-
Smartfony UMIDIGI Z1 i Z1 Pro
CK MEDIATOR wprowadził do sprzedaży dwa nowe smartfony - UMIDIGI Z1 i Z1 Pro. Oba modele zostały wyposażone w 8-rdzeniowy procesor, podwójny aparat fotograficzny, baterię 4000 mAh, a UMIDIGI Z1 Pro posiada dodatkowo ekran AMOLED. UMIDIGI Z1 Pro ma aluminiową obudowę typu unibody, której grubość wynosi 6,95 mm oraz 5,5-calowy ekran FHD AMOLED, ...
-
Smog na ulicach i w social mediach
Wraz ze zbliżającą się zimą zbliża się smog, a wraz ze smogiem alerty w mediach społecznościowych i podwyższony poziom dyskusji na temat zanieczyszczenia powietrza. Postanowiliśmy sprawdzić, od kiedy temat ten stał się przedmiotem debaty publicznej, kim są najbardziej aktywni uczestnicy dyskusji oraz jakie marki w tym kontekście są najbardziej ...
-
Smartfon UMIDIGI S2
UMIDIGI S2 to nowy 6-calowy smartfon wprowadzony do sprzedaży przez CK MEDIATOR. Smartfon ma 4 GB pamięci RAM oraz 64 GB pamięci wbudowanej, a także baterię o pojemności 5100 mAh. Co ciekawe 6-calowy smartfon zamknięto w obudowie 5,5-calowego urządzenia. Ekran o proporcji 18:9 zajmuje niemal 90% frontu telefonu. Wyświetlacz marki Sharp jest ...
-
Laptop Lenovo IdeaPad 320-15
CK MEDIATOR wprowadził do sprzedaży serię Lenovo IdeaPad 320-15. Laptop ma panel 15,6”, o rozdzielczości Full HD, z matowym pokryciem oraz podświetleniem LED. Lenovo IdeaPad 320-15 jest dostępny z aż pięcioma różnymi procesorami. Do podstawowych zastosowań odpowiedni będzie Intel Pentium N4200 ze zintegrowaną grafiką. Pasuje on do pracy biurowej ...
-
Smartfony Ulefone X i Armor X debiutują w Polsce
CK MEDIATOR wprowadza na polski rynek dwa nowe modele smartfonów - Ulefone X oraz Ulefone Armor X. Ulefone X ma bezramkowy ekran o przekątnej 5,85 cala, a Ulefone Armor X jest odporny na kurz i wodę, a jego obudowa na pęknięcia. Ulefone X z ośmiordzeniowym procesorem MT6763 i Androidem 8.1 Oreo Ulefone X wyposażono w procesor MT6763, ma 4 GB ...
-
Smartfony Doogee X60L i X55
Na polskim rynku zadebiutowały smartfony z dużymi ekranami - Doogee X60L oraz X55. Mają 5,5 calowe ekrany, czytniki linii papilarnych i podwójne aparaty fotograficzne. Obydwa modele dostępne są w sklepach stacjonarnych i online w sieci Media Expert. Doogee X60L Pierwszy ze smartfonów wyposażony jest w 5,5 calowy ekran HD IPS o rozdzielczości 640 x ...
-
Monitoring mediów: cytowania VIII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w sierpniu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita spadła na pozycję drugą. Na miejscu trzecim uplasował się Dziennik Gazeta Prawna. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji Polska The Times, ...
-
Niewłaściwa polityka migracyjna obniży PKB?
O trudnej sytuacji demograficznej i związanej z nią luce podażowej na rynku pracy Związek Przedsiębiorców i Pracodawców mówi nie od dziś. Dziś sytuacja jest już na tyle delikatna, że brak pracowników to temat, który coraz częściej pojawia się w ogólnopolskich przekazach mediowych, stając się przyczynkiem konferencji, debat i wypowiedzi ekspertów. ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
Najnowszy raport agencji mediowej Starcom dowodzi, że w ostatnim czasie rynek reklamy osiągnął stabilizację. W pierwszym kwartale br. udało mu się osiągnąć wartość 2,1 mld zł. Taki wynik oznacza, że dynamika wzrostu w ujęciu rocznym osiągnęła poziom 0,1 proc. Inwestycje reklamowe zintensyfikowało 9 spośród 16 badanych sektorów. Pozostali cięli ...
-
Kultura fizyczna w Polsce w 2018 roku
GUS prezentuje dane odnośnie kultury fizycznej w Polsce. Wynika z nich m.in., że w minionym roku na terenie naszego kraju działały 14772 kluby sportowe, czyli o 86 mniej niż w raportowanym ostatnio roku 2016. Liczyły sobie one 1045,5 tys. członków, a ćwiczyło w nich 1056,1 tys. osób. W ich strukturach dominowały uczniowskie kluby sportowe (38 proc ...
-
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku w mediach
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku oraz reakcja na to wydarzenie ze strony środowisk skrajnie prawicowych, pseudokibiców i Kościoła odbiły się szerokim echem zarówno w mediach krajowych, jak i zagranicznych. Okazuje się również, że zajścia z 20 lipca nie pozostały obojętne dla wizerunku stolicy Podlasia. Jak wynika z raportu opracowanego przez ...
-
Zakaz handlu w niedziele wciąż dzieli. Nie chce go co 2. Polak
Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje już od niemal dwóch lat, więc Polacy mieli sporo czasu, aby się do niego przyzwyczaić. I wprawdzie dyskusja wokół ograniczeń (w tym roku mamy zaledwie 7 niedziel handlowych) jest nieco mniej zażarta niż przed ich wprowadzeniem, to jednak ciągle nie brakuje wyraźnych głosów sprzeciwu, których w tym roku jest ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na życie i pracę niemal wszystkich Polaków, nie omijając przy tym influencerów. Któremu z nich udało się w czasach COVID-19 poprawić wizerunek, a na czyim pojawiły się rysy? Odpowiedzi na to pytanie udziela najświeższa edycja badania Influence Power Index (IPI) autorstwa MediaCom Warszawa. Z tego tekstu ...
-
Sklepy internetowe. Jak poprawić komunikację z klientem?
Poczta e-mail, wiadomości SMS oraz wyszukiwarka internetowa. To trzy kanały, którymi Polacy w głównej mierze pozyskują informacje na temat oferty sklepów internetowych - wynika ze wspólnego raportu SMSAPI i Shoper. Jednocześnie okazuje się, że same sklepy swoją ofertę najczęściej komunikują poprzez media społecznościowe. Najwyraźniej w komunikacji ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
Ponad rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
Subskrypcje różnorakich usług internetowych zaskarbiły sobie wyraźnie sympatię Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez Blue Media badania, z którego wynika, że korzysta z nich już 6 na 10 z nas. Popularność usług subskrypcyjnych jest zatem bezdyskusyjna i w błędzie jest ten, kto myśli, że chodzi tu głównie o najpopularniejszą w ...
-
Skąd się biorą kolejki do lekarzy NFZ?
O kolejkach do lekarzy specjalistów krążą legendy. I rzeczywiście - mało kto z nas nie doświadczył na własnej skórze wielomiesięcznego oczekiwania na wizytę na NFZ. Niestety utrudniony dostęp do darmowej opieki medycznej w Polsce to problem ciągle aktualny, dodatkowo skomplikowany niespodziewanym wybuchem pandemii. Aktualną sytuację w tym zakresie ...
-
Ukraińcy w Polsce, wojna w Ukrainie. Co sądzą Polacy?
Havas Intelligence, część Havas Media Group, przedstawia wyniki badania poświęconego stosunkowi Polaków do Ukraińców oraz wydarzeń rozgrywających się za naszą wschodnią granicą. Początkowo analizą zamierzano objąć jedynie nasze nastawienie wobec pracowników z Ukrainy, ale wybuch wojny sprawił, że badanie rozszerzono również o pytania dotyczące ...
-
Spada popyt na subskrypcje. Czy to efekt inflacji lub oszczędności?
Do niedawna różnego rodzaju subskrypcje cieszyły się wśród Polaków rosnącą popularnością. Czy ten trend właśnie się odwraca? Odpowiedzi na to pytanie udziela zrealizowane przez Blue Media badanie "Finanse Polaków w czasach pandemii". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z nieinternetowych usług subskrypcyjnych cieszą wśród polskich konsumentów ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
O tym, że handel za pośrednictwem mediów społecznościowych (social commerce) cieszy się coraz większą popularnością, mówi się nie od dziś. W ostatnim czasie szczególnie rośnie zainteresowanie transmisjami live, podczas których obserwujący mogą dokonać zakupu towarów prezentowanych przez prowadzących pokaz. Podczas transmisji live najczęściej ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
Na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów bieżącego roku wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o 5,1% - donosi najnowszy, właśnie opublikowany raport Publicis Groupe. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się budżetom reklamowym poszczególnych branż, dynamice zmian w klasach mediów oraz ich udziałowi w rynku reklamowym. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
O konieczności wdrażania kwestii związanych z ESG do strategii biznesowych firm i czynienia z nich narzędzia do budowy przewagi konkurencyjnej mówi się nie od dziś. Jak często wspominają o tym media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More z okazji II Kongresu ESG. Oto, do jakich wniosków ...
-
OPPO Find N2 Flip debiutuje na rynku międzynarodowym
Na rynku międzynarodowym zadebiutował składany smartfon OPPO Find N2 Flip. Ma 3,26-calowy ekran zewnętrzny oraz 6,8 calowy ekran główny z odświeżaniem 120 Hz. Posiada aparat z matrycą Sony IMX890, układ MediaTek Dimensity 9000+, łączność 5G dual SIM oraz szybkie ładowanie SUPERVOOC. Ekran zewnętrzny Smartfon OPPO Find N2 Flip ma ekran zewnętrzny o ...
-
Oscary przyciągają uwagę internautów
Poniedziałek po oscarowej nocy przyciągnął na strony poświęcone tematyce filmowej około miliona internautów więcej niż w przeciętny dzień - tak wynika z analizy danych z badania Mediapanel. Internautów nie tylko było więcej - spędzali oni na serwisach filmowych więcej czasu niż zwykle. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy w lokalizacjach ...
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
Ubiegły rok przyniósł wzrost liczby publikacji w mediach na temat energetyki jądrowej - donosi raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More. Większe zainteresowanie tą tematyką było spowodowane wybuchem wojny w Ukrainie, atakiem na Zaporoską Elektrownię Atomową oraz kryzysem energetycznym. PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za cały ...
-
Internauci pod lupą: co interesowało nas w święta?
PBI oraz Gemius przedstawiają analizę danych z badania Mediapanel, która objęła okres od 1 marca do 10 kwietnia. Jej zasadniczym celem było przyjrzenie się, w jaki sposób Polacy konsumują treści internetowe w okresie okołoświątecznym. Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Wielkanoc była dla Polaków okazją do surfowania po ...
-
Reklama w internecie i telewizji. Kto jest liderem?
Pojawiły się wyniki gemiusAdReal - cross-mediowego badania rynku reklamy. Jego autorzy wzięli pod lupę kreacje reklamowe, które pojawiły się w telewizji i internecie w marcu bieżącego roku. Oto, do jakich wniosków prowadzi ich analiza. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki zasięg miały podejmowane ostatnio przez reklamodawców działania reklamowe ...
-
Portale dla rodziców odwiedzają głównie kobiety
Strony internetowe dla rodziców są odwiedzane głównie przez kobiety - wynika z analizy danych z badania Mediapanel, przygotowanej przez Gemius i PBI. Najpopularniejszą stroną w kategorii "Rodzicielstwo" jest edziecko.pl. Gemius i PBI przeanalizowali strony i aplikacje z kategorii „Rodzicielstwo” w kwietniu 2023. Jak wynika z danych, aż 63% ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
Najświeższa odsłona raportu „E-commerce w Polsce 2023”, którego partnerami merytorycznymi są Polskie Badania Internetu oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, potwierdza, że zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością. Przez internet kupuje już blisko 80% badanych. Rośnie również rzesza osób decydujących się na ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
Mateusz Morawiecki, Donald Tusk i Jarosław Kaczyński byli najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie w czasie kampanii wyborczej. Wartość przekazów z ich udziałem wyniosła odpowiednio 450 mln zł, 421 mln zł i 339 mln zł - podaje Instytut Przywództwa. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one ...
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
W okresie okołoświątecznym, czyli od 23.12.2023 do 6.01.2024 ruch w internecie był mniejszy, choć oczywiście niektóre kategorie odnotowały wzrost liczby internautów - wynika z badania Mediapanel realizowanego przez firmy Polskie Badania Internetu i Gemius. W okolicach Bożego Narodzenia były to serwisy o tematyce kulinarnej i teologiczno-religijnej ...
-
Telefon komórkowy Bemi TOK bez dostępu do internetu
Na polskim rynku debiutuje nowy telefon komórkowy dla najmłodszych dzieci bez dostępu do internetu - Bemi TOK. Urządzenie zostało wyposażony w aplikacje edukacyjne i gry odpowiednie dla dzieci, a także podwójny aparat fotograficzny z funkcją wideo, odtwarzacz multimediów oraz kalkulator, dyktafon oraz budzik. Polskim dystrybutorem urządzeń marki ...
-
Patenty 2023. 10 proc. wzrost zgłoszeń z Polski
W 2023 roku Polacy dokonali 671 zgłoszeń do Europejskiego Urzędu Patentowego. To o 10,5% więcej niż przed rokiem. Najwięcej polskich zgłoszeń dokonano w obszarze technologii medycznych, farmaceutyków i inżynierii lądowej. Najczęściej patenty zgłaszały uczelnie i instytuty badawcze. Globalnie liczba zgłoszeń do EPO wzrosła o 2,9% - wynika EPO ...
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
PBI oraz Gemius przedstawiają kolejną już analizę danych z badania Mediapanel, która poświęcona została internetowej aktywności Polaków podczas tegorocznej Wielkanocy. Pod lupę wzięto okres od 1 marca do 2 kwietnia 2024. Oto, co udało się ustalić autorom badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Wielkanoc była dla Polaków okazją do surfowania ...
-
Politycy w social mediach: posłowie czy już influencerzy?
Jeszcze do niedawna kampanie wyborcze bazowały w głównej mierze na ulotkach, banerach i rozmowach z potencjalnym elektoratem. Nie jest jednak dużym zaskoczeniem, że w dobie internetu polem intensywnych działań kampanijnych są media społecznościowe. Agencja doradcza PRCN postanowiła przyjrzeć się najbardziej aktywnym politykom Instagrama i X. Z ...