-
Jak działają giełdy RTB?
... jest się o co bić. Reklama szyta na miarę Tradycyjnym modelem zakupu i rozliczania internetowej reklamy typu display advertising („reklama odsłonowa”) jest CPM (Cost Per ... reklamodawcy mają niemal stuprocentową pewność, że reklama wyświetli się tylko u tych użytkowników, u których ma szansę powodzenia. Również wydatki na taką reklamę są mniejsze, niż ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r. Wzrósł także udział internetu w rynku reklamy: z 44% do 44,9%. Wzrosły wydatki na wszystkie formy reklamy, najszybciej rosła reklama w wyszukiwarkach – o 15%, nieco wolniej reklama video – o 8% i display (6,8%). Inne formy reklamy zanotowały 12,5% spadku. Już w czwartym kwartale wyniki finansowe publikowane ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... rosły wydatki na reklamę zewnętrzną – o 41,7%, tj. o 71,3 mln zł. Z analiz wolumenu wydatków wynika, że budżety internetowe wzrosły o 178,8 mln zł, reklama radiowa zanotowała ... . Dwucyfrowo i to aż o ponad 41% rosły wydatki na reklamę zewnętrzną, która nadal odbudowuje się po pandemii. Reklama online wygenerowała budżet w wysokości ponad 2,3 mld zł ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... roku wzrosty zanotowały wszystkie media z wyjątkiem telewizji i magazynów. Dwucyfrowo i to aż o 34,3% rosły wydatki na reklamę zewnętrzną, która osiągnęła wreszcie po trzech kwartałach wartość wyższą niż przed pandemią. Reklama online wygenerowała budżet w wysokości ponad 3,4 mld zł i osiągnęła dynamikę na poziomie 7,9%. Udział internetu ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... techniczną recesję. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku? Jak zmieniała ... a telewizji wyniosła 6 punktów procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,1%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,4%, a reklama display odnotowała natomiast niewielki spadek dynamiki o 0,4%. W ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... niż rodzima gospodarka. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w I połowie 2024 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w ... mediach z wyjątkiem prasy. Najszybciej rosła reklama zewnętrzna – o ponad dwadzieścia procent r/r oraz kino – niecałe dwadzieścia procent. Reklama wideo, obejmująca od poprzedniej edycji Raportu ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... wydatki reklamowe w prawie wszystkich mediach, rynek online nadal rośnie, osiągając po trzech kwartałach 2012 już 18,9% całego tortu reklamowego w Polsce (za Starlink). Według AdEx reklama ... i motoryzacja. Te branże globalnie zmniejszały swoje wydatki na reklamę, ale jeśli chodzi o internet ich wydatki wzrastały w tempie dwucyfrowym – dodaje prezes ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... wydatki są obniżane „na wszelki przypadek” lub „bo inni tną”, to stracą przede wszystkim sami reklamodawcy - przyznaje Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media. - Reklama ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... wliczając w to przychody z lokowania produktu), Internet (wzrost o 6,4%), radio (wzrost o 7,2%). W przypadku reklamy online najbardziej dynamicznie rosła reklama wideo emitowana in-stream (więcej o +29,0%). Poprawiły się wydatki na reklamę graficzną - duża w tym zasługa rozwoju reklamy mobile display. Spadały natomiast przychody reklamowe prasy ...
-
Mobile i programmatic - duet doskonały?
... programmatic reklamy mobilnej? Siła reklamy mobilnej Szacuje się, że w 2018 wydatki na reklamę mobilną mogą wynieść nawet 116,1 mld USD. Według prognoz ... korzystających z urządzeń mobilnych wyniesie aż 5,5 mld, co stanowi 70% globalnej populacji. Reklama oparta na lokalizacji jest jedną z najlepiej rozwijających się i przyszłościowych form marketingu ...
-
Rynek reklamy online 2009: będą cięcia
... obecny kryzys negatywnie wpłynie na budżety telewizyjne i internetowe. Jak podaje zanox, reklama online do tej pory rozwijała się najszybciej, zarówno na świecie, jak i w naszym ... w 2009 roku ujemny wzrost gospodarczy na poziomie minus 1,3% PKB. W rezultacie wydatki na reklamę online w przyszłym roku będą niższe niż dwa lata wcześniej" - dodaje ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
... w Polsce i na świecie. Jak wykazała najnowsza fala badania IAB AdEx, wydatki na tę formę marketingu w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyły się o 17% i ... polscy internauci?Z raportu wynika, że co drugiemu badanemu podoba się reklama zawierająca elementy humorystyczne, co jednak w mniejszym stopniu doceniane jest przez osoby powyżej ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... spadek wolumenu budżetu na reklamę w kinie zaliczył sektor finanse, który zmniejszył wydatki o prawie 7 mln zł (spadek o 29,8%). W okresie od stycznia do września 2024 ... r. wzrosły inwestycje reklamowe we wszystkich mediach z wyjątkiem prasy. Najszybciej rosła reklama zewnętrzna – o niespełna 12% r/r, a także wideo – o nieco ponad 11% oraz kino o ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010
... (model CPA), natomiast wideo utrzymuje ciągłą tendencję wzrostową. Wydatki na reklamę behawioralną balansują na granicy 1%. Uwzględniając kwoty wydane w głównych segmentach rynku, największy wzrost względem trzeciego kwartału 2009 zanotowała reklama typu SEM (48%), najmniej display (9%). Wydatki na reklamę online w podziale na sektory Jak czytamy ...
-
Sponsorzy EURO 2012 zrobili dobry interes
... Warka i Tyskie. Najniższe wydatki na reklamy, największy ekwiwalent reklamowy Marka Carlsberg, oficjalny sponsor mistrzostw, uzyskała największy ekwiwalent reklamowy swoich publikacji spośród badanych marek piwnych – prawie 4 miliony złotych. Na reklamę piwa Carlsberg w telewizji nie poszła ani złotówka, reklama zakupiona promocja w prasie i radiu ...
-
5 skutecznych rad na zatrzymanie klienta e-commerce
... . Według Sociomantic Labs, reklama osobista będzie motywem przewodnim trendów w reklamie w najbliższych miesiącach. Analitycy firmy ITC prognozują, że światowe wydatki na reklamę osobistą ... usługi, zwracając uwagę na najciekawsze elementy oferty. Taka reklama pomaga umacniać więź z klientem. Reklama osobista pozwala poczuć klientowi, że znajduje się ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... kiedy to po raz pierwszy jako osobne kategorie uwzględnione zostały wydatki na SEM, e-mail marketing i ogłoszenia, zanotowała trzykrotny skok. Dziś obraz mamy zdecydowanie ... z opublikowanych niedawno analiz domu mediowego Starlink – pochwalić się może jedynie reklama kinowa. Przychody z niej i z internetu właśnie w ciągu roku zanotowały przeszło ...
-
Dynamiczny remarketing
... zakupiła buty w e-sklepie, wyświetli się reklama produktów komplementarnych, np. preparatu do konserwacji obuwia czy rajstop. Tak spersonalizowana reklama jest dla użytkownika bardziej dostrzegalna i ... W Polsce na razie ok. 3 proc., jednak, jak wskazują badania AdEx, wydatki na reklamę internetową w modelu RTB wzrosną z 4 do 138 milionów w 2014 r. ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... Jak wynika z raportu Starlink podsumowującego rynek reklamy i mediów w minionym roku, wydatki na marketing sieciowy podskoczyły o ponad 6 proc. w stosunku do roku poprzedniego. ... . Musisz znać swojego klienta Aby mówić o sukcesie kampanii w wyszukiwarce, reklama musi trafiać do odpowiedniej grupy docelowej realizując ustalone cele. Założenia te, ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... – Michał Giera, Mobiem. Czy świąteczna reklama mobilna sprawdzi się w czasie pandemii? Na pytanie, jaki wpływ ma według respondentów reklama mobilna na ich proces zakupowy, ... ile wydamy na święta? Według Daniela Bachmana, amerykańskiego prognostyka gospodarczego, w tym roku wydatki na święta będą zależały od tego, jak bardzo osoby z „grubszym” ...
-
Agencje reklamowe i domy mediowe 2012
... analitycy domów mediowych - upatrywać należy w niespodziewanie słabych wynikach stacji telewizyjnych. - Wydatki w telewizji zwiększyły się tylko o 0,6 procent, podczas gdy rok wcześniej ... wydatki na reklamę w wyszukiwarkach, czyli SEM. Wzrost tylko w tym segmencie przekroczył 26 procent w skali roku. W pierwszym kwartale 2012 roku reklama w sieci ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... telewizji. Wyniki raportu IAB Europe AdEx wskazują, że w 2010 roku wydatki na reklamę online wyniosły w Polsce prawie 1,6 mld zł, co oznacza 15-proc. ... wideo. Daj się znaleźć Niezmiernie ważną formą promocji internetowej jest płatna reklama w wyszukiwarkach internetowych, której istotą jest zamieszczanie tzw. linków sponsorowanych obok wyników ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
... 14 stycznia do 31 lipca 2014 r. zabroniona jest reklama zawierająca informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do funduszy. Zakaz ten ma ... cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
... roku. Najdroższym pod względem kosztu emisji spotem była natomiast reklama Biedronki informująca o loterii zdrapkowej. Święta nadeszły w listopadzie Od października ... Alma. W cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
... w wyszukiwarkach. Przed większymi spadkami zaś uchroniła cyfrowy segment komunikacji reklama sprzedawana w urządzeniach mobilnych (+11%) oraz w modelu programmatic (+15%). ... – podczas gdy wartość wydatków zgrupowanych branż FMCG spadła o około 15%, wydatki na dobra trwałe, pomimo znacznego spowolnienia, utrzymały znak dodatni. IAB Polska podkreśla ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... się w 70-80 tys. zł - powiedział prezes OSM Chojnice. Według Expert Monitor, wydatki cennikowe SM Mlekpol na markę Łaciate w 2008 roku wyniosły 13,6 ... , że reklama tworzy pozytywny wizerunek reklamowanej grupy produktów, nawet jeżeli nie będzie to reklama specyficznej marki lub producenta. Jednocześnie 36,4 proc. respondentów uważa, że reklama ogólna ...
-
Branża telekomunikacyjna oczami internautów
... reklamy jest ta zamieszczona w Internecie, kolejno 36% reklama w telewizji, natomiast na trzecim miejscu plasuje się reklama e-mailowa, wybrana przez 26% badanych. Mailingi ... bardziej wydajna i zautomatyzowana. Wszystko po to, aby ograniczyć niepotrzebne wydatki, czyli obniżyć nakłady inwestycyjne i zredukować koszty operacyjne, komunikować się ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... sprzedażą napojów spirytusowych. Ponieważ nie dla wszystkich krajów da się podzielić wydatki przemysłu spirytusowego według branż, w których one trafiają, nie można dokładnie określić ... produkcji, głównymi elementami podlegającymi regulacji w UE są ceny, dostępność oraz reklama i marketing. Ze względu na dużą różnorodność modeli konsumpcji alkoholu ...
-
Promocja w segmencie B2B
... Polska). Rynek zarówno jeśli chodzi o zasięg, jak i wydatki reklamowe – wykazuje tendencje wzrostowe. Z narzędzi reklamy internetowej w przypadku kampanii do segmentu B2B, oprócz tradycyjnych bannerów, dość często wykorzystywane są artykuły sponsorowane, mailingi oraz reklama w newsletterach, lecz głównie w serwisach tematycznych, takich jak Infor ...
-
Starlink: rynek reklamowy zwolnił
... ceny reklam w mediach zdecydowali się skoncentrować swoje wydatki wiosną i jesienią - tłumaczy Jarosław Roszkowski, dyrektor mediów Starlinku. Po trzech kwartałach br. najwyższą dynamikę, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, odnotowała reklama internetowa (+ 49,1 proc.) oraz reklama kinowa (+ 25,4 proc.). Na dalszych pozycjach ...
-
Polski e-konsument 2010
... (np. gazeta.pl) oraz w gazetkach sklepowych. Reklama w telewizji jest źródłem informacji średnio dla co siódmego, a reklama w prasie – średnio dla co dziesiątego e-konsumenta ... częściej kierują się przyzwyczajeniem i zwracają uwagę na osobę usługodawcy. Średnie miesięczne wydatki na usługi finansowe, które ponoszą e-konsumenci wynoszą 361,48 zł. ...
-
Bojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?
... na rzecz mistrzostw stracić mają też inne wydarzenia kulturalne, m.in. z uwagi na wydatki związane z EURO nie odbędą się w tym roku Wianki w Krakowie. ... 339 materiałów zawierających frazy, m.in. „miasto wolne od futbolu”, „ustawa o przejezdności”, „hiszpańska reklama Coca-Coli EURO 2012”, itd. 484 materiały dotyczy promocji miast-gospodarzy imprezy. ...
-
Najważniejsze trendy w e-commerce
... w internecie. Programmatic to nie tylko reklama desktopowa, ale także mobilna. W 2015 roku w USA wydatki programmatic na sektor mobile wyniosą 8,36 mld ... że w przestrzeni mobilnej, zwłaszcza w kanałach social media najlepiej sprawdza się reklama natywna, stanowiąca przekaz reklamowy dopasowujący się do przestrzeni, w której zostaje umieszczony ...
-
Jakie trendy w polskim e-commerce?
... polskim rynku e-commerce. Oto kluczowe wnioski płynące z tej analizy. Wydatki na reklamę w internecie w górę Wartość oglądanych przez nas w internecie reklam ... zmieniają też media społecznościowe. Również w nich reklamodawcy są coraz bardziej obecni. W ubiegłym roku reklama w social mediach zanotowała prawie 100 proc. wzrost wydatków. Tomasz Tybon, ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... liderem była reklama internetowa, która wygenerowała o 13,3% wyższe budżety. Wzrosty odnotowaliśmy także w przypadku: radia (+7,7%), telewizji (+6,3%), reklamy kinowej (+5,8%) oraz reklamy zewnętrznej (+4,9%). Traciły jedynie magazyny i gazety. Pierwszy raz od kilku lat wydatki na reklamę w magazynach spadały mocniej niż wydatki w gazetach ...