-
Likwidacja gimnazjów: a co na to internauci?
Wysokie stężenie dyskusji internetowych wokół wyborów parlamentarnych zostało utrzymane za sprawą zmian w systemie edukacji, zaproponowanych przez nowy rząd Prawa i Sprawiedliwości. Reforma szkolnictwa podniosła wrzawę porównywalną do okrzyków z długiej przerwy w szkole. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów, od 4 do 12 listopada na temat ...
-
Social media przepełnione nienawiścią wobec uchodźców
Polacy w mediach społecznościowych coraz częściej manifestują niechęć wobec przyjmowania uchodźców, a kluczowym momentem w dyskusji były listopadowe zamachy w Paryżu – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Od początku miesiąca Polacy zabrali głos w tej sprawie ponad 30 tysięcy razy, a przeciwnicy przyjmowania migrantów najczęściej ...
-
Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
Z blisko 7 tysięcy komentarzy na temat ministra spraw zagranicznych Witolda Waszczykowskiego, jakie w pierwszych dniach stycznia Polacy zamieścili w mediach społecznościowych, aż 68% ma negatywny wydźwięk – wynika z monitoringu social media w IMM. Oznacza to odwrót od wcześniejszego trendu: od listopada do grudnia 59% komentarzy w social media ...
-
Krystyna Pawłowicz - gwiazda Internetu
Krystyna Pawłowicz to zdecydowanie jedna z najbarwniejszych przedstawicielek Prawa i Sprawiedliwości. Niepoprawne wypowiedzi często prowadzą ją wprost na pierwsze strony gazet i wzbudzają ożywione dyskusje w Internecie. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, jak często posłanka gości w mediach. Posłanka PiS jest jedną z ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
Dom mediowy Codemedia przedstawił raport dotyczący wydatków reklamowych branży FMCG w IV kwartale 2015 r. Jak się okazuje, w badanym okresie osiągnęły one imponujący poziom ponad 316 mln złotych. W dalszym ciągu na popularności zyskuje reklama kinowa, choć bezsprzecznym liderem pozostaje reklama telewizyjna. W IV kwartale jeszcze większe ...
-
Beata Szydło i jej broszki w social media
Co uważniejsi obserwatorzy zapewne zauważyli, że nieodłącznym elementem stroju Beaty Szydło są... broszki. Okazuje się, że zyskały one niemałą sławę w mediach społecznościowych. Jak wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, na ich temat w ciągu ostatnich czterech miesięcy ukazało się 15 tys. publikacji. Broszki prezes Rady Ministrów ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 278 milionów złotych, co jest wynikiem o około 14 mln wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. 41% wydatków pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu, a firmy najchętniej reklamowały się w telewizji. To niektóre z wniosków, ...
-
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
Plebiscyt "Słowa, które chcemy zapomnieć" dowiódł, że najbardziej znienawidzonymi przez Polaków słowami są: "konkubent", "konkubina", "wykon" oraz "zajebiście". Oberwało się również "selfie", "eventowi" oraz "pieniążkom". „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił sprawdzić popularność nielubianych fraz w mediach. Okazuje się, że w przypadku ...
-
Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!
Jeżeli znikać z mediów społecznościowych, to tylko tak jak zespół Radiohead. Od kiedy grupa przygotowując się do promocji nowej płyty usunęła wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social media przeprowadzonej przez IMM, aż 91% z wpisów zamieszczonych w ...
-
Kto nagłośnił spór o Trybunał Konstytucyjny?
Spór o Trybunał Konstytucyjny trwa już od końca ubiegłego roku, jego echa ciągle jeszcze pobrzmiewają i właściwie wiele wskazuje na to, że szybko o tej sprawie nie zapomnimy. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił sprawdzić, jak często o problemie TK mówiono w rodzimych mediach. Analiza objęła publikacje, które pojawiły się w okresie od 25 ...
-
Najbardziej medialne linie lotnicze. O kim było głośno?
Lufthansa i Air France – to najczęściej komentowane w mediach linie lotnicze z rankingu Skytrax: World Airline Awards. Zgodnie z zasadą „gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta”, podniebną bitwę o sympatię internautów wygrywa jednak… KLM. Okres wakacyjny w pełni, kierunki podróży wstępnie określone? Pozostaje jeszcze wybór linii lotniczej i ...
-
Najpopularniejsi polscy vlogerzy 2015: przetasowania w czołówce
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” po raz kolejny już dokonał przeglądu polskiej vlogosfery. Analizie poddano obecność medialną kluczowych polskich vlogerów obecnych na YouTube. Kto okazał się najpopularniejszy? Pod lupę wzięto opublikowane w minionym roku materiały prasowe, internetowe oraz emisje radiowe i telewizyjne. Bezsprzeczne zwycięstwo ...
-
Smartfon Lenovo C2
Do oferty firmy Lenovo dołącza 5-calowy smartfon C2, przeznaczony dla fanów multimedialnej rozrywki. Wyposażono go w czterordzeniowy procesor MediaTek MT6735p z zegarem 1.0 GHz, aparat główny Sony o rozdzielczości 8 MP oraz system Android 6.0 Marshmallow. Jego cechą wyróżniającą jest jednak wzmacniacz dźwięku AWINIC 8738 i technologia Waves ...
-
Festiwale muzyczne: sztuka dla sztuki, czy jednak biznes dla miast?
Wprawdzie organizacja największych, letnich festiwali muzycznych może sporo kosztować, to jednak jest to wydatek, który zdecydowanie opłaca się miastom. Poprzez swoją obecność w mediach, imprezy takie jak Przystanek Woodstock, czy Open'er Festival dały swoim organizatorom promocję liczoną w dziesiątkach milionów złotych ekwiwalentu reklamowego - ...
-
Smartfon Bluboo Maya Max
CK MEDIATOR, autoryzowany dystrybutor marki Bluboo w Polsce, wprowadził do sprzedaży model Maya Max, wyposażony w nowy procesor MediaTek MT6750. Względem standardowego modelu Maya, posiada on większy, 6-calowy wyświetlacz. Bluboo Maya Max, w porównaniu z modelem Maya, wyposażono także w większą pamięć RAM – 3 GB vs. 2 GB, jak i tą przeznaczoną na ...
-
Tablet Acer Iconia Tab 10 z Quantum-Dot
Tablet Acer Iconia Tab 10 z wyświetlaczem Quantum-Dot jest dedykowany do odtwarzania multimediów. Nowe tablety zostały wyposażone w system Android 7.0 Nougat, procesory MediaTek, wyświetlacze o szerokim kącie widzenia z technologią IPS oraz zaawansowane głośniki. Za łączność odpowiada technologia bezprzewodowa 802.11ac. Iconia Tab 10 – ...
-
Smartfon UMIDIGI Z Pro
CK MEDIATOR wprowadził do sprzedaży nowy smartfon z trzema 13-megapikselowymi aparatami - UMIDIGI Z PRO. Smartfon ma 5,5 calowy wyświetlacz, 10-rdzeniowy procesor MediaTek Helio X27 i pracuje pod kontrolą Android 6.0. Smartfon UMIDIGI Z PRO ma jasny i energooszczędny 5,5-calowy wyświetlacz IGZO wyprodukowany przez firmę SHARP. Ekran został pokryty ...
-
Smartfon Bluboo S1
CK MEDIATOR wprowadza do sprzedaży bezramkowy smartfon Bluboo S1, z 5,5 calowym ekranem, z 8-rdzeniowym układem MediaTek Helio P25, systemem Android 7 Nougat oraz akumulatorem o pojemności 3500 mAh. Bluboo S1 ma 5,5-calowy ekran FHD produkcji SHARP, który charakteryzuje się współczynnikiem kontrastu wynoszącym 1400:1 oraz odwzorowaniem kolorów ...
-
Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe
Biedronka już po raz piąty z rzędu zatriumfowała w rankingu najpopularniejszych sieci handlowych. Uzyskany przez nią wynik 109 punktów jest ponad dwukrotnie lepszy od tego, co udało się osiągnąć drugiemu w zestawieniu Tesco i trzeciemu Lidlowi – wynika z rankingu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. ...
-
Smartfon Bluboo S8
CK MEDIATOR wprowadza do sprzedaży flagowy, bezramkowy smartfon Bluboo S8, z 5,7 calowym ekranem, 8-rdzeniowym układem MediaTek MT6750T, systemem Android 7 Nougat oraz akumulatorem o pojemności 3450 mAh. Nabywcy tego modelu mogą liczyć na pełne wsparcie posprzedażowe. Bluboo S8 oferuje swoim użytkownikom bezramkowy ekran IPS, który wyświetla obraz ...
-
Smartfon UMIDIGI C2 z czujnikiem Hall’a
CK MEDIATOR wprowadza do oferty nowy 5-calowy smartfon UMIDIGI C2 z aluminiową obudową, z 8-rdzeniowym procesorem MediaTek MT6750T, 4/64 GB pamięci oraz skanerem linii papilarnych i litowo-jonową baterią o pojemności 4000 mAh. UMIDIGI C2 ma wymiary 142,60 wysokości, 69,25 szerokości i 9,50 mm grubości. Waży 148 g. Ma 5-calowy wyświetlacz IGZO ...
-
Kim są użytkownicy social media w Polsce?
Kim są użytkownicy mediów społecznościowych? To zależy których. Z najnowszego badania platformy do zarządzania komunikacją w social media NapoleonCat wynika m.in., że z Facebooka i Messengera najaktywniej korzystają użytkownicy w wieku 25-34 lata. Z kolei Instagram szczególną popularnością cieszy się wśród najmłodszych - aż 54% jego użytkowników ...
-
Zniesienie wiz do USA. Jak reaguje internet?
Wprowadzenie ruchu bezwizowego dla Polski rozgrzało internet. Instytut Monitorowania Mediów podsumował wszystkie wzmianki na temat zniesienia wiz do USA. Okazało się, że od 5 listopada do 14 listopada na portalach internetowych i w mediach społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 17,8 tys. wzmianek dotyczących tego wydarzenia. 56,9 mln ...
-
Szczepionki Pfizer/BioNTech i AstraZeneca najpopularniejsze w mediach
Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca - o tych szczepionkach przeciw COVID-19 mówi się w mediach najczęściej - wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Trzecią najczęściej dyskutowaną szczepionką była mRNA Moderny. PRESS-SERVICE przeanalizował publikacje w mediach na temat szczepionek na COVID-19, które ukazywały się na przestrzeni ostatnich 3 ...
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
Social media potrafią być nie tylko źródłem rozrywki, ale również kopalnią wiedzy, którą Polacy mogą z powodzeniem wykorzystywać w realizacji obowiązków nałożonych na nich na polu zawodowym. Jest to jeden z powodów, dla których powszechny odbiór mediów społecznościowych ulega przeobrażeniu. Jednocześnie jednak ponad 1/3 pracodawców nie godzi się, ...
-
Zostajemy w UE: echo protestów w mediach
Po kontrowersyjnym orzeczeniu TK, w którym uznano, że europejskie przepisy nadwyrężają kompetencje przekazane przez Polskę i są niezgodne z Konstytucją RP zawrzało zarówno na ulicach, jak i w polskich mediach. Temu, jak duży odzew w internecie, prasie i telewizji miały manifestacje pod hasłem „My zostajemy w Unii Europejskiej", przyjrzał się ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
Przed nami pierwsza odsłona raportu Social Media 2023. Podstawą opracowania są badania gemiusAdReal oraz Mediapanel, które rzucają światło na główne cechy użytkowników najpopularniejszych w naszym kraju serwisów społecznościowych oraz przyglądają się samemu rynkowi oraz jego głównym graczom. Jakie są współczesne "sociale"? Z tego tekstu dowiesz ...
-
Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
Marszałek rotacyjny, jak sam mówi o sobie Szymon Hołownia, od pierwszego dnia swojego urzędowania cieszy się w mediach bardzo dużą popularnością. Przez zaledwie trzy tygodnie dotyczyło go blisko 46 tys. publikacji w tradycyjnych mediach. Łatwo się domyślić, że na łamach serwisów internetowych popularność niedawnego kandydata w wyborach ...
-
Która sejmowa komisja śledcza zyskała najwięcej followersów?
Komisje śledcze gromadzą przed telewizorami całkiem znaczną rzeszę obserwatorów, wzbudzając przy tym niemałe kontrowersje. Agencja doradcza PRCN, w ramach raportu „Polscy parlamentarzyści. Analiza korzystania z mediów społecznościowych”, postanowiła przyjrzeć się popularności komisji w mediach społecznościowych. Oto, jakie wnioski płyną z tej ...
-
Nowe prawo autorskie osłabia ruch z mediów społecznościowych
Najświeższe dane z badania Mediapanel PBI i Gemius nie pozostawiają złudzeń - kilka dni obowiązywania nowych przepisów prawa autorskiego wystarczyło, aby w znacznym stopniu ograniczyć zasięgi serwisów z treściami redakcyjnymi. Okazuje się, że u schyłku września bieżącego roku ruch generowany na ich łamach ruch pochodzący z mediów społecznościowych ...
-
Najcenniejsi medialnie politycy 2024. Liderem Donald Tusk
Donald Tusk, Andrzej Duda i Jarosław Kaczyński to podium rankingu najcenniejszych medialnie polityków w Polsce w 2024 roku, przygotowanego przez Instytut Przywództwa. Wartość przekazów z udziałem Donalda Tuska osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Wartość medialna Prezydenta to 272,98 mln zł, a prezesa Prawa i Sprawiedliwości - 203,35 mln zł. ...
-
Wybieramy leczenie za darmo
Większość Polaków nigdy nie korzystała z płatnych usług medycznych - wynika z badania* przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mimo iż, istniejący w Polsce rynek płatnych usług medycznych objął, jak dotąd, już ponad 11 milionów użytkowników, wciąż aż 59 % osób nigdy z nich nie korzystało. Rysunek 1: Czy kiedykolwiek respondent osobiście korzystał z ...
-
Najczęściej cytowane media I 2005
W styczniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, liderem została Rzeczpospolita. Na drugim miejscu utrzymuje się Gazeta Wyborcza, a na trzecim - Życie Warszawy. Sposród stacji radiowych najwyżej sklasyfikowano Radio Zet, a wsród stacji telewizyjnych - TVN. Najczesciej cytowanym portalem ...
-
Branża PR w mediach III 2005
W mediach w marcu ukazała się rekordowa liczba informacji o public relations. Najwięcej materiałów opublikowały Gazeta Prawna, Radio PiN i TVN24 - to wyniki siódmego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowaną i cytowaną osobą w kontekście PR był Piotr Tymochowicz. Marcowe badanie przekazów o branży PR objęło 69 ...
-
Najczęściej cytowane media I 2006
W styczniu pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zachowała Rzeczpospolita. Wysoką pozycję w zestawieniu zapewniły jej doniesienia związane z polityką polską oraz kontrowersjami wokół odejścia ministra skarbu A. Mikosza. Jednak to Gazeta Wyborcza została najchętniej cytowanym medium w 2005 roku, kiedy na jej doniesienia ...