-
Euro 2024, czyli wielka piłka i etyczne rozterki
Start Euro 2024 już za nami, ale to nie koniec dużych wydarzeń sportowych w tym roku. Już pod koniec lipca czeka nas otwarcie Igrzysk Olimpijskich, a za niespełna dwa tygodnie - Tour de France. Sport to emocje, ale – jak dowodzi badanie zrealizowane przez dział badań agencji Havas Media Network – także dylematy natury etycznej. Z tego tekstu ...
-
Twórcy internetowi stawiają na lifestyle i media społecznościowe
Twórcy internetowi rozwijają swoją działalność w dynamicznym tempie. Na ich sukces wpływa wiele czynników. Zabiegając o zainteresowanie odbiorców i przewagę konkurencyjną, muszą umiejętnie dopasowywać swoje strategie. Liczy się m.in. właściwy dobór tematyki kanału, medium czy rodzajów publikowanych treści. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
Dziś Black Friday - zakupowe święto coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów. Z tej okazji, a także z okazji 20-lecia badania Mediapanel, realizowanego przez Gemius oraz PBI, eksperci przyjrzeli się oglądalności serwisów zakupowych online na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Jakie są wnioski z tej analizy? W analizie porównano dane za ...
-
Oszustwo "na inwestycję" wykorzystujące wizerunek ministry Agnieszki Dziemianowicz-Bąk
Cyberprzestępcy ponownie aktywowali kampanię, w której podszywają się pod największe media (Onet i Radio Zet) i wykorzystują wizerunek ministry Agnieszki Dziemianowicz-Bąk oraz spółek skarbu państwa (Orlen i Tauron) - ostrzegają eksperci ESET. Oszustwo „na inwestycje” ma na celu uzyskanie naszych danych, aby następnie kontaktować się i namawiać do ...
-
Czego Polki szukają w sieci?
Polskie internautki spędzają w sieci średnio 99 godzin miesięcznie, a 89% z nich wykorzystuje do tego smartfon. Najchętniej zaglądają na strony z kategorii kultura, lifestyle i publicystyka - wynika z analizy przygotowanej przez PBI i Gemius na bazie danych z Mediapanelu. PBI i Gemius prezentuje przekrojową analizę dotyczącą internautek w wieku ...
-
Smartfon Infinix HOT 50 Pro+ już dostępny w Polsce
Smartfon Infinix HOT 50 Pro+ jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Ma 6,8 mm grubości i waży 162 gramy. Smartfon ma zakrzywiony wyświetlacz SlimEdge chroniony szkłem Corning® Gorilla®. Jest pyłoszczelny i odporny na zachlapania zgodnie z normą IP54. Kosztuje 1099 zł. Infinix HOT 50 Pro+ ma bardzo wytrzymałą obudowę, odporną na zabrudzenia oraz ...
-
Patenty 2024 - 200 000 zgłoszeń do EPO
W 2024 roku dokonano 199 264 zgłoszeń patentowych w Europejskim Urzędzie Patentowym - wynika z opublikowanego właśnie Patent Index 2024. Liczba zgłoszeń z Polski wyniosła 692, to o 3,4% więcej niż rok temu. Najwięcej polskich zgłoszeń dokonano w obszarze technologii medycznych, inżynierii lądowej i chemii organicznej. Najczęściej patenty Z Polski ...
-
Wydatki na reklamę w 2003 r.
W minionym roku wydatki na reklamę w czterech głównych mediach wyniosły ponad 10 657 984 tys. zł. Szacuje się*, ze względu na rozszerzenie monitoringu w 2003 roku, że jest to wzrost ponad +5%. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało Radio (+17,5% *). Stacje najwyraźniej zmniejszyły ilość kampanii własnych, gdyż łączne wpływy bez ...
Tematy: wydatki na reklamę, reklama -
Internet: do kogo dociera? Jak robimy sami sobie krzywdę!
Internet jest często przeceniany jako medium docierania do klientów, nośnik reklam czy kanał sprzedaży. Piewcami teorii o super biznesie są przede wszystkim dostawcy rozwiązań typu sklepy intenetowe, twórcy witryn WWW i innych produktów i usług z literką e na początku nazwy. Nie neguję tego, że jest to nowoczesna technologia, że jest ona ważna w ...
-
Polscy lekarze online 2005
Lekarze to jedna z najbardziej aktywnych na świecie grup zawodowych w Internecie. Według najnowszego raportu "Internet Medyczny w Polsce" przeprowadzonego przez PROMOtest 76% polskich lekarzy korzysta z Internetu. Dla porównania wspomniany wskaźnik dla całej populacji polskiej wynosi zaledwie 28%. Grupa internautów medycznych - najaktywniejszych ...
-
Branża PR w mediach II 2006
W lutowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 186 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. To absolutny rekord! Tak duże zainteresowanie public relations zostało wywołane przede wszystkim szeroko komentowanymi 100 dniami rządów premiera Marcinkiewicza oraz raportami branżowymi. Badanie przekazów o ...
-
ARBOmedia zwiększa zasięg
Według marcowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, ARBOmedia Polska dociera do 10 676 090 osób (real users). Zasięg sieci wyniósł 87,06% polskich internautów. W chwili obecnej tylko sieciom reklamowym i wyszukiwarce Google.pl udało się przekroczyć magiczną liczbę 10 mln real users, nie dokonał tego jeszcze żaden z polskich portali. ...
-
Branża PR w mediach V 2006
W majowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazły się 94 materiały poświęcone zagadnieniom PR-owskim. To o 12 przekazów mniej niż w zeszłym miesiącu. Przygotowania do sezonu turystycznego zaowocowały licznymi publikacjami dotyczącymi PR-u Polski oraz działań promocyjnych miast i regionów. Badanie przekazów o branży PR ...
-
Telefonia komórkowa w Polsce
Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce. Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych - taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. Według raportu 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje ...
-
Nowe telefony Samsung
Samsung Electronics przedstawił trzy nowe pozycje w linii produktów Ultra: Ultra Music, Ultra Video i Ultra Messaging. Wśród nowych modeli pojawiły się telefony Samsung Ultra Music (F300) i Samsung Ultra Messaging (i600) oraz urządzenie multimedialne Samsung Ultra Video (F500). Samsung Ultra Music (F300) to połączenie telefonu i odtwarzacza MP3. ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XI 2006
Tragedia w kopalni Halemba, polskie weto w sprawie negocjacji UE z Rosją oraz wyniki wyborów samorządowych - to tematy związane z Polską, które w listopadzie br. zainteresowały zachodnie stacje telewizyjne. Z listopadowego raportu IMM "Zagraniczne telewizje o Polsce" wynika również, że zachodnie media prezentowały nasz kraj neutralnie - odnotowano ...
-
Branża PR w mediach XII 2006
W grudniu, podobnie jak w listopadzie, najczęściej pisano o CSR, a tuż za nim w zestawieniu znalazły się PR Polski i porady PR - wynika z najnowszego raportu PRoto o wizerunku branży public relations w mediach. Świąteczna atmosfera wyraźnie udzieliła się dziennikarzom: wśród grudniowych publikacji znalazły się tematy lżejsze, np. porady dotyczące ...
-
Nowe monitory LCD Dell
Dell wprowadził na Polski rynek nowe monitory płaskoekranowe: UltraSharp 3007WFP-HC, UltraSharp 2707WFP, Dell E228WFP. Dwa pierwsze modele przeznaczone są dla graczy i entuzjastów multimediów, a ostatni - dla mniej zamożnych użytkowników domowych. UltraSharp 3007WFP-HC daje 92-procentową gamę kolorów dzięki podświetleniu W-CCFL (Wide Cold-Cathode ...
-
Nowe telefony Samsung Ultra II
Samsung przedstawił nowe telefony z serii Ultra II. Nowa gama produktów składa się z dwóch telefonów z przesuwaną klapką -U600 i U700, metalicznego telefonu z otwieraną klapką - U300 oraz posiadającego tradycyjną obudowę telefonu U100. Każde z tych urządzeń wyposażono w szereg funkcji, takich jak aparat fotograficzny/kamera o rozdzielczości 3 ...
-
Najczęściej cytowane media I 2007
Chociaż w styczniu w rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwyciężyła Rzeczpospolita, to jednak największym zaskoczenim jest czwarta pozycja tygodnika Wprost, który wyprzedził Życie Warszawy. W pierwszej piętnastce znalazły się jedna stacja telewizyjna - TVN24 oraz dwie radiowe - RMF FM i PR1. Głównym tematem szczegółowym cytowań ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
Firma Gemius SA przygotowała raport "Internet 2006" podsumowujący najważniejsze wydarzenia na polskim rynku internetowym w 2006 r. Jak wynika z badań, miniony rok upłynął pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz reklamy internetowej. Rok 2006 to również okres konwergencji mediów tradycyjnych i Internetu, a także wzrost ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce II 2007
Z najnowszego raportu "Zagraniczne telewizje o Polsce" Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w lutym zagraniczne stacje telewizyjne mówiły o Polsce prawie czterokrotnie rzadziej niż w styczniu. O naszym kraju informowano z reguły neutralnie oraz znacznie częściej w kontekście bezpieczeństwa międzynarodowego niż spraw wewnętrznych. Lutowy ...
-
Najczęściej cytowane media II 2007
W lutowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził Gazetę Wyborczą, zajmując tym samym drugie miejsce. Zwycięskiego miejsca na podium skutecznie broni Rzeczpospolita. W pierwszej piętnastce znalazły się dwie stacje telewizyjne - TVN24 i TVN oraz aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR1 i TOK FM. ...
-
Najczęściej cytowane media III 2007
W marcowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził dotychczasowych liderów - Rzeczpospolitą i Gazetę Wyborczą. Tym samym Dziennik drugi raz w historii rankingu IMM-u zajął pierwsze miejsce. Co ciekawe, w pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR 1 i Radio ZET. Do ...
-
MOTORAZR² - następca Motoroli RAZR
Motorola zaprezentowała nową serię telefonów komórkowych z klapką - RAZR2. Nowy RAZR2 będzie dostępny w trzech wersjach MOTORAZR V8 (GSM), MOTORAZR V9 (3G/HSDPA) i MOTORAZR V9m (EVDO CDMA) w wybranych krajach w lipcu. Motorola wprowadzi do sprzedaży również multimedialne modele MOTORIZR Z8, MOTO Q i ROKR Z6. Seria MOTORAZR2 Nowa seria RAZR ...
-
Aparaty Samsung NV oraz multimedialny i85
Samsung zaprezentował nowe modele aparatów z serii NV - NV20, NV15 i NV8 oraz multimedialny aparat cyfrowy - i85. Aparaty zostały wyposażone w System Redukcji Drgań (ASR), tryb "Rozpoznawania Twarzy" oraz funkcję Red-Eye Fix. NV20, NV15 i NV8 to aparaty o rozdzielczości odpowiednio 12.1, 10.1 i 8.1-megapiksela z obiektywami marki ...
-
Mass mailing w małym przedsiębiorstwie
Szybkość przekazywania informacji oraz coraz powszechniejszy dostęp do Internetu sprawia, iż poczta elektroniczna staje jednym z bardziej skutecznych mediów reklamowych. E-mail jest doskonałym kanałem do komunikacji z klientami. Jest szybki, efektywny i przede wszystkim niedrogi, ale prowadzony niezgodnie z obowiązującym prawem lub zasadami e mail ...
-
Gry online przyciągają 70% dzieci
Co dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat. Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony zawierające gry online - pokazuje raport Gemius dla Fundacji Dzieci Niczyje "Dzieci aktywne online". Niemal o ...
-
Ochrona danych firmy: istotne szyfrowanie
Poczta elektroniczna stała się głównym medium w komunikacji biznesowej - jest ważniejsza od telefonu, faksu i tradycyjnej poczty. 75 proc. informacji (takich, jak zaproszenia na spotkanie, dokumenty, zlecanie zadań) jest przekazywanych za pośrednictwem e-maili. Codziennie każdy pracownik wysyła i otrzymuje średnio 140 wiadomości elektronicznych. ...
-
Branża PR w mediach I 2008
W styczniu 2008 roku ukazały się 202 publikacje związane z PR-em, czyli o 27 więcej niż w grudniu 2007 r. i zaledwie o 8 mniej niż w rekordowym listopadzie 2007 r. Najczęściej poruszanymi przez media zagadnieniami związanymi z public relations była ogólna tematyka branży PR (w zestawieniu znajduje się 75 publikacji dotyczących tego aspektu) oraz ...
-
Notebook ASUS M50Sv z 15,4" LCD
Firma ASUS wprowadziła na polski rynek nową serię multimedialnych notebooków - seria M. Asus M50Sv to notebook wyposażony w matrycę 15,4" i wbudowaną klawiaturę numeryczną. ASUS M50Sv został wyposażony w głośniki Dolby Home Theater umieszczone nad klawiaturą, 15,4-calowy ekran oraz posiada możliwość podłączenia komputera do telewizora HD poprzez ...
-
Branża PR w mediach VIII 2008
Sierpniowy raport PRoto o wizerunku branży PR w mediach powstał na podstawie aż 364 publikacji związanych z PR-em, to o ok. 31% więcej niż w lipcu oraz o 7% więcej niż w rekordowym w 2008 roku kwietniu. Aż 98 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe - to publikacje prasowe. W analizowanym miesiącu PR polityczny powrócił na pierwsze ...
-
Europa Środkowa: najlepsze spółki 2008
Już trzeci rok z rzędu czołowa lokata w rankingu Fast 50 dla Europy Środkowej przypada polskiemu producentowi oprogramowania Blue Media, który osiągnął imponujący wynik 10.027% wzrostu. Ranking ten, prowadzony przez Deloitte, szereguje najszybciej rozwijające się firmy technologiczne z Europy Środkowej w oparciu o wzrost przychodów w ciągu ...
-
Wybory prezydenckie w USA a media online
Po zakończonej kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych, specjaliści NewsPoint postanowili przyjrzeć się publikacjom na temat dwóch najważniejszych kandydatów w polskich serwisach internetowych. Z raportu wynika, że polskie media online, podobnie jak amerykańskie, prawie przez cały czas trwania kampanii chętniej pisały o kandydacie, który ...
-
Dział marketingu a zarządzanie wiedzą
Firma Divante przy współpracy z Mediarun.pl przeprowadziła badanie zarządzania wiedzą i pomysłami w działach marketingu i firmach marketingowych. Wynika z niego, że w prawie połowie firm zajmujących się marketingiem istnieją systemy informatyczne wspomagające takie procesy jak tworzenie, udostępnianie czy archiwizację wiedzy, ponadto w części z ...