-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
Stres, zbyt duża konkurencja wśród pracowników, mały wpływ zatrudnionych na firmę, sztywne reguły, brak prywatności. To niektóre z wymienianych przez Polaków minusów pracy w korporacji. Pomimo to wielu z nas, oczywiście za odpowiednie pieniądze, zgodziłoby się na zatrudnienie w korpo i to nawet w takim, które działa wbrew naszym przekonaniom. Do ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
SentiOne sprawdza, które media społecznościowe cieszą się wśród Polaków największą popularnością. Nie jest zaskoczeniem, że liderem jest Facebook. Tuż za nim plasują się Twitter oraz Instagram. Czwarte miejsce należy do LinkedIn. Jednocześnie okazuje się, że do każdego z tych portali zaglądamy z nieco innych powodów. Czym się kierujemy? O czym ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
2 na 3 Polaków to zwolennicy szczepień, pozostali próbują się im sprzeciwiać i kontestować zasadność przyjęcia szczepionki. Nie brakuje wśród nas osób, które są przekonane, że pandemia to wymysł mediów, polityków czy koncernów farmaceutycznych. Tymczasem coraz częściej naszych uszu dobiegają przestrogi przed 4. falą zachorowań. Jakie różnice w ...
-
Biura w Krakowie atrakcyjne dla najemców
Powierzchnie biurowe w Krakowie cieszą się dużą popularnością wśród najemców. Transakcje zawarte w tym mieście stanowią 29% wolumenu najmu odnotowanego w I półroczu 2021 roku na ośmiu głównych rynkach regionalnych - wynika z danych Cresa. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się centrum Krakowa. Z raportu "Office Occupier: Rynek biurowy w Krakowie" ...
-
Firmy w lepszej kondycji, choć opóźnione płatności bez zmian
Choć na opóźnione płatności w III kwartale 2021 roku skarży się 35 proc. MŚP, czyli tyle samo ile kwartał wcześniej, to kondycja firm poprawiła się i to znacząco - wynika z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co trzecia ankietowana firma przyznała, że borykała się w ciągu ostatnich 6 miesięcy z ...
-
Programiści już tylko na pracy zdalnej?
Wraz z wybuchem pandemii praca zdalna przeszła błyskawiczną wręcz metamorfozę od pożądanego benefitu pozapłacowego do standardu, bez którego trudno jest sobie wyobrazić rynek pracy. Dziś, gdy gospodarki na nowo wracają na dotychczasowe tory, wydawać by się mogło, że normą będzie również powrót pracowników do biur. Tymczasem rzeczywistość okazuje ...
-
Traci komunikacja miejska, zyskuje wynajem samochodu?
Zalecane w czasach pandemii utrzymywanie dystansu społecznego sprawiło, że komunikacja miejska nie cieszyła się wśród Polaków nadmierną popularnością – tramwajami, autobusami i innymi środkami transportu publicznego podróżowali właściwie tylko ci, którzy nie mieli innego wyjścia. Okazuje się, że ta zmiana nawyków pozostała z nami na dłużej i ...
-
Jakie prezenty w katalogu nagród?
Około 2/3 Polaków deklaruje udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym. A to oznacza, że nawet na tym polu panuje duża konkurencja. Firma, która organizuje własny program, powinna się dobrze postarać, aby oferowane korzyści były naprawdę atrakcyjne. Bez dobrych nagród nie ma co liczyć na sukces. Skoro tak wiele firm prowadzi teraz własne ...
-
Deepfake - nowy poziom cyberzagrożeń
Przekleństwem dzisiejszych czasów staje się fake news, jednak w błędzie jest ten, kto zakłada, że jest to jedna z najbardziej wyrafinowanych form nieprawdziwej informacji. Kolejnym, znacznie bardziej zaawansowanym technologicznie etapem ewolucji "fejka" jest deepfake. Pod tą nazwą kryje się technika obróbki obrazu umożliwiająca m.in. łączenie ...
-
Last minute na koniec wakacji?
Które kierunki na koniec lata i jesień cieszą się największą popularnością wśród klientów Wakacje.pl? Ile średnio zapłacą za swój urlop w tym czasie - więcej czy mniej niż przed pandemią? Na jaką opcję wyżywienia się zdecydują i czy wybiorą krótszy, czy może dłuższy wypoczynek? Pytania te postawiliśmy analitykom Wakacje.pl - na podstawie ich ...
-
Na urlop jesienią? Może być trudno o noclegi
Serwis Nocowanie.pl po raz kolejny już przekonuje, że urlop wypoczynkowy jesienią to opcja, która cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. Czyżby oznaczało to, że nawet po sezonie musimy być gotowi na tłok i wysokie ceny? W niektórych miejscach bez wątpienia nie będzie ani tanio, ani pusto. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2021. Wśród laureatów 14 firm z Polski
Great Place to Work ogłosił właśnie tegoroczną listę Najlepszych Miejsc Pracy w Europie. Wśród 150 laureatów znalazło się aż 14 firm z Polski. Liderem w kategorii firm dużych została turecka firma Kuveyt Türk, w kategorii firm średnich - holenderska spółka AFAS Software, a małych - także pochodząca z Holandii firma Viisi Hypotheken. W kategorii ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
Zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością, a wybuch pandemii stał się czynnikiem, który dodatkowo wzmocnił ten trend - wynika z 9. już odsłony wspólnego raportu Gemius oraz Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Autorzy opracowania przyjrzeli się również, jak koronawirus zmienił ...
-
Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?
Programy lojalnościowe znajdują sobie wśród polskich konsumentów spore grono zagorzałych sympatyków. Ich popularności cyklicznie przygląda się ARC Rynek i Opinia w badaniu Monitor Programów Lojalnościowych. Przed nami najnowsza porcja informacji na ten temat. Dowodzą one m.in., że obecnie aż 2 na 3 Polaków deklaruje uczestnictwo w co najmniej ...
-
Laptopy Acer Aspire Vero oraz Acer TravelMate Vero
Acer zaprezentował nowości z serii Vero, wśród których znalazły się m.in. Acer Aspire Vero do użytku domowego oraz Acer TravelMate Vero do zastosowań biznesowych. Seria Vero jest projektowana i produkowana zgodnie z konkretnymi standardami ekologicznymi, które polegają m.in. na stosowaniu plastiku pochodzącego z recyklingu czy wysyłce gotowych ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
Zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością, a wybuch pandemii stał się czynnikiem, który dodatkowo wzmocnił ten trend. Obecnie już 60 proc. Polaków przyznaje, że przez internet kupuje kilka razy w miesiącu. Jakie zwyczaje konsumenckie towarzyszą zakupom online? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi opracowany przez Advox ...
-
Rośnie spożycie alkoholu. Co 5. Polak pije więcej niż przed pandemią
O tym, że Polacy "za kołnierz nie wylewają", wiadomo już nie od dziś. Potwierdzeniem słuszności tego powiedzenia są wyniki badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego równoległe z badaniami innych rynków, które prowadziły agencje badawcze skupione w sieci IRIS. I choć pijemy więcej niż przed pandemią, to jednak wcale nie my, ale Szwajcarzy mają ...
-
Najlepsze smartfony 2021 wg internautów. Wygrywa Samsung
Najpopularniejszym smartfonem wśród polskich internautów jest Samsung, a szczególnie model Galaxy S21 - wynika z analizy SentiOne. Na drugim miejscu znalazł się iPhone 13. Oppo Reno 5 5G pokonuje nowość od Apple pod względem zasięgów. Ranking popularności wygrywa Samsung Pod względem zasięgu wyświetleń w Internecie całą konkurencję daleko w tyle ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
Nadchodzi Black Friday – amerykańska tradycja zakupowa, która zdaje się zaskarbiać coraz większą sympatię polskich kupujących. Czy faktycznie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali analitycy Picodi.com, którzy sprawdzili, jak zmieniało się zainteresowanie wyprzedażami Black Friday na przestrzeni ostatnich lat i przeprowadzili na ten temat ankietę ...
-
Internet i technologie cyfrowe: UE powinna określić zasady transformacji
O tym, że internet oraz technologie cyfrowe odgrywają i będą odgrywać istotną rolę w naszym życiu, nie trzeba już przekonywać chyba nikogo. Potwierdzeniem tego są odpowiedzi udzielone przez respondentów specjalnego badania Eurobarometr zrealizowanego wśród obywateli UE we wrześniu i październiku 2021 r. Ankietowani jednocześnie dostrzegają ...
-
Nieruchomości komercyjne: jeśli inwestycje w CEE, to Polska
CBRE prezentuje najnowsze doniesienia na temat inwestycji w nieruchomości komercyjne usytuowane na terenie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Okazuje się, że znaczna część kapitału popłynęła nad Wisłę. Jak wypadliśmy na tle innych krajów regionu? Który z segmentów rynku wzbudzał największe zainteresowanie wśród inwestorów? Z tego tekstu dowiesz się ...
-
Pandemia przenosi sektor MŚP do chmury
Migracja do chmury cieszy się coraz większą popularnością wśród reprezentantów sektora MŚP, a niewątpliwy wpływ na taki obrót spraw wywiera pandemia – wynika badania zrealizowanego przez OVHcloud oraz Intel. W czasach koronawirusa chmurą zainteresowało się 41 proc. przedsiębiorców, a 71 proc. już myśli nad kolejnymi jej wdrożeniami. Z tego tekstu ...
-
Dzieci w sieci: jakich treści szukają online?
Firma Kaspersky po raz kolejny przyjrzała się danym pochodzącym z Kaspersky Safe Kids, co umożliwiło jej znalezienie odpowiedzi na pytanie o najbardziej popularne wśród najmłodszych internautów treści online. Nie jest właściwie żadnym zaskoczeniem, że dzieci w sieci najwięcej czasu spędzają w pewnym bardzo znanym serwisie wideo, a zdecydowanymi ...
-
Handel 2021 pod znakiem Covid-19
Rynek powierzchni handlowych jest najbardziej dynamiczny i podatny na nastroje społeczne spośród nieruchomości komercyjnych. Pandemiczny eksperyment, z którym mieliśmy do czynienia w 2020 roku, nauczył inwestorów, najemców i zarządców bycia w ciągłej zmianie, dopasowywania się do nagłych lockdownów i idących za nimi zmian w zachowaniu konsumentów. ...
-
Zakupy online: plusy i minusy oczami Polaków
Mamy początek roku, a więc tradycyjnie już sezon zimowych wyprzedaży. Większość obostrzeń dotyczących sprzedaży stacjonarnej została zniesiona, więc galerie handlowe bez wątpienia zapełniać się będą kupującymi. Chętnych na obniżki cen nie zabraknie zapewne również wśród e-kupujących. Za co cenimy zakupy online, a co uważamy za ich zdecydowany ...
-
Rok 2022 pod znakiem ransomware i cryptojacking
Według raportu analityków Sophos, w 2022 roku wśród wszystkich rodzajów cyberataków nadal najpopularniejszy będzie ransomware oraz cryptojacking. W obie te techniki zaangażowane są kryptowaluty - w pierwszym przypadku uzyskiwane są przez hakerów jako okup, a w drugim nielegalnie wykopywane na urządzeniu ofiary. Cyberprzestępcy będą coraz szybciej ...
-
Opóźnione płatności blokują polskie firmy
Opóźnione płatności są największą barierą w rozwoju firm z sektora MŚP. Z kolei największym impulsem są zewnętrzne źródła finansowania. Co jeszcze wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej i firmy faktoringowej NFG "Impulsy i bariery finansowe w rozwoju MŚP"? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie są bariery rozwoju ...
-
Premie różnych grup pracowników - w oparciu o jakie cele?
Podczas webinaru przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w IV kwartale 2021 zbadano, jakie cele premiowania wykorzystują firmy w różnych działach. Badanie przeprowadzone było wśród 75 przedstawicieli HR z firm działającym w Polsce. Głównym celem badania było sprawdzenie od jakich celów w 4 działach - produkcji, administracji, sprzedaży i IT - ...
-
Cyberbezpieczeństwo firm w 2022 roku. Oto największe wyzwania
Efektem niespodziewanego wybuchu pandemii okazało się znaczne przyspieszenie transformacji cyfrowej. Przemiana, która miała zająć lata, dokonała się znacznie szybciej. Sytuacja ta ma niewątpliwie wiele plusów, ale stała się ona również źródłem istotnych wyzwań w zakresie cyberbezpieczeństwa. Firmy muszą dziś nie tylko bacznie śledzić aktywność ...
-
Tysiące ofert pracy w IT. Kogo szukają pracodawcy?
Wybuch pandemii zahamował skutecznie aktywność wielu sektorów, innym nadając z kolei niezwykłej wręcz dynamiki. Tym ostatnim przypadkiem jest branża IT, która zgłasza obecnie ponadprzeciętne zapotrzebowanie na specjalistów. Z najnowszych doniesień Experis wynika, że w minionym roku kandydaci z obszaru IT i telekomunikacji mogli wybierać spośród ...
-
10 trendów chmurowych na 2022 rok
Napędzana pandemią cyfrowa transformacja nabrała bezprecedensowej prędkości. Chmura stała się filarem, na którym budowany jest cyfrowy świat. Globalny rynek chmury jest na dobrej drodze do realizacji prognozy dziesięciokrotnego wzrostu do końca dekady. Większość trendów chmurowych na 2022 rok, które zauważają eksperci Scaleway, koncentruje się ...
-
Walentynki: aplikacje randkowe, czyli miłość pod napięciem
Zbliżające się Walentynki to sprzyjająca okazja, aby porozmawiać na temat bezpiecznego randkowania online. Serwisy i aplikacje randkowe cieszą się wśród internautów niesłabnącą popularnością, którą wyraźnie wzmógł wybuch pandemii. Konieczność utrzymywania dystansu społecznego sprawiła, że jeszcze częściej niż wcześniej miłości poszukiwaliśmy w ...
-
Ataki brute force, podatność Log4j i ransomware, czyli cyberzagrożenia wg ESET
ESET opublikował raport dotyczący największych cyberzagrożeń w 2021 roku. Uwagę zwracają ataki wykorzystujące podatności w zabezpieczeniach Log4j oraz ataki typu brute force. Tych ostatnich odnotowano ponad 280 miliardów, a Polska znalazła się na 5. miejscu wśród krajów z największą ich liczbą. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile ataków ...
-
Parytet płci w spółkach giełdowych? Przyjdzie na to czas...za 20 lat
O tym, że silna reprezentacja kobiet w zarządach spółek giełdowych ma pozytywny wpływ na ich funkcjonowanie mówi się już od dawna. Jak wynika z najnowszej, siódmej już edycji raportu Deloitte "Women in the boardroom: A global perspective", udział kobiet wśród osób stojących na czele rad nadzorczych spółek giełdowych z GPW sięga niespełna 12 proc. ...
-
Najpopularniejsze marki w polskim Internecie
Polacy chętnie rozmawiają o samochodach, a szczególnie o BMW. Apple, Samsung i Xiaomi to najpopularniejsze marki z kategorii RTV. Thermomix to lider kategorii AGD. Jakie jeszcze marki są popularne wśród internautów? Oto wyniki rankingu Social Index, opracowanego przez SentiOne. Jak powstaje ranking Social Index? SentiOne, polska firma wspierająca ...