-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przedstawia kolejną analizę, w której pochyla się nad udziałem przedstawicieli poszczególnych płci w głównych wydaniach telewizyjnych serwisów informacyjnych. Okazuje się, że od czasów ostatniej analizy nic właściwie się nie zmieniło - nadal zaledwie co czwarta wypowiedź emitowana w ich ramach należała do kobiety. ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Obecny kryzys jak kryzys paliwowy z 1973 roku?
W ostatnim czasie, media każdego dnia informują nas o wzroście stóp procentowych, o wysokiej inflacji, o spadku PKB i PMI, czy też o sytuacji militarnej na Ukrainie. Z każdej strony, jesteśmy bombardowani negatywnymi danymi nie tylko z polskiej gospodarki, ale również z gospodarek Europy i Świata. W mediach na całym świecie można usłyszeć, że mamy ...
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media
Poszukując porad lekarskich i informacji dotyczących zdrowia, najczęściej korzystamy z wyszukiwarek, natomiast na strony z kategorii Humor trafiamy przez media społecznościowe - wynika z danych dostępnych w badaniu Mediapanel. Informacje o źródłach ruchu pozwalają określić, z jakiego typu stron użytkownicy trafili na dany serwis. Analizie poddano ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2024
Gemius i PBI opublikowały najnowsze zestawienia podsumowujące badania internetu w ramach projektu Mediapanel. W kwietniu liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,4 mln osób. Narastająca dominacja globalnych platform korzystających z treści krajowych wydawców bez dzielenia się z nimi przychodami powoduje, ...
-
Social media w pracy rekrutera. Są zalety, są wady
Wraz z rozwojem internetu branża HR poyskała nowe sposoby rekrutacji pracowników. Obecnie w tym procesie dość intensywnie wspierają HR-owców media społecznościowe. Serwis okpraca24.pl we współpracy z ekspertami Uniwersytetu Warszawskiego postanowili sprawdzić, jakie social media i w jaki sposób najczęściej wykorzystują rekruterzy. Oto, co udało ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2024
Pojawiło się najnowsze, comiesięczne zestawienie Gemius i PBI podsumowujące badania internetu w ramach projektu Mediapanel. W maju liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,2 mln osób. Przy okazji majowego zestawienia jego autorzy przypomnieli, że opracowali rozwiązanie, mające na celu wyeliminowanie wpływu ...
-
Otwarcie Parku Handlowego Aviator w Olsztynie
27 czerwca otwiera się Park Handlowy Aviator w Olsztynie. Tego dnia swoje sklepy otworzą Rossmann, Pepco, Action, Kik, Media Expert, Tedi oraz Sinsay. W kolejnych miesiącach dołączą do nich między innymi Dealz, CCC, Maxi Zoo, Woolworth, Media Markt. Park Handlowy Aviator Grupy RWS powstał przy ul. Sielskiej, na działce o powierzchni ok. 46 000 m² ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2024
Pojawiło się najnowsze, comiesięczne zestawienie Gemius i PBI podsumowujące badania internetu w ramach projektu Mediapanel. W czerwcu liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,2 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Czerwcowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród ...
-
ARBOmedia lepsza od WP i Onetu
Najnowsze lipcowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius wykazały, iż sieć reklamowa ARBOmedia, docierając do 7 305 911 użytkowników (real users) awansowała na drugie miejsce pod względem zasięgu. Oznacza to, iż na przestrzeni dwóch ostatnich badanych miesięcy ARBOmedia wyprzedziła pod względem tego wskaźnika dwa największe polskie portale: Onet.pl ...
-
Branża PR w mediach I 2006
W styczniowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 98 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. Najczęściej o public relations pisały dzienniki: Puls Biznesu i Gazeta Wyborcza. Uwaga mediów skupiła się głównie na temacie kształtowania wizerunku lekarzy i wykorzystania narzędzi PR przez premiera Kazimierza ...
-
Branża PR w mediach VI 2006
W doniesieniach mediów o PR nie ma sezonu ogórkowego. W mediach ukazały się w czerwcu 94 materiały o branży PR, to tyle samo, co w maju. Wydarzeniem miesiąca było ogłoszenie rankingu agencji public relations przygotowanego przez Home&Market. Badanie przekazów o branży PR w czerwcu 2006 roku objęło 94 materiały. Najwięcej artykułów o PR ukazało się ...
-
Oglądalność serwisów internetowych w USA
ComScore Media Metrix opublikował swój comiesięczny raport dotyczący aktywności internautów w głównych portalach internetowych w sierpniu. Popularność Youtube.com nadal rośnie, liczba unikalnych odwiedzających wzrosła o 19 proc. osiągając poziom 19,1 miliona, co sprawiło, że portal ten został sklasyfikowany na 32 miejscu najczęściej odwiedzanych ...
-
Telemedycyna w opinii Polaków
Pomysł wprowadzenia telemedycyny w Polsce podoba się 42% Polaków, mimo że dwie trzecie respondentów (65%) nigdy o jej istnieniu nie słyszało - wynika z raportu "Postawy Polaków wobec technologii teleinformatycznych w medycynie" przygotowanego przez TNS OBOP. Telemedycyna, czyli wykorzystanie nowoczesnych technologii: Internetu, łączy satelitarnych ...
-
Najczęściej cytowane media II 2008
Gazeta Wyborcza zdetronizowała Dziennik, a stacja RMF FM wyprzedziła TVN24 - takie zaskakujące wyniki prezentuje Instytut Monitorowania Mediów w lutowym raporcie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". W zestawieniu znalazły się także trzy tygodniki opinii, a dominującymi tematami powołań były nieprawidłowości w funkcjonowaniu służb ...
-
Producenci zabawek a media online
NewsPoint wraz z serwisem Mediadzieci.pl opracował raport na temat producentów zabawek. Jak wynika z raportu firmami najczęściej opisywanymi w mediach są międzynarodowe koncerny - Hasbro, Mattel i Lego. To one zanotowały największą liczbę publikacji w ciągu ostatniego roku. Wspólne raporty serwisu specjalizującego się w tematyce marketingu ...
-
Branża PR w mediach VI 2008
Agnieszka Liszka była najczęściej cytowaną w mediach osobą w kontekście PR-u, a temat PR-u Polski zdecydowanie najbardziej popularnym w czerwcowych przekazach medialnych związanych z branżą public relations - wynika z raportu PRoto. Czerwcowy raport PRoto o wizerunku medialnym branży PR powstał na podstawie 269 publikacji związanych z PR-em, to o ...
-
Promocja miasta a media online
NewsPoint i info-PR przedstawiły wspólny raport dotyczący artykułów na temat promocji miast wojewódzkich, które ukazały się w styczniu 2009 r. w mediach internetowych. Raport obejmuje publikacje na temat 18 miast (stolic województw oraz siedzib władz wojewódzkich) i wynika z niego, że media były dość krytyczne w związku z PR miast oraz ruchem ...
-
Marketing społecznościowy 2010
Aż 57% brand managerów największych marek w Polsce nie oblicza efektywności działań w mediach społecznościowych - wynika z raportu Social Media Brand Index 2010 przygotowanego przez agencję Think Kong. Jednocześnie managerowie w Polsce uznają trudności z obliczeniem wskaźników efektywności za jedną z głównych barier we wdrożeniu działań ...
-
Najczęściej cytowane media III 2011
Twórczość publicystyczna polskich polityków miała decydujący wpływ na kształt najnowszego rankingu IMM "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Tekst premiera Donalda Tuska ("Czego dokonaliśmy, co nam się nie udało", Gazeta Wyborcza, 12-13.03.2011) był nie tylko popularnym tematem dyskusji w mediach, ale stał się początkiem swoistej debaty ...
-
Branża finansowa a social media
Im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym - wynika z najnowszego raportu Deutsche Bank Research. Wyjątkiem są studenci, którzy stanowią też najliczniejszą grupę użytkowników social media, niezależnie od dochodów. Jeśli instytucja finansowa decyduje się na obecność w social media, powinna ...
-
Życzenia świąteczne smsem lub emailem
Najczęściej wysyłamy i otrzymujemy świąteczne życzenia za pomocą wiadomości email i SMS. Spory potencjał tkwi również w portalach społecznościowych, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność - wynika z badania "Kartki świąteczne vs. email, SMS, social media", przeprowadzonego przez ekspertów z GetResponse i portal Wirtualnemedia.pl ...
-
Polscy internauci a obciążenia podatkowe
Podatki to temat stale obecny w życiu każdego zarabiającego człowieka, chwilami jednak przybiera na sile i znaczeniu. Tak dzieje się, gdy pojawiają się zapowiedzi nowych obciążeń, z reguły przekładających się na podwyżki cen. W wymiarze praktycznym, najgorętszy okres podatkowy zaczyna się jednak w lutym - gdy paląca staje się konieczność ...
-
Bojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?
EURO 2012 zostało uznane za ogromną szansę dla Polski i Ukrainy - szansę na zaistnienie na arenie międzynarodowej, udowodnienie możliwości obu krajów, wszechstronny rozwój. Po EURO zostać mają pamiątki na lata - stadiony, lotniska, autostrady. Można odnieść wrażenie, że im bliżej mistrzostw tym więcej pojawiało się głosów rozczarowania i powodów ...
-
Kadra zarządzająca w social media VIII 2012
Niemal zawsze w pierwszej 10-tce, lecz nigdy na szczycie - aż do teraz. Dariusz Lubera, prezes Tauronu, był najbardziej medialnym bossem sierpnia - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie. Walka w sierpniu była wyjątkowo zacięta – większość firm opublikowała wyniki finansowe, z reguły dobre, spółki zaprezentowały nowe plany i ...
-
Sesja egzaminacyjna na Facebooku
Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów sprawdził, co najbardziej odciąga studentów od nauki w czasie trwającej właśnie sesji egzaminacyjnej. Z analizy powstających jak grzyby po deszczu fanpage’y wynika, że żubry, pandy, lwy morskie i pingwiny nie mogą przecież podglądać się same, a sprzątanie, malowanie mieszkania i lepienie pierogów ...
-
Polski Internet a Walentynki
Wszechobecne serca i czerwień w każdym odcieniu to niezbity dowód na to, że zbliżają się Walentynki i że jest to święto co najmniej lubiane w sklepach i punktach usługowych. A co sądzą o nim internauci? Z analizy publikacji internetowych i walentynkowych fanpage’y wynika, że luty wcale nie jest tym miesiącem, gdy miłość króluje na blogach i forach ...
-
Polskie tygodniki opinii w roku 2012
2012 - taki rok na rynku tygodników opinii już się chyba nie powtórzy. Tomasz Lis rozpoczął go we Wprost, zakończył w Newsweeku. Przekrojem przez 10 miesięcy dowodził Roman Kurkiewicz, po czym przekazał stery w ręce Marcina Prokopa i Zuzanny Ziomeckiej. Uważam Rze ze stycznia 2012 roku to zupełnie inna gazeta z inną załogą niż kilka miesięcy ...
-
Polski Internet a choroby nowotworowe
Rak prowadzi do rozwodów, rozkwitu handlu żywym towarem i... uwolnienia olbrzymich zasobów dobra i optymizmu w nie zawsze przyjaznym dziś internecie. Kiedy nowotwór bez skrupułów chce odebrać siłę i zdrowie, nowe media i społeczności internetowe sprawiają, że przesłanie oraz głos chorych słychać głośniej i wyraźniej niż kiedykolwiek przedtem. ...
-
Polski Internet a talent show
Finał Top Model za nami, precastingi do Mam Talent i castingi do Got to Dance trwają, media donoszą o zmianach w jury X Factor - czyżby plotki o końcu ery talent show były przesadzone? Programy tego rodzaju były w minionym sezonie w każdej niemal ramówce, jesień chyba nie przyniesie zmian pod tym względem. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, ...
-
Banki i produkty bankowe w mediach
Średnio 764 informacje dziennie dotyczą banków – wynika z badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w którym przeanalizowano publikacje na temat 23 marek banków i 11 produktów bankowych, które ukazały się we wrześniu br. Blisko 90 proc. publikowanych jest w internecie i social media. Pod lupę wzięto brandy, które znalazły się w sierpniowym ...
-
Phablet MODECOM FreeTAB 7004 HD+ X2 3G+ Dual
MODECOM rozszerza swoją ofertę urządzeń multimedialnych o kolejny phablet. MODECOM FreeTAB 7004 HD+ X2 3G+ Dual to wielofunkcyjne urządzenie multimedialne typu „all-in-one” oferujące szeroki wachlarz funkcji z ultraszybkim modem 3G na czele. Tym razem producent prezentuje wysokiej klasy, wielofunkcyjne urządzenie typu „all-in-one”. Jest nim ...
-
Polski show-business: kto największą gwiazdą mediów?
Kamil Stoch, Robert Lewandowski oraz Agnieszka Radwańska to według najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” najbardziej medialne gwiazdy polskiego show-businessu. Na kolejnych pozycjach w pierwszej dziesiątce znaleźli się m.in. Marcin Gortat, Marcin Dorociński oraz Marek Kondrat. Według ekspertów opiniotwórczego miesięcznika „Forbes”, ...
-
Tablet Huawei MediaPad M1 8.0
Tablet MediaPad M1 8.0 to nowa propozycja firmy Huawei, dostępna już na polskim rynku w ofercie sieci Orange. 8-calowy tablet, działajacy w oparciu o system Android 4.2 Jelly Bean, służyć może do różnych celów: sprawdzi się zarówno podczas rozrywki, jak i pracy. MediaPad M1 8.0 posiada 1 GB pamięci RAM, aparat tylny 5Mpx i przedni 1Mpx, baterię o ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
W bieżącym roku wydatki na reklamę w naszym kraju mają być o 1,8 procenta wyższe niż w roku minionym - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. Ich łączna wartość ma nieznacznie przekroczyć 6,5 miliarda złotych. Z kolei globalne wydatki mają wspiąć się o 5,3 procenta, sięgając 523 miliardów dolarów. W przypadku świata ostatnia prognoza ...
-
Nuda w pracy w mediach społecznościowych
Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że Polacy raczej nie narzekają na brak zajęć zawodowych. Na temat „Nuda w pracy” w social media w ciągu dwóch miesięcy pojawiło się zaledwie 400 wzmianek. Z jednej strony może to świadczyć o tym, że cały czas lubimy stawiać przed sobą wyzwania, a z drugiej, że pracodawcy dokładnie realizują działania ...