-
Jak mama wraca do pracy?
... patronuje marka Bebilon 2, respondentki zostały poproszone o odpowiedzi na pytania dotyczące organizacji czasu. Po raz pierwszy sprawdzano ... nie ma chyba innego zjawiska tak bardzo obarczonego stereotypami jak macierzyństwo. Okazuje się, że Polacy znają się doskonale na dwóch rzeczach: zdrowiu i wychowywaniu dzieci. Gdzieś pośrodku wszelkich rad ...
-
Jakie marki najchętniej polecają konsumenci?
Polacy chętnie polecają sobie marki, które kojarzą im się z przyjemnością - wynika z analizy przeprowadzonej przez ... oraz wskazywali, czy poleciliby je innym. Odpowiadali również na pytanie otwarte o rolę, jaką w ich życiu odgrywa marka. Łącznie pod ocenę poddanych zostało ponad 2000 marek. Z badania wynika, że polscy konsumenci najchętniej polecają ...
-
Rynek makaronów w Polsce rośnie
... ilościowy i jakościowy w stosunku do roku 2013. Polacy coraz częściej kupują makarony pełnoziarniste i kolorowe, choć i tak makarony pszenne wybierane są przez ... od kilku lat największy udział w rynku posiada Maspex (12 proc.; główna marka Lubella). Pozostali czołowi producenci makaronów markowych to: Eko-Mak, Makarony Polskie, Goliard i Czarneckie ...
-
Ranking smartfonów: Samsung górą
... Ta marka zdecydowanie zjednała sobie serca polskich użytkowników telefonów. Tak przynajmniej wynika ze sporządzonego przez ... najczęściej właśnie młodzi, to praktyka pokazuje, że coraz częściej sięgają po nie również dojrzalsi Polacy, mimo że niejednokrotnie nie wykorzystują wszystkich możliwości, jakie daje im ten sprzęt. To zainteresowanie znajduje ...
-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
... do pomyłek. Przykładem może być tu chociażby mylenie produktów. Czy Polacy mają w ogóle świadomość istnienia naśladownictwa marki? Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przyjrzeli ... w celu identyfikacji przedstawia się szereg nowych towarów pośród których jest marka naśladująca. Zadaniem badanych jest stwierdzenie, czy to opakowanie już wcześniej się pojawiło ...
-
Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?
Polacy zasypywani są reklamami. 3 na 4 użytkowników poczty otrzymuje dziennie do 20 e-maili dotyczących ... nas o ciekawej promocji, chętniej otworzymy taką wiadomość niż w przypadku, gdy pisze do nas zupełnie anonimowa dla nas marka. Niemniej, jak już zadbamy o naszą bazę odbiorców i trafimy do osób, które interesują się ofertą, powinniśmy przyjrzeć ...
-
Ulice handlowe, osiedla, biurowce. Nowe preferencje zakupowe
... Starym Mieście działa wiele lokalnych firm i prywatnych zakładów rzemieślniczych. Nie tylko ulice handlowe. Na zakupy do biurowca? Jednak coraz częściej Polacy zastanawiając się nad zakupami lub szybką kawą czy lunchem, decydują się na wizytę w… biurowcu. „Dynamiczny wzrost sektora powierzchni biurowych w Polsce ...
-
E-rewolucja! Cyfrowe technologie a gospodarka
... PKB biorą pod uwagę rosnącą wydajność firm, to całkiem pomijają czas, który Polacy spędzają w Internecie, choć jest on wart ponad 110 mld zł. Regulacje wciąż są ... całkowitego zaniku różnic w cenach identycznych produktów. Dla konsumentów wciąż znaczenie ma marka, firmy ukrywają też część ceny np. w kosztach przesyłki, niemniej różnice w cenach ...
-
Firmy rodzinne, czyli biznes nie tylko dla pieniędzy
... raportu "Polacy o firmach rodzinnych". Najnowsze opracowanie Fundacji Firmy Rodzinne zatytułowane jest "Biznes nie tylko dla pieniędzy" i dowodzi m.in., ... Drzewko Firma Rodzinna. Obecnie symbolu drzewko Firma Rodzinna używa ponad 800 firm w całej Polsce. To marka parasolowa dla wszystkich firm rodzinnych, budujących swoją markę na wartościach ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... zmiany, jakie zaszły w postawach kandydatów. Okazuje się m.in., że obecnie marka pracodawcy rzadziej przyciąga kandydatów, niż przed pandemią. Jednocześnie mniejszą ... pracodawca, czyli kto" pokazuje również, w jaki sposób kandydaci i aktywni zawodowo Polacy analizują oferty pracy. W obecnej sytuacji najbardziej istotną informacją stały się ...
-
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
... przestrzeni dwóch dekad zmienił się świat social mediów, w którym obracają się Polacy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak wyglądały pierwsze próby budowania ... było na tyle. W polskim internecie bowiem na dobre już rozgościł się serwis Marka Zuckerberga, skutecznie tłumiąc wszelkie rodzime inicjatywy społecznościowe. Facebook – rewolucja, która ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... 2000-2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30%. Połowę wypijanych napojów alkoholowych stanowiło piwo. Polacy coraz chętniej sięgają po „złoty trunek” - w 2011 roku na jednego ... stajni Grupy Żywiec – piwo Warka . Podium zamyka Tyskie – flagowa marka Kompanii Piwowarskiej (marka odnotowała ponad 40% spadek inwestycji, co pociągnęło za sobą spadek ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... Pfeifer & Langen GmbH & Co. KG (Niemcy) Sól marka O’sole – Cenos → Gemini Grupe, Uab (Litwa) marka MK – KONSHURT Sp. z o.o. Sp. k. (Polska) Kamis – McCormick Polska ... iKalkulator.pl, w przypadku kategorii słodycze większość marek, które uwielbiają Polacy, należy do zagranicznych koncernów, m.in. światowych gigantów jak Mondelez International ...
-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
... najchętniej odwiedzają Polacy? Jakie ... Polacy? W badaniu Retail Proposition Index 2023 wzięło udział ponad 42 tys. konsumentów z 9 krajów na świecie, z czego ok. 2,5 tys. w Polsce. To ich wysokie oceny pozwoliły Allegro drugi rok z rzędu zająć pozycję lidera wśród najlepiej postrzeganych firm handlowych w Polsce. Miejsce wicelidera utrzymała marka ...
-
Najbardziej rozpoznawalne polskie marki odzieżowe, wśród nich...Zara
... wyodrębnić zbiór cech przesądzających o tym, czy marka jest uznawana za polską. W latach 90. Polacy zachłysnęli się produktami zagranicznymi, które były postrzegane jako lepsze i modniejsze. Obecnie klienci coraz częściej szukają produktów rodzimych – pochodzenie stało się ważne, a “polska marka” zaczęła być kojarzona z jakością. Ten zwrot ...
-
Marki godne zaufania 2010
... swojej kategorii był także najlepiej ocenianą marką pod względem poszczególnych atrybutów. Polacy ufają także markom: TVN (Stacja telewizyjna), Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Nokia ... nieprzerwanie od kilku lat największym zaufaniem wśród Europejczyków cieszy się marka Nivea. Marka ta uzyskała godło European Trusted Brand we wszystkich 16 krajach ...
-
Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami
... Ericsson. Jeśli chodzi o segment elektroniki, to sądząc po zainteresowaniu konsumentów, Polacy w tym roku pod choinka znajdą nawigacje GPS, monitory LCD oraz odtwarzacze MP3 ... wzrosło również zainteresowanie odtwarzaczami MP3 i 4. W tym segmencie bardzo korzystnie wypadła marka Apple. Popularnością na Skąpiec.pl w omawianym okresie cieszyły się ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce: co pijemy podczas Świąt?
... z naszego portfolio osiąga prawdziwe szczyty. Tradycją jest, że Polacy noworoczne toasty wznoszą głównie winem musującym. Absolutnym liderem tego segmentu ... marka nr 1 od lat Cin&Cin musujący – druga bardzo popularna i znana konsumentom marka proponuje wersję limitowaną w najpopularniejszym słodkim smaku Cin&Cin wermut ze szklanką – znana marka ...
Tematy: branża alkoholowa, rynek alkoholi, alkohol, spożycie alkoholu, polacy, wino, Święta, Boże Narodzenie -
Chicago Bulls i Cinkciarz.pl w mediach
... to marka, która na świecie ma ponad 93 miliony fanów, a Cinkciarz.pl to pierwsza firma z Europy, która podjęła z nią współpracę. Kontrowersyjny pomysł na wykorzystanie wizerunku prezydentów nie zaszkodzi kantorowi, co wynika z pierwszych pisanych na gorąco opinii i komentarzy publicystów w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Polacy ...
-
Dotrzeć do świata spoza bańki informacyjnej
... z mediów społecznościowych. W Polsce wg naszych badań (Attention Marketing Reserach – Skąd Polacy czerpią informacje?) jest to ok 21 proc. To dosyć dobra wiadomość ... w czasach przed rewolucją internetową choćby marka Marlboro, pierwotnie stworzona z myślą o kobietach. Kojarzona z męskim, niezależnym i niezłomnym kowbojem marka na samym początku miała ...
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
... przed dokonaniem zakupu. Pomimo braku rozsądku w kontrolowaniu zachowań konsumenckich, Polacy ciągle wypadają najlepiej biorąc pod uwagę wskaźnik zadłużenia gospodarstw domowych ... zniżek czy rabatów, tym jeszcze bardziej oszczędzamy! Marka Zalando została sklasyfikowana jako najpopularniejsza marka smart shoppers w Polsce, oferująca przyjazne ceny ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... są to ubrania markowe średniej półki cenowej, na rzecz których Polacy powoli rezygnują z odzieży niemarkowej kupowanej w małych tradycyjnych sklepach czy na bazarach ... wprowadzane przez firmę Alshaya, Turnover – holenderska marka wprowadzona przez Kan, Mohito – nowa marka firmy Artman, Cosimo Martinelli – marka wprowadzana przez Gino Rossi, Companys ...
-
Narzędzia ogrodnicze: preferencje konsumentów
... w różnych przedziałach. Z tego właśnie powodu jednoznaczne określenie, jakie kwoty Polacy są w stanie wydać na sprzęt tego typu jest trudne. Zebrane ... przekracza granicy 300 zł. Również zestawienia produktów najpopularniejszych w poszczególnych kategoriach, dowodzi, że znana marka o ugruntowanej pozycji na rynku, to główny czynnik, którym konsumenci ...
-
Konsumenci wolą marki lokalne?
... najlepszego producenta wielko/płasko - ekranowych telewizorów. Mieszkańcy Azji i Europy Wschodniej, w tym Polacy, wskazują Sony, jako ulubioną markę. Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej wolą marki Philips i Panasonic. Samsung był wskazywany, jako ulubiona marka najczęściej przez konsumentów rosyjskich i węgierskich. „Wyniki pokazują, że konsumenci na ...
-
Strategia rynkowa i Brand Extension
... na ocenie polskiego rynku tego produktu. Według analiz firmy, w ubiegłym roku Polacy kupili ponad 55 mln litrów majonezu. Taka ilość majonezu tworzy ... bowiem inwestycja a nie wyłącznie dyskontowaniem posiadanego wizerunku i pozycji rynkowej. Rzadko która marka w procesie rozszerzania ma zapewnione ssanie z rynku. Potrzebne są nakłady. Czym strategia ...
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
... przeprowadziła badanie, dotyczące praktyk w korzystaniu z Internetu mobilnego. Wynika z niego miedzy innymi, ze Polacy choć chętnie i często łączą się z siecią, zazwyczaj dokonują tego przy pomocy ... na jakie tylko możemy sobie pozwolić. Z tego właśnie powodu to marka budząca powszechne zaufanie oraz cena, niestanowiąca zbyt dużego obciążenia dla ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... WITTCHEN znany ze sprzedaży galanterii skórzanej, jak również marka kosmetyczna Dr Irena Eris. Co ciekawe ankietowani zamożni i bogaci Polacy często wskazywali również firmy, których ... specyfikę (unikalność, wysoką cenę itp.) nabiera takiego charakteru. Z kolei polska marka to taka, która jest własnością firmy z przewagą kapitału polskiego lub ma ...
-
Rynek ciastek rośnie w siłę
... smak, ale również wartości odżywcze i dodatkowe właściwości tych słodyczy. Polacy polubili ciastka. Według firmy badawczej GfK Polonia, w 2007 r. kupiliśmy o 9,4 proc. więcej ... Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO Marka Przeździaka, najwięcej kłopotów przysparza firmom produkującym ciastka podatek ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... służące przede wszystkim ochronie środowiska”*. Za najpoważniejsze problemy ekologiczne Polacy uważają zanieczyszczenie powietrza i wody oraz problem śmieci. Deklarują ... bioplastiku, a tarczę z bambusa. Nawet soczewka powstała z kryształów mineralnych! Niedawno marka Dr Oetker zaoferowała foremki do ciasteczek, które można zjeść. Mają one delikatny ...
-
Coraz bieglejsi w customer experience
... . marka powinna znać i rozumieć potrzeby jej klientów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Zdecydowanie wzrosła rola filaru personalizacji (o 5 p.p.), stając się obszarem o największym wpływie na budowanie pozytywnych doświadczeń klientów w Polsce. Do takiego trendu przyczynia się powszechna cyfryzacja. Polacy są ...
-
Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
... Estate Poland. Należy jednak pamiętać, że wyższe obroty nie oznaczają, że Polacy kupują więcej. Polacy na pewno kupują ostrożniej, mając na uwadze wciąż pogarszającą się koniunkturę ... premierę nad Wisłą 30 czerwca miała biżuteryjna marka Lovisa, która otworzyła swój pierwszy sklep w Galerii Katowickiej. Marka istnieje od 2010 roku i obecna jest w 15 ...
-
Producenci napojów a kryzys
... , takie jak GARDEN, oraz marki oferujące produkty wysokiej jakości, np. marka Fortuna, która jesienią ubiegłego roku przeszła gruntowną zmianę wizerunku i oferty. ... ponadto: czarna porzeczka, grejpfrut, brzoskwinia, winogrono i wiśnia. Woda mineralna W 2008 roku Polacy wypili łącznie ponad 2 mld litrów wody mineralnej o wartości około 2,2 mld zł ( ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... prostu wyrzuca. W znacznie mniejszym stopniu patrzą też na to, czy marka - czyli jej produkty, opakowania, dostawy, komunikacja - są ekologiczne. Nie znają pojęć „ekologiczny” (nie zna ... działania proekologiczne podejmuje na co dzień 81% badanych, w tym najczęściej Polacy starają się nie śmiecić, oszczędzają wodę, oszczędzają energie elektryczną i ...
-
Cross marketing wabi panie
... co mężczyźni i dokładnie wiedzą, czego oczekują. Wreszcie typowo kobieca marka – bielizna Chantelle Paris. Marka ta wie, że kobiety szanują doświadczenie i lubią się od ... się odpowiedzialne za kondycję swoją, swojego mężczyzny i dzieci. Wiedząc, że Polacy piją drastycznie mało wody (niezależne badania Instytutu Zdrowia i Żywienia), Żywiec ...
-
Insight czyli zrozumienie konsumenta
... sprzedaży ryżu w Polsce. Dlaczego utrzymywała się na takim poziomie? Ponieważ Polacy przyrządzają dania z ryżem średnio raz w miesiącu. Dlaczego? Bo są przekonani, że ... wrażliwością zmysłów i bawiąc się lekkością myśli zespoły kreatywne w agencjach planują, jaką drogą podąży marka do miejsca w szerokiej świadomości odbiorców. Ważne jest to, że wiele ...