-
Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?
... Do tego niemal 9 na 10 z nich spodziewa się w tym czasie rozwoju przedsiębiorstwa, a 96% jest przekonanych o wzroście zatrudnienia. Nie obędzie się jednak bez poważnych ... klientów (19%), implementację przełomowych technologii (18%), rozwój lub zarządzanie pracownikami (18%), a także skuteczniejszy marketing, branding i komunikację (17%). Pomimo, że ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... są one aż tak ważne, jak starania o rozwój potencjału drzemiącego zasobach ludzkich. To właśnie one ... zapewnienie przepływu informacji od działów rynkowych firmy (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) do działów odpowiadających za produkcję ... informatyczny nie wpłynie znacząco na poprawę rezultatów przedsiębiorstwa. Firmy powinny sięgać po nowoczesne ...
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
... ponoszone na szkolenia świadczą o wysokości inwestycji ponoszonych przez organizację na rozwój kapitału ludzkiego. Koszty pracy są definiowane jako suma wynagrodzeń brutto ... podejmowanych inwestycjach czy ich efektach są wynikiem np. fuzji, podziału przedsiębiorstwa czy realizacji programu restrukturyzacyjnego. Tego typu informacje powinny ...
-
Google Plus goni Facebooka
... nowe rozwiązania i inwestuje pokaźne środki w jego rozwój. Inżynierowie Google przyznają, że prace rozwojowe związane ... prawie wszystko (A. Małkowska – Szozda, Prawo monopolisty, Media & Marketing Polska, Nr 07-08/2011, s. 61-63.). Niedawno ... ostrożności w prowadzeniu wszelkiego rodzaju działań promocyjnych. Przedsiębiorstwa, jeśli już się na takie ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, ... społecznością internetową swoją opinią na temat wybranych produktów. Przedsiębiorstwa handlu detalicznego muszą lepiej rozumieć zmieniające się zachowania i ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
... rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, obsługę klienta i marketing przełoży się na zintensyfikowanie rozwoju ... (265 mld USD). Najbardziej pożądane przez przedsiębiorstwa technologie AI to przede wszystkim: zaawansowana analiza ... maszyny i oprogramowanie są niesłuszne. Według analityków, rozwój sztucznej inteligencji będzie mieć pozytywny wpływ ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... , które w tej walce przeznaczają coraz więcej pieniędzy na marketing w internecie. Tylko w pierwszej połowie 2023 roku polskie przedsiębiorstwa wydały na samą reklamą internetową blisko 3,6 ... efektywności w tym zakresie jest wykorzystanie potencjału automatyzacji procesów. Rozwój AI przyniósł wiele nowych możliwości w zakresie automatyzacji działań ...
-
Jak banki detaliczne mogą pozyskać sektor MSP?
... przez Capgemini, UniCredit i Efma (European financial marketing association), aby sprostać temu zadaniu, banki detaliczne ... ma strategiczne znaczenie dla banków detalicznych. Małe przedsiębiorstwa stanowią 99% wszystkich firm (w Europie, Japonii i ... , która stanowi sedno nakładów na rozwój bankowości detalicznej na rynku małych przedsiębiorstw. ...
-
Sektor MSP w Polsce. W porównaniu z Europą to mikroświat
... wynika z raportu „Małe i średnie firmy w Polsce – bariery i rozwój”, opracowania zrealizowanego przez PI Research dla ... 3,1. Jeżeli natomiast przyjrzeć się przychodom generowanym przez wszystkie przedsiębiorstwa, to okazuje się, że 36 proc. z nich generuje ... wszystkie obszary biznesu, w tym księgowość, prawo, marketing i wsparcie sprzedaży, HR czy ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... przedsiębiorstwa na rynku. A w jaki sposób uzyskać konkurencyjność? Dzięki ... innowacyjnym rozwiązaniom będzie chętniej wybierany przez klientów. Rozwój telefonii komórkowej do wypromowania nowej kategorii aparatów ... pobieranie aplikacji z Internetu. Słowem – kieszonkowy komputer. Dodatkowo, świetny marketing przyczynił się do zapewnienia iPhone’owi ...
-
Praca w banku dla artystów i humanistów?
... przestają być inżynierowie produktu, będącego podstawą dochodu przedsiębiorstwa, a coraz większy nacisk kładziony jest na specjalistów od sprzedaży, marketingu, PR-u. Outsourcing przestaje być wygodny; powstają działy administracyjne, prawne, HR etc. Banki nie są tu wyjątkiem, sam rozwój produktów finansowych nie jest wystarczający i największy ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
... na nowy rynek, wobec trwającej w kraju wojny, stało się sposobem na dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Mam świadomość, że pół roku obecności na polskim rynku, to zbyt krótki ... I zazwyczaj na jednym zakupie przygoda klientów z Shopee się kończyła. Ogromne wydatki na marketing i słaba sprzedaż – w 2022 r. przychody wyniosły 40,74 mln zł, koszty ponad 400 ...
-
9 trendów e-commerce na 2022
... stworzyć procesy, które będą rozwiązywać wspólne problemy różnych interesariuszy. 5. Marketing konwersacyjny Klienci, gdy kontaktują się z firmą, nie chcą ... przedsiębiorstwa: E – Środowisko (z ang. environmental), S – Społeczna odpowiedzialność (z ang. social responsibility) i G – Ład korporacyjny (z ang. corporate governance). Zrównoważony rozwój ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce
... cięcia wydatków na marketing i tym samym ... przedsiębiorstwa poligraficznego są koszty papieru (23% wszystkich kosztów). Drugą grupę kosztów (17%) stanowią koszty „pozostałe” tzw. koszty ściśle zależne od specjalizacji. Wynagrodzenia pracowników stanowią 11% wszystkich kosztów przedsiębiorstw poligraficznych. Za podstawowe bariery hamujące rozwój ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... Przekłada się także bezpośrednio na zachowanie się przedsiębiorstwa na rynku, które nie tylko rywalizuje, ... nowe miejsce spotkań, w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne ... badawczo-rozwojowymi, przedsiębiorstwami i rynkami. Ułatwia tworzenie i rozwój przedsiębiorstw opartych na wiedzy ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2015 i prognoza II kw. 2015
... nawet w marketing i reklamę) mają aktualnie odczyty niższe, niż w pierwszym kwartale tego roku. Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa ... , osoba na stanowisku dyrektora lub inne osoby wskazane, jako odpowiedzialne za rozwój, zakupy, inwestycje. Jeden respondent - reprezentował jedną firmę. Technika: ...
-
Sektor MŚP zarzuca inwestycje. 1/3 firm bez planów inwestycyjnych
... przedsiębiorstwa odpowiadają za zaledwie połowę wszystkich inwestycji, z czego około 3/4 to nakłady inwestycyjne ponoszone przez rynkowych gigantów. Za resztę, a więc za zaledwie 25 proc. inwestycji, odpowiedzialne są mikro i małe przedsiębiorstwa ...
-
Jak stworzyć biznesplan - część 1
... i wystawach. System biznesowy i organizacja pracy Na każde działanie podejmowane w ramach przedsiębiorstwa składa kilka mniejszych działań. Całość wszystkich działań firmy tworzy model binesowy. Można go przedstawić na schemacie: badania, rozwój - produkcja - marketing - sprzedaż - obsługa klienta. Jest to punkt wyjścia dla tworzenia własnego ...
Tematy: -
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... , przy czym sektor B2C co roku przeznacza na marketing w placówkach stacjonarnych aż 200 mld USD. ... Dziś praktycznie wszystkie firmy (99%) inwestują w rozwój kanałów sprzedaży bezpośredniej (Direct to Customer ... %) w firmie przyjaznej środowisku. Branża uważa, że ich przedsiębiorstwa są w większości całkowicie przejrzyste w zakresie praktyk biznesowych ...
-
Branża IT w 2014 r. - prognozy
... Marketing Manager, Xerox Polska. Eksperci z branży nowych technologii zalecają jednak, by firmy dokładniej określały wymagania w stosunku do sprzętu będącego własnością ich pracowników. Model BYOD może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa danych, dlatego przedsiębiorstwa ... Xerox Polska. - Branża poligraficzna szykuje się na rozwój technologii 3D i ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2012 i prognoza II kw. 2012
... proc. przedsiębiorstw. Firmy zamierzają zwiększyć wydatki na marketing i reklamę 21,5 proc. (w poprzednim kw. 18,2 proc.), ... uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych ... osoby pozostałe wskazane, jako odpowiedzialne za rozwój firmy, zakupy, inwestycje. Jeden respondent ...
-
Polska - centrum SSC/BPO
... potrzebują wykwalifikowanych specjalistów na miejscu. Co więcej, przedsiębiorstwa inwestują w rozwój swoich pracowników, umożliwiając im ciągłe doskonalenie umiejętności i ... na konferencji HR w Centrach Usług Biznesowych i IT – mówi Anna Rodo, Marketing and Administration Manager w firmie Advisory Group TEST Human Resources, organizującej konferencję ...
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
... Obecnie wiodącymi obszarami biznesowymi w adopcji AI są marketing i produkcja. Niemniej jednak w najbliższych latach możemy ... nieznanymi jeszcze przedsiębiorcom. Ich działanie i wpływ na rozwój konkurencyjności na rynku nie są ... drugim miejscu uplasował się system ERP do planowania zasobów przedsiębiorstwa. Został on wskazany jako wdrożony w połowie ...
Tematy: nowe technologie, sztuczna inteligencja, chmura, blockchain, metawersum, rozwój firmy, ChatGPT, CRM, ERP -
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... Marketing badania „Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów”, z którego wynika, że blisko połowa firm z branży handlowej i marketingowej nadal aktywnie poszukuje pracowników średniego i wyższego szczebla, a przedsiębiorstwa ...
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
... i produktów zdecydowanie rośnie. To wszystko przekłada się bezpośrednio na rozwój całego przedsiębiorstwa i sprawia, że klienci chętniej sięgają po to, co ... informacyjne są kluczem do skutecznego prowadzenia i rozwoju przedsiębiorstwa. Dają one niezliczone korzyści poprzez marketing, księgowość, komunikację, przewagę nad konkurencją oraz ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
... rozwój. W nadmiarze docierających do nas komunikatów jakość przekazywanych informacji generowanych przez firmę może zaważyć o sukcesie lub porażce niejednego przedsięwzięcia. Otoczenie czyli odbiorcy komunikatów firmy coraz bardziej krytycznie i świadomie odbierają informacje, jakie chcą im przekazać przedsiębiorstwa ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2014 i prognoza I kw. 2015
... IV KWARTAŁ UB.R. Spadł odsetek firm, które skłonne są pozytywnie ocenić rozwój wydarzeń w krajowej gospodarce. W tym kwartale optymistów było zaledwie 11,8%. To ... ponosić wydatki na marketing, wsparcie sprzedaży, remonty, technologie, maszyny i oprogramowanie. Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2015 i prognoza I kw. 2016
... w nadchodzących trzech miesiącach upatrują polepszenia sytuacji ekonomicznej swojego przedsiębiorstwa. Optymistyczny rozwój wydarzeń zakłada 19,2 proc. reprezentantów sektora MŚP. W relacji ... na marketing i reklamę (spadek z minus 51,2 pkt. do minus 77,4 pkt.). Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, ...
-
Techniki sprzedaży - strategia sprzedaży
... sprzedajesz luksusowe samochody, powinieneś skierować sprzedaż i marketing do zamożnych klientów. Najpierw zdecyduj ... klientów ze względu na osobowość i styl życia. Przedsiębiorstwa kierują wówczas sprzedaż do klientów, którzy np ... zaplanować własną strategię sprzedaży. Powinieneś kontrolować rozwój produktów konkurencji, ich plany inwestycyjne, mocne i ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... specjalnie do tego celu. „Rozwój mediów społecznościowych wymaga opracowania strategii ... przedsiębiorstwa niweluje korzyści wynikające z wykorzystania nowych kanałów komunikacji, podnosi koszty komunikacji i zwiększa ryzyko błędów. Obszary funkcjonowania firmy, które wymagają strategicznego zaplanowania działań w nowych mediach, to m.in. marketing ...
-
Kapitał obrotowy 2013
... : marketing (20%), IT (18%), badania i rozwój (18%), a także obsługę klienta (10%), logistykę (10%) oraz wynagrodzenia (10%). Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce „Kapitał obrotowy” przedstawia wyniki przeprowadzonego w 2013 roku badania, mającego na celu poznanie zakresu i charakteru inicjatyw podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... że niedobór dostatecznych informacji finansowych ma negatywny wpływ na rentowność przedsiębiorstwa. Jeśli podejmowane decyzje opierają się na sprawdzonych i rzetelnych informacjach ... środki nie zostaną zainwestowane w obsługę klienta, sprzedaż, marketing i wprowadzanie innowacji takich jak m.in. rozwój nowych produktów czy partnerstw. Z drugiej strony ...
-
Cyberbezpieczeństwo nieznane, czyli jak brakuje nam wiedzy o cyberatakach
... rozwój świadomości nt. cyfrowych zagrożeń w jej obrębie; doskonalenie technicznych umiejętności personelu IT i cyberbezpieczeństwa oraz inwestycje w zaawansowane rozwiązania ochrony sieci. Szkolenia stanowią podstawę do stworzenia kultury cyberbezpieczeństwa w obrębie całego przedsiębiorstwa ... John Maddison, Chief Marketing Officer, Fortinet: ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP I kw. 2015
... (55,1 pkt.). Badane przedsiębiorstwa z branży HORECA ... rozwój kompetencji swoich pracowników. Dodatkowo badanie ujawniło, że więcej przedsiębiorców zamierza też dokonywać wydatków na marketing, wsparcie sprzedaży, remonty, technologie, maszyny i oprogramowanie. Co prognozują ekonomiści Zdaniem Marcina Nieplowicza, głównego ekonomisty EFL, rozwój ...
-
Sponsoring jako element komunikacji marki
... wrażliwa na materialne i duchowe potrzeby społeczeństwa oraz dbająca o rozwój jego świadomości kulturowej”. Decyzja banków i innych instytucji finansowych, a także ... ”. W tym miejscu warto zadać pytanie o to, jakimi sponsorami są przedsiębiorstwa polskie lub działające na polskim rynku, czy podejmują odważne decyzje ... prenumeratę miesięcznika Marketing ...