-
Private equity: indeks optymizmu z najwyższym wzrostem od 17 lat
Firma doradcza Deloitte przedstawia wyniki kolejnego już badania inwestorów funduszy private equity. 2020 rok okazał się dla nas niełatwy, ale niektórzy nie tracą wiary w rychłą poprawę. W tej grupie są również reprezentanci funduszy, wśród których więcej niż co 3. jest przekonany, że bieżący rok przyniesie światowym gospodarkom poprawę. Co więcej ...
-
Marsh o globalnym ryzyku: światu zagraża o wiele więcej niż pandemia
Według prognoz Marsh, w minionym roku największym ryzykiem długoterminowym miały być zagrożenia klimatyczne, a wśród najważniejszych zagrożeń krótkoterminowych wymieniano konflikty gospodarcze i krajową polaryzację polityczną. Na szczytach list najgroźniejszych wydarzeń na próżno było szukać pandemii, chociaż Światowe Forum Ekonomiczne w raportach ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
36 proc. Polaków przyznaje, że zakupy online wybiera częściej niż przed pandemią. Najczęściej taką deklarację składają osoby przed 30-tką, choć i wśród seniorów kupowanie przez internet cieszy się obecnie większą popularnością. Niezmienne zainteresowanie konsumentów wzbudzają wyprzedaże, które też w dużej mierze przeniosły się do sieci – co 5. z ...
-
Postanowienia noworoczne aktualne przez kilka dni?
Mamy początek roku, a więc tradycyjnie już czas, w którym rozpoczynamy realizację postanowień noworocznych. Z badania SW Research wynika, że najczęściej obiecujemy sobie większą aktywność fizyczną, bardziej racjonalne gospodarowanie domowym budżetem oraz przejście na zdrowszą dietę. Ile z tych planów udaje się wcielić w życie? Co bardziej wytrwali ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Do tego, że zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Jednak to pojawienie się koronawirusa wywołało prawdziwy boom na e-commerce. Oczywiście pokaźne wzrosty nie stały się udziałem każdej kategorii produktów. Gdzie popyt wyraźnie wzrósł, a gdzie nie odnotowano większych zmian? ...
-
Na 500 plus i inne wydatki socjalne przeznaczamy 21,3% PKB
Nie brakuje ludzi twierdzących, że Polska niewiele przeznacza na wydatki socjalne, do których zalicza się transfery pieniężne (przede wszystkim emerytury) oraz nieodpłatne usługi finansowane z podatków (szkolnictwo, ochrona zdrowia). Tymczasem w 2019 roku Polska przeznaczyła na wydatki socjalne 21,3% PKB - najwięcej wśród posocjalistycznych krajów ...
-
PMI w styczniu na poziomie 51,9 pkt.
Luty rozpoczynamy dobrymi danymi z przemysłu. PMI polskiego sektora przetwórstwa w styczniu wyniósł 51,9 pkt (51,7 pkt w grudniu 2020 r.). Oznacza to siódmy z rzędu miesiąc, kiedy wśród menedżerów logistyki optymiści przeważają nad pesymistami - co więcej przyrasta tych pierwszych. Można odnieść wrażenie, że w dzisiejszych danych znalazły ujście: ...
-
Minecraft, Trump i TikTok. To interesuje dzieci w sieci
Aktywność dzieci w sieci silnie zaznaczała się już przed pandemią, ale to właśnie ta ostatnia zaowocowała wzmożonym ruchem wśród najmłodszej rzeszy internautów. Firma Kaspersky postanowiła przyjrzeć się, czego najmłodsze pokolenie szukało w sieci w czasie świątecznej przerwy 2020-2021. Zaskoczeniem nie jest popularność gier i serwisu YouTube, ale ...
-
KRD: 63 proc. upadłości można było przewidzieć
Jeżeli komuś wydawało się, że upadłość jest czymś, co na przedsiębiorców spada jak grom z jasnego nieba, najnowsze doniesienia KRD powinny nieco zweryfikować jego poglądy. Okazuje się bowiem, że aż 63 proc. spośród 210 bankrutów z II połowy 2020 roku w dniu ogłoszenia upadłości figurowała już w Krajowym Rejestrze Długów. Połowa z nich problemów ...
-
Polacy wydadzą na prezenty na Walentynki 170 zł
Picodi.com sprawdziło wśród ankietowanych z 38 krajów, w tym z Polski, jakie prezenty na Walentynki kupują, ile wydają na nie pieniędzy i czy udaje im się trafić w gusta ukochanych osób. Oto wyniki badania. Na prezenty walentynkowe najwięcej wydają mieszkańcy Hongkongu - 102 €, Wielkiej Brytanii - 96 € i Irlandii - 92 €. Zaraz za podium znalazły ...
-
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
Jak powinien rozwijać się świat po pandemii? Zdaniem 3000 światowych CEO kluczową kwestią w obecnych realiach jest skoncentrowanie się na talentach, partnerstwie oraz wykorzystaniu nowych technologii, wśród których na pierwszym miejscu wymieniają chmurę - wynika z badania zrealizowanego przez IBM. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co w ciągu ...
-
Pop up store: rozwiązanie na czas pandemii czy długotrwały trend?
Koncepcja pop up store zakłada tworzenie zaskakujących, unikatowych sklepów, których działanie jest ograniczone w czasie. Nie jest ona novum - na Zachodzie ma już kilkuletnią tradycję. Wybuch pandemii zmienił zachowania i oczekiwania klientów, stając się jednocześnie bodźcem dla rozwoju tego formatu. Czy ma on szansę na zdobycie popularności ...
-
Dodatkowa praca po godzinach. Dlaczego podejmuje się jej co 3. Polak?
Pracuj.pl prezentuje kolejną część badań „Polacy w środowisku pracy”. Tym razem grupę ponad 1000 pracowników zapytano o niestandardowe formy zarobkowania, towarzyszące pracy na etacie. Okazuje się bowiem, że wielu zatrudnionych poszukuje obecnie dodatkowych źródeł dochodu. Są to m.in. zlecenia „po godzinach”, czy prace tymczasowe i sezonowe. Z ...
-
Panattoni zbuduje City Logistics Warsaw VI
Panattoni wybuduje na Targówku Fabrycznym centrum dystrybucyjne City Logistics Warsaw VI o łącznej powierzchni 18 000 m kw. Inwestycja będzie punktem do obsługi mieszkańców Pragi, jak i samego Śródmieścia. City Logistics Warsaw VI powstanie przy ul. Księżnej Anny. Jej budowa ruszy w połowie 2021 roku. To obiekt typu multi-tenant o powierzchni 18 ...
-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
Ubezpieczenie assistance cieszy się wśród Polaków coraz większym zainteresowaniem. Potwierdzeniem tego jest najnowsza odsłona kolejnej, dziesiątej już edycji badania realizowanego przez Europ Assistance Polska. Okazuje się, że posiada je już 43% badanych, co oznacza, że w ciągu dekady ich popularność wzrosła o pokaźne 15 punktów procentowych. ...
-
Opłata reprograficzna: Polacy nie chcą podatku od smartfonów
Polska jest jedynym krajem, który nie decydował się jak dotąd na wprowadzenie opłaty reprograficznej od laptopów, komputerów, tabletów, telewizorów i telefonów komórkowych. To już wkrótce może się zmienić, bowiem resort kultury rozpoczął już prace nad stosownymi regulacjami. Tzw. podatek od smartfonów wzbudza jednak wśród Polaków spory opór. Z ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
Od wprowadzenia pierwszego z lockdownów mija właśnie 12 miesięcy. To dogodna okazja do podsumowań. Podjęła się ich firma EY w raporcie "Rok z COVID-19 oczami polskich przedsiębiorców". Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że oceny sytuacji ich firm dalekie są od jednolitości. I choć w zasadzie przeważają neutralne lub pozytywne ...
-
TOP5 największych biurowców w Krakowie
Kraków jest miejscem, w którym najszybciej wśród miast regionalnych, przybywa nowoczesnej przestrzeni biurowej. Jej łączna powierzchnia wynosi obecnie 1,6 mln mkw. CBRE prezentuje TOP5 największych biurowców w Krakowie. TOP1 – Tischnera Office Należący do dewelopera Cavatina biurowiec jest największym w Krakowie. Zajmuje niemal 33 tys. mkw. Do ...
-
Sektor MSP zniecierpliwiony po roku pandemii
Minął rok od ogłoszenia pierwszego przypadku zachorowania na COVID-19 w Polsce i od ogłoszenia pierwszego lockdownu gospodarki. Jakie nastroje panują wśród przedsiębiorców? Narasta zniecierpliwienie, o czym może świadczyć fakt, że 70% ankietowanych przez Instytut Keralla Research dla BIG InfoMonitor popiera łamanie lockdownu przez firmy. Kondycja ...
-
Cyberataki ransomware: okup nie gwarantuje odzyskania danych
Ransomware to zagrożenie, które nic a nic nie traci na popularności. Okazuje się do tego, że uleganie formułowanym przez atakujących żądaniom okupu może na niewiele się zdać. Z najnowszych doniesień firmy Kaspersky wynika, że spośród ofiar, które zdecydowały się na taki krok, blisko co 4. nie odzyskała wykradzionych danych. Jak przypomina Kasersky ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
Zaprezentowano rezultaty drugiej edycji opracowanego przez Mastercard i Harvard Business Review Analytic Services raportu Become Index. Opracowanie dowodzi m.in. rosnącego znaczenia innowacji, na które popyt napędzany jest przede wszystkim rosnącym zapotrzebowaniem na coraz bardziej spersonalizowaną obsługę klienta. Ponad połowa przebadanych ...
-
Bezpieczeństwo sieci: awans Polski o 22 pozycje w światowym rankingu
Polska sieć nareszcie znalazła się wśród najbezpieczniejszych na świecie. Z danych firmy Check Point wynika, że nasz kraj awansował o 22 oczka w rankingu bezpieczeństwa cybernetycznego. Polska zajmuje teraz 25 pozycję na świecie i 15 w Europie. W marcu 2021 roku indeks zagrożeń w Polsce wyniósł 22,1 pkt (im niższy indeks tym mniej ...
-
Kursy zawodowe i szkolenia: co na topie?
Kursy i szkolenia zawodowe cieszą się wśród Polaków dość sporą popularnością. O ile jednak jeszcze parę lat temu stawialiśmy głównie na rozwój kompetencji miękkich, o tyle już w dobie koronakryzysu liczą się przede wszystkim kursy, po których zyskujemy konkretne umiejętności praktyczne. To może potwierdzać, że coraz większa rzesza z nas zaczyna ...
-
5 kroków do prywatności na TikToku
Chociaż TikTok to aplikacja, która największym powodzeniem cieszy się wśród dzieci i młodzieży, to jednak okazuje się, że dziś należy ona do najchętniej pobieranych programów na świecie. Szacuje się, że społeczność tego medium liczy sobie blisko 690 mln osób. W Polsce 4 na 10 użytkowników spędza na oglądaniu i tworzeniu filmów przeszło 60 minut ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
Współpraca z stałymi klientami ma niewątpliwie cały szereg zalet, wśród których można wymienić przede wszystkim gwarancję stałości generowanych przez nich przychodów. Błędem jest jednak zakładać, że długoletni partnerzy w biznesie to grupa, która nie generuje żadnych problemów. Potwierdzeniem tego może być najnowsze badanie zrealizowane przez ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
Niespodziewany wybuch pandemii przyniósł wielu branżom w Polsce prawdziwą zapaść, ale nie brakuje również takich, które z kryzysu wyszły obronną ręką albo wręcz na nim skorzystały. Wśród tych ostatnich wymienić należy chociażby e-commerce. Nie jest to jednak zaskoczeniem, skoro nasze wydatki na zakupy online rosną najszybciej w Europie, a blisko ...
-
Nieruchomości komercyjne: jest szansa na aktywność inwestorów?
Wprawdzie wolumen inwestycji w zlokalizowane w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieruchomości komercyjne jest ciągle o około 20% niższy aniżeli przed rokiem, to można się spodziewać, że coraz mniejsza niepewność wśród inwestorów będzie niosła za sobą jego wzrosty. To jeden z wniosków, jaki niesie za sobą najnowsze z cyklicznych podsumowań firmy ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
Niespodziewany wybuch pandemii nie pozostał bez wpływu na zachowania konsumentów, wśród których szczególnie zauważalny stał się zwrot w stronę zakupów online. Czy ten trend okaże się trwały? Niekoniecznie - najnowsza odsłona badania EY Future Consumer Index wskazuje, że kupujący powoli wracają do swoich starych nawyków, a więc do zakupów w ...
-
E-commerce szansą dla rozwoju sektora MŚP?
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców zaprezentował wyniki kolejnego badania zrealizowanego wśród przedstawicieli sektora MŚP. Tym razem pod lupę wzięto przedsiębiorstwa handlowe oraz produkcyjne, które zapytano o ich aktywność w e-commerce oraz opinie na temat handlu internetowego, w tym również o największe trudności, z jakimi wiązać się może ...
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
Social media potrafią być nie tylko źródłem rozrywki, ale również kopalnią wiedzy, którą Polacy mogą z powodzeniem wykorzystywać w realizacji obowiązków nałożonych na nich na polu zawodowym. Jest to jeden z powodów, dla których powszechny odbiór mediów społecznościowych ulega przeobrażeniu. Jednocześnie jednak ponad 1/3 pracodawców nie godzi się, ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
Po rekordowym wręcz załamaniu nastrojów, które zaznaczyło się wśród CFO zaraz po wybuchu pandemii, sytuacja zaczyna się nie tylko normować, ale wręcz wyraźnie poprawiać. To jeden z głównych wniosków, do których prowadzi lektura komunikatu dotyczącego najnowszej odsłony cyklicznego raportu Deloitte, poświęconego nastrojom towarzyszącym europejskim ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2021. Triumfuje branża IT
Great Place to Work® ogłosił listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2021. W tym roku triumfuje branża IT. Firmy z tej branży są liderami we wszystkich trzech kategoriach. Wśród największych organizacji, zatrudniających powyżej 500 pracowników, zwycięża Sii Polska. W rankingu firm zatrudniających poniżej 500 osób pierwsze miejsce zajmuje Idego Group ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
Wprawdzie pandemia silnie doświadczyła branżę ubezpieczeniową i wzmogła niepewność wśród ubezpieczycieli, to jednak okazuje się, że przyczyniła się również do pewnego ożywienia. Opracowane przez Deloitte badanie "2021 Insurance outlook, Accelerating recovery from the pandemic while pivoting to thrive" wskazuje, że o fuzjach i przejęciach myśli ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
W czasach pandemii internetowy serwis informacyjny stał się jednym z głównych źródeł pozyskiwania niusów. Na popularności straciły zdecydowanie papierowe wydania dzienników i tygodników. Okazuje się jednak, że po wiadomości z internetu sięgamy chętnie, ale pod warunkiem, że są one bezpłatne. Powodów dla płacenia za treści z sieci nie znajduje 3 na ...
-
Po pandemii już tylko zakupy online?
Zakupy online cieszą się w Polsce olbrzymią popularnością, która w czasach pandemii tylko przybrała na sile. W kwietniu 2020 r. udział e-commerce w sprzedaży detalicznej sięgnął rekordowych 11,9%. Znoszenie kolejnych obostrzeń spowodowało, że Polacy ponownie zwrócili się w stronę handlu stacjonarnego. Ciągle jednak największe przywiązanie do ...