-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
Działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów za I kwartał 2015 r. To o około 49 mln mniej, niż kwartał wcześniej, ale w porównaniu do analogicznego okresu rok temu budżety wzrosły o 93 mln zł. Lidl, Biedronka i Tesco stanęły na podium. W spotach i kreacjach reklamowych ...
-
Kinga Duda detronizuje Kasię Tusk
W maju okładki prasowe zdobiła nowa medialna gwiazda – Kinga Duda. Dzień po wygranej Andrzeja Dudy zostało opublikowanych 689 informacji na temat jego córki. Zdecydowana większość z nich pojawiła się w serwisach internetowych, głównie w Wpolityce.pl. Dotychczasowa „pierwsza córka” RP – Kasia Tusk – cieszyła się znacznie mniejszym zainteresowaniem. ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka (która tym razem ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
Rozwijanie horyzontów, spełnianie marzeń oraz mądre wybory – na takie przekazy promocyjne postawiły banki i instytucje finansowe w II kwartale 2015 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach, reklamodawcy z branży finansowej wydali na promocję 437 milionów złotych. Oznacza to utrzymanie budżetów ...
-
O czym jeszcze nie wiedzą uchodźcy?
„Myślałam, że to jakaś zabawa twitterowiczów, a tu starsza część TT się bawi” - skomentowała ten trend twitterowiczka @szmejted. Wyniki monitoringu social mediów w IMM potwierdzają, że zabawa „starszej części” Twittera trwa w najlepsze. Od kilku dni media społecznościowe podpowiadają, co uchodźcy, którzy zamieszkają w Polsce, powinni wiedzieć o ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
Ostatnie 6 lat to dla globalnego rynku reklamy okres nieustających praktycznie wzrostów. Jeśli obecna koniunktura gospodarcza doczeka się kontynuacji, to również polski rynek reklamowy powinien utrzymać notowany od minionego roku trend wzrostowy. Z punktu widzenia reklamy najistotniejszym medium w Polsce pozostaje telewizja - budżety przeznaczone ...
-
Ewa Kopacz vs Beata Szydło: internauci bezlitośni
Na polityczne starcie kandydatek na fotel premiera internauci wyczekiwali z przejęciem już od momentu podania informacji do wiadomości publicznej. W ciągu ostatnich dni, w okresie od 16 do 20 października w odniesieniu do hasła „debata” pojawiło się ponad 53 tys. informacji, z czego prawie 31 tys. w dniu samej debaty przedwyborczej – 19 ...
Tematy: Ewa Kopacz, Beata Szydło, debata, wybory 2015, wybory parlamentarne, PiS, PO, monitoring mediów -
Phablet Lenovo PHAB PLUS
Lenovo wprowadza do swojej oferty 6,8-calowy phablet PHAB PLUS, który zadowoli fanów multimedialnej rozrywki. Wyposażono go w ekran Full HD IPS, ośmiordzeniowy chipset Qualcomm Snapdragon 615 MSM8939 z zegarem 1.5 GHz, aparat główny 13 MP, technologię dźwięku Dolby Atmos, 2 GB pamięci RAM oraz baterię o pojemności 3500 mAh. Lenovo PHAB PLUS, który ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
Z analizy IMM publikacji na temat branży finansowej w III kwartale 2015 wynika, że we wszystkich mediach ukazało się ponad 202 tysiące wzmianek o łącznej wartości AVE ponad 710 mln złotych. Ciepłe miesiące lata zachęcały do aktywności fizycznej, co tradycyjnie już wykorzystał największy polski ubezpieczyciel PZU przy organizacji maratonów. Banki ...
-
Prawo i Sprawiedliwość króluje w mediach
Jak wynika z najnowszego raportu „Scena Polityczna”, Prawo i Sprawiedliwość niepodzielnie rządzi w mediach. Liczba publikacji odnośnie tej partii w grudniu 2015 r. wynosiła 72,5 tysiąca. To trzykrotnie więcej, niż w przypadku drugiej w zestawieniu Platformy Obywatelskiej. Prawo i Sprawiedliwość cieszyło się trzykrotnie większym zainteresowaniem w ...
-
Netflix w Polsce, czyli entuzjazm kontrolowany
"Netflix w Polsce!" - słowa te internauci powtórzyli w styczniu blisko 10 tysięcy razy. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, tylko dzięki serwisom społecznościowym, blogom i portalom internetowym informacja o wejściu giganta VOD do Polski trafiła do ponad 15 mln osób. I choć po pierwszej fali entuzjazmu emocje nieco opadły, to nadal ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.
W IV kwartale bieżącego roku liderem medialności była Warszawa - donosi najnowsza odsłona cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring”. Kolejne pozycje zajęli Kraków i Poznań. Tuż za podium znalazły się Wrocław i Łódź. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy wyniosła 3,1 mld złotych. Drugi pod tym względem Kraków o takim ...
-
Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej zdominowały media
Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Polska 2016 były rekordowe, bo przyciągnęły na trybuny ponad 400 tysięcy kibiców. Sportowe emocje udzieliły się także mediom. W okresie od 13 stycznia do 2 lutego ukazało się 84 900 informacji o EHF EURO 2016, a codziennie na temat imprezy pojawiało się 4 000 materiałów. Wartość ekwiwalentu reklamowego to ponad ...
-
Leonardo DiCaprio z Oscarem: internauci gratulują
Na wsparcie fanów zawsze można liczyć – myśli sobie zapewne DiCaprio czytając wpisy w social media. Omijany szerokim łukiem przez Oscara, w końcu doczekał się upragnionej złotej statuetki. Od 29.02 do 1.03.2016 w sieci ukazało się ponad 7 tys. wzmianek w kontekście nagrody przyznanej Leonardo w kategorii dla najlepszego aktora pierwszoplanowego. „ ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2016 r.
Jak wynika z najnowszego cyklicznego raportu "Stolice Regionów", przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów", w pierwszym kwartale 2016 roku na temat miast wojewódzkich ukazały się w prasie, internecie radiu i telewizji łącznie blisko 2 miliony informacji. Zdecydowanym liderem niezmiennie pozostaje Warszawa, jednak to Kraków najczęściej ...
-
Oddajemy krew w social media
Facebook, Twitter i Instagram coraz częściej służą osobom prywatnym, fundacjom i instytucjom do promocji krwiodawstwa i poszukiwania dawców krwi dla potrzebujących osób - wynika z analizy publikacji w social media w IMM. Od stycznia do kwietnia w serwisach społecznościowych pojawiło się ponad 9,5 tysiąca apeli tego typu, podczas gdy w analogicznym ...
-
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
W bieżącym roku wydatki na reklamę w sieciach content marketingowych mają wzrosnąć o ponad 41% - szacuje Netsprint. Reklama w sieciach kontekstowych ma zanotować z kolei ponad 10-procentowy wzrost. Coraz ważniejszą rolę w kampaniach online odgrywać będą również dane o użytkownikach - już przeszło 2/3 agencji i domów mediowych przyznaje, że ...
-
Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media
Duże i małe problemy związane z ubiorem i modą Polki coraz częściej rozwiązują w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM i modowego butiku Freeshion. W centrum zainteresowania są sukienki, a aż 15% pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych marek odzieżowych, stylizacji, dodatków lub miejsc i sklepów, ...
-
Wakacje 2016: w biurach podróży pusto
Przed nami najświeższa odsłona cyklicznego opracowania Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczącego wyjazdów turystycznych, które odbędą się w nadchodzącym sezonie letnim. Jego autorzy przyglądają się jak zwykle pierwszemu tygodniowi sierpnia, a więc okresowi tzw. wysokiego sezonu. W najnowszej analizie poruszona została również ...
-
Co mówiły social media o 72. rocznicy Powstania Warszawskiego
W ostatnim tygodniu lipca zainteresowanie 72. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego w mediach rosło z dnia na dzień. Głównymi tematami publikacji były obchody rocznicy, oddanie hołdu powstańcom w Godzinę „W”, jak i inne wydarzenia towarzyszące. Nie zabrakło polityki. Najaktywniejszymi komentatorami okazali się użytkownicy Facebooka – wynika z ...
-
Spotify i długo długo nic, czyli streaming muzyki w social media
Udany początek sierpnia dla marki Spotify. Była to najczęściej wymieniana marka w internetowych dyskusjach o streamingowych serwisach muzycznych - wynika z monitoringu mediów w IMM. Wpisy i komentarze Polaków ze wzmianką o serwisie mogły być wyświetlone ponad 10 mln razy. Pod względem rozgłosu w internecie, Spotify zostawił konkurencję daleko w ...
Tematy: muzyka online, social media, monitoring mediów, muzyka za darmo, Spotify, Apple Music, Tidal -
Wakacje 2016: Turcja i Egipt wracają do łask?
Przed nami najświeższa odsłona cyklicznego opracowania Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczącego wyjazdów turystycznych, które odbędą się u schyłku tegorocznego sezonu letniego. Jego autorzy przyglądają się tym razem pierwszemu tygodniowi października. Lektura nie tylko odpowiada na pytania o ceny wycieczek w analizowanym okresie, ...
-
PKP Intercity na ustach internautów. Co social media mówią o kolei?
Wraz z końcem wakacji Polacy ruszyli w powrotne podróże pociągami, a z trasy dzielili się wrażeniami z podróży. Na przełomie sierpnia i września internauci w social media najczęściej wspominali o PKP Intercity i Przewozach Regionalnych. Komentarze na temat tych przewoźników mogły zostać wyświetlone nawet 2,5 mln razy. Wsiąść do pociągu, ale ...
-
Huawei MateBook debiutuje w Polsce
Huawei MateBook jest cienki i lekki – waży zaledwie 640g. Został wyposażony w 12 calowy ekran wykonany w technologii IPS i ma rozdzielczość 2160x1440. Huawei MateBook jest dostępny od 9 września w Media Markt i Saturn. Obudowa Huawei MateBook wykonana została z najwyższej jakości aluminium, polerowane krawędzie formują perfekcyjnie skonstruowaną ...
-
Hanna Gronkiewicz-Waltz na językach
Afera reprywatyzacyjna w Warszawie powodem wzrostu medialnego zainteresowania pracami Hanny Gronkiewicz-Waltz. Na przełomie sierpnia i września nazwisko szefowej stołecznego ratusza pojawiało się w serwisach społecznościowych, prasie, radiu i telewizji trzy razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analiz w IMM, przeważały publikacje o wydźwięku ...
-
Wakacje 2016: a jednak rekord w turystyce?
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA przedstawił najświeższą, cotygodniową analizę dotyczącą tegorocznych wyjazdów wakacyjnych poza granice naszego kraju. Pod lupę wzięty został tym razem pierwszy tydzień października. Najnowsza porcja informacji nie tylko wskazuje poziom tegorocznych cen, ale tradycyjnie już zwraca uwagę na koniunkturę ...
-
Łódź - ziemia obiecana rynku biurowego
Nowa Fabryczna, Brama Miasta, Przystanek mBank, Ogrodowa Office, Symetris Business Park, Piotrkowska 155, Cross Point II, HAMMERmed, OFF Piotrkowska Center. Te wszystkie nazwy warto podać tym, którzy ciągle powątpiewają w łódzki rynek biurowy. Łódź długo pozostawała w cieniu pobliskiej Warszawy. Wszystko jednak wskazuje na to, że ta sytuacja ...
-
W Boże Narodzenie porzucamy social media
Chociaż mówi się już o pewnym uzależnieniu od mediów społecznościowych, to okazuje się jednak, że w pewnych okolicznościach porzucamy je na koszt innych, ważniejszych spraw. Tak jest m.in. w okresie świątecznym. IRCenter przyjrzał się m.in., jak wyglądała aktywność użytkowników w czasie Wigilii, Sylwestra oraz w okresie przypadającym pomiędzy tymi ...
-
San Escobar istnieje... w mediach
San Escobar w zaledwie kilka dni zyskało w Polsce taki rozgłos, o jakim inne kraje mogą jedynie pomarzyć. Wszystko za sprawą kolejnej już wpadki ministra spraw zagranicznych i nie znającej granic fantazji internautów. Sprawa zatoczyła jednak tak szeroki krąg, że podchwyciły ją media tradycyjne. I to nie tylko w Polsce. O "przejęzyczeniu" Witolda ...
-
Smartwatch Acer Leap Ware
Acer wprowadza do swojej oferty zegarek sportowy Leap Ware. Smartwatch ma okrągłą ramkę z polerowanej stali nierdzewnej o minimalistycznym designie, 42-milimetrową tarczę oraz chipset MediaTek MT2523 i bio-sensor MT2511. Acer Leap Ware posiada funkcje śledzenia aktywności fizycznej, dzięki grupie czujników i zaawansowanych algorytmów. Może ...
-
Smartfon Bluboo D1
CK MEDIATOR wprowadza do sprzedaży nowy smartfon Bluboo D1, wyposażony w dwa aparaty fotograficzne, w których skład wchodzą cztery obiektywy. Smartfon ma 5-calowy wyświetlacz IPS i pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android 7.0 Nougat. Smartfon Bluboo D1 ma obudowę wykonaną ze stopu aluminium. 5-calowy wyświetlacz IPS o rozdzielczości ...
-
Wziąść i włanczać. Jakie błędy językowe popełniamy najczęściej?
Monitorując codziennie internet i media społecznościowe, analitycy IMM natrafiają na publikacje różnego rodzaju. Część z nich zainspirowała nas do stworzenia raportu na temat najpopularniejszych błędów językowych. „W dniu dzisiejszym można napewno stwierdzić, że nadal trwa okres czasu, w którym polscy internauci popełniają błędy językowe. Radzimy ...
-
Smartfony ZOJI Z7 i Ulefone Armor 2
CK MEDIATOR wprowadza nowe modele wodoodpornych smartfonów ze wzmacnianymi obudowami - ZOJI Z7 i Ulefone Armor 2. ZOJI Z7 ma 5-calowy ekran o rozdzielczości HD, który został pokryty odpornym na zarysowania szkłem Gorilla Glass 4. Jego obudowa ma grubość aż 11,9 mm. Tył wykonano z poliwęglanu, natomiast boki i ramkę otaczającą ekran - z wysokiej ...
-
Smartfony Ulefone Gemini Pro, T1 i Power 2
CK MEDIATOR wprowadza do swojej oferty trzy nowe modele smartfonów marki Ulefone – Gemini Pro, T1 i Power 2. Gemini Pro ma 3 aparaty o rozdzielczości 13-megapikseli. T1 to 5,5 calowy smartfon wyposażony w 6 GB pamięci RAM i 8-rdzeniowy układ Helio P25. Natomiast Power 2 wyróżnia akumulator o pojemności 6050 mAh. Ulefone Gemini Pro Smartfon Ulefone ...