-
Jeśli magazyn, to na Górnym Śląsku
W ostatnim czasie zarówno deweloperzy, jak i najemcy poszukujący magazynów koncentrowali się w głównej mierze na obszarze Polski Centralnej. Dziś ponownie kierują swoją uwagę na Górny Śląsk. Popyt na drugim pod względem dostępności powierzchni rynku magazynowym naszego kraju ciągle dopisuje, sięgając 160 tys. mkw. Eksperci CBRE są przekonani, że ...
-
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
Sztuczna inteligencja stała się teraźniejszością. Nie jest więc zaskoczeniem, że zarządy firm w coraz większym stopniu rozliczane są z wdrażania systemów bazujących na AI. Nikt dziś nie chce przegrać cyfrowego wyścigu i zostać w tyle za konkurencją. Z tego też powodu warto dowiedzieć się, jak technologię AI, w kontaktach z klientami czy procesach ...
-
Jak technologia 5G zmieni świat rozrywki?
Jak wynika z doniesień zawartych w najnowszym raporcie Ericsson Consumer Lab, technologia 5G pozwoli, aby z internetem połączyło się nawet 100 urządzeń na metr kwadratowy. W praktyce będzie to oznaczać, że do smartfonów i komputerów dołączą miliardy innych, połączonych z siecią urządzeń, w tym autonomiczne pojazdy, smart AGD czy czujniki ...
-
Asystent głosowy i jego wyzwania
Niezależnie od tego, czy jest to Amazon, Apple, Google czy Microsoft, każdy z tych gigantów branży technologicznej chce zdobyć pierwsze miejsce na wysoce konkurencyjnym rynku asystentów głosowych. Roczny wzrost sprzedaży jasno wskazuje, że ta technologia staje się dla nas coraz istotniejsza. Przewiduje się nawet, że technologia mowy stanie się ...
-
Innowacyjność i AI. Tego potrzeba do budowy Customer Experience
Najnowszy raport Salesforce wyraźnie nakreśla czynniki, które w relacjach z firmami mają dziś kluczowe znaczenie dla klientów. Co liczy się najbardziej? Okazuje się, że jest to przede wszystkim wysoka jakość Customer Experience, innowacyjność, zaufanie do marki oraz etyka biznesu. Kupujący chcą też bardziej spersonalizowanej i spójnej obsługi i to ...
-
Ministerstwo Cyfryzacji o rozwoju IoT w Polsce
Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja i robotyka - to dziś główne nośniki cyfrowych zmian w gospodarce i transformacji społeczne. Polscy przedsiębiorcy mają realną szansę na włączenie się w globalny trend rozwoju IoT. Muszą jednak pamiętać, że niesie to za sobą zarówno ogromne możliwości, jak i potężne ryzyko. Dziś, gdy Internet Rzeczy jest już ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
O tym, że reklama jest dźwignią handlu, wiadomo już od dawna. Dziś jednak nie wystarczy już samo przedstawienie produktu jego potencjalnym odbiorcom. Na efekty sprzedażowe może liczyć ten, komu uda się dotrzeć do tej grupy konsumentów, która może być nim potencjalnie zainteresowana. Nie jest to jednak łatwe - olbrzymia konkurencja oraz szeroki ...
-
Polskie firmy: portfel należności II kw. 2019
W II kwartale bieżącego roku na zapłatę za fakturę trzeba było czekać 4 miesiące i 6 dni. Dla porównania, w poprzednim kwartale było to "zaledwie" 3 miesiące i 24 dni. Cierpliwość przedsiębiorców wystawiana jest zatem na coraz większą próbę. Nie jest zatem zaskoczeniem, że ich nastroje nie prezentują się najlepiej. Na problemy z regulowaniem ...
-
Wakacje 2019 z all inclusive i bez last minute
Koniec wakacji szkolnych zbliża się nieubłaganie. Wraz z nim nadchodzi pora podsumowań. Z danych przedstawionych przez serwis Wakacje.pl wynika, że w tym sezonie, szósty rok z rzędu zdecydowaną liderką wśród najpopularniejszych destynacji pozostawała Grecja, która nie ugięła się przed konkurencją ze strony Turcji. Mijające wakacje zapiszemy w ...
-
Wypadki szkolne częstsze niż drogowe?
Przed nami nowy rok szkolny. Wraz z nim dzieci rozpoczynają lekcje wf, a także treningi w sekcjach i klubach sportowych. Piłka nożna, sporty walki, koszykówka, siatkówka to popularne dyscypliny, które rozwijają dzieci fizycznie, ale też nierzadko kończą się kontuzjami. W szkołach dochodzi rocznie do ok. 54 tys. wypadków. Gros z nich ma miejsce na ...
-
Czy w Polsce działa za mało ubezpieczycieli?
Korzystając z jednej z czołowych, brytyjskich porównywarek ubezpieczeń, zyskamy zestawienie polis komunikacyjnych oferowanych przez przeszło setki funkcjonujących na tamtejszym rynku ubezpieczycieli. Polscy kierowcy możliwości w tym zakresie mają siedmiokrotnie mniej. Czy w naszym kraju działa za mało towarzystw ubezpieczeniowych? To pytanie ...
-
Klienci oczekują od firm walki ze zmianą klimatu
Doświadczenie pokazuje, że spora część firm jest ciągle na bakier z ekologią, a przynajmniej nie przywiązuje do niej dostatecznej wagi. Wszystko wskazuje jednak na to, że już wkrótce będą zmuszone albo zmienić swoją politykę w tym zakresie, albo też pogodzić się z utratą klientów i przewagi konkurencyjnej. Wskazuje na to ostatni z raportów ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia ważne jak nigdy dotąd?
Nadchodzące lata przyniosą kolejną falę zmian społecznych, gospodarczych i politycznych, które nie pozostaną bez wpływu na rynek pracownika. Dużą rolę w tym procesie odegrają niewątpliwie nowe technologie oraz powiązana z nimi rewolucja przemysłowa. Potwierdzeniem tego jest raport Deloitte Global Human Capital Trends, z którego wynika, że już ...
-
Czym jest innowacyjność i co o niej decyduje?
Innowacyjność w biznesie staje się jeśli nie koniecznością, to niewątpliwie czynnikiem, który w istotnym stopniu może przyczynić się do zbudowania przewagi konkurencyjnej. Jakie cechy powinny charakteryzować firmy starające się o miano innowacyjnych? Przede wszystkim szybkość w podejmowaniu decyzji, ale nie tylko. Innowacyjność czyli co? ...
-
Jak HoReCa walczy o doświadczenia konsumentów?
Wprawdzie dla konsumentów ciągle liczy się cena, ale wyraźnie widać, jak bardzo istotne stają się ich doświadczenia w kontaktach z markami. Branża HoReCa nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Co zrobiła i co robi, aby wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i gwarantować im jak najwyższą jakość customer experience? Odpowiedzi na to ...
-
Klienci wywierają presję na zrównoważony rozwój polskich firm
Zrównoważony rozwój staje się koniecznością. Wymagają go od polskich firm zarówno ich klienci, jak i konkurencja oraz inwestorzy. Co zrobić, aby wejść na jego ścieżkę? Badane firmy wskazują m.in. na redukcję opadów, promocję zdrowia wśród pracowników oraz inwestycje w technologie, innowacje i infrastrukturę. Czego jeszcze dowodzi przygotowany dla ...
-
Firmy logistyczne w lepszych nastrojach niż ich klienci
Wprawdzie firmy logistyczne mają dziś nieco słabsze nastroje niż w minionym roku, to jednocześnie ich przewidywania co do przyszłość pozytywnie wyróżniają je na tle przedsiębiorstw handlowych czy produkcyjnych. Ich optymizm wynika m.in. z przekonania o stosunkowo niewygórowanych kosztach łańcucha dostaw w naszym kraju oraz konkurencyjności Polski ...
-
Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy
2020 rok, podobnie jak poprzednie lata, ma przynieść rynkowi mediów nowe możliwości i wyzwania związane z rozwojem nowych technologii - donosi doroczny, globalny raport Kantar „Trendy i Prognozy w Mediach na rok 2020”. Jego autorzy podkreślają, że w nadchodzących miesiącach da o sobie znać swoistego rodzaju ‘paradoks cyfrowy’. Z jednej bowiem ...
-
Nowe technologie napędzą Internet Zmysłów. Mózg stanie się interfejsem
Trendem ostatnich lat był Internet Rzeczy. Teraz, jak wynika z najnowszych prognoz firmy Ericsson, nadszedł czas na Internet Zmysłów. Pionierzy technologiczni są przekonani, że do 2030 roku stanie się on faktem i kołem zamachowym zupełnie nowego modelu gospodarki, która bazować będzie na usługach wykorzystujących cyfrowe doznania sensoryczne. Nowe ...
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Okres przedświąteczny to tradycyjnie już czas, w którym e-sprzedawcy intensywnie myślą o pomnażaniu zysków. Same rozmyślania to jednak jeszcze za mało. Myśląc o sprzedażowym sukcesie, należy przede wszystkim zastanowić się nad zachowaniami i potrzebami konsumentów. Warto np. zdawać sobie sprawę, że w tym roku już co 3. z prezentów świątecznych ...
-
Najnowsze technologie zwiększą twoje zyski o 80% szybciej
Poprawa kondycji finansowej, ale również optymalizacja działalności operacyjnej i - w efekcie - uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Do tego m.in. potrzebne są firmom nowe technologie - wynika z globalnego badania Oracle. Okazuje się również, że firmy, który stosują takie rozwiązania jak sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain ...
-
Nowe technologie w FMCG i handlu detalicznym. Co nas czeka?
W nowej dekadzie będziemy obserwować kontynuacją trendu związanego z wdrażaniem zaawansowanych technologii w różnego rodzaju sektorach oraz ich integrowaniem z istniejącą infrastrukturą. Najwięksi gracze z sektora FMCG będą obserwować wzrost liczby robotów, rozwój technologii umożliwiających wygodne zakupy oraz więcej okazji do zapewnienia ...
-
Jaka przyszłość czeka systemy ERP? 2020 rok przyniesie zmiany
Systemy ERP są dziś właściwie standardem. Ich popularności nie należy się jednak dziwić - jest to rozwiązanie, które umożliwia zintegrowane zarządzanie i analitykę przeróżnych rodzajów danych, usprawniając przy tym planowanie, realizację czy kontrolę procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. W efekcie to ostatnie jest w stanie skutecznie ...
-
Koniunktura konsumencka III 2020. Kontynuacja gorszych nastrojów
W lutym nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że marzec przyniósł stabilizację tego trendu. Mało optymistyczne oceny dotyczą m.in. przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz gospodarstwa domowego. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK ...
-
Condohotel, czyli zamrożona inwestycja i wątpliwe zyski?
Jeszcze do niedawna o rynku hotelowym w naszym kraju mówiło się niemal wyłącznie w kontekście intensywnego rozwoju. Podobnie w dyskusjach wypadała również rosnąca hotelom konkurencja, czyli apartamenty wypoczynkowe oraz obiekty typu condohotel. Niestety związany z pandemią kryzys może zamrozić znaczną część sprzedaży i realizacji nowych inwestycji ...
-
GUS: koniunktura konsumencka jest fatalna
Nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki już w lutym, a marzec przyniósł tylko i wyłącznie kontynuację tego trendu. Niestety nie odwrócił go również kwiecień - w czwartym miesiącu tego roku Polacy mają jeszcze gorsze humory – podał GUS. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2020 r. Jak podaje GUS, ...
-
Sieci handlowe: jak odbudować zaufanie konsumentów po pandemii?
Analiza funkcjonowania sklepu, zintegrowanie i wdrożenie technologii, wykorzystanie danych i analiz, w tym z systemów CRM oraz aplikacji mobilnych, autentyczna i transparentna komunikacja. Te kilka kroków warto podjąć już na wstępie „odmrażania” sklepów. Eksperci Cushman & Wakefield przekonują, że proces ten będzie dość skomplikowany i wymagający, ...
-
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
Reorganizacja pracy, przejście na home office, wdrożenie zupełnie nowych strategii działania oraz konieczność powierzania pracownikom zadań o krytycznym znaczeniu. Tym m.in. zaowocował wybuch pandemii. Teraz przed organizacjami pojawia się kolejne wyzwanie - konieczność przedsięwzięcia kroków, które utrwalą wprowadzone działania i zapiszą je na ...
-
Polski eksport: czy Bałkany Zachodnie to dobry kierunek?
Bałkany Zachodnie nie należą do grona najważniejszych partnerów handlowych Polski. Najwięcej handlujemy z Serbią, ale i ona zajmuje odległe, bo dopiero 34. miejsce na liście naszych kierunków eksportowych. To jednak może, a nawet powinno ulec zmianie. Sprzyjać temu ma sukcesywna poprawa konkurencyjności gospodarek Bałkanów, a także stworzenie ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
Zaledwie co czwarte gospodarstwo domowe zredukowało w obliczu pandemii swoje wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez EY Polska. 43% hołduje podejściu „Stay calm, carry on/Zachowaj spokój i kontynuuj” i stara się funkcjonować jak dotychczas, nie decydując się na oszczędności. EY wskazuje na główne postawy konsumenckie w dobie koronawirusa ...
-
Nowy notebook Acer Spin 7
Acer prezentuje nowy notebook Acer Spin 7 z procesorem Snapdragon 8cx drugiej generacji. Notebook obsługuje zarówno częstotliwości 5G mmWave, jak i agregację fal milimetrowych sub-6. Dzięki konwertowalnej konstrukcji można obracać go o 360 stopni i dostosowywać jego ustawienie do własnych preferencji. Acer Spin 7 ma obudowę wykonaną ze stopu ...
-
80% Polaków bez szans na pracę zdalną
O karierze, którą zrobiła w czasach pandemii praca zdalna, mówi się dziś bardzo dużo. Okazuje się jednak, że z możliwości wykonywania obowiązków w systemie home office korzystają jedynie nieliczni. Większość, bo aż 80 proc. pracowników, takiej możliwości nie ma, ponieważ zlecane im przez przełożonych zadania wymagają po prostu fizycznej obecności ...
-
Duże centra handlowe tracą klientów. Kto wygrywa?
Cushman & Wakefield podsumował trzeci kwartał 2020 roku na rynku powierzchni handlowych. Najnowsze doniesienia potwierdzają zaznaczający się już wcześniej trend - rosnące znaczenie parków handlowych oraz centrów handlowych typu „convenience”. Równocześnie, w efekcie rosnącej liczby zachorowań na COVID-19, mamy do czynienia ze spadkiem ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
Pandemia to czas, w którym marki w sposób szczególny powinny zadbać o swój wizerunek i klientocentryczność. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Deloitte raport „Global Marketing Trends 2021”, z którego wynika m.in., że co 4. konsument odwrócił się od marki, którą uznał za zbyt skupioną na swoich interesach. To najlepszy dowód, że ...