-
Zaufanie w handlu elektronicznym
Biorąc pod uwagę cel, którym kierują się klienci przy dokonywaniu zakupów można podzielić ich na kupujących dokonujących transakcji oraz kupujących budujących relacje [1, str. 56]. Klient dokonujący transakcji to ktoś zainteresowany wyłącznie ceną. Klienci ci nie należą do lojalnych. Mają wszystkie katalogi i znają wszystkie ceny konkurencji. ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
O 0,6 punktu procentowego wzrósł Indeks Bezpieczeństwa Konsumenckiego. Nadal jednak wśród konsumentów przeważa poczucie zagrożenia - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyniki grudniowego sondażu wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2013
Dzięki rosnącej lawinowo popularności urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony, ich producenci deklasują konkurencję w rankingu globalnych graczy na rynku dóbr konsumpcyjnych "Global Powers of Consumer Products 2013". Jak wskazują eksperci firmy doradczej Deloitte, którzy przygotowali ranking, rosnąca liczba urządzeń mobilnych wpływa ...
-
Czy meble do spania są bezpieczne? Znamy wyniki kontroli IH
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił sprawdzić, czy Polacy mogą spać spokojnie. W tym celu zlecił Inspekcji Handlowej kontrole mebli do spania. Inspektorzy ruszyli w Polskę, biorąc pod lupę łóżka, kanapy, sofy, narożniki, fotele rozkładane, amerykanki itp. Ich działania dowiodły, że najczęściej spotykanymi wadami konstrukcyjnymi ...
-
Jak obniżenie wieku emerytalnego i 500 zł na dziecko wpłyną na gospodarkę?
Polskę cechuje niski udział pracujących i niski poziom inwestycji, podczas gdy konsumpcja systematycznie rośnie. Dla zachowania równowagi między produkcją i konsumpcją priorytetem powinien być więc wzrost inwestycji niezbędnych do modernizacji i zwiększenia międzynarodowej konkurencyjności naszej gospodarki. W przeciwnym razie konsumpcja będzie ...
-
Świadoma konsumpcja zyskuje popularność
Z jednej strony chęć posiadania, z drugiej troska o środowisko naturalne i przyszłość świata. To dylemat, przed którym coraz częściej stają konsumenci, próbując odnaleźć balans między poczuciem winy a przyjemnością płynącą z kupowania - wynika ze zrealizowanego przez Havas badania „The Meaningful Shift”. Świadoma konsumpcja zyskuje na znaczeniu. W ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
Wzmożona presja konkurencyjna to konieczność sięgania po coraz to nowsze sposoby przyciągania klientów. Jednym z ciekawych narzędzi jest tu marketing sensoryczny, a więc działania nakierowane na pobudzenie konsumenckich zmysłów i zbudowanie tym sposobem lojalności wobec marki. Mood Media, dostawca rozwiązań w zakresie Expierience Design, przyjrzał ...
-
Czarna lista stacji paliw
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) opublikował na swoich stronach internetowych raport z wyników kontroli stacji paliw wraz z listą stacji, na których po przeprowadzonej kontroli stwierdzono paliwo o niewłaściwych parametrach. Kontrola przeprowadzona została między 10 czerwca a 10 lipca 2003 r. i swoim zasięgiem objęła wszystkie ...
-
Jaki jest polski konsument
Jakimi jesteśmy konsumentami? Gdzie robimy zakupy i na co przeznaczamy pieniądze? Jakie są nasze postawy wobec reklamy? Czy uważamy, że jest jej za dużo? I czy mamy do niej zaufanie? Jakie towary powinno się reklamować, a jakich nie? Między innymi na te pytania odpowiada pierwsze w Polsce niekomercyjne badanie socjologiczne postaw konsumenckich ...
-
Dealerzy samochodowi skontrolowani przez UOKiK
80 proc. skontrolowanych dealerów nowych samochodów stosuje wzorce umowne naruszające interesy konsumentów - wynika z pierwszego badania sprzedawców przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomiędzy październikiem 2003 roku a majem 2004 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził kontrolę wzorców umownych ...
-
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
Wydaje się, że tak próżni jak dzisiaj i przekonani o własnej wyjątkowości nie byliśmy jeszcze nigdy. Przedsiębiorstwa, które potrafiły dostrzec potrzeby i pragnienia współczesnych konsumentów oraz wykorzystać je w swoich działaniach marketingowych, w zauważalny sposób wzmacniają swoją przewagę konkurencyjną. Mam nadzieję, że przytoczone w artykule ...
-
Technologie niezbędne dla MSP
Jak wynika z raportu sporządzonego na zamówienie Cisco Systems, 19 milionów europejskich małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) coraz częściej uważa, że sposobem na pokonanie konkurencji jest wykorzystanie technologii mających wzmocnić działanie i kondycję przedsiębiorstwa. Badania wykonał niezależny instytut badawczy Coleman Parkes. Według badań ...
-
Zabawki dziecięce bardziej bezpieczne
Mniej nieprawidłowości w ofercie dla najmłodszych, to wynik ostatniej kontroli Inspekcji Handlowej. Nadal jednak kupując zabawkę warto zwrócić uwagę na jej wykonanie i przeznaczenie - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Systematyczne badania, przeprowadzane na zlecenie UOKiK, mają za zadanie wyeliminować z rynku niebezpieczne ...
-
Przedszkola: uwaga na nieuczciwe umowy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował 200 niepublicznych przedszkoli. Nieprawidłowości stwierdzono w 82 proc. placówek. Efektem badania jest wszczęcie 137 postępowań przeciwko przedsiębiorcom naruszającym interesy konsumentów. Wybierając przedszkole rodzice zwracają szczególną uwagę na warunki lokalowe, jakość opieki oraz możliwości ...
-
Tydzień 24/2008 (09-15.06.2008)
Mamy kolejne dowody, że Komisja Europejska bardzo konsekwentnie podchodzi do realizacji koncepcji liberalizacji rynku energetycznego. Tym razem Bruksela przedstawiła zarzuty o złamanie unijnych reguł konkurencji zapisanych w traktacie europejskim wobec koncernów: francuskiego GdF i niemieckiego E.ON. Według Eurostatu w kwietniu na obszarze strefy ...
-
Polubowne sądy konsumenckie opłacalne
Trzy czwarte Polaków nigdy nie słyszało o polubownych sądach konsumenckich (TNS OBOP, 2007). Właśnie dlatego przez dwa przedświąteczne tygodnie - między 1 a 15 grudnia 2008 r. - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspólnie z Inspekcją Handlową prowadzi kampanię promującą działalność polubownych sądów konsumenckich. UOKiK zwraca uwagę, że ...
-
Polska gospodarka w 2008 r. w opinii KPP
Zdaniem Konfederacji Pracodawców Polskich rok 2008 był naprawdę niezłym rokiem dla Polski. Pomyślnie rozstrzygnięto kilka ważnych dla naszego kraju spraw na arenie międzynarodowej. Rozpoczęto odkładane od lat reformy, ale, niestety, problemy politycznego sprawowania władzy w Polsce utrudniają ich dokończenie. Dobra sytuacja w gospodarce sprzyjała ...
-
Metale nieżelazne odczują kryzys
Kryzys nie oszczędza sektora metali nieżelaznych. Spadły ceny metali, podrożała energia. Dekoniunktura może jednak przyspieszyć konsolidację i restrukturyzację firm. W opinii ekspertów, szansą są inwestycje zwiększające konkurencyjność. Sytuacja ekonomiczna przemysłu metali nieżelaznych przed recesją - praktycznie do końca trzeciego kwartału 2008 ...
-
Wskaźnik optymizmu V 2010
Pierwsza połowa maja przyniosła kontynuację poprawy nastrojów konsumentów, budowaną przede wszystkim na wzrastającym zaufaniu do krajowej gospodarki. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 2,6 pkt. względem kwietnia i wynosi obecnie 96,7 pkt. Jest to najwyższa wartość osiągnięta od października 2008 roku. Sama wielkość ...
-
Koniunktura gospodarcza w USA powoli zwyżkuje
Stany Zjednoczone nie należą do kluczowych partnerów gospodarczych Polski, ale są wciąż najważniejszą gospodarką dla koniunktury światowej. Po konferencji FED Euler Hermes dowiedział się, iż wzrost gospodarczy w USA jest nieco niższy niż oczekiwany, ale "sytuacja ekonomiczna poprawia się w umiarkowanym tempie". Dan Northon - amerykański ekonomista ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2011 i prognoza II kw. 2011
Niestety, polski small biznes wciąż nie ma wielkich nadziei na poprawę sytuacji gospodarczej kraju w najbliższych trzech miesiącach. Również negatywnie oceniana jest aktualna kondycja ekonomiczna Polski - wynika z najnowszej edycji badania Sektora MŚP prowadzonego co kwartał przez wrocławski Instytut KerallaResearch. Taki pesymistyczny trend ...
-
Co zmieni nowelizacja prawa telekomunikacyjnego?
Konieczność dokładnego informowania o warunkach konkursów SMSowych, gwarancja prędkości transferu danych, czy skrócenie czasu umów abonamentowych - to tylko niektóre ze zmian proponowanych w opublikowanym właśnie przez Ministerstwo Infrastruktury projekcie nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. Wzmacnia on ochronę konsumentów i rozszerza ...
-
Droższe połączenia do Play. Sprawę zbada UOKiK
Czy sieci Orange, Plus i T-Mobile stosując wyższe stawki za połączenia do sieci Play łamały prawo? Sprawę zbada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli okaże się, że operatorzy nadużyli swojej dominującej pozycji na rynku to konsekwencje mogą być dla nich bardzo kosztowne. UOKiK może wymierzyć karę finansową w wysokości aż 10 procent ...
-
Zarządzanie ryzykiem nadużyć coraz trudniejsze
Co roku branże związane ze sprzedażą detaliczną odnotowują straty z tytułu nadużyć w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. W Polsce z tego powodu cierpi przede wszystkim branża telekomunikacyjna oraz instytucje finansowe, czyli te sektory, które funkcjonują w silnie konkurencyjnym otoczeniu i posiadają rozbudowane kanały sprzedaży i obsługi swoich ...
-
E-mail marketing: jak wybrać odpowiednie narzędzia w 2016 roku?
E-mail marketing wyróżnia się bardzo konkurencyjnym stosunkiem ceny do efektów, więc wykorzystywany jest przez praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie. Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego konkretnie oczekujemy. ...
-
Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic
Krzesła, sofy, kanapy, stoły i szafy. Czy stawiamy na wnętrze bardziej minimalistyczne czy w stylu „na bogato” – dokonujemy zawsze mniej lub bardziej świadomego wyboru marki, na której produktach będziemy odpoczywać, pracować, czy gotować. Z zakupem mebli wiąże się wiele decyzji zakupowych, na które wpływa szereg czynników, m.in. popularność i ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
Prężnie rozwijający się rynek e-commerce sprawia, że sprzedawcy internetowi muszą sięgać po coraz bardziej konkurencyjne i nowatorskie rozwiązania, by móc przekonać do siebie wymagających klientów. Wraz z rozwojem handlu w Internecie, także konsumenci coraz częściej korzystają bowiem z oferowanych im możliwości, pozwalających na dokonanie ...
-
Jeśli FMCG, to sklepy dyskontowe
Gzie najczęściej zaopatrujemy się w produkty FMCG? Ze zrealizowanego przez GfK badania Shopping Monitor 2017 wynika, że 6 na 10 Polaków po dobra szybkozbywalne udaje się do dyskontów. Sklepy dyskontowe wyraźnie górują nad konkurencją. Małe sklepy spożywcze wybiera niespełna co piąty konsument, a hipermarkety i supermarkety odpowiednio 16 i 8 proc. ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2018
Rosnące koszty pracy, niestabilność prawa, rosnąca konkurencja oraz konieczność rywalizacji o wykwalifikowanych pracowników. To główne problemy polskich firm rodzinnych - wynika z siódmej już edycji badania, które firma KPMG przeprowadziła w Polsce oraz w innych krajach Starego Kontynentu. Pomimo pewnych barier nastroje rodzinnych przedsiębiorstw ...
-
Stany Zjednoczone "wdzięcznym" celem cyberszpiegostwa ekonomicznego
Najnowszy raport Narodowego Centrum Kontrwywiadu i Bezpieczeństwa USA pt. „Zagraniczne szpiegostwo ekonomiczne w cyberprzestrzeni” nie pozostawia złudzeń: szpiegostwo ekonomiczne i przemysłowe wciąż stanowi poważne zagrożenie dla rozwoju, bezpieczeństwa i przewagi konkurencyjnej USA. Cyberprzestrzeń pozostaje dominującym obszarem operacyjnym dla ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 5/2019
Najnowszy raport Narodowego Centrum Kontrwywiadu i Bezpieczeństwa USA pt. "Zagraniczne szpiegostwo ekonomiczne w cyberprzestrzeni" nie pozostawia złudzeń: szpiegostwo ekonomiczne i przemysłowe wciąż stanowi poważne zagrożenie dla rozwoju, bezpieczeństwa i przewagi konkurencyjnej USA. Cyberprzestrzeń pozostaje dominującym obszarem operacyjnym dla ...
-
4 filary polskiej energetyki
Kondycja i perspektywy rozwoju rodzimej energetyki to jeden z naszych największych problemów w kontekście konkurencyjności całej gospodarki. Niepodejmowanie konkretnych działań oraz brak strategicznego myślenia nieuchronnie prowadzą nas do systemowej recesji, której jednym z efektów może być obniżenie jakości życia obywateli. Pilnie potrzebna jest ...
-
Nowe technologie zmieniają zachowania konsumentów. 4 kluczowe trendy
Stwierdzenie, że zwyczaje konsumentów zmieniają się dziś jak w kalejdoskopie nie jest w zasadzie przesadą. Związane jest to m.in. z dynamicznym rozwojem nowych technologii. Obecnie już niemal 10% zakupów dokonywanych jest w nowych kanałach sprzedaży - poprzez media społecznościowe, konsole do gier czy też kontakt z wirtualnymi asystentami. ...
-
GUS: koniunktura konsumencka wyraźnie lepsza, Polacy odetchnęli?
Wybuch pandemii sprawił, że nastroje polskich konsumentów uległy dramatycznemu wręcz załamaniu. Spadki zaczęły się już w lutym, a marzec i kwiecień przyniosły tylko i wyłącznie kontynuację tego trendu. Maj przyniósł jednak delikatne odwrócenie spadkowej tendencji, a w czerwcu - jak poinformował dzisiaj GUS - koniunktura konsumencka znowu się ...
-
GUS: polscy konsumenci coraz mniej obawiają się COVID-19?
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki. Rozwój pandemii przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak już w maju i czerwcu nastawienie polskich konsumentów okazało się nieco bardziej optymistyczne. Podobnie było i w lipcu - jak podał dziś GUS, w ...