-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... często te właśnie recenzje mają kluczowy wpływ na jego decyzje zakupowe ― podsumowuje Paweł Kucharzak. Według danych iPerceptions, 63% klientów jest bardziej skłonnych do kupienia produktu w e-sklepie, który udostępnia opinie (np. pochodzące z serwisu gromadzącego opinie konsumenckie). Ludzie lubią bowiem wiedzieć, który produkt jest „polecany ...
-
Decyzje zakupowe polskich kobiet
... podejmują zdecydowaną większość decyzji zakupowych. Portal Prekursorki.pl zbadał czynniki wpływające na decyzje zakupowe kobiet oraz kanały informacji, którym ufają. Wyniki badań zostały ... po osobistym zarządzie (74,88 proc.), wśród najbardziej zaufanych źródeł znajdują się opinie innych kobiet na portalach i forach kobiecych (62,75 proc.). Stąd tak ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... chętniej kupują w sieci, to świadomość ryzyka natrafienia na fałszywe opinie jest coraz większa. Wyniki te podkreślają, jak ważna jest czujność konsumentów i krytyczne podejście do informacji znalezionych w Internecie, aby uniknąć manipulacji i podejmować świadome decyzje zakupowe. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie TRUSTMATE.io przez ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... zamożniejszych konsumentów. - Młodsi (do 34 lat) i lepiej sytuowani klienci z dużych miast decyzje zakupowe podejmują bardziej świadomie niż inne grupy nabywców – mówi Anna Grabara ... osobom, których osobiście nie znamy, największym zaufaniem Polaków cieszyły się opinie i informacje publikowane przez internautów bezpośrednio pod ofertą produktową lub ...
-
Opinie klientów nie do przecenienia
... opinii? Sprawdziliśmy więc, po co są opinie potransakcyjne i jak w praktyce wykorzystać ich potencjał. 1. Opinie pomagają podejmować decyzje zakupowe. Na polskim rynku internetowym ... myślą o zakupach w tym sklepie, przestrzegam ―szkoda zdrowia i pieniędzy”. 4. Opinie zmieniają rynek na lepsze. Opinie czytane są nie tylko przez konsumentów. Według ...
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
... wpływ na konsumpcję gospodarstw domowych nieustannie wzrasta. Rodzice zaś cieszą się kompetencjami swoich dzieci i coraz częściej zdają się na ich opinie i decyzje. Ale wróćmy do konsekwencji tego stanu rzeczy i do dzisiejszych dzieci i młodzieży jako konsumentów przyszłości. Jedno jest pewne: będziemy mieć do ...
-
Opinie w Internecie: wygrywają hejterzy czy pochlebcy?
... to, by chronić go przed niebezpieczeństwem. Negatywne informacje zostają w nas na dłużej i wywołują reakcje obronne. ― Z naszych obserwacji wynika, że opinie kupujących kształtują decyzje zakupowe Polaków. Klienci skłonni są zrezygnować z zakupów po przeczytaniu negatywnych opinii o e-sklepie, ponieważ potencjalne straty, jakie mogą się z tym ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... sieci, zanim zdecydują się na zakup jakiegoś towaru, coraz częściej czytają opinie tworzone przez bardziej aktywnych konsumentów, którzy stanowią mniejszość - blisko 74 proc ... sobie jednak sprawy, że w sprawach zakupu, wpływają na ich decyzję opinie mniejszości internautów. Wydaje się jednak, że zjawisko aktywnego oceniania i komentowania produktów ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Kto pomaga Polakom podejmować decyzje zakupowe? Czyje rekomendacje są najważniejsze dla kupujących? Które kategorie zakupowe w internecie ... celebrytów, a 12 proc. kieruje się rekomendacjami ambasadorów danej marki. Fakt, że to opinie bliskich są dla Polaków najbardziej wiarygodne nie jest w żadnym stopniu ...
-
Opinie o sklepach internetowych nie do przecenienia
... jest skutecznym magnesem przyciągającym potencjalnych klientów i może mieć kluczowy wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego warto na stronie internetowej sklepu wygospodarować miejsce, w którym będą się wyświetlać wiarygodne opinie dotychczasowych klientów. To idealne rozwiązanie w przypadku pozytywnych lub neutralnych komentarzy konsumenckich. Nie ...
-
Decyzje zakupowe kobiet
... w oczach drugiej kobiety redukuje ich dysonans poznawczy: pasuje/nie pasuje, kupić/nie kupić. Opinie i zachwyt mężczyzny również są bardzo ważne, ale… Męski zachwyt nie ... prostu poproszą sprzedawcę o pomoc. One muszą sprawdzić sto razy Kobiety, które podejmują decyzje szybko i zdecydowanie, a do tego nie lubią zakupów i sytuacji wyboru, należą ...
-
Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni
... na wyprzedaże. Większość decyzji zakupowych podejmują kobiety, jednak ich siła nabywcza pozostaje niedoceniana. Współczesne Polki w wieku 25-34 lat podejmują samodzielne decyzje zakupowe w większej ilości kategorii produktów niż mężczyzna. Coraz wyższe zarobki kobiet i nastawienie na ciągłą edukację będą prawdopodobnie pogłebiać ten trend ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
... skłonności do odradzania innym jego zakupu – tłumaczy dr Tkaczyk. Te negatywne opinie mają także zwykle większy zasięg od pozytywnych, choć zdecydowanie wolimy polecać ... . Rekomendujemy prawników, odradzamy samochody Okazuje się, że pozytywne lub negatywne opinie biorą się ze stopnia zaangażowania w nabycie produktu. – Poprzez zaangażowanie w zakup ...
-
Gospodarka Polski 2019-2020. Pozytywne opinie ekspertów
... zapewnić istotne wsparcie dla restrukturyzacji polskiego miksu energetycznego. - Czy takie wsparcie nadejdzie, biorąc pod uwagę aspekty zarządcze i polityczne – w szczególności decyzje Polski w kwestiach społecznych i sądowniczych, z powodu których Polska i Węgry znalazły się w ogniu krytyki UE? Rozstrzygnięcie tego impasu wiąże się z istotnym ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... istoty tych opinii - tworzonych przez innych bezpośrednich użytkowników towaru lub odbiorców usługi. Z wielu badań bowiem wynika, że poważny wpływ na decyzje zakupowe mają opinie innych nabywców o danym towarze czy usłudze. W społecznościach tworzonych wokół serwisów firmowych i produktowych internauci często szukają informacji o produkcie wśród ...
-
Konsumenci i podejmowanie decyzji
... .” Rolą rzeczników jest wpływanie na opinie i decyzje innych. Aby poznać zjawisko New Wave of Advocacy, agencje Weber Shandwick i KRC Research przeprowadziły globalne badanie konsumenckie. Wyniki badania sprowadzają się do następujących, podstawowych wniosków: 1. Konsumenci na całym świecie podejmują decyzje, korzystają z produktów i usług, a także ...
-
Branża HoReCa a rozwiązania mobilne
... 2010 r. 161 uprawnionych respondentów z Ameryki Północnej i Europy wypełniło formularz internetowy na zaproszenie Research Now, niezależnej firmy dostarczającej opinie osób podejmujących decyzje biznesowe i IT. Respondenci reprezentowali przedsiębiorstwa z sektora usług HoReCa, m.in. hotele, atrakcje turystyczne, kasyna i restauracje. Około 70 proc ...
-
Zakupy impulsowe przez Internet
... klienci decydują się działać pod wpływem chwili i co wpływa na ich decyzje? Zakupy pod wpływem impulsu Portal KodyRabatowe.pl zbadał zachowania klientów na podstawie ... najtańszą opcję przesyłki i ceni sobie możliwość śledzenia jej on-line. Wbrew pozorom, opinie innych użytkowników o danym produkcie zamieszczone na stronie e-sklepu schodzą na dalszy ...
-
Podświadome zakupy online
... przyznaje, że decyzje ... decyzje zakupowe: potwierdzać nasz dobry wybór lub zniechęcać do zakupów w danym sklepie internetowym. Lubimy bowiem słuchać zwierzeń innych ludzi, a według badań naukowców z The Pennsylvania State University, rozmowy emocjonalne pociągają nas dużo bardziej niż suche fakty. Dlatego z większym zainteresowaniem czytamy te opinie ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
... decyzje zakupowe klientów. Badanie przeprowadzono w piętnastu centrach handlowych na terenie całego kraju. Badacze posłużyli się metodą CAPI i w ciągu dwóch dni (czwartek i sobota) zdołali zdobyć opinie ... badania potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na decyzje zakupowe oraz komfort klienta. Dobrze zrealizowana kampania z pewnością ...
-
Polskie firmy a komunikacja działań CSR
... również ankietę internetową wśród konsumentów, która sprawdzała czy komunikacja działalności CSR przedsiębiorstw dociera do nich oraz czy wpływa na ich opinie i decyzje dotyczące marki.
-
Świat: wydarzenia tygodnia 41/2019
... Trumpa stosującego coraz ostrzejsze środki, na które odpowiadają Chińczycy kolejnymi sankcjami. Jednak coraz częściej w środowiskach amerykańskich analityków można znaleźć opinie, że decyzje prezydenckie podejmowane są emocjonalnie, bez solidnych analiz międzynarodowych skutków i długofalowych konsekwencji. Póki co można postawić tezę, że D. Trump ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 47/2018
... opinie budują wiarygodność firm w oczach potencjalnych klientów. Zdaniem ekspertów Polacy woleliby wystawiać dobre oceny, nie mają jednak motywacji do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami. Do negatywnych komentarzy skłania ich chęć powetowania własnych strat oraz ostrzeżenia innych konsumentów przed nietrafionym wyborem. Podejmujemy decyzje ...
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
... I dlaczego w ogóle warto go robić? Opinie o marce odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu wizerunku firmy i wpływają na decyzje konsumentów. Samodzielny audyt reputacji marki ... rynkową Twojej marki i zidentyfikować możliwości ulepszeń. Jak jeszcze badać opinie o firmie? Warto sprawdzić recenzje w Internecie, zamieszczone na jej temat i przeprowadzić ...
Tematy: marka, marki, opinie, opinie klientów, audyt marki, audyt opinii, wizerunek marki, wizerunek firmy, rebranding -
Tydzień 28/2006 (10-16.07.2006)
... Rolę centralnego planisty w Chinach pełni Narodowa Komisja Rozwoju i Reform. Jej opinie wskazują, jak czołówka polityczna tego olbrzymiego kraju widzi gospodarkę dziś i jutro ... towarowych wprowadzili limity importowe, a nawet cła antydumpingowe. Oczywiście Chińczycy oprotestowali te decyzje w WTO, ale już w połowie tego roku widać, że zastosowane ...
-
Znajomi i rodzina decydują o naszych zakupach
... nich znajduje, wywierają największy wpływ na decyzje konsumentów. Najnowsze badania firmy BIGResearch pokazują jednak, że nie do końca jest to prawdą. To, czym najczęściej się kierujemy, to opinie naszych znajomych i rodziny. Innymi słowy, największy wpływ na decyzje dzisiejszych konsumentów wywiera marketing szeptany, znacznie ...
-
Zaufanie klienta ważne w handlu online
... decyzje zakupowe konsumentów. Okazuje się, że nie dla wszystkich najniższa cena jest najważniejsza. Oczywiście jest to bardzo istotny czynnik, ale użytkownicy Ceneo.pl zwracają dużą uwagę na to, czy sklep posiada tzw. "Zaufane Opinie". Oferty na Ceneo, które posiadają "Zaufane Opinie ... jest dla nas program Zaufane Opinie. Poddając się ocenie każdego ...
-
Rynek pracy: oczekiwania specjalistów
... decyzje profesjonalistów i jak widzą swoją przyszłość? PZU stawia na otwarty dialog ze specjalistami z różnych dziedzin o ich potrzebach i oczekiwaniach na rynku pracy. W tym celu wspólnie z GfK Polonia zbadał opinie ... rozwoju i wdrażania własnych pomysłów, gdyż decyzje o realizowanych projektach podejmujemy w Warszawie, a nie w Berlinie czy ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 28/2019
... przyzwyczajeni do stylu uprawiania polityki przez D. Trumpa, który swoje poglądy i decyzje polityczne komunikuje na Twiterze. Ostatnio amerykański prezydent USA Donald Trump skrytykował ... chociaż w formie o tak wąskim zakresie oddziaływania... Fed to poważna instytucja, której opinie i decyzje mają duży wpływ nie tylko na rynku amerykańskim, ale ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... decyzje zakupowe najlepiej byłoby podejmować wyłącznie na podstawie racjonalnych przemyśleń, to jednak nie ... budujmy ich lojalność Czy w ogóle słuchamy naszych klientów? A może słuchamy, ale nie reagujemy na ich opinie? Starajmy się podejmować decyzje na podstawie tego, co jest najlepsze dla klientów (w dłuższej perspektywie, nasza marka na tym zyska ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... konsumenta"? Opracowanie to podkreśla m.in. rosnący wpływ influencerów na decyzje zakupowe konsumentów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak ważne dla ... bo aż 31% ankietowanych, zaufałoby rekomendacjom wirtualnego influencera, gdyby wygłaszał wiarygodne opinie i spostrzeżenia. Wydatki marketingowe w stronę influencerów Raport „Co jest ważne dla ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 32/2014
... na nie. Dlatego w pewnym stopniu postanowiłem zmienić tą sytuację i przytoczyć opinie nieco różniące się od medialnych informacji w na polskim rynku... Rosja poinformowała, ... integracji gospodarczej. Trzeba jednak wyważyć w jakim stopniu i w jakich proporcjach decyzje i reakcja Zachodu winna uwzględniać racje polityczne i względy ekonomiczne... BP i ...
-
Influencer i jego siła w afiliacji
... koło niego przejść obojętnie. Grono osób posiadający realny wpływ na decyzje innych niemal nieustannie ewoluuje, a wraz z nim rośnie również rzesza jego obserwatorów - ... osoba wpływowa, często bloger lub vloger, który w aktywny sposób przedstawia swoje opinie użytkownikom social mediów, takich jak Twitter, Facebook, LinkedIn czy YouTube, budując ...
-
Narzędzia PR w Internecie
... , które z założenia wpływają na zachowania rynkowe odbiorców i podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Tak czy inaczej, wspólnym elementem różnych definicji Public Relations jest kształtowanie ... z użytkownikami serwisu umożliwia też forum, na którym odwiedzający mogą wyrażać swoje opinie na dowolny czy też wybrany temat. Odpowiednio prowadzone i ...
-
Wakacje 2014: Egipt i Polski Bus superbohaterami Polaków
... o nim dyskutują w sieci, ale też wystawiają najbardziej pozytywne opinie. Dobrą sławą cieszą się również Portugalia, Turcja i Bułgaria. Najlepiej ocenianym przewoźnikiem jest ... pierwsze źródło informacji o kierunkach, przewoźnikach i biurach podróży, ma znaczny wpływ na decyzje podejmowane przez klienta dodaje CEO SentiOne Kamil Bargiel. Informacje ...