-
Najpopularniejsze sklepy wg internautów X 2012
Lidl, Tesco i Biedronka to najpopularniejsze markety - wynika z październikowego badania popularności sieci handlowych wśród internautów, które przeprowadza Instytut Monitorowania Mediów. Przypomnijmy, że we wrześniu zwycięzcami były IKEA i Empik. Co leży u podłoża sukcesu sieci spożywczych? Które elementy oferty były dla konsumentów ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
ZenithOptimedia szacuje, że w 2012 roku łączne wydatki na reklamę w Polsce spadną o 5,5% w stosunku do poprzedniego roku. Oznacza to redukcję wcześniejszych estymacji, mówiących o spadku wartości rynku o 4,9%. Prognozowana wartość rynku reklamowego wyniesie na koniec roku niecałe 6,8 mld złotych. - Według najnowszych danych GUS, PKB wzrósł w III ...
-
Przetargi medyczne w Polsce X-XII 2012
Serwis Inwestycyjno - Przetargowy www.pressinfo.pl we współpracy z Grupą Marketingową TAI opracowały raport, w którym przeanalizowano informacje o rozstrzygniętych postępowaniach przetargowych dotyczących branży medycznej, w Polsce w IV Kwartale 2012 roku. Poniższe zestawienie przygotowane zostało przez analityków Serwisu Pressinfo.pl na podstawie ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2013
Szeroko komentowane w mediach wysokie bezrobocie zbiera plon w pogarszających się nastrojach Polaków - jak wynika z najnowszych wyników badania Monitor Rynku Pracy Instytutu Badawczego Randstad, rosną nasze obawy o możliwość utrzymania zatrudnienia oraz słabnie przekonanie, że można znaleźć nową pracę. W tych warunkach dla wielu ludzi niezmiennie ...
-
Smartfony HUAWEI Ascend Y210 i Ascend Y300
HUAWEI wprowadził do sprzedaży detalicznej w Polsce dwa nowe smartfony z linii Y, Ascend Y210 oraz Ascend Y300. Smartfony Ascend Y300 i Ascend Y210 łączą intuicyjność i wygodę użytkowania z elegancką stylistyką. Parametry urządzeń pozwalają cieszyć się z szerokiego wachlarza multimedialnych możliwości, jakie oferują nowoczesne urządzenia mobilne – ...
-
Notebooki Sony VAIO Fit 15, VAIO Fit 15E i VAIO Fit 14E
Model VAIO® Fit 15 powstał z myślą o wydajnym odtwarzaniu multimediów. Cechuje się eleganckim, minimalistycznym wyglądem, którego przejawem są między innymi zaokrąglone narożniki i wycinane diamentem logo VAIO. Pokrywę i podpórkę na nadgarstki wykonano ze szczotkowanego aluminium, a głośniki pomysłowo ukryto wewnątrz zawiasu urządzenia. Dla ...
-
Festiwale w Polsce: Podlasie
Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie wziął pod lupę Podlasie i imprezy odbywające się w Białymstoku. Specjaliści przyjrzeli się dyskusji o lokalnych festiwalach, sprawdzili czy według internautów warto odwiedzić Podlasie z biletem na festiwal w ręku i porównali białostockie imprezy z podobnymi inicjatywami w innych regionach Polski. ...
-
Projektor Philips PicoPix 3410
W ofercie firmy Philips pojawił się drugi model, po PPX 3610, należący do trzeciej generacji kieszonkowych projektorów PicoPix. PicoPix 3410 wyposażony jest w lampę LED o mocy 100 lumenów, ma niewielkie rozmiary i obsługuje wszystkie popularne formaty plików multimedialnych oraz biurowych. PicoPix 3410, mimo że zajmuje środkowe miejsce w ofercie ...
-
ESET Smart Security 7 i ESET NOD32 Antivirus 7
Firma ESET udostępniła najnowsze edycje swoich programów - pakietu bezpieczeństwa ESET Smart Security oraz systemu antywirusowego i antyspyware ESET NOD32 Antivirus. Oba produkty wzbogacono o nowe technologie, które wzmacniają ochronę użytkownika przed wirusami i atakami, wykorzystującymi luki w zainstalowanych aplikacjach. Do dyspozycji ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
Polska znajduje się wśród 5 największych rynków spożycia piwa w Europie. Producenci piwa zwiększają wydatki na reklamę o ponad 20% z roku na rok. Tymczasem spożycie „złotego trunku” nieco spada - o 2% - ale i tak na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie – ujawnia najnowsza analiza domu mediowego Equinox Polska. Dane za pierwsze 3 kw. ...
-
Gazeta Wyborcza najczęściej cytowanym dziennikiem w 2013 roku
Najczęściej cytowanym dziennikiem ogólnopolskim w 2013 roku była Gazeta Wyborcza. Zaraz po niej plasuje się Rzeczpospolita, a na trzecim miejscu Polska The Times. Z tygodników ogólnopolskich, największą ilość cytowań odnotowało Wprost. Na drugim miejscu znalazła się Polityka, a na trzecim Newsweek Polska. Zapraszamy do zapoznania się z Rankingiem ...
-
Facebook w Polsce 2013
Firma analityczno-badawcza Sotrender opublikowała całoroczne wydanie raportu #FanpageTrends, który podsumowuje działania marek, mediów oraz osób na Facebooku w całym 2013 r. Na potrzeby raportu Sotrender przeanalizował komunikację ponad 8 tys. profili. Załączona do raportu infografika przedstawia najlepsze posty minionego roku, średnie ...
-
Jakie są najpopularniejsze smartfony?
Smart Raport to badanie popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów. Zostało ono zainicjowane przez serwis 4tech.TV należący do grupy Moon Media i narzędzie analityczne Brand24. Przyglądając się głosom polskiego internetu można dowiedzieć się wiele na temat oczekiwać i potrzeb konsumentów. Od kiedy smartfony pojawiły ...
-
Tablet MODECOM FreeTAB 1020 IPS IC
Firma MODECOM zapowiada premierę rynkową kolejnego w swojej ofercie tabletu MODECOM FreeTAB 1020 IPS IC kontrolowanego przez system operacyjny Windows® i zainstalowaną pełną wersją pakietu Microsoft Office. Za jedyne 899 zł użytkownik dostanie do dyspozycji wielofunkcyjne narzędzie multimedialne z dołączoną do zestawu bezprzewodową klawiaturą. ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
Sektor farmaceutyczny nie skąpi na reklamę - w minionym roku budżety reklamowe podskoczyły do poziomu 3,7 miliarda złotych, co oznacza 20-procentowy wzrost względem roku 2012. Liderem rynku pozostaje Aflofarm, który wydał aż 859 milionów złotych czyli 8 procent wydatków całej branży. Takie wnioski płyną z najnowsze analizy przeprowadzonej przez ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
Optymistyczne nastroje w gospodarce powodują, że ZenithOptimedia rewiduje prognozy na 2014 rok. Wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w grudniu 1,4 procenta. W bieżącym roku wartość rynku reklamowego ma sięgnąć nawet 6,51 miliarda złotych. - Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają spodziewać się ...
-
Dzień Czekolady: ile kosztuje reklama?
Ferrero, producent przysmaków z serii Kinder, to wśród wytwórców czekolady zdecydowany lider pod względem wydatków na reklamę. Tylko w I kwartale bieżącego roku jego budżet reklamowy przekroczył 6 milionów złotych. Okazuje się jednak, że ta inwestycja nie przełożyła się na liczbę wzmianek w internecie, gdzie zdecydowanie królują Milka (Mondelez) ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.
Budżety na promocję w finansach stopniały, lecz w przypadku największych graczy trudno mówić o zaciskaniu pasa. W pierwszym kwartale 2014 r. instytucje finansowe przeznaczyły na reklamę w telewizji, radiu i prasie ponad 270 mln zł. To o 15 procent mniej niż rok wcześniej i o niemal połowę mniej niż w poprzednim kwartale. Jak wynika z danych ...
-
Tablet Lark Ultimate X4 8 3G GPS
Marka Lark prezentuje drugi tablet z serii Ultimate – Ultimate X4 8 3G GPS z systemem Android 4.2 Jelly Bean. Urządzenie, oprócz podstawowych funkcji, posiada rozbudowane możliwości multimedialne. Czterordzeniowy procesor 1,2 GHz i 2-rdzeniowy układ grafiki 3D pozwalają na sprawne przetwarzanie obrazu w wysokiej rozdzielczości, natomiast matryca ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
Na decyzję o wyborze pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a OFE zostało zaledwie kilka dni. Nic zatem dziwnego, że w Internecie toczy się ożywiona dyskusja na ten temat, a zdania „zostaję w ZUS” lub „wybieram OFE” padają co najmniej kilka razy dziennie. Ku czemu skłaniają się Polacy? Przyjrzyjmy się analizie wypowiedzi internautów ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Wydatki reklamowe sektora kosmetycznego (higiena i pielęgnacja) w ciągu pięciu miesięcy bieżącego roku wzrosły o 22% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosły ponad 1,1 mld złotych. Wydatki te w ponad 50% obejmują trzy kategorie produktowe: produkty do pielęgnacji włosów, twarzy i jamy ustnej. Jak prognozują analitycy domu ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
Spełnianie marzeń i wakacje w egzotycznym kraju, ale również kredyty mieszkaniowe z rządową dopłatą i bankowość mobilna - tym najczęściej kusiły Polaków banki i instytucje finansowe w drugim kwartale 2014 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji służącej do badania emisji i wydatków reklamowych w mediach, reklamodawcy z branży finansowej ...
-
Poczta elektroniczna bije konkurencję na głowę
Poczta elektroniczna nie ma sobie równych - z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Grupy Wirtualna Polska wynika, że jest ona najpopularniejszą formą komunikacji w Internecie - korzystanie z niej deklaruje aż 97 procent polskich internautów, a 70 procent używa jej co najmniej raz dziennie. Polacy komunikują się również za pośrednictwem ...
-
Prywatna opieka medyczna: benefit, którego chcą pracownicy
Raport Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu: benefity po polsku” bezlitośnie ujawnia, że niemal połowa polskich pracowników nie może liczyć na żadne świadczenia pozapłacowe. Wśród tych, które je otrzymują dominuje prywatna opieka medyczna i ubezpieczenie na życie. Samochód służbowy, firmowa karta pre-paid, opłacony lunch czy karta na paliwo to ciągle ...
-
Polacy leczą się przez Internet
Polscy internauci interesują się zdrowiem – ponad 9 mln z nich odwiedza strony o tematyce zdrowotnej, z czego zdecydowana większość wybiera te, które poświęcone są zdrowemu stylowi życia. Popularnością cieszą się również internetowe apteki, opisy leków, opinie na temat lekarzy i placówek służby zdrowia, a także specjalistyczne strony adresowane do ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
Wydatki reklamowe banków, firm i instytucji finansowych w Polsce wyniosły w trzecim kwartale 2014 roku 336 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców mocniej niż zwykle zaznaczyła się obecność firm ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
W 2014 roku na medialną promocję produktów dla dzieci reklamodawcy w Polsce przeznaczyli jak dotąd ok. 170 mln zł. To nadal więcej, niż wynoszą na przykład wydatki na emisję reklam wszystkich firm z branży energetycznej bądź sportowej, lecz nastroje reklamodawców w sektorze wyraźnie osłabły. W 2014 roku na emisję spotów i kreacji w telewizji, ...
-
Nowe technologie: nadchodzi zmiana trendów?
Do 2017 roku czołowymi nowoczesnymi technologiami pozostaną cloud computing i usługi mobilne. Trzeba jednak przyznać, że ich przewaga nad pozostałymi będzie stopniowo topnieć. Na znaczeniu zyskiwać będzie druk 3D, inżynieria biomedyczna, internet przedmiotów, analiza Big Data, czy sztuczna inteligencja. To niektóre z wniosków, które płyną ze ...
-
Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
Jakub Borowski z Credit Agricole został najbardziej medialnym głównym ekonomistą ubiegłego roku. Na jego wypowiedzi dziennikarze prasy, radia i telewizji powoływali się aż 657 razy. Na drugiej pozycji, z dużą stratą do lidera, reprezentująca Bank Pocztowy Monika Kurtek. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dowiodła, że w minionym roku ...
-
Ferie zimowe w mediach
W 2015 roku zaskoczyła nas wyjątkowo łagodna zima, co wielu Polakom pokrzyżowało plany, związane z feriami. Niektórzy internauci zatęsknili za zeszłorocznymi śnieżycami z okresu wiosennego, a bardziej dowcipni użytkownicy serwisów społecznościowych proponowali w swoich postach zamienić narty na rower. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, gdzie ...
-
"Zacne suchary" podbijają Internet
Neologizmy i internetowy slang dominują w języku internautów, lecz Polacy nadal lubią używać słów nieoczywistych i staromodnych – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Blogerzy kulinarni pitraszą, z serwisów randkowych korzystają epuzerzy i absztyfikanci, na Instagramie dandysi robią selfie, a Snapchata opanowali psotnicy. Z reguły jednak ...
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach
W 2014 roku w Internecie oraz prasie pojawiło się łącznie 15 562 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Ich wartość wyniosła 38 934 550 zł. Wśród tytułów prasowych temat CSR najczęściej podejmowała Gazeta Finansowa, z kolei najchętniej podejmowanym zagadnieniem była popularyzacja działań CSR - wynika z raportu NEWTON Media ...
-
Botnet Rmnet ciągle aktywny
Pomimo licznych raportów agencji prasowych informujących o tym, że Europol przeprowadził potężną operację mającą na celu zatrzymanie działania botnetu Rmnet, analitycy Doctor Web kontynuują monitorowanie jego aktywności. Zgodnie z informacjami w mediach, specjaliści policji brytyjskiej zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości, razem z ...
-
Jak policja ściga cyberprzestepczość?
Oszustwa na aukcjach internetowych, piractwo komputerowe oraz próby wyłudzenia za pomocą e-maili. Katalog spraw, którymi zajmują się polskie organy ścigania rozszerzył się o incydenty związane z rozwojem nowych technologii. Wyniki badania przeprowadzonego przez laboratorium informatyki śledczej Mediarecovery wskazują również, że policja coraz ...