencjonowanie - jedna dożywotnia licencja na jedną maszynę. Każdy komputer, który ma zostać zsynchronizowany, wymaga oddzielnej licencji.