-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... . 15 min (16-49). Rozpatrując tylko cztery główne anteny, spadek liczby EqGRP (16-49) wyniósł ponad 9%. Za wzrost na rynku reklamy w 2019 r. odpowiedzialne były przede wszystkim sektory tj: motoryzacja, czas wolny oraz kampanie społeczne klasyfikowane jako pozostałe. Wyraźny spadek natomiast odnotowaliśmy w przypadku telekomunikacji oraz ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,0 proc. względem ... . wyższe niż przed rokiem, jednak na ten wzrost został wygenerowany przede wszystkim na nośnikach digitalowych. Z analiz wynika, że udział nośników digitalowych w przychodach reklamowych ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... Reklamy w czasopismach (+1) Reklamy w kinach (-2) Reklamy w punktach sprzedaży (-) Cyfrowe reklamy zewnętrzne (+2) Globalny konsumencki ranking Ad Equity – media internetowe Treści od influencerów (+1) Reklamy w e-commerce (+1) Reklamy w podcastach (-2) Reklamy typu story w mediach społecznościowych (+1) Reklamy ... się przede wszystkim na postrzeganej ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... obniżane „na wszelki przypadek” lub „bo inni tną”, to stracą przede wszystkim sami reklamodawcy - przyznaje Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media. - Reklama jest wydatkiem, ... wydatki klientów są dla speców od reklamy testem na kreatywność. Okres dekoniunktury to czas, w którym aktywność na rynku reklamy musi być szczególnie przemyślana, a całość ...
-
Marketing w gamingu. Czy gracze to dobry target dla reklamy?
... wszystkim na sponsoring oraz product placement, czyli rozwiązania skuteczne, szeroko znane i od lat stosowane m.in. w świecie sportu. Dużo mniej uwagi skupia się na formach unikalnych dla gamingu, takich jak reklamy ... do której należy 80% społeczeństwa. Casual gamerzy to przede wszystkim gracze sięgający po gry mobilne (85%), ludzie młodzi (53% w ...
-
Reklamy powinny być cool
... że marka widnieje na co trzeciej parze butów sprzedawanych w Stanach. Cool to przede wszystkim styl łączący rezerwę wobec świata z umiejętnością korzystania z dobrodziejstw, jakie ten świat ... , że to firma cool, bo ułatwia ludziom życie i na luzie podchodzi do reklamy. Rzeczywiście, Eric Schmidt, z chwilą, kiedy latem 2001 roku został prezesem ...
-
Kto ogląda reklamy wideo banków?
... czas jej wyświetlania sięgnął 9,82 s. Jak pokreśla Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie, schyłek poprzedniego roku charakteryzował się dużą różnorodnością. ... Biznesu. Spoty odwoływały się do tradycyjnych, rodzinnych wartości i były wyświetlane przede wszystkim grupie wiekowej 30+, z wyjątkowo dużym udziałem grupy 45+ ─ dodaje ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... 7%. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo online z udziałem 7,5% i dynamiką na poziomie 16%, social mediom (6,1% udziału i wzrost o 33% r/r) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4% udziału przy wzroście o 122% r/r). – Wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx potwierdzają coraz większe znaczenie segmentu reklamy mobile. Podobnie jak rok ...
-
Świetlana przyszłość reklamy wideo
... wzrost wydatków na internetową reklamę wideo na poziomie 64 proc. zadbają przede wszystkim dwa główne czynniki: fakt, że firmy i ich agencje reklamowe preferują ... z której startują internetowe reklamy wideo. Liczby są imponujące, jednak należy na nie spojrzeć z perspektywy całego rynku reklamy internetowej. Reklamy wideo stanowią obecnie zaledwie 2,6 ...
-
Reklamy internetowe pop-up na oku UOKiK
... których prowadzono kontrolę, były wyposażone w blokadę okienek wyskakujących. Mimo to reklamy uruchamiały się bez problemu. Zgodnie z prawem reklama typu pop-up nie jest zakazana. ... egzekucji przepisów chroniących prawa słabszych uczestników rynku – przede wszystkim w odniesieniu do transakcji o wymiarze transgranicznym, zwłaszcza dokonywanych ...
-
Darmowe rozmowy za reklamy
... wszystkim do osób młodych, które zwykle nie dysponują zbyt dużymi funduszami na rozmowy telefoniczne. Jak dotąd operator podpisał umowę z koncernami Pepsi oraz Microsoft, których reklamy będę prezentowane w sieci Virgin Mobile. Pozostaje jednak pytanie, czy nastoletni użytkownicy komórek będą mieli ochotę przeglądać przez godzinę reklamy ...
-
Co technologia 5G oznacza dla reklamy?
... . Co zmieni wprowadzenie tej technologii? Ma być ono przede wszystkim gwarancją niskich opóźnień w transmisji oraz zaowocować możliwością obsługi środowisk o największej, ... zorientować na rozmowy głosowe. Reklamodawcy powinni więc badać formaty i sposoby korzystania z reklamy opartej na głosie, aby nie pozostać w tyle. Rozszerzona rzeczywistość Jak ...
-
Google opatentuje reklamy w RSS?
Firma Google chce opatentować technologie pozwalającą emitować reklamy w kanałach RSS, najdziwniejsze we wszystkim jest to, że Google złożyło wniosek patentowy pod koniec roku 2003, czyli ponad półtora roku temu! Kanały RSS tworzone były w ...
-
W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?
... programmatic Programmatic odpowiada na potrzebę wzrostu wydajności, precyzji i efektywności reklamy online. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych, ... mówi o potencjale tego rozwiązania. Jakie możliwości daje programmatic? To przede wszystkim docieranie do odpowiednich użytkowników w odpowiednim czasie na podstawie ...
-
Za dużo reklamy na Facebooku
... treść działa jak wciśnięta na siłę ulotka.” – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – „Niechęć do mało interesujących wpisów deklarują przede wszystkim kobiety i starsi użytkownicy Facebook”. „Wspólny projekt jest nowością na polskim rynku badań on-line i będzie stanowić opracowanie na temat czołówki serwisów ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... reklamy wielkoformatowej – TVN; Finanse – inwestycje sektora w II kwartale nie wzrastały tak dynamicznie, jak w I kwartale (176,5%), jednak łącznie wzrost osiągnął bardzo dobry poziom 44%. Tak wysoka dynamika wzrostu to przede wszystkim ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... irytację internautów. Użytkownicy doprowadzeni przez nachalne i niedopasowane reklamy do szewskiej pasji, wypowiedzieli swoją złość w internetowym dzienniku Daily. Obrazek internauty rozkładającego ręce i wołającego do reklamodawców: „Nie jestem twoim targetem, mendo!”, nie wszystkim jednak przemówił do rozsądku. Niektórzy reklamodawcy pozostali ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... wszystkim stacje telewizyjne. Z korzyścią dla reklamy w internecie. - W przyszłym roku internet "wybuchnie" - uważa ekspert ds. mediów. Jedną z przyczyn, że 2012 rok rynek reklamy ...
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... podkreślić, że w inny sposób konstruowane są reklamy poszczególnych ugrupowań politycznych, a w inny – reklamy liderów. Reklamy liderów politycznych ogniskują się na osobie polityka, ... swojego wizerunku. Format ten pogardliwie nazywany bywa „gadającą głową”, przede wszystkim ze względu na małą atrakcyjność medialną. Niektórzy badacze utrzymują, że ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... 2 lat wzrost cen wyniósł 3,4%. Kluczowe znaczenie dla ogólnego wzrostu cen transakcyjnych ma przede wszystkim zmieniająca się struktura wykorzystywanych nośników na korzyść bardziej prestiżowych miejsc reklamowych. Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar jakościowy I kwartał 2012 roku to okres zmian na poziomie struktury wykorzystywanych nośników ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... się "książką", a "zolw" – "żółwiem". Rynek reklamy internetowej Miniony rok przyniósł także wiele zmian na rynku reklamy internetowej - przede wszystkim nastąpiło zdecydowane ... jeden z głównych powodów ożywienia rynku reklamy on-line w 2003 roku. O zestawienie najchętniej wybieranych form reklamy w roku ubiegłym poprosiliśmy przedstawicieli dwóch ...
Tematy: -
Jaki jest polski konsument
... odniesienia stanowiły trzy kryteria: stosunek do hipermarketów, postawy wobec reklamy oraz zwyczaje związane z robieniem zakupów. Uzyskane wyniki pozwoliły wyodrębnić 5 grup konsumentów ... hipermarketach, są ich wybrednymi i wymagającymi klientami. Grupa ta wybiera przede wszystkim markowe produkty, a gdy brakuje jej pieniędzy – zaciąga kredyty. Często ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... tematycznych. Wyzwania stojące przed branżą reklamy telewizyjnej w Polsce Największym zagrożeniem dla dalszego rozwoju rynku reklamowego w Polsce jest ewentualne spowolnienie wzrostu gospodarczego oraz zaburzenia działania praw rynkowych. Domy mediowe planujące kampanie reklamowe reklamodawców, a przede wszystkim nadawcy telewizyjni, już dziś muszą ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... AI. To obejmujące cały świat badanie powstało w oparciu o wywiady przeprowadzone z 459 dyrektorami marketingu, które koncentrowały się przede wszystkim na ich opiniach na temat ewolucji reklamy i marketingu w kontekście większego wykorzystania inteligentnych technologii na cyfrowym rynku sprzedaży. 30% respondentów zajmuje stanowisko CMO (chief ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... wartość reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W 2023 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 7% ... podobnie jak w poprzednim roku, ten wzrost został wygenerowany przede wszystkim na nośnikach digitalowych. Z analiz Publicis Groupe i IGRZ wynika, że udział nośników ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... tylko lepszy, ale przede wszystkim pierwszy. Jedynym oczekiwaniem wydawców stron www jest pozytywna odpowiedź internautów na rynek reklamy online. I nie chodzi tutaj ... , właściciele serwisów powinni zadbać o personalizację reklamy, a użytkownicy stron o zmianę świadomości i na- stawienia do rynku reklamy. W ten prosty sposób kooperacja obu podmiotów ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... Orange, Grupa Żywiec, LPP, Kulczyk Tradex oraz BZ WBK. Rynek reklamy wielkoformatowej-wymiar geograficzny W III kwartale 2012 r. zostały utrzymane najważniejsze ... wartości ilustruje tabela poniżej. Spadek wartości inwestycji na rynku warszawskim jest przede wszystkim efektem spadku średniego budżetu przeznaczanego na reklamę o 3,7% (z 226 686 ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... mln zł. Podobnie jak w poprzednim roku, ten wzrost został wygenerowany przede wszystkim na nośnikach digitalowych. Z analiz Publicis Groupe i IGRZ wynika, że udział nośników digitalowych w ... 2024 polska gospodarka urosła o 1,9 proc., co przewyższyło nieznacznie prognozy, rynek reklamy w Polsce tymczasem przyspiesza jeszcze bardziej bo aż do 11,5 proc ...
-
Markowe wydarzenia
... ujęciu marka obejmuje poza kombinacją produktu fizycznego, nazwy, opakowania, reklamy, dystrybucji i ceny także dostarczane konsumentom korzyści funkcjonalne i/lub symboliczne ... eventów często sięgają po pomoc innych instytucji w organizacji imprezy - przede wszystkim ze względu na koszty. Oto przykład zestawienia brandów z pewnej imprezy ...
Tematy: -
110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
... wszystkim z uwagi na model rozliczenia, w którym płaci się jedynie za efekt w postaci kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też bardzo niska bariera wejścia i stosunkowo niewielki koszt reklamy ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... reklamy internetowej. Popularność social media rośnie bardzo szybko - już teraz znajdują się na czwartym miejscu, jako najczęściej wybierana forma aktywności w Internecie. Sieć jest przede wszystkim ... nowymi technologiami związanymi z telefonami komórkowymi. Przede wszystkim na znaczeniu zyskują telefony umożliwiające użytkownikom dostęp ...
-
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
... w porównaniu do roku 2015. W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami. Badanie Netsprinta ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... wszystkim następstwem wykorzystywania reklamy ...
-
Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie
... . – W dobie Big Data przyszłość reklamy ma charakter targetowany, opierający się na analizie zachowań publiczności. Taka jest reklama spersonalizowana, która pomaga internaucie w wyborze poszukiwanego przez niego produktu. Nie irytuje go, lecz stanowi odpowiedź na jego aktualne potrzeby. A przede wszystkim: pozwala jednocześnie zachować bezpłatny ...
-
Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
... zdecydowanie wymienia Internet (92%). Internauci czerpią swoją wiedzę także z reklamy (64%), od znajomych i rodziny (51%), od konsultantów w salonach i punktach sprzedaży ... na temat usług i ofert operatorów telefonii komórkowej, respondenci przede wszystkim poszukują w Internecie wiedzy o cenach (87%) i ofertach promocyjnych (81%). Duża część ...