-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
Wraz z nadejściem jesienno-zimowego szczytu zachorowań media społecznościowe zapełniają się skargami Polaków na dolegliwości związane z grypą i przeziębieniami – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Na przełomie października i listopada w serwisach społecznościowych pojawiło się blisko 14 tysięcy wpisów, w których polscy internauci ...
-
Wybory prezydenckie 2015: Bronisław Komorowski najbardziej medialny
Kampania wyborcza trwa w najlepsze. Dla osób ubiegających się o najwyższy urząd w naszym państwie miarą popularności jest m.in. ilość informacji, jaka pojawia się o nich w mediach. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się medialnym doniesieniom o kandydatach. Analiza objęła okres od 1 do 15 marca br. W tym czasie pojawiło się aż ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2015 r.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował wyniki cyklicznego badania, dotyczącego popularności miast wojewódzkich w mediach. W I kwartale 2015 r. łączna wartość materiałów odnośnie stolic poszczególnych województw wyniosła 5,7 mld złotych, a średnio każdego dnia pojawiało się o nich prawie 20 tys. wzmianek. Bezkonkurencyjna pod względem liczby ...
-
Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak kształtowała się w ostatnim czasie popularność medialna Pawła Kukiza. Jak się okazuje, polityk radzi sobie całkiem nieźle – zarówno pod względem liczby publikacji (5,7 tys. w okresie od 25 maja do 7 czerwca), jak i postrzegania – tylko 1% doniesień miało wydźwięk negatywny. Najwięcej informacji ...
-
Medialny Paweł Kukiz
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji dziennie. Na taki wynik w przeważającej mierze wpływ miała aktywność ...
-
Top Marka: motoryzacja najbardziej medialną branżą
Branża motoryzacyjna okazała się najbardziej lubianą przez media – wynika z badania Top Marka, przeprowadzonego przez magazyn „Press” i i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W prasie i Internecie pod względem liczby publikacji zwyciężył Volkswagen, jednak w mediach społecznościowych najchętniej dyskutowano o BMW. Marki samochodowe w prasie… ...
Tematy: Top Marka, motoryzacja, branża motoryzacyjna, monitoring mediów, Volkswagen, Mercedes-Benz, Ford, BMW -
Konkurs Chopinowski w internecie i social media
XVII Konkurs Chopinowski od strony medialnej to transmisje wszystkich przesłuchań w telewizji, radiu i internecie, gorące komentarze ekspertów na żywo, dziesiątki tysięcy najróżniejszego typu publikacji i komentarzy w internecie oraz zasięg wzmianek w social media sięgający 70 mln osób - wynika z monitoringu mediów w IMM. Po długich, nocnych ...
-
Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
O polskiej blogosferze mówi się coraz więcej. Medialny rozgłos zyskują zwłaszcza blogerki modowe, o których ostatnio było głośno m.in. przy okazji ujawnienia stawek ich wynagrodzeń. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, która z nich najbardziej zaznacza swoją obecność w mediach. Analiza dowiodła, że niezaprzeczalną liderką ...
-
Robert Lewandowski rządzi w mediach
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialność Roberta Lewandowskiego w październiku bieżącego roku. 13,7 tys. publikacji oraz 415,2 tys. wzmianek w mediach społecznościowych mogą robić wrażenie. Ekwiwalent reklamowy materiałów został oszacowany na 115 milionów złotych. W październiku na temat Roberta Lewandowskiego ukazało się 13,7 ...
-
Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
W dyskusjach o pracach rządu Polacy w mediach społecznościowych najczęściej wspominają o premier Beacie Szydło, a zwolennicy jej gabinetu potrafią dobrze wykorzystać potencjał social media - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Internauci oceniając rząd najbardziej pozytywnie wypowiadają się na temat prac minister edukacji Anny ...
-
Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował medialną popularność dwóch polskich sportowców – Roberta Lewandowskiego oraz Artura Szpilki w styczniu 2016 r. Który z nich mógł liczyć na większą liczbę publikacji i zainteresowanie użytkowników social media? Różnica w liczbie publikacji między sportowcami wynosi nieco ponad 2 tys. materiałów, jednak ...
-
Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
Zwycięstwo w Australian Open było życiowym sukcesem Angelique Kerber, co nie uszło uwadze mediów. Niemiecka tenisistka wzbudza zainteresowanie w kraju nad Wisłą ze względu na polskie pochodzenie i podwójne obywatelstwo. Niezmienną popularnością cieszy się również Robert Lewandowski, który świętował swój 50 występ w rozgrywkach Bundesligi w barwach ...
-
Politycy i partie w mediach II 2016
W lutym 2016 r. Jarosław Kaczyński pozostawał najczęściej przywoływanym w mediach politykiem - zdołał zdeklasować bardzo popularnych Ryszarda Petru i Grzegorza Schetynę. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz. Popularność Kaczyńskiego nie dotyczyła jednak social media, gdzie palma pierwszeństwa powędrowała do ...
-
Prezes Rzepliński milczy, a Internet szaleje #BoRejting
Kilka dni temu minister Szałamacha wezwał prezesa Rzeplińskiego do powstrzymania się od wypowiedzi w mediach do dnia ogłoszenia wiarygodności kredytowej naszego kraju. Temat natychmiast podchwycili internauci. Od 5 maja akcja #borejting zdołała podbić media społecznościowe - na Facebooku i Twitterze hashtag ten pojawił się 6 tys. razy – wynika z ...
-
PKO Bank Polski liderem mediów w II kw. 2016
Instytut Monitorowania Mediów opublikował najświeższe dane dotyczące popularności banków w mediach. Niekwestionowanym zwycięzcą po raz kolejny okazał się PKO Bank Polski, którego dotyczyła niemal 1/4 wszystkich wpisów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się mBank oraz Bank Zachodni WBK. Najwięcej publikacji ukazało się w mediach społecznościowych, ...
-
Politycy w mediach w 2021 roku: liderami Morawiecki, Duda i Dworczyk
W 2021 roku w mediach pojawiło się 1,3 mln wypowiedzi polityków. Najbardziej medialni byli Mateusz Morawiecki, Andrzej Duda i Michał Dworczyk. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że ich wypowiedzi w różnych środkach masowego przekazu pojawiły się aż 300 tysięcy razy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Którzy politycy byli najbardziej ...
-
Social media 2024. Kto i jak korzysta?
Z najnowszego raportu "Social Media" przygotowanego przez firmy Gemius, PBI oraz IAB Polska wynika, że najliczniejszą grupą korzystającą z mediów społecznościowych są osoby w wieku od 55 do 75 lat, ale najbardziej zaangażowane są osoby młode. Jak wygląda konsumpcja social mediów w Polsce? Które serwisy dominują na rynku reklamowym? Z tego tekstu ...
-
Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube
Stwierdzenie, że media społecznościowe zamieniły się w słupy reklamowe, nie jest przesadą. Nie jest też jednak zaskoczeniem, że przeciętny marketingowiec nader chętnie stawia na reklamę właśnie w social mediach. Przemawia za tym chociażby ich zasięg. Nie wszystkie serwisy cieszą się jednakową popularnością. Jak donosi najnowsza odsłona raportu ...
-
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
W dobie dominacji Facebooka, Instagrama i TikToka mało kto pamięta, że historia mediów społecznościowych w Polsce sięga początków obecnego wieku, a jej prekursorami nie są wcale światowi giganci, ale rodzime serwisy. Z okazji 20-lecia badania Mediapanel, Gemius i PBI postanowiły przyjrzeć się, jak na przestrzeni dwóch dekad zmienił się świat ...
-
Najczęściej cytowane media III 2005
Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera w marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Zaskoczeniem jest awans na trzecie miejsce tygodnika Wprost, cytowanego najczęściej w kontekście sprawy Orlenu. Wśród innych mediów zwycięskie miejsca zajmują Radio ZET, TVN i Onet.pl. W marcu 2005 ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2007
W listopadowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwycięstwo należy do "Dziennika". "Polska" dogoniła peleton, a stacje radiowe - RMF FM i Radio ZET - były częściej cytowane przez inne media niż TVN24. Od 1 do 30 listopada na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7993 ...
-
Najczęściej cytowane media 2007
Najbardziej opiniotwórczym medium 2007 roku - jak wynika z rocznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2007 roku" - została Rzeczpospolita. Liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24, a radiowych - RMF FM. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r. na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Mass media online: wolność czy kontrola?
Retoryczne popisy na temat nowych mediów często zawierają tezę, że media elektroniczne pomagają tworzyć społeczeństwo bardziej równe i wyzwolone. Wielką ich zaletą jest natychmiastowy dostęp dla wszystkich, którzy chcą mówić, niezależny od potężnych interesów, które kontrolują treść mediów drukowanych i kanały przekazu radiowego i telewizyjnego. ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
Pierwszych wzrostów w branży mediów i rozrywki możemy oczekiwać w 2010 r. a wartość rynku do 2013 r. osiągnie 1,6 biliona USD - to główne wnioski z najnowszego raportu pt. Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 ("Perspektywy dla branży rozrywki i mediów 2009-2013 na świecie"), opracowanego przez PricewaterhouseCoopers. PwC podaje, iż ...
-
Dysk multimedialny Verbatim: MediaStation HD DVR
Verbatim wprowadził na rynek MediaStation HD DVR - dysk multimedialny, który umożliwia odtwarzanie oraz nagrywanie materiałów bezpośrednio z telewizji, przystawek satelitarnych i kablowych, odtwarzaczy DVD lub VHS. Urządzenie pozwala na wyświetlanie obrazu w dobrej rozdzielczości i odtwarzanie mediów strumieniowych za pośrednictwem sieci lokalnych ...
-
Najczęściej cytowane media I 2010
W styczniowym rankingu piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów znalazły się aż trzy portale internetowe: Onet.pl, tvn24.pl oraz WP.pl. Jest to pierwszy taki przypadek od września 2003 roku, kiedy powstał pierwszy raport. Najczęściej cytowanym medium jest Rzeczpospolita z 1259 powołaniami. To kolejne wysokie ...
-
Polska kadra medyczna nadal chętnie emigruje
W Polsce personel medyczny cieszy się wysokim prestiżem oraz uznaniem społecznym. Lekarze są doskonale wykształconą grupa zawodową, docenianą nie tylko na rynkach lokalnych, ale również międzynarodowych. Niemniej jednak służba zdrowia w naszym kraju już od wielu lat boryka się z problemami administracyjnymi, ekonomicznymi, czy infrastrukturalnymi. ...
-
Najczęściej cytowane media X 2010
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, październik 2010 to miesiąc dużych zmian w rankingu głównym "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Po rocznym panowaniu Rzeczpospolitej, na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, a do TOP 15 najczęściej cytowanych mediów powrócił portal internetowy tvn24.pl. Październikowy raport Instytutu ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2010
W listopadzie 2010 roku tygodnik Wprost znalazł się na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce, tuż za Rzeczpospolitą i Gazetą Wyborczą - czytamy w najnowszym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów. Powodem tak dużej popularności były publikowane na łamach tygodnika sensacyjne nowe wątki w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. ...
-
Najczęściej cytowane media 2010
Bezapelacyjnym zwycięzcą rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów roku 2010 jest Rzeczpospolita. Drugie miejsce zajmuje Gazeta Wyborcza, na trzecim Dziennik Gazeta Prawna. Najbardziej opiniotwórczą telewizją jest TVN24 a rozgłośnią radiową: RMF FM (odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu głównym). Wśród portali zwyciężył onet.pl, Puls ...
-
Najczęściej cytowane media V 2011
W maju 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (793) i Gazetę Wyborczą (718). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazł się Dziennik Gazeta Prawna (282) - informuje Instytut Monitorowania Mediów. IMM podaje: po raz pierwszy od momentu ukazania się na rynku, pismo Uważam Rze znalazło się w pierwszej trójce ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18% Polaków, co oznacza wzrost w porównaniu z 14% w roku ubiegłym - wynika z niezależnych badań Orange Exposure 2011. Ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Wyniki badania realizowanego przez TNS ...
-
Sponsorzy EURO 2012 zrobili dobry interes
Zestawienie wydatków reklamowych z wynikami monitoringu mediów, przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów i admonit, pokazuje, że sponsorzy zyskali na zaangażowaniu w EURO 2012 zwiększoną liczbę publikacji prasowych w kontekście mistrzostw oraz buzz w mediach społecznościowych. Jednak nawet sponsorów można było przebić, lokując ciekawą ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2012
Fortuna najbogatszych rośnie mimo kryzysu. Czy podobny trend dotyczy ich obecności w mediach? PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zbadał medialność pierwszej dziesiątki rankingu 100 najbogatszych Polaków, opublikowanego przez tygodnik "Wprost". Najpopularniejszy okazał się Jan Kulczyk. Zajmujący niezmiennie od 10 lat pierwsze miejsce w rankingu ...
-
Polski Internet a premiery filmowe
Czego internauci szukają w kinie? Zabawy czy wzruszeń, okazji do refleksji, pretekstu do wojny światopoglądowej czy tylko audiowizualnego tła do jedzenia popcornu? Sporo dowiedzieć się z można z analizy publikacji na temat filmów w mediach społecznościowych: w ciągu ostatnich trzech miesięcy najwięcej napisano o najnowszej odsłonie przygód agenta ...