-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
W 2014 roku sektor dóbr luksusowych oparł się z powodzeniem spowolnieniu gospodarczemu, wypracowując wynik sprzedaży na poziomie 172 miliardów dolarów. W minionym roku obrotowym (zakończonym maksymalnie 30 czerwca 2017 r.) 100 największych firm z sektora wypracowało już 217 mld dolarów, a więc o 5 mld dolarów więcej niż u schyłku poprzedniego roku ...
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Miniony rok okazał się kolejnym, w którym najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym okazała się farmacja - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera ponownie znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowali się Polpharma oraz awansująca z 4. miejsca US Pharmacia. W czołowej "10" zestawienia znalazła się również dość ...
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Według domu mediowego Codemedia, najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym minionego roku okazał się Lidl, któremu udało się podwyższyć wskaźnik GRP o pokaźne 21% rdr. Na kolejnych pozycjach podium uplasowały się Plus oraz Orange, a czwarte miejsce przypadło w udziale T-Mobile. I to właśnie telekomunikacja okazała się branżą posiadającą ...
-
Telefon DOOGEE S40
Do Polski wchodzi telefon pancerny DOOGEE S40 z odpornością na poziomie IP 68 i IP 69. Telefon ma 5,5 calowy wyświetlacz chroniony przez szkło Gorilla Glass 4 i ciekawe wzornictwo. Będzie dostępny w wybranych sieciach handlowych w Polsce, m.in. w stacjonarnych sklepach MediaMarkt i MediaExpert. DOOGEE S40 waży 238 gramów, a więc niewiele jak na ...
-
Wyroby medyczne: nie wszyscy zyskali na koronawirusie
Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na zmianę profilu branży wyrobów medycznych, kierując jej produkcję głównie w stronę środków ochrony osobistej. Maseczki, rękawiczki i kombinezony ochronne to w obecnych czasach towar szczególnie pożądany, co w skali światowej wpłynęło na ponad 40 procentowy wzrost sprzedaży tego typu wyrobów medycznych. Z ...
-
Cyberataki na szpitale coraz częstsze. Zagrożona również Polska
Wybuch pandemii przyniósł za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Z najnowszych doniesień Check Point Research wynika, że wraz z gospodarką ucierpiało również cyberbezpieczeństwo, a pod ostrzał cyberataków dostała się i tak już nadwyrężona koronawirusem opieka zdrowotna. W ostatnich dwóch miesiącach odnotowano o 45 proc. więcej ataków wycelowanych ...
-
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Z tej okazji firma Check Point Software podsumowała najczęściej popełniane przez nas błędy przy korzystaniu z mediów społecznościowych. Udostępnianie danych osobowych, odpowiadanie na złośliwe wiadomości e-mail dotyczące resetowania hasła czy bezmyślne klikanie łączy - to niektóre z nich. Sieci ...
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
O tym, że social commerce, czyli handel przez media społecznościowe, zyskuje na znaczeniu i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących, mówi się nie od dziś. Kolejnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez PayPal "Ecommerce Index 2022". Wynika z niego m.in., że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy zakupów poprzez social media dokonała blisko ...
-
Rosyjscy hakerzy zaatakowali polskie instytucje medyczne
Prorosyjska grupa hakerska KillNet przeprowadziła serię ataków DDoS na strony internetowe instytucji medycznych państw, które wspierają Ukrainę w konflikcie zbrojnym z Rosją. Na opublikowanej przez cyberprzestępców liście znalazły się strony amerykańskie, holenderskie i brytyjskie, a także kilka polskich, w tym strona Ministerstwa Zdrowia, ...
-
6 cyfrowych trendów na 2023 rok
Social media, gry online, serwisy streamingowe - to związane z technologią i nowymi mediami zjawiska, które w 2023 roku poznamy w zupełnie nowej odsłonie. Będziemy już nie tylko relaksować się, korzystając z zasobów globalnej sieci, ale też przeniesiemy jeszcze większą część codzienności do wirtualnego świata. Coraz powszechniejszym modelem ...
-
Tesla i Volvo na medialnym szczycie
Analiza doniesień medialnych z pierwszych dwóch miesięcy 2023 roku przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów pokazała, że co trzeci Polak miał kontakt z informacjami o autonomicznych rozwiązaniach motoryzacyjnych. Największą widoczność notują Tesla i Volvo. Przekazy o Tesli mają wysokie zasięgi i warte są miliony złotych. W ostatnich ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media to podium tegorocznego rankingu najsilniejszych w mediach marek w Polsce przygotowanego przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Najnowsze badanie Top Marka objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych i 28,3 mln postów z ...
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
Korzystający z mediów społecznościowych Polacy w większości deklarują, że podczas zakładania konta w serwisie zwracają uwagę na wyznawaną przez niego politykę prywatności. Jednocześnie, jeśli przeczytać użytkownikowi Facebooka fragmenty regulaminu tego serwisu, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że część zapisów wzbudza w nim ...
-
Media społecznościowe zagrożeniem dla dzieci
Media społecznościowe są obecne w codziennym życiu wielu dorosłych osób. Niestety także dzieci, wzorem swoich rodziców, wpadają w ich pułapkę. Jakie niebezpieczeństwa czyhają na najmłodszych w social mediach? Jak można ochronić nasze pociechy? Na te pytania odpowiadają eksperci G DATA. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego dzieci nie powinny ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się ubiegłorocznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderów wydatkowania było tym razem dwóch: farmacja i handel (po 35 proc udziału w łącznym budżecie). Największe pieniądze, tradycyjnie już, ...
-
Wydatki na reklamę - III 2004
Jak podaje firma badawcza Expert Monitor w marcu 2004 r. wydatki na reklamę w mediach wyniosły ponad 1 011 mln złotych. Tak duży wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca, w połączeniu z ogólną tendencją związaną z początkiem roku, pozwala na optymistyczne prognozy. Najprawdopodobniej już w kwietniu rynek reklamowy pobije kolejny rekord wydatków ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci IV 2007
NetSprint.pl przygotował kolejny raport na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek, wydarzeń i partii politycznych. W kwietniu polskie media online zdominowała tematyka związana z organizacją EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę. Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych polskich ...
-
Kosmetyki w mediach I-VI 2007
Agencja Kamodus opublikowała kolejną edycję cyklicznego raportu półrocznego "Kosmetyki w mediach", który opisuje aktywność firm kosmetycznych w kolorowej prasie konsumenckiej w okresie od stycznia do czerwca 2007 roku. Raport „Kosmetyki w mediach” powstał na podstawie szczegółowej analizy zawartości 50 najważniejszych, wysokonakładowych tytułów ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
W listopadzie najczęściej poruszanym tematem był PR Polski - w zestawieniu znajdują się 104 publikacje o tej tematyce. W listopadowym raporcie wyszczególniono dwa nowe tematy, które często pojawiały się w przekazach medialnych: relacje inwestorskie i temat nieudanej współpracy krakowskiej Straży Miejskiej z agencją Event Factory. Firma ta ...
-
Branża PR w mediach XII 2007
W grudniu 2007 roku ukazało się 175 publikacji związanych z PR-em, czyli o 35 mniej niż w rekordowym listopadzie. Najczęściej poruszanymi przez media tematami związanymi z public relations były: PR Polski (w zestawieniu znajduje się 60 publikacji o tej tematyce) oraz ogólna tematyka branży PR, której dotyczyło 58 materiałów - wynika z raportu ...
-
Dzienniki telewizyjne IV 2009
Podobnie jak w miesiącach poprzednich, tak i w kwietniu, największą liczbę tematów poruszyli dziennikarze serwisu TVP2. W "Panoramie" pojawiło się aż 320 wątków. Na drugim miejscu uplasowały się "Wiadomości" z 284 tematami. Trzecią pozycję zdobyły "Fakty", podejmując 259 spraw. Z kolei "Wydarzenia" przekazały widzom 254 tematy - wynika z raportu ...
-
Dzienniki telewizyjne VI 2009
Serwisy informacyjne utrzymują trend znany z wcześniejszych miesięcy. Pod względem liczby zaprezentowanych na antenie tematów wygrywa "Panorama". Dziennikarze magazynu TVP2 poruszyli w czerwcu aż 332 tematy. Na drugiej pozycji uplasowały się "Wiadomości" z liczbą 289 wątków. "Fakty" zajęły się 268 sprawami, natomiast "Wydarzenia" 258. Jest to ...
-
Informacje o zdrowiu szukane w Internecie
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu (PBI), Internet to medium, z którego polscy internauci najczęściej i najchętniej czerpią wiedzę na temat zdrowia, chorób oraz leczenia. Sieć, jako najchętniej wybierane źródło informacji wskazuje niemal połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach pojawiły się odpowiedzi: ...
-
Co proponują serwisy informacyjne TV?
Instytut Monitorowania Mediów we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich przygotował wielowymiarową analizę głównych wydań najpopularniejszych wieczornych serwisów informacyjnych: Panoramy (TVP2), Wiadomości (TVP1), Faktów (TVN) i Wydarzeń (Polsat). Z badania wynika m.in., że Panoramie wizją świata bliżej do Faktów a zakresem tematyki ...
-
Praca w branży PR 2010
W 2010 pracodawcy zamieścili w mediach 1831 ofert dla PR-owców. To niespełna 400 więcej niż w ubiegłym roku. Tym samym rynek pracy dla specjalistów od komunikacji zwiększył się aż o 25 proc. Rekordową liczbę ogłoszeń (183) odnotowano w styczniu - wynika z raportu przygotowanego przez serwis PRoto.pl. Najtrudniej o pracę było w listopadzie - ...
-
Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy
Media społecznościowe to ostatnio absolutny hit sezonu, odmieniany przez wszystkie przypadki nie tylko w nowoczesnych, ale także w tradycyjnych środkach przekazu. Eksperci podkreślają przede wszystkim ich znaczenie jako źródła informacji oraz narzędzia promocji - zarówno w rękach osób indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Promocja ta dotyczy nie ...
-
Przetargi medyczne w Polsce I-III 2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy Pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży medycznej opublikowanych w pierwszym kwartale 2011 roku. Wynika z niego m.in., że przetargi o najwyższej wartości w sumie rozstrzygnięto w województwie mazowieckim. Najbardziej wygórowaną przeciętną ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
Rynek reklamy w I kwartale 2011 roku wzrósł o 6,9% w stosunku do analogicznego okresu 2010 r., osiągając poziom 1,61 mld złotych netto. Wzrost ten miał miejsce głównie za sprawą zwiększonych inwestycji w Internecie i telewizji, które to w analizowanym okresie wyniosły odpowiednio 190 i 839 mln zł - podaje raport "MPG Media Market Scan 1Q 2011. ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
Całkowita wartość rynku reklamy w I połowie 2011 roku wyniosła 3,84 mld złotych netto, rosnąc w stosunku do pierwszej połowy 2010 roku o 8,5%. Powodem tak istotnej różnicy pomiędzy 2010 a 2011 rokiem były obniżone po katastrofie smoleńskiej wydatki na reklamę. Zakładając nieobniżony poziom inwestycji w tym okresie, wzrost rynku wyniósłby 5,4% - ...
-
Telewizyjne serwisy informacyjne VI 2011
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów kontynuowała w czerwcu 2011 roku badanie zawartości głównych wydań czterech telewizyjnych serwisów informacyjnych o największej liczbie widzów. Z analizy wynika m.in., że największą liczbą tematów pochwalić się może "Panorama". W czerwcu było ich 347. Na drugiej pozycji uplasowały się " ...
Tematy: media, analiza mediów, telewizja, serwisy informacyjne, monitoring mediów, telewizja polska, TVP 1, TVP2, TVN, Polsat -
Brak stron o zdrowiu na urządzenia mobilne
Wyniki badania dla najpopularniejszych serwisów i grup serwisów internetowych z kategorii zdrowie i medycyna jednoznacznie wskazują, że największą popularnością cieszą się one wśród internautów pomiędzy 24 a 35 rokiem życia. Są to głównie użytkownicy urządzeń mobilnych. Z uwagi na małą liczbę serwisów dostosowanych do ich potrzeb, próg odsłon ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
Według szacunków domu mediowego MPG rynek reklamy w 2011 osiągnął wartość 7,78 mld złotych netto, co oznacza wzrost o 2,3% w stosunku do 2010 roku. Warto zaznaczyć, że na dynamikę rozwoju mocno wpłynął czwarty kwartał, który był o 5% gorszy niż analogiczny okres 2010 roku. W porównaniu z rokiem 2010, wydatki najbardziej wzrosły w radiu i w ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
Szacowana wartość rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce w I kwartale 2012 roku wyniosła 20,64 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 19,17 mln zł, natomiast w 2010 roku - 18,2 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku o 4,7% - podaje raport opracowany przez CAM Media. W porównaniu z I kwartałem 2010 roku ...
-
Branża turystyczna a Facebook
Coraz częściej szukamy informacji o podróżach w mediach społecznościowych. Branża turystyczna na Facebooku rośnie jednak powoli. Według analizy catNapoleon.com w ciągu ostatnich 12 miesięcy największe fan page turystyczne powiększały się w tempie 2,27 proc. To niewiele. Dla porównania: fan page reklamujące żywność rosły w tempie 7,74 proc. ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
II kwartał 2012 roku był bardzo dobry dla rynku reklamy wielkoformatowej. Szacowana wartość rynku wyniosła 27,05 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 23,49 mln zł, natomiast w 2010 roku - 25,53 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku aż o 15,2% - podaje raport sporządzony przez CAM Media. W efekcie, po ...