-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i wyniosły łącznie 272 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji do monitorowania kampanii i wydatków reklamowych w mediach. Aż 90 ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego ...
-
Opłata reprograficzna: w social mediach zawrzało
Jednym z najczęściej dyskutowanych tematów w social mediach podczas wyborów samorządowych była opłata reprograficzna, zwana popularnie „podatkiem od piractwa”. Zarówno kreowanie wizerunku, jak i percepcja wyborców są „siłą nabywczą” głosów podczas kampanii wyborczej i głosowania. Przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów analiza mediów ...
-
JOW-y w mediach
Jednomandatowe Okręgi Wyborcze – zgodnie ze swoją definicją – powinny idealnie wpisywać się w demokratyczną zasadę dokonywania wyborów przez większość. Jak się okazuje jednak zarówno politycy, jak i obywatele Polski dzielą się na różne „większości”. Zaplanowane na 6 września referendum w sprawie JOW-ów wzbudziło duże poruszenie społeczeństwa, co ...
-
"Gwiezdne Wojny" podbijają media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się medialnej popularności filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” jeszcze przed jego premierą – między 16 listopada a 15 grudnia bieżącego roku. Tylko w mediach społecznościowych ukazało się 33,5 tys. wzmianek, a promocja warta była 41,5 mln złotych. Na premierę kontynuacji gwiezdnej sagi fani czekali ...
-
Sieci handlowe w social mediach III kw. 2016
W III kwartale bieżącego roku trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci handlowych nie zaskakuje: na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, za nią Lidl, a na trzeciej pozycji Tesco. Duże zaangażowanie internautów w kwestie związane z tematyką dotyczącą branży handlowej nie jest żadną nowością. Tym jednak, co rzuca się oczy podczas ...
Tematy: Boże Narodzenie, sieci handlowe, IMM, monitoring mediów, Biedronka, Tesco, Lidl, social media -
Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów
Polskie firmy odzieżowe coraz lepiej radzą sobie na rynku przepełnionym po brzegi tanią ofertą sieciówek. Okazuje się jednak, że na pochwałę zasługuje nie tylko ich sprzedaż i jakość oferowanych produktów, ale także sposób, w jaki funkcjonują one w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz ...
-
Koronawirus w mediach. Rządzi panika i fake news?
Koronawirus to dziś temat numer 1. Jak wynika z raportu opracowanego przez agencję Publicon i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, od połowy stycznia do 12 marca rodzime media opublikowały 235 tys. poświęconych mu materiałów. To jednak nic w porównaniu z niemal pięciokrotnie wyższą liczbą wzmianek (1,1 mln), które w tym samym czasie pojawiły się na ...
-
Branża PR w mediach II 2005
W mediach ukazuje się coraz więcej informacji o lobbingu, a temat public relations najczęściej porusza Gazeta Prawna. To wyniki szóstego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowanymi w kontekście PR firmą i agencją były Instytut Monitorowania Mediów oraz agencja Fleishman-Hillard. Szóstym badaniem przekazów o branży PR ...
-
Najpopularniejsze media wg interneutów
Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska. Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów ...
-
Popularność radia i telewizji w Internecie
Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci - wynika z badania Gemius "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów przez internautów." Telewizja tradycyjnie… Według raportu ...
-
Kto pobiera multimedia na komórki
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych ...
-
Prezydenci miast a media online
W maju polskie media zdominował temat rozliczania oświadczeń majątkowych prezydentów miast oraz uchwalania dla nich podwyżek. Innym tematem ożywionej debaty medialnej była ustawa metropolitalna. Z tego powodu NewsPoint przyjrzał się tym razem wizerunkom prezydentom największych polskich miast w mediach internetowych. Do analizy wybrano prezydentów ...
-
Najczęściej cytowane media III 2008
W marcowym raporcie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" Instytutu Monitorowanie Mediów, Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera. W marcu media podejmowały m.in. tematy: sporów wokół ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego i nieporozumień na linii rząd - prezydent. W marcu Gazeta bardzo wyraźnie pokonała rywali dzięki 1046 powołaniom. Zwycięstwo ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2008
Tematy, które zelektryzowały media w czerwcu, to sprawa Lecha Wałęsy i historia ciąży nastoletniej Agaty. Ponadto trzy stacje TV w zestawieniu pierwszej 15, awans Wyborczej i powrót Pulsu Biznesu - takie wyniki przynosi czerwcowy raport "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów. W czerwcu pierwsze ...
-
Konflikt w Gruzji a polskie media online
NewsPoint przygotował raport na temat liczby publikacji na temat Gruzji i Kaukazu w mediach online od 4 do 13 sierpnia 2008 r. Podsumowanie objęło 1700 polskich i 9000 zagranicznych serwisów internetowych, z których wybrano wiadomości w języku angielskim. Z analizy wynika, że w ciągu ostatnich kilku dni polskie media poświęcały konfliktowi ...
-
Kryzys w USA: co piszą media?
Dominującym tematem w mediach od kilku tygodni stał się światowy kryzys gospodarczy. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował artykuły z 10 głównych tytułów, określając liczbę oraz charakter publikacji, dotyczących sytuacji w gospodarce. Czyje prognozy się sprawdziły? Kto miał rację - analitycy, którzy zwiastowali katastrofalne skutki ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2011
W kwietniu 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (832) i Gazetę Wyborczą (659). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazła się stacja TVN24 (390) - informuje Instytut Monitorowania Mediów. IMM podaje: kwietniowy ranking cytowań zdominowany był, jak można było przewidzieć, przez tematykę związaną z ...
-
Rozwija się rynek usług medycznych w Polsce
Polski rynek usług medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się w Unii Europejskiej. Nasze wydatki na usługi medyczne rosną w tempie 6,1% rocznie. A rynek produktów przedpłaconych (abonamentów medycznych i ubezpieczeń zdrowotnych) rozwija się w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Ciągle jest jednak znacznie mniejszy niż w innych ...
-
Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011
Rebranding Ery wyniósł prezesa PTC Miroslava Rakovskiego na pierwsze miejsce w rankingu bossów polskiej gospodarki w social media. Oznacza to, że w mediach społecznościowych był najczęściej komentowanym spośród prezesów największych polskich przedsiębiorstw branż: telekomunikacyjnej, bankowej, ubezpieczeniowej i energetycznej. Na drugim miejscu ...
-
Social media a exposé premiera
Podatek od miedzi i sprawa KGHM ważniejsze niż becikowe i emerytury. Ulga na Internet kontra Fundusz Kościelny. Kryzys większy niż sukces. Największy wygrany - Janusz Palikot. Oto obraz niezwykłego poruszenia w mediach społecznościowych po piątkowym expose premiera Donalda Tuska - czytamy w raporcie Kompas Social Media Instytutu Monitorowania ...
-
Kara śmierci czy expose premiera?
Wydawać się może, że kara śmierci to jedna z politycznych pozycji dyżurnych, jak aborcja, eutanazja czy związki partnerskie. Dobry temat zastępczy, kiedy trzeba zamaskować bardziej palące problemy. Nic bardziej mylnego, wyeksponowanie w dyskursie tak kontrowersyjnego wątku nie gwarantuje proporcjonalnego rozgłosu w mediach - wynika z raportu ...
-
Polscy studenci w Internecie
Studenci to dla mediów temat-rzeka, w końcu to przyszłość narodu, oczko w głowie polityków - głównie w okresie wyborów. To również zbiorowa ofiara kryzysu ekonomicznego, zestawiana z innym pojęciem - bezrobociem. Studenci imprezują i pomieszkują w izbach wytrzeźwień, ale też piszą listy w słusznych sprawach, działają wolontariacko-zarobkowo oddają ...
-
Polscy politycy w social media
W ciągu 26 dni nowego roku internauci ponad 20 tysięcy razy napisali o Platformie Obywatelskiej, co oznacza niemal tysiąc publikacji dziennie. Jest to tyle przekazów, ile łącznie w tym czasie uzbierały pozostałe ugrupowania - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu Kompas Social Media. Najwyraźniej ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
Najbardziej medialnym "Bossem polskiej gospodarki" stycznia był Maciej Witucki - szef Telekomunikacji Polskiej. Nadal silną pozycję w rankingu mają przedstawiciele branży energetycznej - pełniący obowiązki szefów PGNiG Marek Karabuła i PGE Paweł Skowroński znaleźli się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu pod względem liczby wystąpień w ...
-
Media a podniesienie wieku emerytalnego
Ustawa refundacyjna, ACTA, a teraz emerytury - w mediach trwa kolejna debata będąca efektem decyzji politycznych mających bezpośredni wpływ na życie Polaków. Podwyższenie wieku emerytalnego do 67 lat to ekonomiczna konieczność czy dowód na nieudolność państwa? Zdania na ten temat są podzielone - informuje Instytut Monitorowania Mediów w raporcie ...
-
Polski Internet a wydłużenie wieku emerytalnego
Projekt wydłużenia wieku emerytalnego wzbudza emocje od chwili, kiedy się pojawił. Wiadomo było, że głosowanie nad nim nie przebiegnie spokojnie. Język debaty, postawy polityków i związkowców stały się pretekstem do dyskusji nad stanem polskiej polityki, a także na temat roli mediów, które sejmowe awantury relacjonują społeczeństwu. Kto ...
-
Polska prasa i Internet a gaz łupkowy
Gaz łupkowy - szansa dla Polski na duże pieniądze i bezpieczeństwo energetyczne czy raczej prosta droga do nieodwracalnego zniszczenia środowiska? Niewiele jest tematów, przy których internauci są tak wstrzemięźliwi jak w wypadku łupków. Z analizy opinii w mediach społecznościowych wywnioskować można, że przeciętnemu internaucie często brakuje ...
-
Najbardziej opiniotwórcze social media
Media chętniej powołują się na Facebooka i Twittera, niż na doniesienia płynące z telewizji - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Gdyby porównać media społecznościowe z tradycyjnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami, to Facebook i Twitter zajęłyby piąte i szóste miejsce w rankingu opiniotwórczości, wyprzedzając ...
-
Kadra zarządzająca w social media VII 2012
Po trzech miesiącach przerwy na szczyt rankingu najbardziej medialnych bossów powrócił szef TP Maciej Witucki - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie. Zainteresowanie mediów Witucki zagwarantował sobie sugestiami dotyczącymi współpracy z Netią oraz deklaracjami zapewnienia smartfonów za 1 zł, zgodnie z oczekiwaniami ...
-
Kadra zarządzająca w social media XI 2012
Energetyka znowu wstrząsnęła mediami. Niemal połowa listopadowych przekazów na temat bossów gospodarki poświęcona była branży energetycznej, zaś prawie 1/3 wszystkich informacji koncentrowała się na osobie Grażyny Piotrowskiej - Oliwy, szefowej PGNiG. Jedyna w zestawieniu bosska sukces medialny zawdzięcza udanym negocjacjom cen gazu, których ...
-
Polski Internet a środki na grypę
Przeziębienie? Grypa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach usługi admonit sprawdził, jak w najgorętszym okresie grypowym wyglądały wydatki reklamowe producentów środków na te przypadłości, porównał to z medialnością poszczególnych medykamentów i zaprosił specjalistów do współpracy przy badaniu. - Kto przeziębienie, kaszel, czy katar uważa za ...
-
Sieci handlowe w mediach II 2013
Co należy zrobić, by stać się najpopularniejszą siecią handlową w mediach? Lidl postawił na wzmożoną emisję reklam, Biedronka na mocne nazwisko. Dane Instytutu Monitorowania Mediów wskazują, że obie drogi były błędne – Biedronka co prawda zwyciężyła pod względem popularności w Internecie, lecz z analizy wynika, że zainteresowanie mediów i ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
W 2012 roku widać wyraźne ożywienie w sektorze reklamy branży energetycznej. Trzech z pięciu największych dostawców energii zwiększyło budżety mediowe o kilkadziesiąt procent. Choć w ubiegłym roku wydatki tej kategorii zamknęły się, cennikowo, kwotą 78 milionów złotych, to mimo kryzysu na rynku konkurujące ze sobą firmy energetyczne promują swoje ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
Czy hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Jak wiele błędów można popełnić w 140 znakach na Twitterze? I czy dodając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media ...