-
Controlling w strategii rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa
Szybki rozwój gospodarczy spowodował wzrost zapotrzebowania na rzetelną i szybko dostarczaną informację biznesową na podstawie której możliwe jest zdiagnozowanie bieżącej sytuacji przedsiębiorstwa, a także prognozowanie przyszłych okresów. Zatem można stwierdzić, iż controlling współuczestniczy w wyznaczaniu celów organizacji zarówno na poziomie ...
-
Kondycja przedsiębiorstw - IV kw. 2014 i prognoza I kw. 2015
Jak wynika z opublikowanej przez Narodowy Bank Polski „Informacji o kondycji sektora przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem stanu koniunktury w IV kwartale 2014 r. oraz prognoz koniunktury na I kwartał 2015 r.” w okresie październik-grudzień minionego roku sytuacja polskich firm przedstawiała się nie najgorzej. Pozytywny wpływ wywierała tu ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 36/2015
Executive Club jest znany z organizacji międzynarodowego kongresu poświęconego przywództwu – European Executive Forum, który co roku w Warszawie skupia światowych liderów biznesu, nauki i polityki oraz dedykowanych różnym gałęziom gospodarki konferencji branżowych. W czasie Gali "10 th Executive Club Anniversary", którą organizator zapowiada jako ...
-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
Przewaga konkurencyjna? Dla niektórych bułka z masłem, a dla innych wyzwanie. Wśród tych ostatnich odznacza się dość wyraźnie branża dóbr konsupcyjnych, która musi zdać sobie sprawę, że ma do czynienia ze zgoła innym konsumentem niż przed laty. Czy da sobie radę? Oto najnowszy raport KPMG. Na potrzeby badania KPMG i organizacji The Consumer Goods ...
-
Bezrobocie nie będzie spadać, a oszczędności nie będą rosnąć
Znamy kluczowe wnioski z trzeciej edycji raportu „Polska i Europa – wyzwania i zagrożenia”. Związek Banków Polskich przedstawił je podczas krynickiego XXVI Forum Ekonomicznego. Opracowanie odnosi się m.in. do kluczowych wskaźników makroekonomicznych oraz kondycji polskiego sektora finansowego, któremu doskwiera obecnie spadek rentowności banków ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
W ostatnich miesiącach o omnichannel było w polskim e-commerce głośno. W branżowych mediach i agencjach współpracujących ze sklepami internetowymi słowo „wielokanałowość” odmieniane było przez wszystkie przypadki, zaś liczni eksperci przekonywali, że jest to jeden z najważniejszych trendów w branży. Omnichannel ma bowiem wychodzić naprzeciw ...
-
Marzysz o zyskach z e-commerce? Postaw na pomiar cross-device
Sukces w branży e-commerce uwarunkowany jest wieloma czynnikami. Jednym z nich jest bez wątpienia wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów i baczna obserwacja ich zachowań. Warto zatem wiedzieć, że już 8% wszystkich polskich e-transakcji w branży retail dokonywana jest przy użyciu dwóch lub więcej urządzeń. Sprzedawcy, którzy nie będą zważać na ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
E-commerce gna do przodu. Światowe wydatki na zakupy przez internet liczone są już w setkach miliardów dolarów. Więcej kupujących to również więcej reklamacji. O ile te krajowe nie przysparzają problemów, o tyle już spór z zagranicznym przedsiębiorcą może być trudniejszy. Problemy nie są odosobnione. W minionym roku z siecią Europejskich Centrów ...
-
Brexit. Czy brytyjski raj podatkowy może stać się faktem?
Theresa May przekonuje, że przedterminowe wybory parlamentarne dowiodą jedynie, że Brytyjczycy chcą silnego i stabilnego przywództwa, które umocni pozycję negocjacyjną ws. Brexitu. Podkreśla przy tym, że chce głębokiego i specjalnego partnerstwa z Unią, akcentując jednocześnie, że brak porozumienia będzie lepszy niż złe porozumienie. Choć obie ...
-
Rynek biurowy. Czy Brexit zrobi z Warszawy stolicę biznesu?
Jedną z konsekwencji Brexitu jest zapowiadane przez brytyjskie spółki przenoszenie części personelu na kontynent. Kolejka potencjalnych beneficjentów tej sytuacji już zdążyła się ustawić. Okazuje się bowiem, że w Europie trwa właśnie rywalizacja o przyciągnięcie relokujących się firm. Która z europejskich stolic biznesowych ma największe szanse na ...
-
Jak zostać królem customer experience?
Jakie doświadczenia z firmami mają polscy konsumenci? Przeróżne. Z badania zrealizowanego przez KPMG wynika, że najlepiej oceniane są firmy z pozaspożywczego handlu detalicznego. Na drugim biegunie plasują się z kolei dostawcy energii elektrycznej i gazu, którzy najwyraźniej nie do końca zdają sobie sprawę, że dbałość o customer experience to w ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe. Opcja czy konieczność?
Automatyzacja procesów to jeden z głównych czynników, które decydują dziś o konkurencyjności. Skutkiem ubocznym wyścigu robotów są intensywne przemiany na rynku pracy. Czy automatyzacja jest czymś, czego współcześni pracownicy powinni się obawiać? Niekoniecznie. Niewątpliwie jednak w wielu przypadkach koniecznością okaże się przekwalifikowanie ...
-
Mamy najlepsze od 10 lat nastroje konsumenckie
Tak dobre nastroje konsumenckie jak obecnie nie towarzyszyły Polakom od dekady. Ostatnie wspólne badania Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych oraz Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH dowiodło kolejnego wzrostu odsetka osób, które uważają, że gospodarka polska pozostaje w dobrej kondycji. Przekonanych o tym, że sytuacja ekonomiczna naszego kraju ...
-
Rynek biurowy w Warszawie podziękuje za Brexit?
Konsekwencje, jakie niesie za sobą Brexit, zakrojone są na szeroką skalę. Jedną z nich jest relokacja biur na kontynent. To powoduje, że kolejka potencjalnych beneficjentów takiego obrotu spraw już zdążyła się ustawić. Czy szanse na pozyskanie firm przenoszących się z Wielkiej Brytanii ma również warszawski rynek biurowy? Bez wątpienia za jego ...
-
Organy kontroli coraz częściej ingerują w fuzje i przejęcia
Międzynarodowa kancelaria Allen & Overy przyjrzała się globalnym tendencjom w egzekwowaniu przepisów dotyczących kontroli koncentracji przedsiębiorstw. Przeprowadzona analiza dowiodła, że organy kontroli w coraz większym stopniu ingerują w przeprowadzane fuzje i przejęcia. W minionym roku ingerencje dotyczyły pokaźnie większej liczby transakcji ...
-
5 trendów biurowych, na które warto zwrócić uwagę
Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzących latach swoje triumfy święcić będzie praca elastyczna, co oznacza m.in., że to pracownicy w znacznej zadecydują o tym, gdzie i kiedy będą wykonywać swoje zawodowe powinności. Zmieniać się będą również biura, których zadaniem będzie odpowiadać na zmieniające się potrzeby pracujących. Jak będą się ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
Wprawdzie polscy konsumenci strategie CSR-owe firm często traktują jak marketingowe wydmuszki, to jednocześnie chcą, aby działania etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu towarzyszyła im na co dzień. To istotny sygnał dla małych, lokalnych detalistów, którzy na tym polu mogą zyskać przewagę nad większymi konkurentami. Tego przynajmniej ...
-
Firma windykacyjna niczym przyjaciel?
Windykacja należności to temat, który do niedawna wzbudzał wiele kontrowersji. Dziś, po ponad ćwierć wieku od powstania pierwszych firm windykacyjnych, jest ich już o wiele mniej. Z badania zrealizowanego przez SW Research dla Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych wynika, że Polacy, którym zdarzyło się mieć kontakt z firmą windykacyjną, oceniają ...
-
Co będzie kształtować customer experience w 2030 roku?
Przed nami rezultaty badania "Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta". Do jakich wniosków prowadzi? Okazuje się (i nie jest to zaskoczeniem), że nowe technologie wyraźnie oddziałują na przebieg interakcji na linii marka - klient. Nowe grupy produktów, usług, konsumentów i konkurencji nie tylko pojawiają się jak grzyby ...
-
Aplikacja mobilna banku: narzędzia finansowe to za mało
Aplikacja mobilna banku musi się rozwijać. Dziś niemal koniecznością stało się oferowanie jej użytkownikom usług dodanych, tzw. VAS (Value Added Services), w tym np. biletów do kina, ubezpieczeń czy programów lojalnościowych. W obliczu zmian prawnych oraz ostrej konkurencji ze strony fintechów i największych firm technologicznych, banki muszą ...
-
Zakupy online wg poleń X, Y i Z. To powinien wiedzieć e-commerce
Jak prezentują się zachowania konsumentów z pokoleń X,Y i Z? O której kupują? Jakie kategorie zakupowe preferują? Co motywuje ich do zakupów online? A co zniechęca? Odpowiedzi na te pytania dostarcza opublikowany przez Digitree Group S.A. raport „Klikasz i kupujesz”. Okazuje się, że pod niektórymi względami badane grupy istotnie się różnią, ale ...
-
Savills: jak COVID-19 zmienia inwestycje w nieruchomości?
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na większość dziedzin życia i gospodarki. Nie wymknął mu się również rynek nieruchomości. Eksperci Savills przekonują jednak, że wpływ koronawirusa na strategie inwestycji w nieruchomości jest mniejszy aniżeli rola, jaką odegra ona w przyspieszeniu trendów strukturalnych. I tak np., konflikt handlowy na linii ...
-
GUS: koniunktura konsumencka ciągle zła, ale lepsza niż w kwietniu
W marcu nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki, kwiecień przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak maj nastroił Polaków nieco bardziej optymistycznie. Jak podaje GUS, w piątym miesiącu br. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. I tak jednak pozostają one na rekordowo niskich poziomach ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
Jakość, cena oraz ekologiczne walory to kwestie, na które polscy konsumenci zwracają podczas zakupów szczególną uwagę. Na kolejnej pozycji uplasowało się pochodzenie. Jak przekonuje Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, patriotyzm konsumencki to trend, który zatacza wśród Polaków coraz szersze kręgi. Potwierdzeniem tego jest ...
-
Na czym polegają skuteczne media relations?
Ogromna konkurencja rynkowa oraz wysokie wymagania ze strony samych konsumentów niejako wymuszają na biznesach cykliczną obecność w mediach. Aby regularnie pojawiać się na łamach prasy, tytułów online czy platformach influencerów należy wyjątkowo poważnie potraktować kwestię kontaktu z poszczególnymi redakcjami. W jaki sposób? Odpowiedzią są ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą jego koszt. Widać to zwłaszcza w największym na świecie segmencie e-handlu, czyli na rynku mody. Nie chodzi jednak o przyspieszenie dostaw, ale ...
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
O konieczności wdrażania kwestii związanych z ESG do strategii biznesowych firm i czynienia z nich narzędzia do budowy przewagi konkurencyjnej mówi się nie od dziś. Jak często wspominają o tym media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More z okazji II Kongresu ESG. Oto, do jakich wniosków ...
-
ChatGPT to nie wszystko. Poznaj 6 najciekawszych narzędzi AI w marketingu
Współczesny świat biznesu podlega dynamicznym zmianom, w dużej mierze napędzanym postępem technologicznym. W tym kontekście, rozwiązania oparte na uczeniu maszynowym, otwierają przed przedsiębiorcami nowe horyzonty. Jedną z dziedzin, w której AI staje się nieocenionym narzędziem, jest marketing. Sztuczna inteligencja w marketingu jest już nie ...
-
Demografia pogrąża rynek pracy. Aktywizacja zawodowa to mus
Zmiany demograficzne są bezlitosne dla rynku pracy - jeśli bieżące trendy doczekają się kontynuacji, tylko do 2035 roku odpłynie z niego 2,1 mln pracowników. W raporcie „Konsekwencje zmian demograficznych dla podaży pracy w Polsce” Polski Instytut Ekonomiczny próbuje wskazać rozwiązania, które mogą wspomóc pracodawców. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
6 zasad skutecznej obsługi klienta
W biznesie często mówi się o tym, jak ważne jest pozyskiwanie klientów, ale to ich obsługa decyduje, czy zostaną z Tobą na dłużej. Dlatego doskonała obsługa klienta nie jest już tylko miłym dodatkiem. To fundament budowania lojalności, pozytywnego wizerunku marki i przewagi konkurencyjnej. Jak osiągnąć ten poziom? Kluczem jest nie tylko empatia, ...
-
Bertelsmann sprzedał e-księgarnię
Koncern Bertelsmanna już w październiku zapowiedział, że zamierza wycofać się z internetowej sprzedaży książek. Zamiary te z fazy planowania przeszły do realizacji - Bertelsmann sprzedał e-księgarnie BOL w Niemczech, Austrii i Szwajcarii swojemu dotychczasowemu konkurentowi Buch.de. Dzięki tej transakcji firma Buch.de stała się drugim pod względem ...
-
Promocja strony w sieci
Artykuł opisuje i przedstawia najlepsze metody wypromowania strony WWW w Interecie. Autor wziął pod uwagę wyszukiwarki, katalogi, konkursy czt nawet wspomniał o współpracy z konkurencją... Strona gotowa, wielkie ambicje na sukces i zaczyna się... co tu robić? 2 na liczniku, 3..po miesiącu 15 - trochę mało, rezygnuję! I to niestety przykład, pewnie ...
Tematy: -
Premiera platformy eCRM
W trakcie konferencji "Skuteczne zarządzanie relacjami z klientem poprzez kanały elektroniczne" zorganizowanej przez AMG.net, polską firmę konsultingową przedstawiono nową wersję platformy eCRM - ATG Dynamo 6. ATG jest platformą pozwalającą automatycznie obsługiwać klienta przy użyciu portali internetowych, poczty elektronicznej czy urządzeń ...
Tematy: atg, atg dynamo 6 -
Podglądanie na lotnisku
Rząd Stanów Zjednoczonych rozważa, w ramach rozbudowy systemów bezpieczeństwa na lotniskach, możliwość wykonywania zdjęć rentgenowskich pasażerów. To o tyle kontrowersyjne, że podróżny na takim zdjęciu jest nagi. Magnetometery, które pracują obecnie na lotniskach, nie są w stanie wychwycić broni wykonanej z plastiku, czy materiałów wybuchowych. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2003
Potwierdziły się optymistyczne prognozy analityków, którzy przewidywali dalszą poprawę koniunktury w Polsce. W maju ogólny wskaźnik koniunktury zwiększył się o kolejny punkt. Nastroje polepszyły się w większym stopniu w sektorze prywatnym niż w publicznym, ale przedsiębiorstwa z obu sektorów przewidują w najbliższym czasie wzrost zatrudnienia. Co ...
Tematy: